handdator

Visa fullständig version : Ena armen större än andra.


Kaboffastar
2005-05-08, 09:47
Tja.

"Problemet" lyder som sådant att min vänstra arm mäter 2 cm mindre i omkrets än min högra ( Spänd som avslapnad ) . Jag undrar således hur jag på vettigast sätt korrigerar detta ?

Här har ni bilder.
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=43160
Även fast att jag kanske inte har 100 % koll på kroppen och lyckas spänna vänster allt för bra så syns det ändå att det är skillnad.

Jorgen
2005-05-08, 10:28
Det kommer att rätta till sig med tiden. Kör mer med hantlar än med stång.

Det finns fö inte en enda människa som är 100% symetrisk.

//Jörgen

s_himself
2005-05-08, 11:38
Jag har samma problem, min högra är typ 1½ cm mindre i flexat läge, jag trodde det va för att den va övertränad som den inte växt i samma takt tack vare att jag är högerhänt och ja.. ni kan ju tänka er vad jag då gör med min högra hand ibland :D :D :D Nä men men allvarligt talat har den kommit ikapp lite nu på sista tiden.. (för jag har börjat använda vänstern höhöhöhö :laugh: )

Metaddict
2005-05-09, 12:30
Jeppz, kör hantlar. Jag har samma problem (har inte heller tränat så värst länge). Börja med den svaga sidan, gör så många reps du orkar och gör sen lika många med den starka sidan även om du klarar fler. Jag har en bra bit kvar men det blir bättre o bättre. Styrkemässigt skiljer det inte så jättemycket längre men det tar ändå ett tag innan muskeln växer ifatt utseendemässigt verkar det som. Bara o kämpa på :whipped:

Sheogorath
2005-05-09, 12:36
Jeppz, kör hantlar. Jag har samma problem (har inte heller tränat så värst länge). Börja med den svaga sidan, gör så många reps du orkar och gör sen lika många med den starka sidan även om du klarar fler. Jag har en bra bit kvar men det blir bättre o bättre. Styrkemässigt skiljer det inte så jättemycket längre men det tar ändå ett tag innan muskeln växer ifatt utseendemässigt verkar det som. Bara o kämpa på :whipped:

Det är inte alls säkert att samma styrka ger samma volym. Jag har jobbat mig till exakt samma styrka i båda armarna i enarms isolationsövningar för biceps och väldigt likvärdig styrka i enarms isolationsövningar för triceps, och min vänsterarm är ändå mindre. En muskels styrka handlar om så mycket mer än volymen, t.ex. nervförbindelser och muskelfästenas position. Visst HADE jag kanske kunnat bygga upp min minsta arm till den större armens storlek, men då hade den blivit mycket starkare på kuppen, och jag hade fått skev drag- och press-träning. Det är det INTE värt. Lite asymmetri får man kanske ta, helt enkelt.

Pdaddy
2005-05-09, 12:37
Jag är högerhänt, men ja har 1 cm större vänsterbicce .

M

Sniggel
2005-05-09, 13:28
Jag kan inte se någon skillnad mellan min höger och vänster i volym. Jag är högerhänt men "mina" vänstra biceps är starkare. Jag har nästan bara kört med hantlar och det kanske har något med att man utför rörelsen annorlunda med vänstran :confused:

kroy
2005-05-09, 20:29
Jag kan inte se någon skillnad mellan min höger och vänster i volym. Jag är högerhänt men "mina" vänstra biceps är starkare. Jag har nästan bara kört med hantlar och det kanske har något med att man utför rörelsen annorlunda med vänstran :confused:

har haft liknande "problem"..
det jag märkte var att jag hade mer kontroll och därmed körde striktare med högern, plus att jag va lite mindre "råstark" i den armen..