handdator

Visa fullständig version : Magen!


Ungtuppen
2005-05-08, 13:36
Hej. Jag har nu tränat i c:a ett år. Mitt mål med träningen var att lägga på mig så mycket muskler och massa som möjligt. Jag tycker att jag har lyckats sådär, jag har gått upp från en smal liten skit på 53kg och 170cm till en liten större skit på 65kg och 172cm. Jag har garanterat fått mer muskler, men säkerligen också ökat i vätska (?) och fett. Jag måste erkänna att min magträning inte varit den seriösaste.

Nu när det börjar närma sig beach 2005 där jag knappt vågade visa mig förut pga min undervikt, så har min mage börjat blivit så... stor? Ganska mycket fett som sitter på den skulle jag gissa. Frågan är, hur ska jag bli fri detta? Ska jag börja träna magen hårt så musklerna kanske kommer ikapp fettet jag lagt på mig eller ska jag börja springa så jag minskar mitt underhudsfett? Även fast jag tror att det inte är så högt, så har fläsket som sagt satt sig på magen :/.

aliquis
2005-05-08, 13:41
Att utveckla så mycket magmuskler att de märkbart "tar sig igenom" fettet vad gäller utseende på några veckor/månader kan du nog glömma.. så ut och spring.

Ungtuppen
2005-05-08, 13:52
Mm... Men borde jag strunta i att det lägger sig lite fläsk på magen och lägga energin på styrketräningen istället för att springa för att sedan efter ett år kanske köra igång med en seriös deff?

Sheogorath
2005-05-08, 14:03
Mm... Men borde jag strunta i att det lägger sig lite fläsk på magen och lägga energin på styrketräningen istället för att springa för att sedan efter ett år kanske köra igång med en seriös deff?

Det är en fråga bara du kan svara på. Är strandformen i år viktigare än ökad muskelmassa?

Jag har min första deff nu efter tre års träning, men hade det stått illa till med formen tidigare hade jag också deffat tidigare. Bra form är viktigare för mig än ökad massa, men så är det ju inte för alla.

Beast
2005-05-08, 18:30
Mitt råd är att skita i stranden iår och köra hårt tills nästa vår och eventuellt då deffa.

AnimalGen
2005-05-09, 08:54
Fortsett bygg muskler men se till så att mage inte växer mer.