handdator

Visa fullständig version : Sillens start bars


brolinho
2005-05-05, 20:30
Här kommer ett recept på hemmagjorda bars. De är rätt så fettrika, har dock inte testat att göra dem utan maragrin. Skippar man margarinet får man ner det från 14 till 8 gram fett. Och de luktar samt smakar lite som Start med Yougurt, om du som jag valde vit blockchoklad.

Om du har infrusna hallon från sommaren så blir kostnaden för en bars 2 kr. Fast det varierar ju på var du köper varorna förstårs. Men jag räknade ut detta utifrån vad jag betalar för dem.

=> Sillens start bars <= (http://hem.bredband.net/marcus11/Bars.txt)

Johan_P
2005-05-05, 21:03
Kan man inte använda lättmargarin för att få ner fetthalten då? (40% fett)

Kanske man kan byta ut havregrynen mot fiberberikade sådana, eller sabbar man konsistensen då (grynen är mycket mindre)?

gf_
2005-05-05, 21:11
Kan det hända något obra med proteinpulvret när man har det i ugnen?

brolinho
2005-05-05, 23:26
Ja margarinet lär man ju kunna ändra på, jag använde 80%, alltså de som fanns hemma. Havregrynen också, bara positivt eftersom du då kan använda lite mer havre.

Ojoj oj så goda de är när de är kalla och lite hårdare, tog en direkt efter och en nu efter ca 5 timmar. De är som godis, mumma dessa ska jag äta minst tre om dagen. Jäklar va gott de va. Detta måste ni testa alltså.

Vill säga att jag använder smaken jordgubb på mitt Whey 80..

Thompah
2005-05-06, 13:32
Det är ju knappast ngt jag hade velat trycka i mig iaf...

mini
2005-05-06, 13:39
Finns det 40% vanligt margarin som är till för stekning/bak? Bordsmargarin blir ingen höjdare om man har det i 175 grader i 20 minuter. Tycker de ser väldigt energirika ut med både fett och snabba kolisar, frågan är vad syftet är? Bara godis?

Yankeee
2005-05-06, 14:04
Det måste ju fungera med rapsolja motsv?

gf_
2005-05-06, 14:04
Jordnötssmör kanske funkar?

brolinho
2005-05-06, 19:00
Syftet med dem är att jag skulle ha något snabbt som man kan ta på förmiddagen och på eftermiddagen i skolan. Fettet är inget jag oroar mig över eftersom jag redan är så smal.

Sen har jag sätt att många frågar efter egna bars recept, därför delade jag med mig av det..