handdator

Visa fullständig version : Grym maskin


aliquis
2005-05-05, 12:38
http://www.exet.nu/html/download/video/chicken_harvester.wmv

Dipshit
2005-05-05, 12:49
w t f

palme
2005-05-05, 12:54
Hahaha! De får åka karusell innan slakten *flex*

Dumleman
2005-05-05, 12:57
Sådär kommer äldrevården att fungera i Sverige om några år.

Tomten
2005-05-05, 13:04
Sådär kommer äldrevården att fungera i Sverige om några år.

Jag tror det blir som i futurama. :D

andeN.
2005-05-05, 13:10
Fyfan så de behandlar djuren ! :furious:

PowPow
2005-05-05, 13:58
Ja, det är ju inte utan anledning folk är vegetarianer..

Slartibartfast
2005-05-05, 14:33
Men va faan.

Sonny
2005-05-05, 14:38
haha, på väg till sonnys tallrik

ante
2005-05-05, 15:33
haha, på väg till sonnys tallrik

:laugh:

Wooch
2005-05-05, 15:45
Det är ju bara sjukt.

Bucyrus
2005-05-05, 16:53
Kom just hem från Lidl med 5kg. kyckling!! :eating: ......hm...

Sonny
2005-05-05, 17:31
Kom just hem från Lidl med 5kg. kyckling!! :eating: ......hm...
hahaha

Rataxes
2005-05-05, 18:09
Mmmm, unprocessed chicken nuggets.

s_himself
2005-05-05, 18:15
woahah så coolt :laugh:

Men om man ska se på det från den verkliga sidan så är det grymt sjukt :(

Grisen
2005-05-05, 18:15
Vidrigt

Edde_1
2005-05-05, 19:31
Ser kanske hemskt ut, men det är väldigt skonsamt mot kycklingarna om man jämför med att springa runt och fånga dom för hand. De går så fort i maskinen att dom inte hinner reagera.
Jag har fångat X antal tusen kycklingar i mitt liv för hand, och då kan man verkligen tala om stressade kycklingar.

Pdaddy
2005-05-05, 20:13
Effektiv och snabb kycklinguppsamling *popcorn*

Smart maskin igentligen, tänk bara på alla kycklinga som dör vid manuell infösning pga att de som skall fösa in lackar ur på krypen.

M

s_himself
2005-05-05, 20:17
Effektiv och snabb kycklinguppsamling *popcorn*

Smart maskin igentligen, tänk bara på alla kycklinga som dör vid manuell infösning pga att de som skall fösa in lackar ur på krypen.

M


vadå, dom föses ju in för att dom ska dö. tv¨flugor i en smäll :D

skaparn
2005-05-05, 21:37
Utsökt film! Folk behöver påminnas om att djurhållning i industriell tappning inte är vacker att se, även om många höll god min och sa något tufft istället för att tänka.

Dumleman
2005-05-05, 21:42
vadå, dom föses ju in för att dom ska dö. tv¨flugor i en smäll :D
Ehh varför kör de då bara inte in med en jordfräs eller snöslunga bland hönsen och skottar upp resterna med en traktor? :)

aliquis
2005-05-05, 23:24
Jag förväntade mig att se sådan däringa kycklingsortering, men det var det ju inte. Också lite galet, drar fram en plåt med typ hundra kycklingar, häller ut dem på ett bord och börjar sortera dem efter kön.. Kikar, kastar åt vänster eller höger, rullar ner på ett band, åker vidare... Antingen för att bli fullvuxna höns och lägga ägg eller för att hamna i en kvarn eller plastsäck...

(var inte så länge sedan något äggtjosan hade en annons på ams där de sökte sådana däringa specialutbildade kineser som är duktiga på att se könet på dem..)

aliquis
2005-05-05, 23:28
Utsökt film! Folk behöver påminnas om att djurhållning i industriell tappning inte är vacker att se, även om många höll god min och sa något tufft istället för att tänka.
http://www.djurensratt.se/dyntext/xlink.asp?id=542
http://www.petatv.com/
Har ju lite fler...

http://www.folkbladet.se/%5CGEN_Utmatning.asp?CategoryID=119&ArticleID=860001&ArticleOutputTemplateID=23&ArticleStateID=2

aliquis
2005-05-05, 23:36
mms://ondemand1.fsdata.se/djurensratt.org/kycklingfilm.wmv
less jag blir

aliquis
2005-05-05, 23:39
Suger att det skall vara olagligt att göra något åt saken.. å andra sidan har jag ju egentligen ändå inget för mig.

aliquis
2005-05-05, 23:50
mms://ondemand1.fsdata.se/djurensratt.org/someliedying.wmv
http://meetyourmeat.com/wycd.html

Dipshit
2005-05-06, 00:36
mms://ondemand1.fsdata.se/djurensratt.org/kycklingfilm.wmv
less jag blir
är riktigt ledsen..

WHITEFOLKS
2005-05-06, 00:45
Känns det lite mer positivt att man i princip är laktovegetarian även om det inte är av de skälen i första hand

Pdaddy
2005-05-06, 08:03
Kyckling är gott :eating:

Ingen ide att bli vegan eller veggis för att man tycker synd om brojlers som just är brojlers. Föds upp endast för å bli mat, nothing else.

Snacka om propaganda filme den där sista är.

Ja kommer då alltid att äta kött, fyyyfaaan för å bara äta grönt å sånt tjafs.. Man vill ju växa å bli stor å stark, då går de inte att fjanta omkring me vegan å vegitarian trams.. :MrT:

MER KYCKLING ÅT FOLKET, sänk priserna... LÄNGE LEVE BROILER INDUSTRIN :D

M

Jishuku
2005-05-06, 08:26
Frågan är: Hur behandlar dom djuren vid "insamling" på t.ex. Torsåsens uppfödningar? Står iaf såhär på förpackningen:
"Samtliga Torsåsens uppfödare deltar i Svensk Fågels djuromsorgsprogram. Alla Torsåsens kycklingar kläcks och föds upp i Sverige. De är frigående i stora ventilerade stallar på en bädd av halm eller kutterspån, har fri tillgång på vatten och foder utan tillväxtbefrämjande antibiotika. Alla Torsåsens kycklingflockar genomgår salmonellakontroll."

Guldfågeln ska också vara med i något liknande.. därför jag inte köper den Danska skiten, trots att den är billigare. (ja, och för att den Danska är av sämre kvalité.. stressade djur ger sämre kött sägs det ju.)

skaparn
2005-05-06, 08:50
Kyckling är gott :eating:

Ingen ide att bli vegan eller veggis för att man tycker synd om brojlers som just är brojlers. Föds upp endast för å bli mat, nothing else.

Snacka om propaganda filme den där sista är.

Ja kommer då alltid att äta kött, fyyyfaaan för å bara äta grönt å sånt tjafs.. Man vill ju växa å bli stor å stark, då går de inte att fjanta omkring me vegan å vegitarian trams.. :MrT:

MER KYCKLING ÅT FOLKET, sänk priserna... LÄNGE LEVE BROILER INDUSTRIN :D

M

Jag håller med, kyckling är gott. Du låter dock som en idiot i din strävan att vara mest macho på planeten.

Förresten, "propagandafilm" säger du, vilket det självklart är. Djurrättsaktivister sammanställer nog inte sådana filmer för att sitta och slita till, utan för att förhoppningsvis få någon (inte du då) att tänka efter, så visst är det propaganda.

Edde_1
2005-05-06, 09:02
http://www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=meet_your_meat&Player=wm&speed=_med

VILKA IDIOTER DET FINNS *grr27*

Ännu en anledning till att köpa svenskt.

aliquis
2005-05-06, 10:54
Kyckling är gott :eating:

Ingen ide att bli vegan eller veggis för att man tycker synd om brojlers som just är brojlers. Föds upp endast för å bli mat, nothing else.Och då spelar det ingen roll?
Snacka om propaganda filme den där sista är.
Allt är väl eventuellt "propagandafilm", inte kikat på den senaste nu, kan ha sett den förut dock, fast peta är ju lite speciella.. Hur som helst hittar de ju inte på det som eventuell visas.
SVT visade ju något riktigt bra om precis hur slakt av lamm, häst, ko och gris gick till i Sverige utan att vara vinklat åt något håll. Riktigt bra, kanske finns på deras sida men jag kommer inte ihåg vad det hette, kan ju ha varit uppdrag granskning eller något liknande med? Tror ena slakteriet fick stänga efteråt iaf, det var väl någon av dem som resonerade att "de gör så" när någon gris sprattlade medans han blev upphängd efter att ha "blivit nedsövd/bedövad".
Ja kommer då alltid att äta kött, fyyyfaaan för å bara äta grönt å sånt tjafs.. Man vill ju växa å bli stor å stark, då går de inte att fjanta omkring me vegan å vegitarian trams.. :MrT:Nä, jobbigt läge för dig...
edit: målet helgar medlen..
MER KYCKLING ÅT FOLKET, sänk priserna... LÄNGE LEVE BROILER INDUSTRIN :Dfjant.

http://www.bk-sportsmag.se/tidningen/1992/3/bilder/andreas_cahling_09.jpg
http://www.fitnesspont.hu/mass-shop/picture_gallery/Andreas_Cahling/tn_Andreas_Cahling_001.jpg

aliquis
2005-05-06, 10:56
"Samtliga Torsåsens uppfödare deltar i Svensk Fågels djuromsorgsprogram. Alla Torsåsens kycklingar kläcks och föds upp i Sverige. De är frigående i stora ventilerade stallar på en bädd av halm eller kutterspån, har fri tillgång på vatten och foder utan tillväxtbefrämjande antibiotika. Alla Torsåsens kycklingflockar genomgår salmonellakontroll."
Detsamma gällde väl kycklingarna på filmen med? Frågan är väl bara hur tätt de lever och hur ofta spånen byts.
Men med tanke på att de ändå bara lever 35dagar så kanske det inte blir så många ggr...

aliquis
2005-05-06, 10:58
http://www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=meet_your_meat&Player=wm&speed=_med

VILKA IDIOTER DET FINNS *grr27*

Ännu en anledning till att köpa svenskt.
Såg något från indien en gång, gällande heliga kor och hur de som slaktas där får det.. mindre upphetsande.

Utöver vidriga transporter och slakter gned de in ögonen med salt/peppar på djuren som inte gick som de ville...

_Larre_
2005-05-06, 11:10
http://www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=meet_your_meat&Player=wm&speed=_med

VILKA IDIOTER DET FINNS *grr27*

Ännu en anledning till att köpa svenskt.


Det är nu man frågar sig hur Skaparn m.fl. tänker som verkar gilla sånt här.

Riktiga idioter.

Edde_1
2005-05-06, 11:19
Såg något från indien en gång, gällande heliga kor och hur de som slaktas där får det.. mindre upphetsande.

Utöver vidriga transporter och slakter gned de in ögonen med salt/peppar på djuren som inte gick som de ville...

SVIN *grr27*

Jobbar som djurskyddsinspektör på lantbruk och är själv uppvuxen på gård som jag snart ska ta över.

Vet inte hur många gårdar jag varit på i mitt liv men det är nog närmare 1000, och har aldrig sett något sådant här.

Däremot finns det avarter som tar sig in på gårdar och ska rädda djur, och tror att dom gör nytta *grr27* . Dom tänker inte alls på konsekvenserna, tänk om dom har med sig någon smitt in i t.ex. ett kycklingstall - då är snart 100 000 kycklingar sjuka.
Grisar som blir överaskade stressas lätt till döds.

Och dom som släpper ut minkar, omg..... orkar inte ens :furious:


Sen finns det riktiga djurplågare också - en gammal farbror som har hästar hade haft besök av en sådan. Detta avskräde till människa hade penetrerat ett sto i vaginan med ett vasst föremål så att hon sakta förblödde, därefter stressat upp en hingst så pass att han blev blind på båda ögonen *grr27*

abjorn
2005-05-06, 11:20
det är ju inte vackert...

men kommer inte sluta äta kött för det :eating:

Kwon
2005-05-06, 12:03
Cahling e ju vegetarian! :)

Cilia
2005-05-06, 13:05
Sådär kommer äldrevården att fungera i Sverige om några år.
snarare så att äldrevården fungerade så tidigare när den hette långvård. då var det löpandebandprincipen som gällde.

skaparn
2005-05-06, 15:51
Det är nu man frågar sig hur Skaparn m.fl. tänker som verkar gilla sånt här.

Riktiga idioter.

Ursäkta mig, men jag skulle vilja ha en liten förklaring till varför mitt alias (dock med stort s) nämndes där och om det var jag m.fl. som var idioter. Det bör dessutom vara en bra förklaring, jag är redan nu på god väg att ta illa upp.

Jishuku
2005-05-06, 17:57
Man vill ju växa å bli stor å stark, då går de inte att fjanta omkring me vegan å vegitarian trams.. :MrT:


Dom här personerna kunde då äta vegetariskt och träna framgångsrikt. Så sluta med dom lama ursäkterna:

Bill Pearl - byggare.. (men det vet ju alla)
Stan Price - har slagit världsrekord i bänkpress.
Carl Lewis - sprintare.
Bill Manetti - styrkelyftare.
Phoebe Mills - elitgymnast.
Al Oerter - diskuskastare.. har vunnit 4 OS medaljer.
Keith Holmes - WBC World Middleweight Champion.

Kan jag erkänna att jag var tveksam till att Aliquis skulle öka när han först dök upp på forumet, men där har man blivit bevisad fel.. han har ju gått upp massor. :hbang:

aliquis
2005-05-06, 20:16
Ursäkta mig, men jag skulle vilja ha en liten förklaring till varför mitt alias (dock med stort s) nämndes där och om det var jag m.fl. som var idioter. Det bör dessutom vara en bra förklaring, jag är redan nu på god väg att ta illa upp.Tror det var riktat till han den där andre, men att han rörde ihop nicken, men jag är ju inte säker iofs.Kan jag erkänna att jag var tveksam till att Aliquis skulle öka när han först dök upp på forumet, men där har man blivit bevisad fel.. han har ju gått upp massor. :hbang:Eller hur, långt ifrån nöjd =P, men vem är det?

Pdaddy
2005-05-06, 20:26
Ja visste att ni skulle lacka på mig, det är bra tycker ja !

Visst tycker ja att behandlingen är bedrövlig, men såhär är det inte överallt (som tur är).
JA tycker att ALLA som misshandlar djuren helt i onödan skall få FETA böter å fängelse, det BÖR vara bättre kontroll i landet + utomlans såklart.

Som sagt ja va lite överdriven i mitt inlägg (macho som nån sa.. Förlåt ;)

KAn säga att jag har lete erfarenhet utav Lantbruk mm. Min faster bor mitt imot en bondgård i östergötland, och jag har varit där sedan 1 års ålder å framot. Spenderade hela sommrar där som drång, och hjälpte i princip alltid till så fort ja kom ner dit.
Han hade mjölkkor,kalvar, biffkreatur, grisar, highland cattles, hästar, höns.
ca 40 mjölkkor (inte så mycke), och de for aldrig illa.

JA älskar att arbeta me djur å allt runt omkring det, men ja ratar ju inte kött för det, även om det förekommer elakheter på vissa ställen.

Ang de byggare som lyckats på en strikt vegan/vegitarisk föda så säger ja bara.. GRATTIS !!! jävla slit. Kul utan bra kosttillskott, dricka sojaprotte e ju ingen höjdare :D. Äta 40 kg böner, sallad, mm mm om dan,, jisses :thumbup:

Nåt som irreterat mig är de Veganer/vegitarianer som svälter sina barn/spädbarn. De blir undernärda å vettifaan allt ...
Förstår inte de föräldrar som inte ammar sina spädbarn, de e ju faan mjölk från sig själv *haha*. Ta barna ifrån dem, de e va de skall göra i dom fall de far illa däran.

Nä nu ska ja äta lite kyckling tror ja :naughty:

Marcus "peace"

aliquis
2005-05-06, 21:16
Nåt som irreterat mig är de Veganer/vegitarianer som svälter sina barn/spädbarn. De blir undernärda å vettifaan allt ...
Förstår inte de föräldrar som inte ammar sina spädbarn, de e ju faan mjölk från sig själv *haha*. Ta barna ifrån dem, de e va de skall göra i dom fall de far illa däran.Ja ujja, extremt vanligt, 20% av alla barn i umeå dör innan de har blivit 2 veckor gamla...
Idioter finns det väl i alla läger.

WHITEFOLKS
2005-05-06, 21:32
Tror de flesta byggare som är vegetarianer är lakto-ovo-vegetarianer och då är det inte sådär jättestor skillnad. De kan ju fortfarande använda vassle/kasein/ägg och ofta använder de massor av det så det är lite småfult det där.

Pdaddy
2005-05-06, 22:06
Ja ujja, extremt vanligt, 20% av alla barn i umeå dör innan de har blivit 2 veckor gamla...
Idioter finns det väl i alla läger.

:D

Som tur är välldigt sällsynt fenomen.. Veganer är ett utdöende släkte, de dör i förtid av sojaförgiftning och tarmproblem :naughty:

M

Pdaddy
2005-05-06, 22:07
Tror de flesta byggare som är vegetarianer är lakto-ovo-vegetarianer och då är det inte sådär jättestor skillnad. De kan ju fortfarande använda vassle/kasein/ägg och ofta använder de massor av det så det är lite småfult det där.

Även då kallat FUSK :D, ingen rikto veggis.

M

WHITEFOLKS
2005-05-06, 22:11
Nej precis vet inte hur många av de som är veganer. Skulle vara intressant att se hur långt man kan ta det som vegan även om jag personligen inte tror att det hänger så mycket på kött.

Kwon
2005-05-06, 22:15
Hursom!

En sån där maskin skulle de ha utanför alla nattklubbar! Istället för Inkastare nere på KOS tex, hajja va mycke pengar dom skulle tjäna :D

:laugh:

WHITEFOLKS
2005-05-06, 22:19
alternativt stökiga demonstrationer!

s_himself
2005-05-06, 22:19
Hursom!

En sån där maskin skulle de ha utanför alla nattklubbar! Istället för Inkastare nere på KOS tex, hajja va mycke pengar dom skulle tjäna :D

:laugh:


hehe, sjysst jobb och köra omrking på den traktorn! köra omkring på trotoaren och jaga allt folk och skratta sådär elakt, typ "moahahaha uuuäähähähähähähä!" :devil:

Pdaddy
2005-05-06, 22:32
hehe, sjysst jobb och köra omrking på den traktorn! köra omkring på trotoaren och jaga allt folk och skratta sådär elakt, typ "moahahaha uuuäähähähähähähä!" :devil:


:D :laugh:

Och han som kör den e vår allas Vegan mästare aliquis :D .. skrikandes "Hämd hämd hämd"

PowPow
2005-05-07, 00:12
Även då kallat FUSK :D, ingen rikto veggis.

M


Kallar man sig lakto-ovo-vegetarian, så kan man ju knappast anklagas för fusk om man käkan ägg och dricker mjölk. Det är ju det lakto-ovo står för.

Som om det skulle handla om en tävling eller nåt .. hoho.. nejh, nu är jag full. god natt! :cool:

aliquis
2005-05-07, 00:36
Som om det skulle handla om en tävling eller nåt .. hoho.. nejh, nu är jag full. god natt! :cool:
Det gör det ju, vegetarianer är töntar, och de som äter fisk o kyckling och kallar sig vegetarianer är idioter :D

(första biten var bara på skoj)

WHITEFOLKS
2005-05-07, 00:43
apropå ingenting: finns det något namn på någon som bara äter det de odlat/jagat/plockat själv? :)

PowPow
2005-05-07, 01:17
Det gör det ju, vegetarianer är töntar, och de som äter fisk o kyckling och kallar sig vegetarianer är idioter :D

(första biten var bara på skoj)

inte mer töntar än de som kallar sig vegetarianer och käkar mjölk och ägg (som jag själv), då båda definierar sig själv felaktigt, egentligen. Även om ordet vegetarian i folkmun idag har fått betydelsen att inte äta något som har levt.. Men ja, den urspungliga innebörden av vegetarian är ju att man inte äter mat som kommer från djurriket (inkl. ägg och mjölk såklart).

Fast jag ser iofs inte det töntiga i det. Ju mindre man stödjer köttindustin, desto bättre :thumbup:
Fan jag gick inte o la mig :D
Men snart! :sleep:

fothermucker
2005-05-07, 02:41
Ni som är vegetarianer, hur är det med fisken? Den har ju ändå levt fritt i havet i hela sitt liv (oftast). Det är bara på slutet som deras liv blir lite fucked up.
Ahja, finns väl namn för sånt med.

Peace

skaparn
2005-05-07, 09:11
Det gör det ju, vegetarianer är töntar, och de som äter fisk o kyckling och kallar sig vegetarianer är idioter :D

(första biten var bara på skoj)

Intressant är ju inflationen som gått i begreppet vegetarian. För 30 år sen så var vegetarian vad vi idag kallar vegan (om mina källor stämmer). Undrar vad som ska komma härnäst.

aliquis
2005-05-07, 12:07
inte mer töntar än de som kallar sig vegetarianer och käkar mjölk och ägg (som jag själv), då båda definierar sig själv felaktigt, egentligen. Även om ordet vegetarian i folkmun idag har fått betydelsen att inte äta något som har levt.. Men ja, den urspungliga innebörden av vegetarian är ju att man inte äter mat som kommer från djurriket (inkl. ägg och mjölk såklart).

Fast jag ser iofs inte det töntiga i det. Ju mindre man stödjer köttindustin, desto bättre :thumbup:
Fan jag gick inte o la mig :D
Men snart! :sleep:
Jag tycker också det är störigt att folk säger vegetarian när det inte är strikt vegetarian de menar, men alla som är strikta säger väl vegan så därför är det väl ändå ok ;), men vore ju trevligare om alltsammans sades.
Tycker ju att vegetarian borde vara samma sak som vegan som sagt, men när det startades någon vegetariska föreningen eller vad den hette för typ 100år sedan så var det just vegetarian = äter inte kött, och alltså inte vegetarian = äter bara vegetabilier.. så tja.
Som sagt, det första var inte så seriöst.
Men om man nu kallar sig vegetarian och äter fisk o kyckling ser jag inte riktigt hur man stödjer köttindustrin mindre...

aliquis
2005-05-07, 12:09
Intressant är ju inflationen som gått i begreppet vegetarian. För 30 år sen så var vegetarian vad vi idag kallar vegan (om mina källor stämmer). Undrar vad som ska komma härnäst.
Problemet är väl att en normal människa som bara inte äter kött och går till en pizzera eller restaurang inte orkar säga "hej jag är lakto-ovo-vegetarian" utan bara säger att den är vegetarian.
Problemet uppstår när livsmedelstillverkare säljer "vegetariska" måltider som inte alls är vegetariska (för de innehåller äggvita, eller ost, eller ..). Det senare är förbjudet av livsmedelsverket men lycka till att köpa en "vegetarisk pizza" som verkligen är vegetarisk om du inte verkligen ber dem skippa osten.

aliquis
2005-05-07, 12:12
Ni som är vegetarianer, hur är det med fisken? Den har ju ändå levt fritt i havet i hela sitt liv (oftast). Det är bara på slutet som deras liv blir lite fucked up.
Ahja, finns väl namn för sånt med.

Peace
Fisk eller vilt är ju bättre.
Eller, jag ändrar mig till att vilt är bättre.

Vad gäller fisken har den antingen levt i havet, med utfiskning och förstörda bottnar och rev som följd (och en massa onödig död också..), eller så har den odlats vilket väl inte kan vara alltför givande med tanke på tätheten i dammarna. Visserligen kanske de inte är alltför intelligenta men det är väl viss skillnad på att leva i en plastpåse modell större eller ett hav.

_Larre_
2005-05-07, 13:36
Ursäkta mig, men jag skulle vilja ha en liten förklaring till varför mitt alias (dock med stort s) nämndes där och om det var jag m.fl. som var idioter. Det bör dessutom vara en bra förklaring, jag är redan nu på god väg att ta illa upp.

I den gamla pälstråden, ni hade ju inga argument men sa att ni sågade alla.

Idioterna var mest menade dom som gjorde detta i filmen, inte du. Lite fel skrivet av mig.
(ni/du)

skaparn
2005-05-07, 13:59
I den gamla pälstråden, ni hade ju inga argument men sa att ni sågade alla.

Då kanske du ska ta och läsa igenom den tråden igen. Jag och Fors ägde sönder samtliga, för att uttrycka mig ödmjukt. Men du är antagligen en av alla de som inte har vett att förstå sin egen inkonsekvens, och som var föremålet för mina svador i den tråden.

Exempel (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=819064&postcount=18)

Men ok, jag skippar att ta åt mig för idiotgrejen.

bosse_brutal
2005-05-07, 17:43
en fråga till aliquis, skulle du äta kött om du t.ex blev bjuden på älgkött? eller om någon bjöd på fisk som de själv hade fångat?

om inte, varför?

aliquis
2005-05-07, 18:04
en fråga till aliquis, skulle du äta kött om du t.ex blev bjuden på älgkött? eller om någon bjöd på fisk som de själv hade fångat?

om inte, varför?
hah, nej, och inte om jag erbjöds pengar heller.

För att djuret dog.. För att jag tycker det är äckligt.. För att jag inte behöver äta det.. Principer.. ..

Pdaddy
2005-05-07, 21:06
OK Älg e gott, Rådjur är godare, men Dovvilt är godast.

Där kan man snacka om mört kött, så jääävla gott.. ghaaa ja får såndär homer ätar känsla nu..
Blir nog faan en dovviltstek nästa helg :naughty:

M

Hades
2005-05-07, 21:16
aliquis: Var rubriken menad grym som i tuff/häftig/ball/cool eller grym som i hjärtlös?

bosse_brutal
2005-05-07, 21:21
aliquis: Var rubriken menad grym som i tuff/häftig/ball/cool eller grym som i hjärtlös?

gissa tre gånger...
ps aliquis är vegan ;)

aliquis
2005-05-07, 21:47
gissa tre gånger...
ps aliquis är vegan ;)
fast vore ju iofs ball i en större version att köra på människor som någon tipsade om.

Pancho Villa
2005-05-08, 00:55
men va fan!!
Kan dom inte bara ta in kyklingarna på ett lite mer djurvänligt sätt??
kan kommentera det väldigt långt.. men föredrar att säga .. man it suxs...!!

Hades
2005-05-08, 01:46
gissa tre gånger...
ps aliquis är vegan ;)
Var ju därför jag frågade. Jag blev förvånad över att aliquis tyckte maskinen var häftig.

aliquis
2005-05-12, 23:30
Var ju därför jag frågade. Jag blev förvånad över att aliquis tyckte maskinen var häftig.
Jag sade väl att den var grym? Inte häftig?