handdator

Visa fullständig version : Några nackdelar med cashewnötter under deff?


Nils.R
2005-05-06, 13:47
Precis som det står i rubriken så undrar jag helt enkelt ifall det finns ngt med cashewnötter som gör dom mindre lämpade under deff.
Har kollat upp GI på dom och även kollat på slv men inte hittat ngt men jag är nybörjare så man vet aldrig,jag kan ha missat ngt...

Mvh
Nils.R

King Grub
2005-05-06, 13:49
Dom är kaloritäta. Så länge du har koll på energin dom ger är det helt okej.

30cm
2005-05-06, 13:49
Mycket energi.

mini
2005-05-06, 13:50
Inte så länge du inte går över din energigräns eller får för mycket fett om du håller igen på det. Det enda som skulle kunna vara negativt med nötter under deff är just det höga energiinnehållet.

Nils.R
2005-05-06, 14:23
Tackar så mycket för svaren.
Då kan jag med gott samvete smaska i mig dom så länge jag håller koll på hur mkt det är jag smaskar i mig. :)

bear.flowertwig
2005-05-06, 15:35
Hur gör ni med saltet? Är ju ruskigt salta...
Försökte skölja bort en del men det gick så där :/

Lizzie
2005-05-06, 17:43
Hur gör ni med saltet? Är ju ruskigt salta...
Försökte skölja bort en del men det gick så där :/

Vi köper naturella!

der_rickard
2005-05-06, 18:24
Vi köper naturella!

Var fanken hittar man såna? Har letat överallt känns det som men inte lyckats hitta nåt...

Lizzie
2005-05-06, 18:52
Var fanken hittar man såna? Har letat överallt känns det som men inte lyckats hitta nåt...

Jag köper mina Naturella Cashewnötter i Hälsokostaffär eller på vanliga ICA, där de har 'naturgodiset' - där brukar finnas cashewnötter och pisagenötter med. Leta på!!

heljis
2005-05-06, 20:34
Vad är det för fel på salta cashewnötter? Jag knaprar cashew som en tok, även nu under deffen :D

Johan_P
2005-05-07, 01:45
Vad är det för fel på salta cashewnötter? Jag knaprar cashew som en tok, även nu under deffen :D

Som sagt, högt energiinnehåll.

heljis
2005-05-07, 04:32
Som sagt, högt energiinnehåll.