handdator

Visa fullständig version : Proteindryck vid fettminskning


curl88
2005-05-08, 20:35
Lite nybörjarvarning på min fråga kanske, men jag tar risken ändå.
Har tränat seriöst i ungefär i ett halvår nu, och börjat äta nyttigare och kör nån sorts halvdeff. Jag har börjat fundera på att köpa nån sorts proteintillskott men kommer det att påverka fettminskningen?
Tar gärna tips på bra proteintilskott också.

Mental
2005-05-08, 20:44
Det är kalorier, så klart, räknar du in det i din dietplan så ser jag inga problem, lite vassle efter träningen är bara bra.

King Grub
2005-05-08, 20:45
Protein+snabba kolhydrater är ett måste efter träning för att avbryta katabolism och stimulera proteinsyntes och glykogeninlagring, deff som uppbyggnad.

curl88
2005-05-08, 20:53
Så vad rekomenderar ni för tillskott då? kan man få protein o snabba kolhydrater i samma "paket"? Och är det verkligen värt det, istället för att ta lite mackor med kalkonkött efter träningen?

Mental
2005-05-08, 20:55
Jag kör med druvsocker som kolhydrat.

Macka och kalkon ska du äta med, men först en shake för de snabba prylarna, och sedan käk för mera långtidsverkande.

Tillskott? Vassle är ypperligt, köpers förslagsvis på kolozzeum

curl88
2005-05-09, 19:15
Men ger verkligen proteindrycker och snabba kolhydrater direkt efter träningen så mycket resultat att det är värt tusentals kronor om året? Jag är född att ifrågasätta. Speciellt för att jag är snål.

Mental
2005-05-09, 19:24
Men ger verkligen proteindrycker och snabba kolhydrater direkt efter träningen så mycket resultat att det är värt tusentals kronor om året? Jag är född att ifrågasätta. Speciellt för att jag är snål.

För att få resultat måste du i med protein och kolisar. snabbare är bättre men det fungerar med långsamma med antar jag, kanske inte lika bra dock. Men säg att du skall ned med 50g protein efter träningen, då kan du antingen köra runt 60g vasslepulver (kostar ca 8kr om du köper 10kg från kollo) eller äta tex 200g tonfisk i vatten eller 250g kycklingfile. Kostnaden för de alternativen får du kolla själv.
Är du säker på att det blir så mycket dyrare per år? :cool:

m96olsen
2005-05-10, 09:18
proteinpulver oavsett märkte är mat i pulverform och inget mirakel medel. Om du ska ta det beror helt på vad ditt mål med träningen är. Visst det är viktigt att få i sig kolhydrater och protein direkt efter träningen men är ditt mål att deffa bort fett är din övriga kost + träningen det som är viktigt och proteinpulver gör en marginel skillnad.
Vill du börja bygga efter deffen är dock ett pulver mer intressant.