handdator

Visa fullständig version : Mitt upplägg.


Focus
2005-05-07, 01:15
Ska börja träna på gym nu. Har tidigare bara varit ute och sprungit (ca 3 i veckan) och styrketränat lite hemma med skivstång och hantlar typ ca 2 gånger i vecken ganska oseriöst, i ca ett halv års tid. Har iaf gått upp 4 kg under den perioden (60-64 kg :em: ) och har ökat en hel del i styrka. Jag kan tillägga att jag är 179 cm, en tunnis med andra ord. Min tanke är att nu öka i vikt och styrka.

Mitt tänkta upplägg ser ut så här:

Måndag: Bröst, triceps, mage.
Tisdag: Löpning 5 km.
Onsdag: Rygg, axlar, biceps.
Torsdag: Ben, vader, mage.
Fredag: Vila
Lördag: Vila
Söndag: Löpning 5 km.

Ser detta vettigt ut?

trubaduren
2005-05-07, 02:30
I stort sett ja, men jag skulle vilja ändra på lite småsaker;

Måndag: Rygg, biceps, underarmar (mage).
Tisdag: Löpning 5 km.
Onsdag: Bröst, axlar triceps.
Torsdag: Ben, vader, mage.
Fredag: Vila
Lördag: Vila
Söndag: Löpning 5 km.

Rygg, axlar, biceps. såg ut att bli ett alltför mastigt pass, så jag la in axlar med bröst och triceps. Sen vill du kanske inte köra marklyft på ryggdagen dagen innan ett benpass så ryggpasset fick flyttas till måndagen. Vet inte hur bra det går att springa efter marklyft men antagligen bättre än att träna benen i gymmet. Sen tycker jag inte att mage behöver tränas 2 dagar i veckan, kanske bättre att lägga lite krut på underarmar?

Osäker på hur mycket bättre det egentligen blev, men några tips kanske det gav.

Depzon
2005-05-07, 03:41
Kanske kan köra bröst, triceps och mage på onsdagar, och ben, vader och axlar på fredagar? Mage behöver inte nödvändigtvis köras två gånger i veckan, men om du vill göra det, så kan du ju t.ex. träna nedre magmusklerna ena dagen och övre magmusklerna andra dagen.

Jorgen
2005-05-07, 07:44
Jag tycker att du skall läsa här http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=9555 och sen följa ett av dom programen, med början uppifrån.

//Jörgen