handdator

Visa fullständig version : Simning samma dag som gympass?


yokese
2005-05-09, 14:25
Går det bra att simma efter skolan, för att sedan köra ett gympass senare på kvällen?

King Grub
2005-05-09, 14:40
Det går alldeles utmärkt.

lill biffen
2005-05-09, 15:15
Se till att äta bra där i mellan så du har ork att prestera något.

Depzon
2005-05-10, 23:27
Undrar också angående simning. Funderar på att simma kanske en gång i veckan, men jag vet inte om man kanske tröttar ut bröstmusklerna så att man presterar sämre på bröstpasset i gymet?

lill biffen
2005-05-10, 23:31
Undrar också angående simning. Funderar på att simma kanske en gång i veckan, men jag vet inte om man kanske tröttar ut bröstmusklerna så att man presterar sämre på bröstpasset i gymet?

Det har jag mycket svårt att tro om du inte tränar dem dagarna efter varann.

Depzon
2005-05-11, 10:13
Fast i och för sig så känns det som att jag inte riktigt kan avgöra om jag ska se simning som en form av konditionsträning eller som en form av lätt styrketräning. Då det är på det veliga planet så kanske det är bättre att göra något fokuserat istället.

Sve
2005-05-11, 15:11
Undrar också angående simning. Funderar på att simma kanske en gång i veckan, men jag vet inte om man kanske tröttar ut bröstmusklerna så att man presterar sämre på bröstpasset i gymet?

Akta dig när du gå till gymmet, (eller från bussen eller nåt) så inte benmusklerna tröttas ut så att du presterar mindre i benövningarna.

jwzrd
2005-05-11, 15:13
Akta dig när du gå till gymmet, (eller från bussen eller nåt) så inte benmusklerna tröttas ut så att du presterar mindre i benövningarna.

Iväg till gymmet med dig Grovald! :D

Depzon
2005-05-11, 15:20
Akta dig när du gå till gymmet, (eller från bussen eller nåt) så inte benmusklerna tröttas ut så att du presterar mindre i benövningarna.

Benen är vana att ständigt arbeta

Sve
2005-05-11, 18:08
Benen är vana att ständigt arbeta

då kanske de är övertränade!

testa att åka rullstol hela dagarna för bättre knäböjsresultat!

allt enligt din egen princip.

Depzon
2005-05-11, 19:02
Men faktum är ju att det känns som att man styrketränat efter att man har simmat. I alla fall för min del.

Sve
2005-05-11, 19:12
Men faktum är ju att det känns som att man styrketränat efter att man har simmat. I alla fall för min del.

Jag förstår vad du menar.
Men jag tror nog att du tom skulle kunna bli starkare av simningen.
Man ska ju inte behöva oroa sig för att bli katabol av ett normalt liv.