handdator

Visa fullständig version : Don Frye VS Takayama (KUL! :D)


Kwon
2005-05-05, 15:00
http://s4.yousendit.com/d.aspx?id=08RZ5SGW0XLFQ21IF5FGGMXV1S

Kul gammal highlight :)

Svedberg
2005-05-05, 15:13
hahaha fan vilken cool match

Vem är don frye föresten, känner igen namnet. är det nån gammal känd fighter?

Jense
2005-05-05, 15:17
hahaha fan vilken cool match

Vem är don frye föresten, känner igen namnet. är det nån gammal känd fighter?


ja, gammal UFCfighter,, en av de bättre i ufc.. don frye, mötte lebaner och va kaxig innan matchen.. men fick så mycket spö!!

Kwon
2005-05-05, 15:19
Don Frye har vart med länge, han kallas för "Predator"

Även fått smeknamn som Super Mario etc

Han slogs mot Dan Severn som hade smeknamn som "The Beast" och "Freddie Mercury"

Roligt att se dessa mustaschprydda herrar ranta runt i ringen! :D

Daniel Mattusch
2005-05-05, 15:22
Han har vart med länge men inte gått så speciellt många matcher.

Gabriel_
2005-05-05, 15:24
fyfan vilka sluggers haha

Kwon
2005-05-05, 15:24
Många och många? :)

20 matcher under K-1,UFC,Pride,IBBY etc

Ingen Rickson precis (som hade 400 matcher?) men allt är relativt :)

Kwon
2005-05-05, 15:25
fyfan vilka sluggers haha

MMA at its finest? :D

Gabriel_
2005-05-05, 15:39
haha.. verkligen! det är så sporten ska utövas :thumbup:

påminner mig faktiskt om min första match..

Daniel Mattusch
2005-05-05, 15:48
Många och många? :)

20 matcher under K-1,UFC,Pride,IBBY etc

Ingen Rickson precis (som hade 400 matcher?) men allt är relativt :)

Jo sant... men 20 st är lite lite tycker jag, men med tanke på hur mycket stryk han tar per match för att själv kunna dela ut mer så är 20 kanske inte så få matcher (skum mening btw) :)

nim
2005-05-06, 07:32
ja, gammal UFCfighter,, en av de bättre i ufc.. don frye, mötte lebaner och va kaxig innan matchen.. men fick så mycket spö!!

Man får ju inte glömma att Le Banner är 7 år yngre och 25 kg!!! tyngre.

Mikeman
2005-05-06, 08:14
Jag tycker Don Frye är kung...Ser så jävla brutal ut!!

Jense
2005-05-06, 08:38
Man får ju inte glömma att Le Banner är 7 år yngre och 25 kg!!! tyngre.


är man kaxig får man äta. det är ingen undanflykt till varför han som tungviktare fick så mycke spö

skaparn
2005-05-06, 08:59
Jisses. Dom hade guarden långt ner. Men bra på att ta stryk var dom båda, Don Frye fick ju smaka ett dugligt knä också.

Ibland undrar jag om jag inte tycker att hård fighting är lite för roligt att se...

henke1001
2005-05-06, 14:18
hahaha daaamn det var det galnaste :devil: I like :hbang:

lilltroll
2005-05-06, 17:32
Nån som vet vad låten i filmen heter?

skaparn
2005-05-06, 17:49
Nån som vet vad låten i filmen heter?

Jo.

Ozzy Osbourne - I Just Want You

lilltroll
2005-05-06, 18:11
Jo.

Ozzy Osbourne - I Just Want You

Tack!

thomast
2005-05-07, 10:56
Fan, den där Don Frye har en helt underbar fysik! Helt klart en ny förbild för lilla mig.

http://www.bjjfighter.com/photos/misc/frey.jpg
:naughty:

:MrT:

Kwon
2005-05-07, 11:11
The Predator! (Även kallad Super Mario och Tom Selleck tack vare grofv mustach) :D

kimonque
2005-05-07, 11:51
fan han ser ut som en grov magnum :hbang:

Axon
2005-05-07, 12:17
ja, gammal UFCfighter,, en av de bättre i ufc.. don frye, mötte lebaner och va kaxig innan matchen.. men fick så mycket spö!!

Jag är inte så insatt i det här men var inte den matchen bara sparkar och slag? man fick ju inte ta ner varandra och slåss på marken? eller?

Jense
2005-05-07, 12:18
Jag är inte så insatt i det här men var inte den matchen bara sparkar och slag? man fick ju inte ta ner varandra och slåss på marken? eller?


nä.. men han hade inte haft en chans ändå.

Axon
2005-05-07, 12:40
men omg jense *bs* hade Don fått slåss fullt ut (som i UFC) så skulle det ha sett ut på ett helt annat sätt.

Eller va säger Kwon (han verkar kunna det här)

Kwon
2005-05-07, 12:47
Hehe det är väl ganska enkelt att dra slutsatser

Predator har Brottning som grund och är både duktig på marken och som striker, Takayama är en Big Strong guy som vart med länge i den japanska wrestling-cirkusen.

Hur hade du velat att det skulle sett ut Axon? :)

Att Don Frye avslutat med ett kast o sen Ground n Pound eller en kneebar kanske 20 sekunder efter matchen börjat? :D

Publiken älskade denna match :)

XarsioN
2005-05-07, 12:57
Fyfan vilken härlig match ..dom ger varandra DUKTIGT me stryk där..när dom står o manglar varandra haha :D

Riktigt skön match.!

Kwon
2005-05-07, 18:00
Gillade ni detta, kolla in denna gamla goding! :)

Bra musik också!

Klicka (http://mma-fighter.com/videos/Pride14HL(FilthyK).zip)

Axon
2005-05-07, 18:37
Hur hade du velat att det skulle sett ut Axon? :)

Att Don Frye avslutat med ett kast o sen Ground n Pound eller en kneebar kanske 20 sekunder efter matchen börjat? :D

Publiken älskade denna match :)

Det var jävligt frustrerande att se Don få stryk så där och att han inte fick slåss fullt ut. Jag vet att det inte var tillåtet att ta ner varann men ändå *grr27*
Hade gärna velat se en match mellan de två där det var gamla UFC regler, muahaha!!

60 sec?

Kwon
2005-05-07, 18:49
Klicka länken i ovanstående post Axon :)

Där har du takedowns :)

Ska posta lite mer Don Frye så du kan se

Axon
2005-05-07, 18:57
har redan laddat ner det och sett det. Not bad :thumbup:

Lägg upp lite clips med Don, om du har några :)

Jense
2005-05-07, 21:09
hahaha, 60 sec. frye hade fått spö iaf eftersom hans taktik hade varit densamma med standup iaf

Mikeman
2005-05-07, 22:44
hahaha, 60 sec. frye hade fått spö iaf eftersom hans taktik hade varit densamma med standup iaf

Har du något emot Frye?
Hur länge hade du stått upp i en match mot honom?

Jense
2005-05-07, 22:48
nä, men jag tycker lebaner är en bättre fighter.

jag? varför skulle jag har slagits mot honom?

kimonque
2005-05-07, 23:02
glömt regeln jense? man får aldrig kritisera någon som är större/bättre än sig själv;)

Kwon
2005-05-07, 23:11
Klart Jense får spekulera och ha synpunkter utan att behöva slåss mot Don? :D

Hur resonerar ni egentligen! :D

Tycker man tex att Ronnie Coolman har för stora armar så tycker man det, oavsett om man har några Mr.O titlar eller ej! :laugh:

I detta fall så säger Jense att LeBanner i bästa form vinner över Don Frye i bästa form oavsett om det e Pride/UFC eller K-1 regler, har jag uppfattat det rätt?

Jense
2005-05-07, 23:17
ja, det säger jag. då don frye gärna verkar vilja stå och slåss även om han är en jävel på att brottas.

Kwon
2005-05-07, 23:27
Jo, du har rätt Jense

Jag har aldrig slagits mot varken Don Frye eller LeBanner, men har sett alla deras matcher och kan utifrån det ge en viss värdering på deras egenskaper, och jag kan bara säga att om jag var Don, så skulle jag självklart gå till marken med LeBanner så fort som möjligt.

Don Frye vill dock stå upp och slåss me de flesta , fastän han är (som Jense utryckte det) en jävel på att brottas hehe.

Men med tanke på LeBanners size, styrka och att han är jäkligt snabb för sin storlek och slår hårt så är det ju smartare (imo) att brotta ner han ist för att köra standup med han.

Jaja, nu ska jag sova, natto, vi får diskutera vidare imorgon.

WHITEFOLKS
2005-05-07, 23:48
Sjukt mycket stryk de där grabbarna klarade, man skulle kunna få 10 gratisslag och fortfarande torska :)

Axon
2005-05-08, 09:44
Jense hade du sett alla Dons matcher så hade du nog ändrat dig. Han har slagits mot värre spark/slag fighters än stackars Leblonde och demolerat de. Don kallas inte "The Predator" för ingenting u know :D

En intressant match som jag aldrig glömmer var mellan legenden Ken Shamrock och en kickboxer (som var världsmästare). Ken tog han ner på marken omedelbart, låste hans fotankel och till slut nästan bröt foten på snubben. Världsmästaren i kickboxing var tvungen att ge upp. Han var ofattbart frustrerad över sättet som han förlorade på. Han lovade Ken att han kommer att ta han nästa år. Men icke, Ken vann :D

And the point im trying to make is: Don är en mästare på att brottas. Leblonde skulle inte ha en chans mot Don på marken. Och Don skulle lätt ta ner Leblonde på marken.

Kwon du har säkert hela samlingen av UFC. Kan du ladda upp matchen mellan Ken och Kicboxern (tror det var den första UFC)

Jense
2005-05-08, 11:19
Jense hade du sett alla Dons matcher så hade du nog ändrat dig. Han har slagits mot värre spark/slag fighters än stackars Leblonde och demolerat de. Don kallas inte "The Predator" för ingenting u know :D

En intressant match som jag aldrig glömmer var mellan legenden Ken Shamrock och en kickboxer (som var världsmästare). Ken tog han ner på marken omedelbart, låste hans fotankel och till slut nästan bröt foten på snubben. Världsmästaren i kickboxing var tvungen att ge upp. Han var ofattbart frustrerad över sättet som han förlorade på. Han lovade Ken att han kommer att ta han nästa år. Men icke, Ken vann :D

And the point im trying to make is: Don är en mästare på att brottas. Leblonde skulle inte ha en chans mot Don på marken. Och Don skulle lätt ta ner Leblonde på marken.

Kwon du har säkert hela samlingen av UFC. Kan du ladda upp matchen mellan Ken och Kicboxern (tror det var den första UFC)


leblonde? han spöade skiten ur frye, glömmer du det. om "leblonde" skulle tränat på submissions och brottning lika mycket som fritösen tränat på standup så hade det varit slut efter 10 sekunder

Axon
2005-05-08, 12:14
lol
ok jense du har rätt :thumbup:

Jense
2005-05-08, 12:26
lol
ok jense du har rätt :thumbup:


tja, de är lika mycket talangfulla fighters. bara för att den ena brottas bättre betyder inte det att han är bättre på att fightas. kolla på crocop t.ex, han demolerar de flesta han möter.

vet inte om du har ngn förkärlek till don frye av någon anledning

Kwon
2005-05-08, 15:18
Axon, eftersom du kallar LeBanner LeBlonde konstant antar jag att du har något emot honom? :D

Antar också att Don är favorit, då kan man ju inte ge en opartisk bedömning? :)

Var det Ken Shamrock VS Pat Smith du menade?

http://www.sherdog.com/fightfinder/Pictures/patsmith.jpg

nim
2005-05-08, 16:44
Skulle Don väga lika mycket som Lebanner så skulle den senare få det mycket jobbigt.

Griip
2005-05-08, 17:24
Många och många? :)

20 matcher under K-1,UFC,Pride,IBBY etc

Ingen Rickson precis (som hade 400 matcher?) men allt är relativt :)

Hickson var "obesegrad" gatufighter med 400 matcher på "gatan". Hans MMA karriär är fjuttig och en ren cirkus.

Griip
2005-05-08, 17:25
Och btw, Don Frye kanske inte är den mest tekniska fightern eller den som satsat hårdast, men det är onekligen DEN tuffaste mannen som funnits i sporten.

Axon
2005-05-08, 23:23
Axon, eftersom du kallar LeBanner LeBlonde konstant antar jag att du har något emot honom? :D

Antar också att Don är favorit, då kan man ju inte ge en opartisk bedömning? :)

Var det Ken Shamrock VS Pat Smith du menade?

http://www.sherdog.com/fightfinder/Pictures/patsmith.jpg

editerar pga pm från ****
För att slippa tjafset så säger vi så här. Don vinner över Leblonde på marken och Leblonde vinner stand up fight. Så är alla nöjda och belåtna (eller hur jense):thumbup:

Kwon: min absoluta favorit är Ken Shamrock, och ja det var den videon jag menade. Skulle va snällt om du kunde ladda upp den :)

thomast
2006-01-30, 20:38
Ursäkta för att jag bumpar en väldigt gammal tråd.

Är det någon som kan dela med sig av den ursprungliga videon? Länken är tyvärr död och alla mina ansträngningar att söka upp filen via google har varit förgäves.

Tack på förhand.

Jense
2006-01-30, 20:41
ja det va en sluggfest mellan fdon frye och japanese_el_fetto

Jense
2006-01-30, 20:42
editerar pga pm från ****
För att slippa tjafset så säger vi så här. Don vinner över Leblonde på marken och Leblonde vinner stand up fight. Så är alla nöjda och belåtna (eller hur jense):thumbup:

Kwon: min absoluta favorit är Ken Shamrock, och ja det var den videon jag menade. Skulle va snällt om du kunde ladda upp den :)


och håller med