handdator

Visa fullständig version : gaser i tarmarna

capoje
2005-05-08, 12:07
Kanske fel ställe att skriva men nån som upplevt samma. Det är 4 dagen nu som jag känner mig spänd nedanför magen och gör ont då jag spänner. Skita är svårt och har konstiga fisar hela tiden. Har druckit nån slags medecin och har druckit kaffe och mycke fiber med gröt och mackor. Har ätit dåligt de senaste dagarna då jag inte vill förvärra det hela. Vill ju äta som en häst och träna ju :)

Nån som haft samma?

aliquis
2005-05-08, 13:17
Ät mindre fibrer kanske? Massa polarkraft extrem? ;/

Cilia
2005-05-08, 13:52
jag får också dom besvären om jag chockar magen med mer fibrer än vad jag är van vid. Men det brukar gå över men du kanske ligger på en extrem mängd som kroppen inte kan ta till sig. Det kanske funkar med mer vatten också fast det är bara en tanke.

Lizzie
2005-05-08, 17:42
Nej, äter du redan mycket fibrer ska du inte sluta - utan drick mera vatten! Äter du lite fibrer, så öka upp och öka på vattnet med då! gaserna släpper om man rör på sig lite. Långa skogspromenader ensam, så du kan släppa dig hur mycket som helst.

Mons
2005-05-09, 07:57
har du plötsligt ökat ditt fiberintag mycket bör du sänka och öka successivt. Testa ProVivas fruktdrycker, de är faktiskt rätt bra för magen om man har gaser.

Trance
2005-05-09, 11:28
Nej, äter du redan mycket fibrer ska du inte sluta - utan drick mera vatten! Äter du lite fibrer, så öka upp och öka på vattnet med då! gaserna släpper om man rör på sig lite. Långa skogspromenader ensam, så du kan släppa dig hur mycket som helst.

Äter man för mycket fibrer så skall man dra ner på det.