handdator

Visa fullständig version : Utstående magar.


Fredrik790
2005-05-09, 13:19
När man läser referat från diverse byggartävlingar är det inte helt ovanligt att en del tävlande får kommentaren "utstående mage". Vad är det för fenomen och vad beror det på, det kan ju knappast vara så att ett tokdeffat proffs är fet om magen?

mystic[-_-]
2005-05-09, 13:21
Mycket mat, mycket träning, steroider och annat har väll gjort så organen växt och de behöver också plats.

Bite
2005-05-09, 13:23
Det man oftast ser diskussioner om rör såkallade GH-magar. En rådeffad byggare med enorm mage, detta sägs bero på tillväxthormoner i mängder som inte bara får musklerna att växa, utan även organen. Nån har säkert någon illustrerande bild.

Big Al
2005-05-09, 13:26
*popcorn*

Bite
2005-05-09, 13:27
:D Big Al

KIRE
2005-05-09, 13:28
Proffsen trycker ju så mkt HGH och steroider m.m.m.m.m att de kan tillgodogöra sig MKT mer näring från mat varje dag än en normal person. Äter man 15000kcal mat varje dag och samtidigt tränar riktigt tungt i övningar som genererar mkt buktryck så blir magen stor. Jag skulle tippa på att proffsen dessutom har en hel del mer fett mellan organ än normalt eftersom vissa preparat de använder
ökar inlagring av fett där. Sen kanske organen växer dessutom, men jag är tveksam till det. Det finns nog inte studier på det området heller så ingen kan veta säkert.

Herkulez
2005-05-09, 13:35
Tror personligen Insulinmissbruket har lika mycket med magen att göra som tillväxt, om inte mer.

jwzrd
2005-05-09, 13:39
Jag tror som Herkissponken, överätning på grund av/tillsammans med insulin och summan av allting osv.

TCOG
2005-05-09, 13:43
hehe *rolleyes*

http://www.81x.com/Authors/bigwillevo/gk1.jpg

http://www.bbcenter.sk/images/gallery/muzi/greg_kovacs/greg_kovac_12.jpg

Jay-Z
2005-05-09, 13:47
Jag tror att det har blivit som här (http://www.imdb.com/title/tt0110216/).

jwzrd
2005-05-09, 13:55
Jag tror att det har blivit som här (http://www.imdb.com/title/tt0110216/).

Tvinga mig nu inte att hålla med dig för bövelen!

Piranha
2005-05-09, 14:05
Lite kul är de allt de där , byggare som normalt förstorar sina muskler med xxx antal % förväntas ha platt mage villket är en ganska så stor muskel , Frank Zane idealet håller inte i praktiken tycker jag iaf .. en del volym skall till även på magen , men men behöver ju inte se ut som Greg Kovacs för det.

Många som gnäller på Colemans mage .. wtf , de är bara å räkna med.

jwzrd
2005-05-09, 14:06
Lite kul är de allt de där , byggare som normalt förstorar sina muskler med xxx antal % förväntas ha platt mage villket är en ganska så stor muskel , Frank Zane idealet håller inte i praktiken tycker jag iaf .. en del volym skall till även på magen , men men behöver ju inte se ut som Greg Kovacs för det.

Många som gnäller på Colemans mage .. wtf , de är bara å räkna med.

MEn titta på Heiko Kallbach och dom andra som ser ut som om dom fått stryk och fått en VW-bubbla uppkörd i röven långt in i magen. Knappast mer massa dom dom än genomsnittet under tidigt 90-tal.

Baan
2005-05-09, 14:15
Lite kul är de allt de där , byggare som normalt förstorar sina muskler med xxx antal % förväntas ha platt mage villket är en ganska så stor muskel , Frank Zane idealet håller inte i praktiken tycker jag iaf .. en del volym skall till även på magen , men men behöver ju inte se ut som Greg Kovacs för det.

Många som gnäller på Colemans mage .. wtf , de är bara å räkna med.

med andra ord, learn to love it :)

hm man kanske ska övertolka nothin but a peanut lite?

Piranha
2005-05-09, 14:18
Absolut .. missbruk av insulin / HGH.

Inte är de vackert inte, Palumbo är väl ingen skönhet heller i sammanhanget.


Jag tycker dock de är jävligt fel allting när folk pekar på insulinmagar, kärlbristningar , tillväxthakor , det är proffs det här , de tar sådana fruktansvärda mängder med prepp för att uppehålla den nivån de är på, så de är inte så konstigt att folk åker på problem till höger och vänster.

jwzrd
2005-05-09, 14:20
Absolut .. missbruk av insulin / HGH.

Inte är de vackert inte, Palumbo är väl ingen skönhet heller i sammanhanget.


Jag tycker dock de är jävligt fel allting när folk pekar på insulinmagar, kärlbristningar , tillväxthakor , det är proffs det här , de tar sådana fruktansvärda mängder med prepp för att uppehålla den nivån de är på, så de är inte så konstigt att folk åker på problem till höger och vänster.

Slit upp en gammal flex från 91-95 och kolla storleken, hårdheten och magstorleken och jämför med en del up and commers nu så får du se något intressant. Prosen nu är inte lika stora, inte lika hårda, tyngre, större magar, större biceps, fyra-fem huvuden på delta, inga vader...

Piranha
2005-05-09, 14:22
med andra ord, learn to love it :)

hm man kanske ska övertolka nothin but a peanut lite?


Ja köp läget.

Den ena gubben hyllas för sin fysik , medans nästa gubbe får skit och preppstämpel för organförstoring , båda i de här fallet är lika stora konsumenter av prepp..

Sjuka jävlar ..

Piranha
2005-05-09, 14:23
Slit upp en gammal flex från 91-95 och kolla storleken, hårdheten och magstorleken och jämför med en del up and commers nu så får du se något intressant. Prosen nu är inte lika stora, inte lika hårda, tyngre, större magar, större biceps, fyra-fem huvuden på delta, inga vader...


Skillanden emellan då och nu är ju enbart preparaten ...

Baan
2005-05-09, 14:29
Ja köp läget.

Den ena gubben hyllas för sin fysik , medans nästa gubbe får skit och preppstämpel för organförstoring , båda i de här fallet är lika stora konsumenter av prepp..

Sjuka jävlar ..

Jag tror det är helt enkelt att någon stör sig på byggaren i sig, på massa grejer hos honom men väljer att whina mest på buken. Sen har man den byggaren som man gillar där man kan överse bukproblemet om man gillar resten. Men det är det du säger iofs antar jag..

Herkulez
2005-05-09, 14:32
GH började ju laboreras med allvar i början av 90-talet, insulinet blev väl mer vanligt några år senare.

jwzrd
2005-05-09, 14:34
GH började ju laboreras med allvar i början av 90-talet, insulinet blev väl mer vanligt några år senare.

Vettefan, folk körde GH redan i slutet av 70-talet. Det som ändrats är doserna. Insulinet är nog det som hände när alla skulle hänga på Yates innan dom fattade (kanske inte fattat än) att det var det han gjorde på gymmet han tog med sig på scen.

Baan
2005-05-09, 14:38
Vettefan, folk körde GH redan i slutet av 70-talet. Det som ändrats är doserna. Insulinet är nog det som hände när alla skulle hänga på Yates innan dom fattade (kanske inte fattat än) att det var det han gjorde på gymmet han tog med sig på scen.

bruket av HGH och insulin går väl hand i hand idag har jag för mig. var iofs rätt länge sen man orkade bry sig men har för mig att det är populärt

wintzell
2005-05-10, 01:13
Jag har hört två lite värdelösa (eller är dem?) teorier att hur man kan undvika en utstående mage. Detta angår väl mer vanliga människor och inte de största BB-arna som kanske får mage av ovannämna anledningar.

1. Att det är jätteviktigt att andas ut i kontraherat läge när man kör magövningar. Det gör att man rekryterar de yttersta av magmusklerna vilket ger . . . . . citerar från en galen tok på mitt gym.. detta känns ju ja.. lite skrattretande...

2. Att man skall tänka på att dra in magen när man tränar den, helt enkelt. Detta läste jag i nån tråd om hur den där svenska manliga modellen tränar, är för trött för att komma ihåg namnet.

Skratta, gråt, kommentera.

sunkan
2005-05-10, 06:36
Jag har hört två lite värdelösa (eller är dem?) teorier att hur man kan undvika en utstående mage. Detta angår väl mer vanliga människor och inte de största BB-arna som kanske får mage av ovannämna anledningar.

1. Att det är jätteviktigt att andas ut i kontraherat läge när man kör magövningar. Det gör att man rekryterar de yttersta av magmusklerna vilket ger . . . . . citerar från en galen tok på mitt gym.. detta känns ju ja.. lite skrattretande...

2. Att man skall tänka på att dra in magen när man tränar den, helt enkelt. Detta läste jag i nån tråd om hur den där svenska manliga modellen tränar, är för trött för att komma ihåg namnet.

Skratta, gråt, kommentera.


Jag har läst samma sak å då var det Marcus schenkenberg som sa det.

pellepedal
2005-05-10, 07:21
Magarna beror till största delen på överätning.

Men sen är det ju klart att preppen gör dom lite värre ändå, men det är inte det största skälet.

KIRE
2005-05-10, 07:25
Vettefan, folk körde GH redan i slutet av 70-talet. Det som ändrats är doserna. Insulinet är nog det som hände när alla skulle hänga på Yates innan dom fattade (kanske inte fattat än) att det var det han gjorde på gymmet han tog med sig på scen.

Visst har doserna ändrats. Speciellt på GH-sidan men även i övrigt.
Den största skillnaden på proffsen nu och för 10-15 år sedan är att det
i dagsläget finns nya prylar som är betydligt mer effektiva än den
uråldriga uppfinningen steroider. Steroider brukar ju rent medicinskt
behandla cancer m.m. I dagsläget kör vissa av proffsen med de nya cancer-
medicinerna. Steroider är INGET jämfört med dessa. Och det är ju självklart
egentligen. Steroiderna utvecklades för mer än 50 år sedan och har i
stort sett varit oförändrade sedan dess, utvecklingen går framåt på 50 år. Inom kort tid kommer vi få se riktigt sjukt grymma proffs och nykomlingar med kontakter och pengar som kan ordna dessa nya preparat. BB kommer aldrig bli samma grej igen, nu kommer det spåra ur ordentligt. Titta speciellt på Chad Nicholls klienter under den närmsta tiden framöver.

wintzell
2005-05-10, 16:06
Jag har läst samma sak å då var det Marcus schenkenberg som sa det.

Det va så killen hette ja.

jwzrd
2005-05-10, 16:10
Visst har doserna ändrats. Speciellt på GH-sidan men även i övrigt.
Den största skillnaden på proffsen nu och för 10-15 år sedan är att det
i dagsläget finns nya prylar som är betydligt mer effektiva än den
uråldriga uppfinningen steroider. Steroider brukar ju rent medicinskt
behandla cancer m.m. I dagsläget kör vissa av proffsen med de nya cancer-
medicinerna. Steroider är INGET jämfört med dessa. Och det är ju självklart
egentligen. Steroiderna utvecklades för mer än 50 år sedan och har i
stort sett varit oförändrade sedan dess, utvecklingen går framåt på 50 år. Inom kort tid kommer vi få se riktigt sjukt grymma proffs och nykomlingar med kontakter och pengar som kan ordna dessa nya preparat. BB kommer aldrig bli samma grej igen, nu kommer det spåra ur ordentligt. Titta speciellt på Chad Nicholls klienter under den närmsta tiden framöver.

Vad heter medicinerna och var har du hört det? Det har snackats om lika olika sådana ett tag, men några prosen påstår att det bara är BS/internetbajs.

wintzell> den personen är inte helt ute och cyklar. Det är fler än ett proffs som fått märkbart mindre buk av att lära sig andas rätt i träningen. Tittar du tex på både Art Atwoods och Craig Titus' träningsvideos så andas dom helkasst, ojämt och verkar tycka det är jävligt svårt att koordinera andning med övning. Gunther skrev/blev citerad i nån artikel om att han fått hjälp med andningen av någon, Charles Glass möjligtvis, och att hans buk blivit mindre av det.

wintzell
2005-05-10, 16:40
Vad heter medicinerna och var har du hört det? Det har snackats om lika olika sådana ett tag, men några prosen påstår att det bara är BS/internetbajs.

wintzell> den personen är inte helt ute och cyklar. Det är fler än ett proffs som fått märkbart mindre buk av att lära sig andas rätt i träningen. Tittar du tex på både Art Atwoods och Craig Titus' träningsvideos så andas dom helkasst, ojämt och verkar tycka det är jävligt svårt att koordinera andning med övning. Gunther skrev/blev citerad i nån artikel om att han fått hjälp med andningen av någon, Charles Glass möjligtvis, och att hans buk blivit mindre av det.

Hur kan det komma sig då? Och gäller det att buken blir mindre om du andas rätt i just magövningar eller i alla övningar?

jwzrd
2005-05-10, 16:42
Hur kan det komma sig då? Och gäller det att buken blir mindre om du andas rätt i just magövningar eller i alla övningar?

Vet inte exakt faktiskt, men tror det handlar om att man får en bättre hållning, bättre .. hmm.. spänst(?) i bålen. Stramare buk helt enkelt. Ett sätt att passivt dra in magen hela tiden kanske?

Herkulez
2005-05-10, 17:42
Vettefan, folk körde GH redan i slutet av 70-talet. Det som ändrats är doserna. Insulinet är nog det som hände när alla skulle hänga på Yates innan dom fattade (kanske inte fattat än) att det var det han gjorde på gymmet han tog med sig på scen.
jo men menade att bruket började urarta på 90-talet.

Metal_boy_
2005-05-10, 18:08
Magarna beror till största delen på överätning.

Men sen är det ju klart att preppen gör dom lite värre ändå, men det är inte det största skälet.

Överätning gör att magsäcken blir större och att du har mer fläsk på magen. När du sedan deffar, så krymper magsäcken och fläsket försvinner. Proffsen har deffat hårt innan dom ställer sig på scenen så svaret på den teorin kan du ju räkna ut själv.

KIRE
2005-05-10, 18:19
Överätning gör att magsäcken blir större och att du har mer fläsk på magen. När du sedan deffar, så krymper magsäcken och fläsket försvinner. Proffsen har deffat hårt innan dom ställer sig på scenen så svaret på den teorin kan du ju räkna ut själv.

Proffsen deffar inte på normala energiintag direkt ;)