handdator

Visa fullständig version : Beställning


Avesta
2005-05-06, 01:09
Beställde 10 kilo vassle från kolozzeum förra onsdagen, har inte fått något meddelandet om försening med leveransen, och ingen som svarar på mailet till kolozzeum.
hjälp, någon?

Zozza
2005-05-06, 01:12
ring dom

påven
2005-05-06, 01:41
ta upp telefonen förfan

Jorgen
2005-05-06, 07:35
Skall vi ringa dom och fråga åt dig?
Hur svårt kan det vara?

http://www.kolozzeum.com/contact_us.php

//Jörgen

pellepedal
2005-05-06, 08:01
Han kanske är folkskygg.

Halldin
2005-05-06, 08:15
Visst borde han kunna ringa om det är så bråttom, men jag tycker inte att man ska vara tvingad till det om det är en webshop det handlar om. Mailkommunikationen ska funka.

Blir han tvungen att ringa mot sin vilja flera gånger (trots att det låter löjligt för flera av er) kanske han väljer en annan butik nästa gång. Service och allt det där.

Jense
2005-05-06, 08:47
han kanske trodde att vi på ngt mystiskt sätt tillhörde kolozzeum webshopen och på detta sätt slippa betala telefonsamtal

palme
2005-05-06, 09:34
han kanske trodde att vi på ngt mystiskt sätt tillhörde kolozzeum webshopen och på detta sätt slippa betala telefonsamtal

Hahaha knäppis :D

aliquis
2005-05-06, 10:08
Visst borde han kunna ringa om det är så bråttom, men jag tycker inte att man ska vara tvingad till det om det är en webshop det handlar om. Mailkommunikationen ska funka.

Blir han tvungen att ringa mot sin vilja flera gånger (trots att det låter löjligt för flera av er) kanske han väljer en annan butik nästa gång. Service och allt det där.
Tja, problemet var väl ungefär likadant för någon annan för ungefär en vecka sedan och då var ju också lösningen att ringa. Om man KAN ringa skulle jag ringa innan jag mailade alla ggr eftersom det går snabbare och allt blir utrett utan att man behöver skicka mail fram och tillbaka.

Att BEHÖVA skicka mail för de som driver något inte vill svara i telefon är ju det som är jobbigt.

Är väl mer service att någon svarar i telefonen än på ett e-mail?

Pellefant
2005-05-06, 10:10
Är väl mer service att någon svarar i telefonen än på ett e-mail?

Beror nog på vilken åldersgrupp man frågar.

Prankie
2005-05-06, 10:16
Varför ringer ni när det finns mail, är ni nån slags bög eller? *screwy* :D

Grahn
2005-05-06, 10:19
Tja jag föredrar mail, hatar telefoner.....

Men ringer du får du prata med ngn, ett mail glöms lätt bort "till senare" så för bästa möjliga resultat spöar nog telefonen mailet med hästlängder.

rememberence
2005-05-06, 10:22
Varför ringer ni när det finns mail, är ni nån slags bög eller? *screwy* :D

http://telefonhomo.istheshit.net/images/ezuxxvke.jpg

MacLeod
2005-05-06, 10:24
Håller med att det ska fungera lika bra om inte bättre med mail när det är en webshop man handlar ifrån.

n1tro
2005-05-06, 10:25
http://telefonhomo.istheshit.net/images/ezuxxvke.jpg


:laugh:

Dipshit
2005-05-06, 10:29
haha.. aldrig skrattat så mkt åt en bild tror jag..
måste va för att jag är så sjuuhkt trött..



stackars trådskaparn.. sicka påhopp :)

Halldin
2005-05-06, 12:28
Är väl mer service att någon svarar i telefonen än på ett e-mail?
Vissa människor vill helt enkelt inte ringa. Eller föredrar åtminstone e-mail framför telefonen. Det låter konstigt, men man får väl vara förstående. Sedan är det som sagt en butik som drivs över Internet, då tycker jag att man ska kunna maila och få svar. Det är väl en sak om det tar några dagar, men om det dröjer veckor att få svar, och det är ett återkommande problem med flera kunder, är det kanske något man bör se över. Det är ju inte direkt komplicerat att kolla mailen och svara en gång om dagen. Det blir ett irritationsmoment för vissa människor, och de kollar kanske åt ett annat håll nästa gång. Så är det. :(

aliquis
2005-05-06, 12:40
Halldin: nej jag vet, jag är väl inte allt för förtjust att tala med nya okända människor jag heller, telefon går dock bra, iaf när det är folk som inte känner mig... däremot om jag måste säga något som känns jobbigt mailar jag hellre så slipper man visa hur man känner ;)
Och klart man skall svara på mail.

Men en del ställen HAR ju ingen telefon, utan bara e-mail, eller än värre bara vanlig post, orka skicka brev med en fråga? Det är väl dålig service om något.

Nuvarande problem beror väl eventuellt på att de håller på och flyttar forumet, vad vet jag.

Pellefant
2005-05-06, 12:52
Har man en email utsatt är det dålig service att inte svara på den.

Jorgen
2005-05-06, 12:54
Har man en email utsatt är det dålig service att inte svara på den.
Hur lång tid får det ta svaret att komma innan det blir dålig service?

//Jörgen

Yankeee
2005-05-06, 12:55
Hur lång tid får det ta svaret att komma innan det blir dålig service?

//Jörgen

Personligen SKA jag ha svar samma dag, annars blir det garanterat flera arga mail med hot om ryktesspridning och avbeställning.

Nä, men seriöst. En webshop SKA svara samma dag. Helt enkelt inte värt att handla där annars.

Edit: Har faktiskt hänt ett par gånger att jag avbeställt när jag inte fått något svar efter en dag. Så helt tomma hot är det inte ;)

Pellefant
2005-05-06, 12:57
Hur lång tid får det ta svaret att komma innan det blir dålig service?

//Jörgen

48 timmar tycker jag är ok, men absolut inte mer.

Avesta
2005-05-06, 17:12
tack för alla intressanta svar :D

ska nog ringa på en gång, dröjer det några dagar till så måste jag avbeställa, är mitt i deffen och behöver grejerna nästan på en gång :cryout:

Avesta
2005-05-09, 12:30
Ringde i fredags, och idag på morgonen och även nu, ingen som plockar upp luren.
Tack alla som tipsade mig om att man kunde använda telefonen också :).
Skickade iallfall ett mail där jag annullerar min beställning, orkade inte vänta längre.