handdator

Visa fullständig version : liten liten bulle under naveln


__thastrom__
2005-05-04, 17:04
hmm asså har gått ner 26 kilo totalt nu och är 178 och väger 66 kilo men har fortfarande en liten liten bulle kvar under naveln som inte vill fösvinna. finns det ngt tips hur jag kan göra?

Bjorne
2005-05-04, 17:33
Fortsätt att ligga på underskott, kämpa på, den kommer försvinna med tiden.

Johan_P
2005-05-04, 17:39
Testa att bygga en bra magmuskulatur. 66 kg på 178 cm är inte mycket vikt förhållande till längd (BMI), så jag förmodar du inte har så mycket muskelmassa. En bra magmuskulatur hjälper till att hålla uppe hullet. Lycka till, fortsätt kämpa! :)

__thastrom__
2005-05-04, 17:42
okej så det handlar inte om fett så mycket? jag kan dra ut det jääävligt långt om jag drar

King Grub
2005-05-04, 17:52
Med tanke på storleken på din viktförlust antar jag att det är lös hud där kvarvarande fettceller finns. När du en gång ätit till dig fettcellerna så finns dom där. Dom minskar i storlek, men dom försvinner inte. Många som gått ned så kraftigt i vikt brukar få lära sig leva med lite löst kring midjan, oftast kring naveln och nedanför. I synnerhet om man fått striae (hudbristningar).

Mental
2005-05-04, 17:57
Med tanke på storleken på din viktförlust antar jag att det är lös hud där kvarvarande fettceller finns. När du en gång ätit till dig fettcellerna så finns dom där. Dom minskar i storlek, men dom försvinner inte. Många som gått ned så kraftigt i vikt brukar få lära sig leva med lite löst kring midjan, oftast kring naveln och nedanför. I synnerhet om man fått striae (hudbristningar).

Yupp, det är priset man får betala :)

Nåja, det är lättare att leva med än 25kg's övervikt, men det var ju klantigt att dra på sig det till att börja med.
Enda räddningen är kirurgi va? om man mot förmodan inte kan godta sin lilla bulle :)

__thastrom__
2005-05-04, 18:04
får väl fylla ut det med mera muskler.. fast e bara 16 bast så har fortfarande hopp om att det ska dra ihop saj

Vic_1981
2005-05-04, 18:04
Testa att bygga en bra magmuskulatur. 66 kg på 178 cm är inte mycket vikt förhållande till längd (BMI), så jag förmodar du inte har så mycket muskelmassa. En bra magmuskulatur hjälper till att hålla uppe hullet. Lycka till, fortsätt kämpa! :)

Bra tips, ju bättre magmuskulatur ju mindre syns ditt fett. *whatever*

slowpoke
2005-05-04, 18:27
Med tanke på storleken på din viktförlust antar jag att det är lös hud där kvarvarande fettceller finns. När du en gång ätit till dig fettcellerna så finns dom där. Dom minskar i storlek, men dom försvinner inte. Många som gått ned så kraftigt i vikt brukar få lära sig leva med lite löst kring midjan, oftast kring naveln och nedanför. I synnerhet om man fått striae (hudbristningar).

När vet man att så är fallet? När man är rippad på resten av kroppen och det fortfarqande ligger en bulle där? Har "slappt" fett mitt på magen, men även lite runt rumpa, lår, armar osv, långt kvar ner till 10% fett som är målet alltså, men ändå mycket bättre än förr, ungefär samma viktminskning som trådstartaren.

Jättetacksam för svar, något jag funderar på dagligen då det känns som om magen aldrig ska försvinna :(

Johan_P
2005-05-04, 18:32
Du kan ju lätt fetta på med ca 20 kg mer muskelmassa iaf.

slowpoke
2005-05-04, 18:43
Du kan ju lätt fetta på med ca 20 kg mer muskelmassa iaf.

Var detta riktat mot mig? Jag struntar i muskler, jag vill se bra ut innan jag funderar på att bygga på allvar, inget annat...

Dessutom; "Lätt" och "20kg muskelmassa" i samma mening? Utan prep? Njae...

Grub? Huden? :)

Mental
2005-05-04, 18:45
VET gör du nog inte förens du är klar med deffen, gissa kan man ju alltid :)

__thastrom__
2005-05-04, 19:02
hur vet man om det är hud eller fett?

Johan_P
2005-05-04, 19:13
Var detta riktat mot mig? Jag struntar i muskler, jag vill se bra ut innan jag funderar på att bygga på allvar, inget annat...

Dessutom; "Lätt" och "20kg muskelmassa" i samma mening? Utan prep? Njae...

Grub? Huden? :)

Du vill se bra ut... och du struntar i muskler? Jag får inte ihop det, men det kanske bara är jag.

Bäst vore att fylla ut det överblivna skinnet (som det förmodligen är) med muskelmassa, det var det jag menade. Nu tvivlar jag ju att du kommer öka 20 kg i ren muskelmassa, jag menade att du kan väga din nuvarande vikt + 20 kg och få en bra kropp med rätt BF% och bra mängd muskelmassa :)

edit: ...och det var riktat åt trådskaparen

__thastrom__
2005-05-05, 08:28
så råden är alltså att bygga upp muskler?

Orm
2005-05-05, 10:27
Jepp, du är i den fas i livet där du bygger muskler relativt lätt utan att lägga på dig så mycket fett, klart du ska utnyttja det!

__thastrom__
2005-05-05, 10:48
okej... hur många kcal ska jag dra i maj då?
ligger på 1800-2100 nu ca...

Callister
2005-05-05, 12:18
Jag pratade med min läkare och han sa att man kan få hjälp med hudbristningarna, det enda som krävs är att du under en kort tid håller din vikt, alltså bevisa att du kan förbli normalviktig. Sen är väl väntetiden längre för vissa, om man inte varit med i något sjukhus-program. ;)

Mental
2005-05-05, 12:19
okej... hur många kcal ska jag dra i maj då?
ligger på 1800-2100 nu ca...

Går du upp eller ned i vikt?

Ät mindre eller träna mera, och läs grub's deffguide i stickyn här.

Orm
2005-05-05, 23:26
okej... hur många kcal ska jag dra i maj då?
ligger på 1800-2100 nu ca...
Prova med 2500 i två veckor, ökar inte vikt kan du justera uppåt med 200 kcal under två veckor. Ökar du fortfarande inte i vikt lägger du på 200 kcal tills du börjar öka i vikt.