handdator

Visa fullständig version : Resultat Kungsbacka Rolling Thunder Contest 2005


YTS
2005-05-07, 21:04
KUNGSBACKA ROLLING THUNDER CONTEST 5/5 - 2005

Torsdagen den 5:te Maj 2005 kl.14:00 höll jag en Rolling Thunder tävling här i Kungsbacka. 7 st ställde upp och tävlade, 6 killar och en tjej. Det var Andreas, en strongman, med sin vän Helena, Markus som klarat CoC#3 grippern, Lars-Erik en kampsportare som klarat CoC#2, samt Peter med sin polare John. Reglerna var enkla: lyft upp, ställ ner, utan att släppa handtaget, obegränsat antal lyft. Tävlingen tog drygt två timmar och därefter stod Andreas som segrare, med ett lyft på 87,75 kg, han vann ett Rolling Thunder handtag. Efter tävlingen provade vi lite olika greppredskap

RESULTAT

1. Andreas 87,75 kg
2. Peter 82,75 kg
3. Markus 67,25 kg
4. John 66,75 kg
4. Lars-Erik 66,75 kg
6. Yngve 62,5 kg
7. Helena 54,75 kg


Helena gjorde ett mycket bra resultat med 54,75 kg, då världsrekordet för damer är 64,5 kg. För herrar är det 121,36 kg


Yngve

RobbeliRobban
2005-05-07, 21:16
Kul initiativ, mer sådant! Kanske dags för dig att ta tag i en LGC div2 eller dylikt?

jakke
2005-05-07, 21:20
Inga bilder?

YTS
2005-05-07, 21:38
Inga bilder?

Tyvärr inga bilder, jag hann helt enkelt inte med, då jag både förde resultat, tävlade och agerade viktsättare. Men nästa gång skall jag se till att det blir bilder.

Yngve

Zakath
2005-05-10, 08:52
Bra jobbat av alla deltagare! :thumbup:

Mart|n
2005-05-10, 08:55
Bra resultat!


Men drog inte M Samuelsson runt 129 i sin nya film? Kanske var inofficiellt WR då.

CoC
2005-05-10, 09:10
RT handtag varierar för mycket för att det ska vara meningsfullt att registrera världsrekord eller jämföra resultat med två olika handtag. Man kan lätt ha 30-40 % skillnad mellan ett nytt som rullar lättare än ett nytt genomsnittshandtag och ett väl använt som från början rullade sämre än ett snitt handtag. Om Samuelssons handtag hör till den senare kategorin är det inte säkert han skulle dra mer än 95 kg med ett i den förra kategorin.

Arne Persson
2005-05-10, 09:17
RT handtag varierar för mycket för att det ska vara meningsfullt att registrera världsrekord eller jämföra resultat med två olika handtag. Man kan lätt ha 30-40 % skillnad mellan ett nytt som rullar lättare än ett nytt genomsnittshandtag och ett väl använt som från början rullade sämre än ett snitt handtag. Om Samuelssons handtag hör till den senare kategorin är det inte säkert han skulle dra mer än 95 kg med ett i den förra kategorin.


Precis! Hade RThandtagen varit tex i metall med identisk lagring tex oljebronslager eller nål-/kullager så hade resultaten varit jämförbara.

Sheogorath
2005-05-10, 10:13
Är det Andreas som tränar på Gerdahallen i Lund?

YTS
2005-05-11, 00:19
Bra resultat!


Men drog inte M Samuelsson runt 129 i sin nya film? Kanske var inofficiellt WR då.

Innofficiella världsrekord finns det ju gott om. IronMind räknar bara resultat från officiella tävlingar. Och på deras site finns herr Samuelsson inte noterad för nå´t världsrekord.

Yngve

Nizze_
2006-02-27, 12:02
När blir det ny tävling i kungsbacka ? =) .. *sugen

Nitrometan
2006-02-27, 13:00
Är det Andreas som tränar på Gerdahallen i Lund?
Nä. Han är en fiskarson från Torhamn i Blekinge och läser nu till sjukgymnast på Karolinska Institutet.

YTS
2006-02-27, 20:38
När blir det ny tävling i kungsbacka ? =) .. *sugen

25 Maj, det är en torsdag och det är helgdag.
Maila mig på y.t.s.nutrition@telia.com så återkommer jag i tid innan tävlingen och hör om du skall vara med.


YNGVE

Jense
2006-02-27, 22:08
nästan bud på att ta sig upp, jag behöver nämligen ett RThandtag

Zakath
2006-02-27, 22:13
nästan bud på att ta sig upp, jag behöver nämligen ett RThandtag



Kostar inte resan till Gbg nästan lika mycket som ett RT-handtag? ;)

Funderar själv på att prova, men jag är ganska kass på allt med thickbar...

Jense
2006-02-27, 22:18
Kostar inte resan till Gbg nästan lika mycket som ett RT-handtag? ;)

Funderar själv på att prova, men jag är ganska kass på allt med thickbar...


tja fast det är kul att tävla. utan eller med tumme?

Zakath
2006-02-27, 22:25
tja fast det är kul att tävla. utan eller med tumme?


Jo det är klart!
Både och antar jag eftersom jag inte tränar thickbar :D
Har väldigt korta fingrar, så jag är inte riktigt byggd för det.

Jense
2006-02-27, 22:29
Jo det är klart!
Både och antar jag eftersom jag inte tränar thickbar :D
Har väldigt korta fingrar, så jag är inte riktigt byggd för det.


okej, ja jag har också ganska korta fingrar eller händer öht

testa inchhantlen idag,, ena sidan släppte o hela skiten va på GOD väg att släppa men jag gav mig då jag har lite känningar i handleden ff från bendingen på tävling.

utan tumme.. så mer en handledsövning. om nån vecka ska jag ha upp den.

Nizze_
2006-02-28, 00:06
25 Maj, det är en torsdag och det är helgdag.
Maila mig på y.t.s.nutrition@telia.com så återkommer jag i tid innan tävlingen och hör om du skall vara med.


YNGVE

Trevligt trevligt ... Gissar att det kommer en tråd om detta längrefam med ? ..

YTS
2006-02-28, 01:34
Trevligt trevligt ... Gissar att det kommer en tråd om detta längrefam med ? ..

Japp.

Det blir med tummfattning. Obligatorisk uppvärmning, på 30kg/22 sek, 36/16 och 42/11, samt 5 eller 6 försök var. Resultat bästa hand gäller. Det blir förmodligen ett RT handtag i 1:a pris i år igen. Och möjlighet att köpa greppredskap till reducerat pris för alla deltagare.

Yngve

Jense
2006-02-28, 05:48
Japp.

Det blir med tummfattning. Obligatorisk uppvärmning, på 30kg/22 sek, 36/16 och 42/11, samt 5 eller 6 försök var. Resultat bästa hand gäller. Det blir förmodligen ett RT handtag i 1:a pris i år igen. Och möjlighet att köpa greppredskap till reducerat pris för alla deltagare.



Yngve


Hmmmmmmmmmmmm. varför ska det va obligatorisk uppvärmning. om jag nu reser några tiotal mil, ska jag då inte värma som jag själv brukar göra utan va tvungen att värma på ditt sätt bara för att inte bli diskad

Mart|n
2006-02-28, 08:57
Obligatorisk uppvärmning på den serien är ju lite töntigt tycker jag. Man värmer ju såklart hur man själv vill.

YTS
2006-02-28, 22:17
Obligatorisk uppvärmning på den serien är ju lite töntigt tycker jag. Man värmer ju såklart hur man själv vill.

Okey, bara ni värmer upp ordentligt, jag vill inte se några skadade.
Det var ingen som värmde upp ordentligt förra året, så det var därför jag tänkte vi skulle ha ett uppvärmningsprogram.

YNGVE

Mart|n
2006-02-28, 22:32
Okey, bara ni värmer upp ordentligt, jag vill inte se några skadade.
Det var ingen som värmde upp ordentligt förra året, så det var därför jag tänkte vi skulle ha ett uppvärmningsprogram.

YNGVE

Hehe, alla värmer upp på sina sätt. Jag hade definitivt inte velat värma upp på det sättet du gör, eftersom det lär ju bara trötta ut onödigt mycket. Jag personligen hade gjort några reps på 40kg för att sedan göra några på 60kg, troligtvis högst 3 reps, för att sedan fortsätta med singlar.

Zakath
2006-02-28, 22:58
Okey, bara ni värmer upp ordentligt, jag vill inte se några skadade.
Det var ingen som värmde upp ordentligt förra året, så det var därför jag tänkte vi skulle ha ett uppvärmningsprogram.

YNGVE



Det är bra att du bryr dig med tanke på att det säkert kommer några nybörjare också. :)