handdator

Visa fullständig version : Officiella Hockey-VM tråden


B-jay
2005-05-04, 22:04
Här kan vi diskutera allt som rör Hockey-VM!

Kanonmatch av Sverige idag.
Det såg stundtals riktigt riktigt bra ut.
Vi kan bli farliga längre fram om vi fortsätter så här.

Finnarna var mest griniga idag och man kände inte alls igen deras spel.

Plus till Lundqvist, Påhlsson och Jönsson idag tyckte jag.
Nu väntar jag bara på att Kenny ska bli frisk igen.

Frazze
2005-05-04, 22:08
hedström... Den förste att tackla in ett mål i år... Och karln är ju ett mediageni! :D

Ajje_tomten
2005-05-04, 22:08
Grymt skön seger över finn jävlarna :hbang:

+ till Jönsson och jonte

Ne Ängelholmaren kenny klarar vi oss utan

Weird
2005-05-04, 22:10
fundera på att bojkoata det pga av dels värdens sämsta komentatorer , sen all jävla cp reklam :furious:

B-jay
2005-05-04, 22:12
hedström... Den förste att tackla in ett mål i år... Och karln är ju ett mediageni! :D


Hehe, snacka om att finnar blev ställda på det målet!
Dock tyckte jag faktiskt att det var Alfredsson som hindrade målisen där, men härligt mål var det i alla fall.

Kenny är en säker klippa på backsidan.

muzzelman
2005-05-04, 22:12
fundera på att bojkoata det pga av dels värdens sämsta komentatorer :furious:

Haha jag kan fan inte hålla mig för garv när jag hör Vikegård

B-jay
2005-05-04, 22:13
Haha jag kan fan inte hålla mig för garv när jag hör Vikegård

Sen har vi Jonas Bergqvists underbart dumma inlägg ibland med. *rolleyes*

Weird
2005-05-04, 22:14
Haha jag kan fan inte hålla mig för garv när jag hör Vikegård
mm menar det alt man vill är att sparka sönder mjälten på honom *grr27*

balder
2005-05-04, 22:23
Hehe, vad hårda ni är mot Vikegård, han säger i alla fall vad han tycker *flex* .

Grym match idag föresten, inte mycket att klaga på alls.

Nismo
2005-05-04, 22:26
Tycker Wikegård har varit ganska patetisk. Nu förtiden tycker jag han skärpt sig betydligt och gillar faktiskt han som kommentator. En liten färgklick jämfört med tråkiga Bergqvist/Unger.

BraTryck
2005-05-04, 22:30
Wikegård förhöjer hockeysändningarna, han skräder inte orden och är märkbart engagerad ock sakkunnig. :thumbup:

wepp
2005-05-04, 22:35
5-1 :hbang:

Tigerkotten
2005-05-04, 22:36
Wikegård är ju hur skön som helst, kunnig och allt med.

Nismo
2005-05-04, 22:39
Wikegård: "Driv, driv, driv!!"
:laugh: :thumbup:

Spiffy
2005-05-04, 22:47
Wikegård är ju bra! Bergqvist är däremot totalt värdelös.

FinnPower
2005-05-04, 23:13
Grymt skön seger över finn jävlarna :hbang:


Hördu grabben, hejda dig lite nu. Tänk på att det finns folk här på forumet om kan ta illa upp över ditt osakliga påhopp. Det är helt onödigt och uppskattas INTE! :smash:

Tippar att du hade blivit rätt trött på mig om jag hade skrivit nåt liknande om svenskar, eller hur?

Spiffy
2005-05-04, 23:19
ähhhh tyst med dig din mupp :D

FinnPower
2005-05-04, 23:37
ähhhh tyst med dig din mupp :D
Ok *skriver upp Spiffy och Ajje_tomten på listan*

rolf
2005-05-04, 23:56
fan, jag måste erkänna att lejonen spelade som kärringar idag.
men nog såg det fint ut med ett mål efter 50 sek :naughty:

synd bara att vi aldrig, ALDRIG lyckas slå sverige. helt jävla otroligt.

FinnPower
2005-05-04, 23:59
Jo, det var dålig fart på lejonen, fastän det såg ljust ut i början. Nåja, det är inte över ännu men man kommer ju att få höra ett tag om det här... :cryout:

Tolkia
2005-05-05, 01:21
Hockey suger. Men tyvärr är det det närmaste Sverige kommer en statsreligion, så nu kan man säga goodbye till alla former av vettig TV på kvällstid den närmaste tiden ... *screwy*

Pingu
2005-05-05, 08:33
Matchen är över för Finnarnas del då Timmonen åker ut för charging ( helt vansinnigt av dommaren) och Sverige gör 2-1

valhall
2005-05-05, 08:38
Måste för en gångs skull skriva mina känslor efter matchen. Brukar annars läsa i forumet för det mesta.

De flesta visste nog att Finland var ett sämre lag innan matchen, de saknar ju i princip alla deras få stjärnor.
Sen vet man inte om det var taktik från deras sida att sluta tvåa, vet inte riktigt om det kan ha fördelar till fortsättningen. SVerige tar ju med sig fler poäng än Finland, men får nog möta lite tuffare lag.

Domaren (rysk) var väl inte så jättebra heller av det jag såg. Finland fick lite billiga utvisningar som Timonens sjysta tackling bakom målet.

Sen blir man så jäkla irriterad på vissa spelare som Hedström som öppet i TV kallar Finland för muppar. Om man inte kan respektera det andra laget så är det nåt fel.
Synd att ingen kunde slasha hans j _ _ _ _ a näsa på rätt plats.

Lite roligt också när man idag läser direkt att Sverige är bäst i VM efter segern igår och guldet är säkrat. Det har man liksom hört förut. Vi får väl se hur det går i slutändan :)

Snake
2005-05-05, 08:56
Wikegård är en frisk fläkt inom svensk hockey, end of discussion!

B-jay
2005-05-05, 12:17
Sen blir man så jäkla irriterad på vissa spelare som Hedström som öppet i TV kallar Finland för muppar. Om man inte kan respektera det andra laget så är det nåt fel.
Synd att ingen kunde slasha hans j _ _ _ _ a näsa på rätt plats.

Lite roligt också när man idag läser direkt att Sverige är bäst i VM efter segern igår och guldet är säkrat. Det har man liksom hört förut. Vi får väl se hur det går i slutändan :)

Håller med om att hedström är en pajas utanför planen, men en härlig lirare.

Guldet säkrat ja! Typiskt kvällsblaskorna.

Spiffy
2005-05-05, 12:37
Ni tror inte ni tar det där med att han kallade finnarna för muppar lite väl seriöst?
Tror ni han tycker illa om dem på allvar?

reaper
2005-05-05, 14:21
Att förolämpa motståndaren är ju bara en kul grej och ger lite extra krydda åt matchen. Så länge det inte handlar om nåt civilt, den andres fruga eller barn eller liknande ser jag inget fel i det. Jarko Ruutu sa ju en hel del saker till Hedström också, bland annat att han skulle plocka honom på hotellet. Tycker faktiskt domaren skötte sig rätt hyfsat och finländarna hade ingen chans, oavsett domaren. Var längesen man såg Sverige ha sån fart och fläkt och spela så fysikt, finländarna var helt slutkörda i trejde perioden. Nicklas Kronwall = :bow: Fyfan vilken back, tro mig att han kommer rankas lika högt som Lidström om nåt år. Så säker bakåt och sen gör han mål framåt också och serverar smörpass på löpande band. Bra insats av Sverige, hoppas de kan hålla uppe farten, då får de andra lagen se upp.

Pingu
2005-05-05, 18:21
Jag har vuxit upp med Jonte, gick bla hockeygymnasiet med han.
Han har alltid varit sådär, spontana kommentarer som oftast inte är ägnade en tanke åt i förväg

FinnPower
2005-05-05, 20:27
Ni tror inte ni tar det där med att han kallade finnarna för muppar lite väl seriöst?
Tror ni han tycker illa om dem på allvar?
Det var DU som kallade MIG mupp i en tidigare post och ingen annan...

Nismo
2005-05-05, 20:38
Nicklas Kronwall = :bow: Fyfan vilken back, tro mig att han kommer rankas lika högt som Lidström om nåt år. Så säker bakåt och sen gör han mål framåt också och serverar smörpass på löpande band.

JA! Helt sjukt bra!
Jag har sett han någon med Detroit, bland annat matchen mot Chicago där han gjorde sitt första mål. Klart han var talangfull, men det är otroligt vad han har utvecklats under säsongen i Grand Rapids!
Förstår inte hur Wikegård misslyckats att nominera honom till en av sveriges bästa spelare i någon match hittils i VM.

Spiffy
2005-05-05, 21:36
Det var DU som kallade MIG mupp i en tidigare post och ingen annan...

Jag syftade på de som tyckte illa om att hedström sa att de skulle gå ut och köra över mupparna. Det var ju därför jag kallade dig mupp, inte för att jag tycker det :love:

Karl_alfred
2005-05-05, 22:07
fan, jag måste erkänna att lejonen spelade som kärringar idag.
men nog såg det fint ut med ett mål efter 50 sek :naughty:

synd bara att vi aldrig, ALDRIG lyckas slå sverige. helt jävla otroligt.
Som det såg ut igår var Finland bedrövliga, borde blitt ännu större siffror. Tur på målet hade de med.

Men visst Finland har haft väldigt många matcher i sina händer som sverige rent mirakulöst vänt förr om åren.

Karl_alfred
2005-05-05, 22:10
De flesta visste nog att Finland var ett sämre lag innan matchen, de saknar ju i princip alla deras få stjärnor.


Sveriges frånvarande stjärnor är både fler och bättre.

Karl_alfred
2005-05-05, 22:11
Lite roligt också när man idag läser direkt att Sverige är bäst i VM efter segern igår och guldet är säkrat. Det har man liksom hört förut. Vi får väl se hur det går i slutändan :)
Patetiskt av den svenska pressen håller me.

rolf
2005-05-05, 23:33
Som det såg ut igår var Finland bedrövliga, borde blitt ännu större siffror. Tur på målet hade de med.

Men visst Finland har haft väldigt många matcher i sina händer som sverige rent mirakulöst vänt förr om åren.

påminn mig inte hur 5-1 blev 5-6 *cry*

faaan. fattar inte varför vi har jokinen och ruutu på isen. ruutu kan bara slåss och jokinen kan inte ens det.

B-jay
2005-05-06, 07:39
påminn mig inte hur 5-1 blev 5-6 *cry*

faaan. fattar inte varför vi har jokinen och ruutu på isen. ruutu kan bara slåss och jokinen kan inte ens det.


Ruutu var en riktigt nolla sist, snacka om att han var ur balans.

daja
2005-05-06, 08:56
Måste för en gångs skull skriva mina känslor efter matchen. Brukar annars läsa i forumet för det mesta.

De flesta visste nog att Finland var ett sämre lag innan matchen, de saknar ju i princip alla deras få stjärnor.
Sen vet man inte om det var taktik från deras sida att sluta tvåa, vet inte riktigt om det kan ha fördelar till fortsättningen. SVerige tar ju med sig fler poäng än Finland, men får nog möta lite tuffare lag.

Domaren (rysk) var väl inte så jättebra heller av det jag såg. Finland fick lite billiga utvisningar som Timonens sjysta tackling bakom målet.

Sen blir man så jäkla irriterad på vissa spelare som Hedström som öppet i TV kallar Finland för muppar. Om man inte kan respektera det andra laget så är det nåt fel.
Synd att ingen kunde slasha hans j _ _ _ _ a näsa på rätt plats.

Lite roligt också när man idag läser direkt att Sverige är bäst i VM efter segern igår och guldet är säkrat. Det har man liksom hört förut. Vi får väl se hur det går i slutändan :)

Du har ju inte ett enda rätt i ditt inlägg!

Finland saknar sina stjärnor, men det gör inte Sverige då? Sverige har fler och större stjärnor borta, trots det (eller tack vare det) spöar Sverige skiten ur finnarna. Finland var inte ens nära efter 2-1.

Och taktik att sluta tvåa? Tillåt mig småle! Nu är det så att Sverige och Finland hamnar i samma grupp fortsättningsvis, och man tar emd sig poängen från tidigare gruppspel. Både Sverige och Finland möter nu USA, Canada och Lettland. Sverige har full pott men finnarna en torsk. Sen vet alla som brukar kolla på hockey att det enda Finland egentligen bryr sig om i större turneringar är att spöa Sverige, nåt man väldigt sällan lyckas med dock.

Du blir irriterad på Hedström?! Såg du ens matchen? Hört talas om Jarkko Ruttu, nummer 37? Han va nog fan på varenda svensk under matchen med efterslängar och munhugg. Hedström och Samuelsson var de som lyckades få honom så pass grinig att han tappade kontrollen och drog på sig onödiga utvisningar, tillsammans med en del andra finnar med. Det behövs spelare som Jonte i varje lag för att kunna komma nån vart. Om han inte tacklar in puckar i mål retar han gallfebern på motståndarna och ger Sverige powerplay.

daja
2005-05-06, 09:00
påminn mig inte hur 5-1 blev 5-6 *cry*

faaan. fattar inte varför vi har jokinen och ruutu på isen. ruutu kan bara slåss och jokinen kan inte ens det.

jokinen va riktigt blek, känns som han har hamnat i samma iskalla läge som Sveriges stjärnor i World Cup. Möjligen brist på motivation eller för höga krav.
För hade bara Jokinen lirat efter förmåga hade Sverige haft betydligt större problem, gillar honom skarpt. Fysiskt stark, tuff, målfarlig, snabb. Och kan inte slåss? Slåss kanske inte lika ofta som Ruttu längre, men har gått ett antal fighter i NHL mot värdiga motståndare.

Nismo
2005-05-06, 09:03
Du har ju inte ett enda rätt i ditt inlägg!

Finland saknar sina stjärnor, men det gör inte Sverige då? Sverige har fler och större stjärnor borta, trots det (eller tack vare det) spöar Sverige skiten ur finnarna. Finland var inte ens nära efter 2-1.

Och taktik att sluta tvåa? Tillåt mig småle! Nu är det så att Sverige och Finland hamnar i samma grupp fortsättningsvis, och man tar emd sig poängen från tidigare gruppspel. Både Sverige och Finland möter nu USA, Canada och Lettland. Sverige har full pott men finnarna en torsk. Sen vet alla som brukar kolla på hockey att det enda Finland egentligen bryr sig om i större turneringar är att spöa Sverige, nåt man väldigt sällan lyckas med dock.

Du blir irriterad på Hedström?! Såg du ens matchen? Hört talas om Jarkko Ruttu, nummer 37? Han va nog fan på varenda svensk under matchen med efterslängar och munhugg. Hedström och Samuelsson var de som lyckades få honom så pass grinig att han tappade kontrollen och drog på sig onödiga utvisningar, tillsammans med en del andra finnar med. Det behövs spelare som Jonte i varje lag för att kunna komma nån vart. Om han inte tacklar in puckar i mål retar han gallfebern på motståndarna och ger Sverige powerplay.


:thumbup:

stefannn
2005-05-06, 10:51
Sveriges frånvarande stjärnor är både fler och bättre.
och att dom är just frånvarande tror jag vi kan vara glada för.. för det ser jävligt starkt ut med årets lag...

rolf
2005-05-06, 12:22
Du blir irriterad på Hedström?! Såg du ens matchen? Hört talas om Jarkko Ruttu, nummer 37? Han va nog fan på varenda svensk under matchen med efterslängar och munhugg. Hedström och Samuelsson var de som lyckades få honom så pass grinig att han tappade kontrollen och drog på sig onödiga utvisningar, tillsammans med en del andra finnar med. Det behövs spelare som Jonte i varje lag för att kunna komma nån vart. Om han inte tacklar in puckar i mål retar han gallfebern på motståndarna och ger Sverige powerplay.

tyvärr är det allt som ruutu är bra (?) på. att jävlas med andra spelare. fattar inte varför han alls får vara på planen. visst är det bra att ha en slagsbult i laget men att han tvunget ska stå på isen halva matchen är ju att överdriva. han borde få sitta på bänken tills slagsmål är i luften och först då släppas ut för att mangla lite.

daja
2005-05-06, 12:31
tyvärr är det allt som ruutu är bra (?) på. att jävlas med andra spelare. fattar inte varför han alls får vara på planen. visst är det bra att ha en slagsbult i laget men att han tvunget ska stå på isen halva matchen är ju att överdriva. han borde få sitta på bänken tills slagsmål är i luften och först då släppas ut för att mangla lite.

Håller med, dom borde matchat honom betydligt mer sparsamt när dom märkte att han inte kunde hålla huvudet kallt i mer än 2 sek. En kille som Ruttu är oerhört viktig om han lirar rätt, men som han uppträdde här om dagen är det ju bara pinsamt att kolla på honom. Ingen tjänar på att man åker runt och drar på sig utvisningar om man inte får med sig en i motståndarlaget. Ok att ta en i början av matchen för att sätta sig i respekt, men han är oerhört naiv om han tror att någon svensk blir rädd för honom när han glider runt och rappar och cross-checkar och hela tiden hamnar ensam i utvisningsbådet. Fan svenskarna skrattar ju åt honom.

B-jay
2005-05-06, 12:33
tyvärr är det allt som ruutu är bra (?) på. att jävlas med andra spelare. fattar inte varför han alls får vara på planen. visst är det bra att ha en slagsbult i laget men att han tvunget ska stå på isen halva matchen är ju att överdriva. han borde få sitta på bänken tills slagsmål är i luften och först då släppas ut för att mangla lite.

Tyvärr så fungerar det inte så i landslagssamanhang, och knappt i elitserien heller.
Det är mest i NHL sånt sker!

Metal_boy_
2005-05-06, 14:38
Som jag sagt tidigare: Dom så kallade "storspelarna" är överskattade. In med lite mer hungrigt material, och hittills så ser det ju jävligt bra ut.

Vi har en bra målvakt, hårt jobbande och dessutom offensiva backar som hjälper till att trycka upp spelet snabbt. Där uppe finns en hel del godis också som jobbar jävligt bra med varandra. Boxplay är något som sverige är jävligt bra med har man sett på sista tiden. Ibland blir det ju något mål på kontringar då också som resultat av det hårda arbetet. Nästan så att dom ibland vid en sämre match spelar bättre med en man mindre.

EDIT: I övrigt så är vm klart nu. Sverige utklassade finnjävlarna och det är det enda som räknas.


BTW: Jag är rädd för canada :(

Lasse Kongo
2005-05-06, 14:43
Som jag sagt tidigare: Dom så kallade "storspelarna" är överskattade. In med lite mer hungrigt material, och hittills så ser det ju jävligt bra ut.

Vi har en bra målvakt, hårt jobbande och dessutom offensiva backar som hjälper till att trycka upp spelet snabbt. Där uppe finns en hel del godis också som jobbar jävligt bra med varandra. Boxplay är något som sverige är jävligt bra med har man sett på sista tiden. Ibland blir det ju något mål på kontringar då också som resultat av det hårda arbetet. Nästan så att dom ibland vid en sämre match spelar bättre med en man mindre.

EDIT: I övrigt så är vm klart nu. Sverige utklassade finnjävlarna och det är det enda som räknas.


BTW: Jag är rädd för canada :(

METAL!

Liket lever :hbang:

B-jay
2005-05-06, 14:45
Kanadensarna har varit ett spöke för Sverige allt för många gånger i VM samanhang, men denna gången ska vi väl kund trycka till kanadickerna rejält hoppas jag! *flex*

Nismo
2005-05-06, 14:46
Kanadensarna har varit ett spöke för Sverige allt för många gånger i VM samanhang, men denna gången ska vi väl kund trycka till kanadickerna rejält hoppas jag! *flex*

Ja, nu får de f*n ta och stå upp ordentligt! Kan vi eliminera Nash och Thornton har Kanada inte mycket kvar.

Metal_boy_
2005-05-06, 14:57
Kanadensarna har varit ett spöke för Sverige allt för många gånger i VM samanhang, men denna gången ska vi väl kund trycka till kanadickerna rejält hoppas jag! *flex*

Jag har också en kännsla av det. Jag har inte sett ett sånt här självförtroende i sen Bengt-Åke själv va en i laget, och det kanske har med att göra att just han står där och coachar.

Metal_boy_
2005-05-06, 14:58
METAL!

Liket lever :hbang:

Självklart Lasse :hbang: sexig avatar btw. Har du gjort nån bildtråd då??

B-jay
2005-05-06, 15:06
Jag har också en kännsla av det. Jag har inte sett ett sånt här självförtroende i sen Bengt-Åke själv va en i laget, och det kanske har med att göra att just han står där och coachar.

På den gamla goda tiden med Loob, Bengt-Åke, rundqvist och grabbarna!

Nostalgi :hbang:

Baan
2005-05-06, 15:06
tror också det kan gå bra men vågar inte riktigt tippa vinnaren. tycker att sverige varit riktigt stabila i de senaste turneringarna, och förväntat mig lätt seger mot kanada men nu har man blivit utmanövrerad två år i rad (eller fler?). Får hoppas att det går bättre nu

Metal_boy_
2005-05-06, 16:01
På den gamla goda tiden med Loob, Bengt-Åke, rundqvist och grabbarna!

Nostalgi :hbang:

För att inte tala om Kentha Nilsson :hbang:

Lasse Kongo
2005-05-06, 16:49
Självklart Lasse :hbang: sexig avatar btw. Har du gjort nån bildtråd då??

Ne, ska bli grov innan det blir ngn sådan!

CZa
2005-05-06, 16:50
Hejja Sverige!!!!!! :D

Weird
2005-05-06, 16:56
26 timmar kvar ...... *popcorn*

CZa
2005-05-06, 16:57
26 timmar kvar ...... *popcorn*
Woooe! börja ladda nurå!! *flex* *popcorn*

Chandler
2005-05-07, 12:07
Hört talas om Jarkko Ruttu, nummer 37?

Nope, har aldrig hört talas om honom. Däremot känner jag till en viss Jarkko Ruutu.

Chandler
2005-05-07, 12:10
tyvärr är det allt som ruutu är bra (?) på. att jävlas med andra spelare. fattar inte varför han alls får vara på planen. visst är det bra att ha en slagsbult i laget men att han tvunget ska stå på isen halva matchen är ju att överdriva. han borde få sitta på bänken tills slagsmål är i luften och först då släppas ut för att mangla lite.

Å andra sidan var gårdagens lämäri från blå underbar att skåda! :thumbup:

Pretender
2005-05-07, 19:18
Tid för hämnd! ...fast det blir svårt att få hål på Brodeur.

*popcorn*

edit: det där började ju bra... kalldusch direkt *cry*

trubaduren
2005-05-07, 20:27
OJ OJ OJ
2 mål på 1m18s !!!

FAN VA SKÖNT


*yourock* *yourock* *yourock*

Dumleman
2005-05-07, 20:52
Kanonhockey Sverige och Kanada spelar!
Men varför tappar de klubborna hela tiden? Har de smörjt in klubborna med glidmedel efter perversa lekar i omklädningrummet eller behöver de träna greppet? :D

Karl_alfred
2005-05-07, 20:52
Tur att Brodeur gör en plattmatch med sina mått mätta.

Karl_alfred
2005-05-07, 21:43
Underbart!

henke_in_training
2005-05-07, 21:50
instämmer, helt jävla underbart

s_himself
2005-05-07, 21:53
bra skit!!! jajemeeeeeen!

Weird
2005-05-07, 22:05
nu fick jag lite posetiv energi inför träningen imon

Baan
2005-05-07, 22:06
riktigt gött var det. var orolig till sista sekunden, man vet aldrig med kanada men nu löste det sig för en gångs skul :) lita kass missa öppet mål men wtf

s_himself
2005-05-07, 22:14
riktigt gött var det. var orolig till sista sekunden, man vet aldrig med kanada men nu löste det sig för en gångs skul :) lita kass missa öppet mål men wtf


ja det va dåligt, fan slagskott i kryllat ska det va..

jaja nu kan jag iaf sova gott och se fram emot USA matchen imorron :thumbup:

Weird
2005-05-07, 22:18
ja det va dåligt, fan slagskott i kryllat ska det va..

jaja nu kan jag iaf sova gott och se fram emot USA matchen imorron :thumbup:
bara att börja ladda om *popcorn*

sanoj
2005-05-07, 22:22
fundera på att bojkoata det pga av dels värdens sämsta komentatorer , sen all jävla cp reklam :furious:

Ja tycker grabbarna e bra, de blir ingen riktig VM stämning utan Södergren, Unger o gänget. Om man jämför med kanal 5:s fotbolls komentatorer är de ju riktiga proffs.

Weird
2005-05-07, 22:35
Ja tycker grabbarna e bra, de blir ingen riktig VM stämning utan Södergren, Unger o gänget. Om man jämför med kanal 5:s fotbolls komentatorer är de ju riktiga proffs.
jaja det beror på vad man gämför med men inget går upp mot svt:s komentatorer om man ser till bara tv men "outstanding" är ändå radiosporten dom är i en klass försig

Baan
2005-05-07, 22:47
Ja tycker grabbarna e bra, de blir ingen riktig VM stämning utan Södergren, Unger o gänget. Om man jämför med kanal 5:s fotbolls komentatorer är de ju riktiga proffs.

fotboll är segt, det är inte hockey, så itne särskilt konstigt att det är mer snack och att man kan säga mycket mer..

WHITEFOLKS
2005-05-07, 22:47
Blev radio idag, ingen tv på jobbet men verkade vara en riktigt bra match :thumbup: Radiokommentatorerna är bra, man kan köra TV:n på mute och radion på hehe.

Metal_boy_
2005-05-07, 23:07
fan va gött!!!

Metal_boy_
2005-05-08, 00:59
Sen blir man så jäkla irriterad på vissa spelare som Hedström som öppet i TV kallar Finland för muppar. Om man inte kan respektera det andra laget så är det nåt fel.
Synd att ingen kunde slasha hans j _ _ _ _ a näsa på rätt plats.

Vilken mes du är! Det är hockey för fan. Lite fula ord, knytnävar och tandlösa käftar hör hemma. Passar det inte så är det bara att börja titta på curling. Det är rätt inställning som Hedström har, och det gäller bara spelet och inget personligt. *screwy*

Det är på tiden att sverige har en snubbe som tar lite stryk och har lite jävlar anama.

Karl_alfred
2005-05-08, 21:08
Känns som om en tendens finns att lundqvist inte håller internationellt ännu, kände samma sak igår då hade vi tur att MB gjorde en riktig plattmatch. Även match nummer 1 mot ukraina var han tveksan i.

Baan
2005-05-08, 21:12
Känns som om en tendens finns att lundqvist inte håller internationellt ännu, kände samma sak igår då hade vi tur att MB gjorde en riktig plattmatch. Även match nummer 1 mot ukraina var han tveksan i.

tycker han gjort en halvkass insats.. känns som en bättre målvakt, typ salo när hanvar bra inte skulle släppt in lika många skitmål. dock så har hela laget vart lite halvkass idag, men frågan är inte om en bra målvakt hade hållt ner resultatet alltså

Chandler
2005-05-08, 21:12
Aahhh, vad skönt; Svedala får storstryk! Tyvärr så har jag inte sveriges trea, så jag kan inte se matchen. Men jag njuter ändå! :thumbup:

Och äntligen börjar de finska Lejonen resa sig. Oavgjort mot USA och Kanada är inte fyskam. Å andra sidan är det alltid lika förargligt när segern är inom räckhåll och försvinner i sista sekund. Men med tanke på att både Peltonen och Timonen vilade mot Kanada var det ändå alldeles förträffligt!

Bäva, ty snart kommer det finska lejonet att ryta till ordentligt!

Karl_alfred
2005-05-08, 21:16
tycker han gjort en halvkass insats.. känns som en bättre målvakt, typ salo när hanvar bra inte skulle släppt in lika många skitmål. dock så har hela laget vart lite halvkass idag, men frågan är inte om en bra målvakt hade hållt ner resultatet alltså
Tror defenitivt en bättre målis gjort matchen jämnare.

Chandler
2005-05-08, 21:27
Hohoo, det blev visst största VM-förlusten mot USA sedan 1959, om jag inte missminner mig?

Baan
2005-05-08, 21:32
Hohoo, det blev visst största VM-förlusten mot USA sedan 1959, om jag inte missminner mig?

tyst nu :) vi skoajde lite bara ;)

s_himself
2005-05-08, 21:34
Tror defenitivt en bättre målis gjort matchen jämnare.


lundkvist är inte en bra målvakt?

fan om resten av laget gjort något bra på planen hade lundkvist sluppit 3 frilägen.

Baan
2005-05-08, 21:37
lundkvist är inte en bra målvakt?

fan om resten av laget gjort något bra på planen hade lundkvist sluppit 3 frilägen.

han är väl helt okej, men det känns lite spontant som att salo på sin höjd hade klarat vissa av lägerna och kanske bara släppt in 2 av 5 mål. Men dte är ju lätt klaga på målvakten nu, vid närmare eftertanke gjorde han ngo ingen fenomenal insats, snarare en vanlig instats om man säger så. Gjorde inga kanonräddningar men släppte väl inte in några jättenekla heller. Men visst det är aldrig enbart målvakten, försvaret var nerknarkat idag :(

Nismo
2005-05-08, 21:37
Tror defenitivt en bättre målis gjort matchen jämnare.

Ja, det är väl inte så höga odds på motsatsen.

Dock ska tilläggas att matchen var svår för Henke. Inte så mycket skott utifrån och många frilägeskontringar mot sig. I och för sig ska en målvakt av världsklass ta något, eller kanske några, av dessa frilägen.
Förstår inte varför de inte bytte målvakt när han släppte det fjärde.

Som tur är fick Sverige göra ett mål i slutet. Hoppas de kan ta med detta (det enda positiva?) från matchen och slå Lettland på tisdag. Då är gruppsegern ändå räddad.

Karl_alfred
2005-05-08, 21:40
Ja, det är väl inte så höga odds på motsatsen.

Dock ska tilläggas att matchen var svår för Henke. Inte så mycket skott utifrån och många frilägeskontringar mot sig. I och för sig ska en målvakt av världsklass ta något, eller kanske några, av dessa frilägen.
Förstår inte varför de inte bytte målvakt när han släppte det fjärde.

Som tur är fick Sverige göra ett mål i slutet. Hoppas de kan ta med detta (det enda positiva?) från matchen och slå Lettland på tisdag. Då är gruppsegern ändå räddad.
En bra målis tar defenitivt 4an och 5an, sen förmodligen 1 eller 2 av de andra frilägena med.

Men visst en svår uppgift hade han.

Nismo
2005-05-08, 21:44
En bra målis tar defenitivt 4an och 5an, sen förmodligen 1 eller 2 av de andra frilägena med.

Men visst en svår uppgift hade han.

Henrik Lundqvist är alltså inte en bra målis?

s_himself
2005-05-08, 21:46
han är väl helt okej, men det känns lite spontant som att salo på sin höjd hade klarat vissa av lägerna och kanske bara släppt in 2 av 5 mål. Men dte är ju lätt klaga på målvakten nu, vid närmare eftertanke gjorde han ngo ingen fenomenal insats, snarare en vanlig instats om man säger så. Gjorde inga kanonräddningar men släppte väl inte in några jättenekla heller. Men visst det är aldrig enbart målvakten, försvaret var nerknarkat idag :(


Nä, klart att han borde tagit iaf 1 av frilägena och 1 av dom andra icke frilägesmål. Men Salo gillar jag inte längre! onej.. han tycker jag inte håller nånting. Tappat allt förtroende efter vitrysslandmatchen :D

Känns som hela laget gjorde allt fel idag, spelar backar och fordwards bra avlastar det målvakten och han känner sig säkrare och spelar bättre och tvärtom. Idag gick allt fel och då spelar ingen bra. Ingen smällde på tillräckligt i närkamper, ingen åkte skridskor, fördåliga pass, pass som skulle gå rakt igenom amerikanarna verka det som.. för glest mellan varje gubbe.. jaa, sverige va inte tillräckligt griniga idag. Säkert trötta från igår! Hoppas bara det ändrar på sig tills på tisdag och resterande matcher!

Karl_alfred
2005-05-08, 21:47
Henrik Lundqvist är alltså inte en bra målis?
I elitserien var han ju överlägsen, han är naturligtvis bra. Men låt mig uttrycka en "världsmålvakt" istället då. Vilket jag tyvär tycker att han inte är.

s_himself
2005-05-08, 21:49
I elitserien var han ju överlägsen, han är naturligtvis bra. Men låt mig uttrycka en "världsmålvakt" istället då. Vilket jag tyvär tycker att han inte är.


en world class player som det så fint heter i Canada :D
Han har nog något år kvar tills dess.

Nismo
2005-05-08, 21:50
I elitserien var han ju överlägsen, han är naturligtvis bra. Men låt mig uttrycka en "världsmålvakt" istället då.
Det låter bättre ;)
Han har mycket att lära. Framförallt spelet runt kassen ligger han många steg bakom de transatlantiska målvakterna. Men det är inte så kontigt i och för sig.
Hoppas han och resten av laget revanscherar sig i övermorgon.

s_himself
2005-05-08, 21:54
Det låter bättre ;)
Han har mycket att lära. Framförallt spelet runt kassen ligger han många steg bakom de transatlantiska målvakterna. Men det är inte så kontigt i och för sig.
Hoppas han och resten av laget revanscherar sig i övermorgon.



han måste definitivt lära sig att spela ut pucken istället för att lägga den i sarjrunden hela tiden eller lägga den bakom mål, tar ju evigheter om hela laget ska behöva åka ner dit varje gång och bli stillastående. Fan grabbarna måste upp och fiska lite ;)


sedan måste våran käre coach bli lite förbaskad nångång, även om han nu tycker att det är bättre att hålla ett lung så tror jag att dom måste bli förbannade så gubbarna fattar och tänder till lite. Ut och bråka och smäll på. Det ska va sååå fint och bla lba bla. det gäller att va bäst! Toppa laget, gå ner på folket, bänka skithögarna som gör en dålig match :devil:

Karl_alfred
2005-05-08, 21:55
Det låter bättre ;)
Han har mycket att lära. Framförallt spelet runt kassen ligger han många steg bakom de transatlantiska målvakterna. Men det är inte så kontigt i och för sig.
Hoppas han och resten av laget revanscherar sig i övermorgon.
;)

Absolut har han en del kvar att lära. Sen kan jag nästan fråga mig om han håller psykiskt i vm just nu? Tycker att han släppt många puckar av den typen man just imponeras så ofta över att han inte släpper i elitserien. Hade en bild av honom innan vm att han var en målvakt som i stort sett aldrig gör enkla missar utan släpper bara puckar som är verkligen kvalificerade målchangser.

Karl_alfred
2005-05-08, 21:56
en world class player som det så fint heter i Canada :D
Han har nog något år kvar tills dess.
:D :thumbup:

Weird
2005-05-08, 21:57
fan vad det ska överanlyseras här då. USA var bättre i dag bara att bryta ihop och komma igen. och bara för det så tar vi ledigt imon så man får tid att sörga :)

rolf
2005-05-08, 22:13
kapar tråden:

fan och hans moster att finland lyckas tappa sin ledning precis hela tiden. 3-1 mot kanada blev ju 3-3. jag fattar det inte, de gör samma sak hela tiden, om och om igen. jag får hemorojder! *grr27*

WHITEFOLKS
2005-05-08, 22:39
rolf: ta det lugnt, forhoppningsvis sa samlar de tur till nar det behovs eller nagot :thumbup:

daja
2005-05-09, 08:43
Nope, har aldrig hört talas om honom. Däremot känner jag till en viss Jarkko Ruutu.

tillför nåt till det vi diskuterar eller knip igen

_Larre_
2005-05-09, 08:57
tillför nåt till det vi diskuterar eller knip igen

Samma gäller ju för dig.

Nä, synd det där igår. Verkade ju helt slut efter Kanada.
Men ska bli kul att följa Sverige ändå!

daja
2005-05-09, 08:57
Samma gäller ju för dig.

Nä, synd det där igår. Verkade ju helt slut efter Kanada.
Men ska bli kul att följa Sverige ändå!

läs igenom tråden innan du uttalar dig är mitt tips

rolf
2005-05-09, 14:58
rolf: ta det lugnt, forhoppningsvis sa samlar de tur till nar det behovs eller nagot :thumbup:

man får ju hoppas det. nog ska vi väl åtminstone lyckas spöa lettland. annars lovar jag att jag ska posta bilder på mig då jag käkar toapapper. (icke använt då)

Chandler
2005-05-09, 14:59
tillför nåt till det vi diskuterar eller knip igen

En gratislektion i finska språket är väl inte att förakta?

daja
2005-05-09, 15:38
En gratislektion i finska språket är väl inte att förakta?

va´sa?

Tigerkotten
2005-05-09, 16:19
men snälla någon, trodde själv att USA skulle vinna denna match. Med dessa stora siffror var en annan fråga, Sverige visste detta på förhand att dom har 2matcher kvar ena mot USA och andra mot Lettland. Lettland ser dom säkert som en mycket lättare match och en seger ska gå utan större problem.
Med 1 seger på någon av dom 2 matcherna så vinner dom gruppen.

USA däremot är mera laddade och behöver vinna för inte riskera något som att missa slutspelsplatsen.

Och som man säger, motivation slår klass. Inte det minsta förvånad att Sverige gjorde en platt match, om man inte är tillräckligt motiverad så blir det som det blev denna match. Bara bra med en förlust så man får se lite jävla anamma, som t ex skillnad på Ukraina och Danmark matchen.

Metal_boy_
2005-05-09, 16:22
Lettland ser dom säkert som en mycket lättare match och en seger ska gå utan större problem.

Det är DET dom INTE ska göra, då ser vi en förlust. Underskatta aldrig motståndaren, utan spela alltid som att du möter de bästa. Det behöver Sverige komma ihåg efter allt för många förluster pga underskattning av motståndaren.

Chandler
2005-05-09, 18:20
va´sa?
Ruutu, inte Ruttu. "U" uttalas som "o" i finska, så "Ruu" uttalas alltså som "ro".

Weird
2005-05-09, 18:24
Ruutu, inte Ruttu. "U" uttalas som "o" i finska, så "Ruu" uttalas alltså som "ro".
aa och du tror du vet alt bara för du kommer från finland va.

Chandler
2005-05-09, 18:34
aa och du tror du vet alt bara för du kommer från finland va.

Nope, men den här är jag tämligen säker på. :)

daja
2005-05-09, 18:48
Ruutu, inte Ruttu. "U" uttalas som "o" i finska, så "Ruu" uttalas alltså som "ro".

ja och va'sa kanske va ett skämt eftersom du tydligen bor i Vasa

kavaj
2005-05-09, 18:54
Vilken mes du är! Det är hockey för fan. Lite fula ord, knytnävar och tandlösa käftar hör hemma. Passar det inte så är det bara att börja titta på curling. Det är rätt inställning som Hedström har, och det gäller bara spelet och inget personligt. *screwy*

Det är på tiden att sverige har en snubbe som tar lite stryk och har lite jävlar anama.

Synd bara att Hedström väljer sina lägen efter situationen - hur kaxig var han mot Kanada? Hans så kallade tuffhet och kaxighet är bara ett stort skämt, som media överdriver!

daja
2005-05-09, 19:04
Synd bara att Hedström väljer sina lägen efter situationen - hur kaxig var han mot Kanada? Hans så kallade tuffhet och kaxighet är bara ett stort skämt, som media överdriver!

Hedström är ingen kille som kastar handskarna, han är mer än Fleury-typ som retar upp motståndarna och får dom att dra på sig dumma utvisningar.

Chandler
2005-05-09, 19:14
ja och va'sa kanske va ett skämt eftersom du tydligen bor i Vasa

Oops, my bad. :)

Nä, nu blir det att förflytta sig till TV:n. Finland - Lettland!

jns
2005-05-09, 20:21
Bara jag som är besviken på Zetterberg? han levererar inte.

rolf
2005-05-09, 21:39
FAAN! 0-0 mellan finland och lettland. bajsbajsbajs. finland är riktigt nere nu. vi hade sån jävla otur, andra halvleken var helt finsk och jag trodde nog vi skulle peta in ett eller annat mål.

hoppas lade märke till vad jag lovade i förra posten *innocent* :em:

kavaj
2005-05-09, 21:40
Hedström är ingen kille som kastar handskarna, han är mer än Fleury-typ som retar upp motståndarna och får dom att dra på sig dumma utvisningar.

Jag sa aldrig att han var en fighter, och angående att han retar upp motståndare så håller jag med. MEN mot Kanada var han inte alls lika kaxig i sitt spel som han var mot Finland, förmodligen för att han var rädd

FinnPower
2005-05-09, 21:51
Den dagen trodde jag aldrig skulle komma men det blir nog att hålla på Sverige imorgon...
Hur f*n kan det vara så svårt att få in en enda puck mot Lettland? 0-0... Det var bedrövligt! *grr27* *cry*

reaper
2005-05-09, 22:34
Lugn Finnpower, vi slår Lettland åt er :) Allt för den broderliga kärleken *kissass*

daja
2005-05-10, 08:29
Den dagen trodde jag aldrig skulle komma men det blir nog att hålla på Sverige imorgon...
Hur f*n kan det vara så svårt att få in en enda puck mot Lettland? 0-0... Det var bedrövligt! *grr27* *cry*

Lettland är bättre än många tror, det räcker med en halvdålig dag utan att alla spelare tar i max, då slår lettland oss om dom når upp till max.

FinnPower
2005-05-10, 11:03
Det är bara att konstatera att de "dåliga" nationerna inte längre är så dåliga. De har nästan hunnit ikapp och när det på förhand favorittippade laget inte har en bra dag så blir det en hård kamp.

Några matcher bara de senaste dagarna:
Ryssland-Schweiz 3-3
USA-Ukraina 1-1
Finland-Lettland 0-0

Chandler
2005-05-10, 13:16
Det är bara att konstatera att de "dåliga" nationerna inte längre är så dåliga. De har nästan hunnit ikapp och när det på förhand favorittippade laget inte har en bra dag så blir det en hård kamp.

Några matcher bara de senaste dagarna:
Ryssland-Schweiz 3-3
USA-Ukraina 1-1
Finland-Lettland 0-0

Speciellt målvakterna i de "sämre" lagen har imponerat grymt!

Tigerkotten
2005-05-10, 13:40
målvaktsspelet har utvecklats rätt bra, sedan så börjar lag bli mera defensiva och siktar mera på utnyttja motståndarens misstag.

Flesta mål är idag ser ut antingen retur,friläge eller skymd målvakt.

Friläge undviker man genom spela bra defensivt, retur att hålla rent framför kassen. Skymd målis också hålla mycket rent och göra så målisen ser saker och ting.

Dock så ryggsäckshockey som Ukraina körde borde domare ta utvisningar konstant på och inte tappa greppet som dom gjort.

manko
2005-05-10, 14:06
man får ju hoppas det. nog ska vi väl åtminstone lyckas spöa lettland. annars lovar jag att jag ska posta bilder på mig då jag käkar toapapper. (icke använt då)

fram med bilderna nu =)

Pretender
2005-05-10, 18:55
Dags för slakt 2k5 - Sverige vs. Lettland... LETS GET IT ON!!!!1!!11

Fan ta dem om de förlorar...

Tigerkotten
2005-05-10, 19:19
1-0 kronwall

axlpxl
2005-05-10, 19:40
2-0 slakten fortsätter

axlpxl
2005-05-10, 20:37
3-0,4-0 och 5-0.
Slakten fortsätter somsagt

Karl_alfred
2005-05-10, 20:38
Hoppas för guds skull att det inte går bra för finland eller att de råkar slå ut tre-kroner på nå vis i denna turnering för de är de verkligen inte värda.

rolf
2005-05-10, 21:11
fram med bilderna nu =)

mjaa, det får bli imorn. måste sova nu.. hrm.. *innocent*

Tigerkotten
2005-05-10, 21:15
8-0 bra med spridning på målen.

axlpxl
2005-05-10, 21:33
Det går som väntat ungefär ju

axlpxl
2005-05-10, 21:42
9-1 till slut, bra jobbat! *popcorn*

Chandler
2005-05-10, 21:43
Hoppas för guds skull att det inte går bra för finland eller att de råkar slå ut tre-kroner på nå vis i denna turnering för de är de verkligen inte värda.

Suck, kan det bli mer svenskt... *rolleyes*

"Finland borde verkligen inte ha vunnit över oss i kvartsfinalen, eftersom de sedan åkte ut i semin. Vi skulle ha vunnit där." :sleep:

Someone kill me, kill me now...

s_himself
2005-05-10, 21:47
Suck, kan det bli mer svenskt... *rolleyes*

"Finland borde verkligen inte ha vunnit över oss i kvartsfinalen, eftersom de sedan åkte ut i semin. Vi skulle ha vunnit där." :sleep:

Someone kill me, kill me now...


och finnarna säger inte liknande saker om sverige? :sleep:


Someone kill me, kill me now...

Karl_alfred
2005-05-10, 21:58
Suck, kan det bli mer svenskt... *rolleyes*

"Finland borde verkligen inte ha vunnit över oss i kvartsfinalen, eftersom de sedan åkte ut i semin. Vi skulle ha vunnit där." :sleep:

Someone kill me, kill me now...
Men så är det verkligen. Finland har visat sig ha väldigt dålig form i årets vm, inge snack om saken.

Vart totalt utspelade av Sverige och 0-0 mot visserligen ett starkare Lettland än idag, men det säger ändå en del.

EDIT: Tycker inte dom är värdiga att t ex. slå ut sverige för så pass mycket sämre har de vart.

Chandler
2005-05-10, 22:20
Men så är det verkligen. Finland har visat sig ha väldigt dålig form i årets vm, inge snack om saken.

Vart totalt utspelade av Sverige och 0-0 mot visserligen ett starkare Lettland än idag, men det säger ändå en del.

EDIT: Tycker inte dom är värdiga att t ex. slå ut sverige för så pass mycket sämre har de vart.

Ok, Finland har ju faktiskt inget topplag i år, utan ett ungt lag med många debutanter. Men jag förstår ändå inte ditt resonemang; om Sverige nu är så mycket bättre (vilket de ju säkert är på pappret) så är det ju bara att vinna Finland en gång till? Och om vi vinner så har vi förtjänat det.

Baan
2005-05-10, 22:22
Ok, Finland har ju faktiskt inget topplag i år, utan ett ungt lag med många debutanter. Men jag förstår ändå inte ditt resonemang; om Sverige nu är så mycket bättre (vilket de ju säkert är på pappret) så är det ju bara att vinna Finland en gång till? Och om vi vinner så har vi förtjänat det.

nja kan ju gå snett ibland, att sverige får snetändning och altl går åt helvte, och finnarna gör EN enda riktigt bra match i vm :) då får vi ngo lov att snacka om otur osv

men visst normalt sätt om man är bättre så vinner man.

Karl_alfred
2005-05-10, 22:27
Ok, Finland har ju faktiskt inget topplag i år, utan ett ungt lag med många debutanter. Men jag förstår ändå inte ditt resonemang; om Sverige nu är så mycket bättre (vilket de ju säkert är på pappret) så är det ju bara att vinna Finland en gång till? Och om vi vinner så har vi förtjänat det.
Mja kan hända att Sverige gör en match av typen vitryssland igen, då är det mer värdigt om de slås ut av ett bra lag.

Finland brukar jag se som en svår motståndare mot Sverige men inte i detta vm.

WHITEFOLKS
2005-05-10, 23:18
Det är så sport funkar, annars skulle man ju bara kunna jämföra laguppställningar och skita i att spela matchen.

daja
2005-05-11, 09:08
Sverige och Finland kan ju mötas först i en final eller i en match om tredjepris och så långt kommer inte finnarna. Ryssland i kvarten blir alldeles för svårt.
Mitt tips:
Kvartsfinaler:
Sverige-Schweiz, där vinner Sverige efter lite problem
Tjeckien-USA, Tjeckien är storfavoriter där men tror ändå att USA skräller
Ryssland-Finland, Ryssland går vidare ganska enkelt
Kanada-Slovakien, Kanada går vidare ganska enkelt

Semi:
Sverige-USA, Sverige vinner i sudden
Ryssland-Kanada, Ryssland vidare

Match om tredjepris:
USA-Kanada, Kanada vinner

Final:
Sverige-Ryssland, Ryssland vinner i sudden

Pretender
2005-05-11, 13:51
Tror vi får Tjeckien i semi... vinner vi den så vinner vi nog rubbet...

Skulle dock vara kul att få finnarna i finalen... så vi en gång för alla kan visa vem som bestämmer i norden ;)

Nismo
2005-05-11, 14:15
Dagens gåta:
Vad händer om Österrike slår Slovenien med 8-0 idag?

TextTV (http://www.svt.se/texttv/360.html)

axlpxl
2005-05-11, 14:17
Dagens gåta:
Vad händer om Österrike slår Slovenien med 8-0 idag?

TextTV (http://www.svt.se/texttv/360.html)

HAHA! Danmark och österike vidare!

Nismo
2005-05-11, 14:19
HAHA! Danmark och österike vidare!

Varför Österrike?

trubaduren
2005-05-11, 14:26
Hmm nej systemet borde bli fuckat, hur löser dom det då? Typ senast vunna match lagen emellan, eller vad är det för regler som gäller?

Nismo
2005-05-11, 14:28
Hmm nej systemet borde bli fuckat, hur löser dom det då? Typ senast vunna match lagen emellan, eller vad är det för regler som gäller?

Omspel mellan Tyskland och Österrike kanske *rolleyes*

daja
2005-05-11, 14:35
eller lottning

Nismo
2005-05-11, 14:37
eller lottning

Det är sjukt isåfall.

trubaduren
2005-05-11, 14:40
Omspel mellan Tyskland och Österrike kanske *rolleyes*

nej nej då skulle dom få in en ny match i vm det skulle omöjligt gå med biljetter å sånt, jag har hört att man tar den största vinsten mellan lagen i tidigare vm matcher och det borde bli 14-2 matchen i vm i münchen -76 så tyskland vinnenr på det, om österrikarna inte lyckas plocka in att målskillnaden var bättre under förförra OS då kan typ den förra regeln sluta gälla. vette fan asså det kan bli lite klurigt. Men jag tror i vart fall att tyskland går vidare helt enkelt pga större befolkning, vore fittigt annars.

Vm i stort borde vinnas av nåt nordiskt land sverige lr finland typ store coola spelare.
SEn varför i helvete är inte england med dom brukar väl va helt ok, har inte sett som nu på skitlänge, skumt.

Aja hoppas du fått lite svar, PMa annars!! I'll be theer fot you son!!

Nismo
2005-05-11, 14:45
SEn varför i helvete är inte england med dom brukar väl va helt ok, har inte sett som nu på skitlänge, skumt.

Aja hoppas du fått lite svar, PMa annars!! I'll be theer fot you son!!

Haha, ja undrar det. 6 VM och OS medaljer har de iaf :cool:

Edit: Gamla uppgifter

rolf
2005-05-11, 15:25
suck. ur en opartisk synvinkel har detta VM sugit aparsle. det är bara att konstatera, inget kul eller speciellt har hänt.

daja
2005-05-11, 18:48
suck. ur en opartisk synvinkel har detta VM sugit aparsle. det är bara att konstatera, inget kul eller speciellt har hänt.

ja men hur jävla kul brukar ett VM vara när du ser på det från en "opartisk synvinkel"?
Man måste ju ha ett lag att heja fram för att de ska va nåt, inte en chans att jag kollar på Slovenien-Tjeckien.
Så anledningen till att du inte uppskattar årets VM kanske kan stavas T-O-R-S-K?
;)

rolf
2005-05-11, 21:12
ja men hur jävla kul brukar ett VM vara när du ser på det från en "opartisk synvinkel"?
Man måste ju ha ett lag att heja fram för att de ska va nåt, inte en chans att jag kollar på Slovenien-Tjeckien.
Så anledningen till att du inte uppskattar årets VM kanske kan stavas T-O-R-S-K?
;)

det är iofs sant, men då igen så är det alltid kul att kolla på ett bra slagsmål eller ett snyggt mål - oavsett vem som gör det. men du har rätt i att VM inte har uppfyllt mina krav på finsk framgång *rolleyes*

Pretender
2005-05-12, 17:12
Det börjar dra ihop sig! Schweiz har inte en snöbolls chans i helvetet ;)

Tror på 5-1...

Nismo
2005-05-12, 17:19
Det börjar dra ihop sig! Schweiz har inte en snöbolls chans i helvetet ;)

Tror på 5-1...

3-1 Affe 2, Kronwall 1

Pretender
2005-05-12, 17:28
Verkar vara riktigt spännande i övriga kvartsfinaler: i nuläget står det 2-2 mellan Tjeckien och USA. 4-4 mellan Kanada och Slovakien...

I tredje perioden, vet ej hur långt det är kvar dock...

/P

Nismo
2005-05-12, 17:54
Kanada vidare

daja
2005-05-12, 18:06
4-2 till Sverige
Höglund, Kronwall, Hedström, Sedin målskyttarna

Pretender
2005-05-12, 19:18
VA I HELV... *grr27*

... tack där satt den... snyggt av kronvall

Chandler
2005-05-12, 21:52
Oberoende hur det går med straffarna är jag grym stolt!

Jokinen&Peltonen har verkligen stigit fram och Bäckström förbättrat mycket!


Suomi-Finland Perkele!

sunkan
2005-05-12, 21:59
Sverige vann ju iaf ;)

rolf
2005-05-12, 22:11
faan varför i helvete skulle dom ha jokinen att lägga en straff? *cry*
han kan inte skjuta för 5 cent. usch..

nåja, finland hade skönt spel mot slutet iaf, det är bara att konstatera att ryssarna är bättre skyttar.

Nismo
2005-05-12, 22:14
Datsyuk!!!! :bow:

rolf
2005-05-12, 22:17
Datsyuk!!!! :bow:

tänkte mest på yashin men nu när du säger det så.

FinnPower
2005-05-12, 22:18
Ryssarna var vassa straffskyttar och Bäckström var helt borta på allihop...

manko
2005-05-12, 22:44
finland - ryssland var en jäkla bra match och rolig att titta på :)

sämst var ju jokinens straff iaf

daja
2005-05-13, 08:22
faan varför i helvete skulle dom ha jokinen att lägga en straff? *cry*
han kan inte skjuta för 5 cent. usch..

nåja, finland hade skönt spel mot slutet iaf, det är bara att konstatera att ryssarna är bättre skyttar.

han är lagkapten och lagets stora stjärna, klart det är han som får ansvaret. det går alltid att såga den som missar sista straffen, men de som missade sina tidigare då? Varför sågar ni inte dom, det var inga konststycken det heller?!

rolf
2005-05-14, 00:31
han är lagkapten och lagets stora stjärna, klart det är han som får ansvaret. det går alltid att såga den som missar sista straffen, men de som missade sina tidigare då? Varför sågar ni inte dom, det var inga konststycken det heller?!

iofs sant, men jag menar att jokinen inte är någon speciellt duktig skytt. han är lite "all-around"-kille, men nog finns det andra spelare som skulle ha kunnat lägga den straffen istället för honom.

bara för att han är lagkapten är han ju inte en bra skytt automatiskt.

FinnPower
2005-05-14, 08:35
Om man kollade noggrannt på Jokinens straff så hade han siktet väl inställt vid högra stolpen, men den ryska målvakten läste honom bra och nådde den. Sämre straffar har jag sett, så jag tycker det är fel att utpeka honom som ensam "syndabock".

Nismo
2005-05-14, 08:43
Om man kollade noggrannt på Jokinens straff så hade han siktet väl inställt vid högra stolpen, men den ryska målvakten läste honom bra och nådde den. Sämre straffar har jag sett, så jag tycker det är fel att utpeka honom som ensam "syndabock".

Japp, och sen kanske de "duktigare" straffskyttarna var så nervösa att de helt enkelt inte pallade trycket. Och då blev det Jokinens tur på listan som också tog sitt ansvar som kapten, fast missade.

trubaduren
2005-05-14, 12:23
Han drog en Mellberg. Hatar när någon kvick kommentator/journalist ska ge en snubbe skulden för något så löjligt. Straffen var ju inte ens så dålig.

rolf
2005-05-14, 13:08
vem har sagt att jokinen bär skulden?

allt jag sade var att han inte är en bra skytt, jämfört med vilka andra skyttar finland har. att han inte skulle ha gjort mål kunde jag nästan ha gissat, även om skottet var rätt bra.

palme
2005-05-14, 13:39
Ohej! Nu Tar Vi De! Nu Tar Vi De!

Pretender
2005-05-14, 16:58
4-2 till Kanada efter 2 perioder spelade...

edit: Kanada i final

Nismo
2005-05-14, 18:07
Då var det snart dags då. Tyvärr tror jag Sverige åker idag, 2-4. Hoppas jag har fel.

Nismo
2005-05-14, 18:08
4-2 till Kanada efter 2 perioder spelade...

edit: Kanada i final

Tur för Sverige/Tjeckien att slippa möta Ryssland i finalen. De var äckligt bra sista halvan mot Kanada. Brodeur har spelat upp sig enormt.

Pretender
2005-05-14, 18:21
Kan bli en "klassiker" i finalen... om nu Sverige inte ställer till det ikväll.

Ser helt klart fram emot Sverige-Tjeckien... fast vi förlorade mot ungefär samma lag förra året i world cup (och då hade vi bättre manskap... fast förmodligen hade tjeckien det också).

Men vi vann mot Kanada i årets VM --> Kanada slog Ryssland --> Ryssland vann mot Tjeckien --> Sverige vinner över Tjeckien :thumbup:

Kommer bli jämnt, men Sverige vinner med 3-2... eller så blir det straffar. Oavsett vinner Sverige.

*popcorn*

Dumleman
2005-05-14, 18:58
Tjeckerna lär bli tuffa men jag tror Sverige vinner med 4-3 :). Snart dax för en massa reklam, och lite hockey *popcorn*!

Cilia
2005-05-14, 19:32
fast det börjar inte så bra, tjeckerna pressar verkligen.

Pretender
2005-05-14, 19:39
Bra mycket högre tempo jämfört med Schweizmatchen! :thumbup:

Pretender
2005-05-14, 20:30
YEEES!!! :hbang:

Lasse Kongo
2005-05-14, 21:00
Jävligt bra match!!!

Baan
2005-05-14, 21:01
för att vara lite pessimist; det här går riktigt kass. började bra i andra med ett mål, tänkte nu tar vi över lite, men icke! snarare tog tjeckerna över så fort vi fick in det där målet, och fortsätter det så här och vi förlorar så kan man nog inte klaga på otur.

Pretender
2005-05-14, 21:22
Kan vi bara få ett power-play nu så ska den nog sitta...

Sjukt bra match!

Pretender
2005-05-14, 21:28
Underbart... Sedin... upp i taket med skiten!

Cilia
2005-05-14, 21:43
måste dom göra det så jäkla svårt för sig
fast visst är tjeckerna bra.

OggeP
2005-05-14, 21:45
Gah förlängning nu! Satan vad spänannde!!

trubaduren
2005-05-14, 21:53
fan det såg ut som mål, skit skräp fan


edit: DAMP FAN så va det mål

Pretender
2005-05-14, 21:55
...typiskt *grr*

Bamse
2005-05-14, 21:56
Kuuuuken!

sunkan
2005-05-14, 21:57
skulle precis fråga hur dom ligger till :(

edit: enligt aftonbladet vann sverige med 3-2 :confused:

Lasse Kongo
2005-05-14, 21:57
Sverige var på g, klart bästa laget slutet av matchen... bittert :(

Sverige har en av världens bästa målvakter, ngnsin...

Focus
2005-05-14, 21:58
Fan va tråkigt. Sverige var ju på gång i sudden *grr*

Baan
2005-05-14, 22:01
fiii fan va tråkigt, visserligen ett riktigt bra mål av tjeckerna men samtidigt lite tur tycker jag med tanke på att han fick en perfekt träff, fast det är väl därför killen är elithockeyspelare... tråkigt som fna är det iaf

tycker lite att tjeckerna kanske förtjänar det ändå, dom var det bättre laget i sådär 60 min även om vi ägde sudden detah

Nismo
2005-05-14, 22:04
""%&ytw#rtsfhdgadf

Tigerkotten
2005-05-14, 22:06
:((( Tycker Sverige var bättre laget, första perioden var Tjeckiens resten av matchen var Sverige helt klart bättre laget.

Myten
2005-05-14, 22:11
:((( Tycker Sverige var bättre laget, första perioden var Tjeckiens resten av matchen var Sverige helt klart bättre laget.


Är du blind pojk?

Pingu
2005-05-14, 22:14
Vilken uppvisning av Tjeckien ........ Var ju målchans nästan varje gång dom var i våran zon.

Tigerkotten
2005-05-14, 22:17
Jag anser det var så iaf, såklart det känns farligare när andra laget anfaller.
Men som sagt, ansåg att Sverige var bättre laget totalt.

Så frågan kan återställas om du är blind.

Pretender
2005-05-14, 22:23
Tjeckien var väl på det hela taget det bättre laget men det kändes som om vi ville ha det mer än dem...

Deras 2-1-mål var ju lite flax dessutom :)

muzzelman
2005-05-14, 22:24
Visst tjeckien visade vad dom gick för, men jag tycker Sverige bjöd upp till dans.
Det känns som att vi jobbade oss in i matchen och började verkligen få grepp om matchen och började visa vars skåpet skulle stå. Sen får dom en snabb spelvändning och det är tillfälligheter som ger det där målet. Skjuter mellan benen en spelar som glider in framför osv. Men visst, det var ett ruggigt skott. Tycker ändå det var orättvis patriotisk som jag är.

Weird
2005-05-14, 22:36
hatar att se ett landslag förlora :cryout: :cryout:

sanoj
2005-05-14, 22:42
Känns så otroligt jobbigt att åka dit på sådana här mål, när ingen e riktigt säker på om pucken var inne.
Hade Sverige vart i samma situation är jag nästan säker ¨på att det blivit ribba ut o Tjeckisk vinst tillslut. Känns som det vart likadant ända sedan VM-Guldet 98.

Razamanaz
2005-05-14, 23:18
Sverige brukar ju göra en besviken i lagsporter... *screwy*

Sonny
2005-05-14, 23:22
orka :(

WHITEFOLKS
2005-05-14, 23:49
Ibland förlorar man och ibland vinner man, viktigaste var att grabbarna KÄMPADE :)

rolf
2005-05-15, 00:39
tjeckerna var riktigt heta idag, tyvärr såg jag bara första halvleken. har någon lust att upplysa mig om vem som gjorde vilka mål för respektive lagen sedan?

Kossa Mu
2005-05-15, 01:51
Sverige har ändå gjort ett bra VM. Tjeckien hade ganska tur med 2-1 målet, men jag tycker ändå att tjeckerna var lite hetare denna match.

Trodde att det skulle bli Tjeckien - Kanade i finalen o att Tjeckien skulle vinna hela skiten, ser ut som att jag gissade rätt.

dared
2005-05-15, 11:00
Förste perioden gick till Tjeckien, Andra va lika, Tredje gick till Sverige, OT hade Sverige bättre spel och chanser.. men räckte ju inte :(

Nismo
2005-05-15, 11:07
Visar inte TV3 bronsmatchen? :confused: :confused:

Pretender
2005-05-15, 11:26
Visar inte TV3 bronsmatchen? :confused: :confused:

16:00 börjar sändningen enligt tv3 text...

Nismo
2005-05-15, 11:27
16:00 börjar sändningen enligt tv3 text...

Bra det. Enligt http://www.tv.nu/ kommer de inte visa, men Tv3 bör ju har koll på vad de själva sänder.

Dumleman
2005-05-15, 14:05
Var en bra match, Jagr var i gammalt gott slag i inledningen av matchen, det var klasskillnad :bow:. Domaren gjorde några konstiga beslut, som när han visade ut en tjeck och svensken denne tjeck gav sig på blev också utvisad, för filmning :confused:. Tjeckien lär ju vinna ikväll, 4-0 till Tjeckien!

palme
2005-05-15, 14:10
Var ju inte oväntat att tjeckerna skulle avgöra i OT. Märks att vi inte har några riktiga stjärnor i laget. Men ryssarna kommer vi att ta. Blir nog en hård match i finalen, omöjligt att tippa.

Pretender
2005-05-15, 15:35
Hehe... Wikegård är ju klockren: "slänger han sig för den lilla pussen?!" :D

reinholdsson
2005-05-15, 17:52
Att det inte ens blev brons..

Nismo
2005-05-15, 17:55
Datsyuks pass till Kovalev, mål, så enkelt, så läckert.

FinnPower
2005-05-15, 18:03
Det är otroligt svårt att hålla sig från att skriva nåt...

Det är ju medias och TV-kommentatorernas fel att allt förutom guld betraktas som fiasko. Skulle vara skönt att fråga tönten Wikegård öga mot öga hur det gick så här...

Nåja, nu ska jag skicka några skadeglada SMS till några svenska polare och fråga hur det gick i matchen :booty:

Metal_boy_
2005-05-15, 19:42
Var ju inte oväntat att tjeckerna skulle avgöra i OT. Märks att vi inte har några riktiga stjärnor i laget. Men ryssarna kommer vi att ta. Blir nog en hård match i finalen, omöjligt att tippa.

Det typiska scenariot också, med svenskar som ligger på utav helvete med 5-6 chanser som inte går in. Sen kommer motståndaren och slår in den på första skottet.

Lasse Kongo
2005-05-15, 21:51
Så härligt! :hbang:

Helt rätt att Tjeckerna vann!

Kananda är en skam för sporten, det slår aldrig fel hur de beter sig när de förlorar.

jOLTi
2005-05-15, 21:55
Tjeckien är en underbar hockeynation! grym prestation, de förtjänade verkligen guldet! *yourock*