handdator

Visa fullständig version : Kroppen sa nej till deffen?


Arnesson
2005-05-08, 17:31
Ligger i slutet av min första deff någonsin. Har tappat 10kg. Har legat ganska lågt på kolhydrater de senaste veckorna.

Igår skulle jag ha en liten ätardag, eller ätarkväll, då jag jobbade hela dan.

Men när jag börjat äta några nävar godis, sade min mage Nej! Fick kramper i magen och kunde absolut inte äta något mera. Sen satt jag i fotöljen och hade ont i magen. Då fick jag ännu mera kramper i magen, skulle försöka resa mig upp, och då faller jag ihop och får sendrag i båda låren, både fram och baksida, samtidigt. Börjar även svettast och blev helt varm i kroppen. Var nog ganska nära o svimma, men smäran i låren höll mig vaken. Sedan när sendraget släppte mådde jag fortfarande dåligt och kände mig febrig.

Senare på kvällen i sängen hände samma sak igen med låren, dock inga magsmärtor.

Idag har jag ätit mycket mat, nyttig sådan. Känner mig lite seg, men inga symtom från gårdagen. (förutom att jag har ont i låren sen sendragen).

Vad kan det ha varit? Kan det vara en reaktion på deffen? Att jag ligger för lågt?

Ska tilläggas att jag ej har tränat ben på 10dar, ej ansträngt dem mer än vanlig gång.

Tänkte prata med husläkaren imorgon, men tänkte höra om ni har några liknande upplevelser? eller vat vad det kan vara? Kanske baraen tillfällighet som ej har med deffen att göra?

Action
2005-05-08, 17:35
Hur var dina vätskenivåer?

Drack du mycket vätska tillsammans med kolhydraterna?

Arnesson
2005-05-08, 17:38
Hur var dina vätskenivåer?

Drack du mycket vätska tillsammans med kolhydraterna?

Drack nog inge extra vatten, fastän jag åt mer kollisar. Drack ca 2L vatten mellan 6-18 (18 fick jag kramperna)

Mental
2005-05-08, 17:40
Jag brukar bli hög och sedan illamående, inga kramper dock, men min kropp gillar inte att bli spontant sockerbombad :/

Arnesson
2005-05-08, 19:50
Tydligen inte min heller. Men jag har ätit massa mat idag, bl a kinabuffé nyss :)
Kroppen känns som vanligt nu. Så jag tar nog den mysiga morgonpromenaden och fortsätter med min deff de sista 2v, fattas 1kg till mitt mål. Hoppas jag blir av med det, så är jag nöjd sen.

elan
2005-05-09, 09:26
Jag käkar oftast bara godis på lördagar och det brukar resultera i att jag får kramp i vaderna och svettas under natten. Dessutom brukar jag känna mig helt bakis på söndagen. Antar att det beror på vätskebrist, kolhydraterna binder ju som bekant vätska. Så jag tycker att både du och jag ska börja dricka extra mycket vatten i samband med högt kolhydratintag. :)

Arnesson
2005-05-09, 09:40
Det låter nog ganska troligt. Åt och drack massa mat igår, känner mig helt normal nu igen. Så det var säkert vätskenivån som var för låg.

Nu är det bara det sista kilot som ska av kroppen, sen åker jag till Spanien och solar :D