handdator

Visa fullständig version : Sökes: Mindre god kaloririk och nyttig mat?


thomast
2005-05-08, 18:46
Hej!
Jag letar efter någon maträtt/produkt som har en hög koncentration av kalorier och helst är nyttig. Finns det?

Nu är "äckligt" rätt svårt att definiera men om ni lyckas radda upp lite exempel kan jag nog hitta något att äta!

:MrT:

Johan_P
2005-05-08, 18:49
... du vill alltså ha mat som är enerigrik + nyttig och som inte smakar gott?

thomast
2005-05-08, 19:04
... du vill alltså ha mat som är enerigrik + nyttig och som inte smakar gott?


Japp! Det får gärna vara proteinrikt.

Man and Machine
2005-05-08, 19:07
Du menar att du vill ha något som är energirikt + nyttigt sen spelar smaken mindre roll? Det gör alltså inget om det är gott bara där fiinns energi och protein eller måste det smaka äckligt?

Johan_P
2005-05-08, 19:08
Lättast och bäst isf är väl att göra en egen måltid med kött, kolhydratkälla och annat. Lägg till grönsaker och öka kolhydratkällan till önskad mängd, t.ex.

thomast
2005-05-08, 19:11
Saken är den att jag min sambo försöker förlora lite fett och jag vill helst inte sitta och fresta henne med 200g casheewnötter de dagarna jag behöver lite extra kalorier.

Helst ska maten/produkten inte vara särskilt god, men den ska gå ned om man säger så.

:MrT:

Spannmål
2005-05-08, 19:30
olja

Fettecke
2005-05-08, 19:54
Saken är den att jag min sambo försöker förlora lite fett och jag vill helst inte sitta och fresta henne med 200g casheewnötter de dagarna jag behöver lite extra kalorier.

Helst ska maten/produkten inte vara särskilt god, men den ska gå ned om man säger så.

:MrT:

hehhehe =D, det här har jag aldrig hört förut =D
det hela är ganska simpelt igentligen, hitta dig en maträtt som är vettig... bra inenhåll dvs som du kanske tycker är god ?, sedan är du framme med kryddan!

kyckling bombar du med curry, sådan princip dvs =D

Mental
2005-05-08, 20:07
Det fins bara en lösning på ditt problem, smygät :)

Johan_P
2005-05-08, 20:12
Saken är den att jag min sambo försöker förlora lite fett och jag vill helst inte sitta och fresta henne med 200g casheewnötter de dagarna jag behöver lite extra kalorier.

Inte bättre att lära sig motstå de saker man inte ska äta istället? Lackar hon är det hennes fel imo. Ät vad som är bäst.

thomast
2005-05-08, 21:19
Inte bättre att lära sig motstå de saker man inte ska äta istället? Lackar hon är det hennes fel imo. Ät vad som är bäst.

Det tyckte hon också efter en liten diskussion. Nötter, here I come!
:kickass: :hbang:

*popcorn* :eating:

Ahhhh... Så mycket smileys... Måste... Använda...Alla. *spy*

kal_erixon
2005-05-09, 08:20
vill man ha i sig mycket energi som garanterat är svinäkligt så kan jag bara instämma med en föregående kommentar. OLJA
*spy*

Nismo
2005-05-09, 08:41
Hacka kycklingfilé i bitar. Rör runt lite goda kryddor i kesella. Doppa sedan de hackade bitarna i keselladipen. Nu kan båda äta. Sätt på filmen och njut ;)

Lizzie
2005-05-09, 11:24
Olja och nötter är ju kaloririka som sagt. Fet fisk, så får du i dig rätt fett. Hoppas din flickvän hatar makrill - iså fall kan du sitta och käka makrillssmörgåsar hela kvällen!! ;)

Tycker faktiskt din flickvän få stå ut med om du vill äta energirik och näringsrik och GOD mat. Ska du sitta där och äta torkade grisfötter bara för hon inte ska bli läskad?? Verkar otroligt barnsligt!

Depzon
2005-05-09, 12:10
Det var sannerligen en uppoffring av rang :)