handdator

Visa fullständig version : raQblad's Journal - Nya tag.


raQblad
2005-05-04, 16:20
Halloj, nu är det dags för en ny journal. Delvis för att den gamla har försvunnit och delvis för att jag nu, efter skadan o uppehållet, vill satsa lite igen.

Somsagt; just blivit "frisk" från en ryggskada så jag tar det lite lugnt med bl.a Marklyft, knäböj, utfall osv. Resten borde bara vara att kötta på med! Lite stats kommer också här, lite synd bara att allting försvann i den förra...det som var så utförligt.

Ålder: 16 år (17 om några månader)
Tränat: 1 år oseriöst, 5-6 månader seriöst. 1 månads uppehåll pga skada.
Vikt: 67,4kg (mål 1 är 70 innan sommarlovet, i juni nån gång)
Längd: ~180cm
Mål: A: Att nå 70kg innan sommarlovet. B: Att nå 75-80kg innan/tills Sommarn 06. C: Att få en riktigt bra grundträning inför lumpen o ev. satsning inom det militära.

Program: TIS: Ben, vader (så gott det går). ONS: Bröst, triceps. TOR: Lätt cardio. FRE: Axlar, biceps. SÖN: Rygg, mage.

Även varannan Lördag kan bli en löpardag, på drygt 5-8km. Torsdagarna brukar bli rätt slöa (skolgympa ffs).

Mat och sånt håller jag, med mina mått mätt, ganska strikt koll på. Allting är ju relativt så. Jag brukar äta i genomsnitt 2800kcal/dag, så mkt protein som möjligt. Detaljer får ni väl fråga om om ni är intresserade.
Vid skade/uppehållsperioder blir det runt 1500kcal/dag.

Tillskott: Tar en efterträningsdrink som består av 67% Malto och 20% Vassle + 3% Kreatin. Samt vitamintillskott i form av MittVal Sport (piller).

Kommentera bäst ni vill!

:eating: + :bpump: + :sleep: = *flex*

raQblad
2005-05-04, 16:34
Tisdag, Benpass
Första riktiga passet efter skadeuppehållet. Kändes lite stelt och sådär, men det går säkert igång om nån vecka. Man blir ledsen av att köra på tjejvikter kan jag ju säga, men det är bäst att börja lugnt. Förhoppningsvis är jag tillbaka med mina vanliga vikter inom en snar framtid! Nedrans skada!

Uppvärmning: 10min på löpbandet, 8x knäböj med stång.

Knäböj
40x8x1
50x8x1
60x8x1

Benpress
100x8x3

Utfall
40x8x3


Onsdag, Bröst & Triceps pass.
Samma här som igår, aningen stelt och...ur form helt enkelt. Men det är uppehållet som spelar sina hyss. Kör på tjejvikter även idag, har planerat att prova tyngre nästa vecka, jag vill ju inte pajja nånting mer nu direkt efter att ryggskadan har reparerats.

Uppvärmning: 10min på löpbandet, 8x bänkpress med stång.

Bänkpress
40x8x1
50x8x2

Hantelflyes
12x6x2

Snedbänk - Hantlar
15x8x3

Liggande triceps extension (till pannan)
10+EZ-stång(vikt?)x8x3

Pushdowns
45x8x1
35x8x1

Hoppade över några sets och nån övning här, musklerna krampade nästan. Snacka om tufft med uppehåll...Never again!! :furious:

Fatalist
2005-05-04, 18:26
2800kcal låter väldigt lite, käka mer om du vill upp i vikt!

Annars är det bara att köra på och öka som bara den :)

titanic
2005-05-05, 00:13
Håller med svantee, käka mer och bygg mer! :eating:

titanic
2005-05-05, 15:49
Kom igen då raqblad!!
Jag vill se lite träning, skynda dig!

raQblad
2005-05-06, 17:59
Fredag, Axlar o Biceps
Kändes riktigt bra idag, även om vikterna ändå inte är desamma som förr. Men de kommer snart igen, jag har det på känn!

Uppvärmning: 5min på löpbandet (träningsverk!), Lätta axelpressar.

Axelpress (Hantlar)
17,5x6x1
15x8x2

Drag till Hakan
20+EZ-Curlstång(vikt?)x8x3

Hantellyft åt Sidan (Strikta)
7x8x3

Hantelcurl
15x8x3

Stående Scottcurl med Hantel
10x8x3

Hammercurl
15x8x2

Svantee: Jasså....haha, det känns rätt mkt. O mina föräldrar klagar som attan över matåtgången. Men det är nog ingen fara, mat får man ju lätt i sig..mumma!

titanic
2005-05-07, 09:26
Jag tycker att axelpressen och hantelcurlsen ser mycket bra ut :thumbup:

raQblad
2005-05-07, 10:52
Jag tycker att axelpressen och hantelcurlsen ser mycket bra ut :thumbup:Dom har varit bättre...attans skada. Jag låg på 20-22kgx6 på axelpressen förut. Säger inte att det är mkt, men allt e ju relativt.

Sen en annan grej; Jag har brutal träningsverk i biceps idag, och mild i benen, och avtagande i brösten. Alltså träningsverk från samtliga pass.
Utom ett undantag, Axlarna. Jag, kom att tänka på nu, har aldrig haft träningsvärk i axlarna tidigare heller...hur fan är det möjligt? Jag har ändå provat allt mellan high-rep och low-rep med både tunga o lätta vikter, hmm...en liten funderare blir det idag.

Vill tillbaka!

Titanic: Vilka vikter ligger du på axelpressen?

Oft: Idag är det ju fasen 60 år sedan krigsslutet! Sieg...nej..Jag menar, hallelujah eller nåt. Dom intervjuade en Hitlerjugend på tv imorse, verkligen intressant.

titanic
2005-05-07, 21:01
Dom har varit bättre...attans skada. Jag låg på 20-22kgx6 på axelpressen förut. Säger inte att det är mkt, men allt e ju relativt.

Sen en annan grej; Jag har brutal träningsverk i biceps idag, och mild i benen, och avtagande i brösten. Alltså träningsverk från samtliga pass.
Utom ett undantag, Axlarna. Jag, kom att tänka på nu, har aldrig haft träningsvärk i axlarna tidigare heller...hur fan är det möjligt? Jag har ändå provat allt mellan high-rep och low-rep med både tunga o lätta vikter, hmm...en liten funderare blir det idag.

Vill tillbaka!

Titanic: Vilka vikter ligger du på axelpressen?

Oft: Idag är det ju fasen 60 år sedan krigsslutet! Sieg...nej..Jag menar, hallelujah eller nåt. Dom intervjuade en Hitlerjugend på tv imorse, verkligen intressant.

Titta in i min journal! Postade just nyss dagen axlar och triceps pass!
Och ang träningsvärk så har jag samma problem, hur jävla satans mycket jag pressar axlarna å mår jag finfins dagen efter, jobbigt!
Jag har även samma problem i biceps.
ha det och kämpa på! :hbang:

raQblad
2005-05-08, 11:02
Titta in i min journal! Postade just nyss dagen axlar och triceps pass!
Och ang träningsvärk så har jag samma problem, hur jävla satans mycket jag pressar axlarna å mår jag finfins dagen efter, jobbigt!
Jag har även samma problem i biceps.
ha det och kämpa på! :hbang:I biceps? Så var det för mig med, sen lade jag till Stående scottcurl med hantel och då jävlar kan man knappt röra armarna dagen efteråt! Prova det ;)

Idag är det ju ryggdag också, första rejäla ryggpasset sedan min ryggskada. har fått strikta order från sjukgymnasten att inte köra mark på en månad, så vad ska man nu byta ut det mot..? Ser vanligtvis ut såhär; Mark, Hantelrodd, Latsdrag, Sittande rodd.

Kanske chins skulle funka, men det är väl typ samma sak som Latsdragen?

Hermit
2005-05-08, 11:26
Jo latsdrag och chins är same same typ. Men nu när du inte kör marklyft så kanske du får lägga in något för korsryggen? Hyperextensions eller nått.

raQblad
2005-05-08, 15:52
Jo latsdrag och chins är same same typ. Men nu när du inte kör marklyft så kanske du får lägga in något för korsryggen? Hyperextensions eller nått.Ja, det låter vettigt. Men Hyperextensions känns så vekt...hm. Men det kanske funkar i en månad iaf. Jag får prova helt enkelt!
Kikade lite på Good Mornings också, men den verkar rätt tung till att börja med.

Förresten: Är det någon som vet vikten på en EZ-Curlstång?

sunkan
2005-05-08, 15:59
Förresten: Är det någon som vet vikten på en EZ-Curlstång?

alltifrån 6-12kg har jag hört, ställ den på en våg om det finns nån på gymmet

Baan
2005-05-08, 16:00
varför kör du inte marklyft? du pratar om någon ryggskada, är det pga av kass teknik i marklyft så ge inte upp utan hitta någon som kan visa dig RÄTT teknik så kommer du inte få några ryggskador. Fick själv ont i ryggen i början av vikter som jag inte ens idag hade fått ont i sömnen av så det är bara fixa tekniken och köra!

När det gäller träna inför lumpen så ger styrkeätrning väldigt lite. När det börjar dra ihop sig rekommenderar jag att du börjar med konditionsträning månaderna innan, halvåret innan kanske, kanske ännu tidigare beroende på tjänst. Marshering med tung packning är att rekommendera också, dock onödigt om det inte blir något där du inte kommer marshera med just en tung packning :) Vill inte krossa några drömmar om någon militär karriär men det här året utbildades det inte ens några officerare pga av pengarbrist, och kommer kanske inte göras nästa år heller (vet dock inte.). Platsernsa är väldigt få och konkurensen är inte att leka med. På mitt kompani var det en hel del som sökte vidare, 5-6 pers fick anställning som BFA (typ en sorts underofficerbefattning som du kan ha innan du börjar utbilldningen) resten fick avslag. Då var det ändå killar som jag visste var riktigt duktiga men som ändå inte platsade. Finns också en nackdel för killar, det finns en s k positiv köndiskriminering som låter tjejer gå före, oavsett betygen. Har för mig att 3 av 5-6 som fick anställnign var tjejer.

Men nog om dom dåliga nyheterna, gör lumpen för det är kul och försök få något stridsinriktat så dte inte blir sitta i en vaktkur :) Rekommenderar själv pansarskytt eller dylikt, skytt/förare/chef på stridsfordon/stridsvagn kan nog vara något det också, hade jag fått mönstra om så hade jag satsat på det

titanic
2005-05-08, 16:55
Tack för tipset!
På tisdag så blir det scottcurls tills jag spyr :devil:

raQblad
2005-05-08, 20:56
Massa text.. Ryggskadan, som enligt sjukgymnasten berodde på att min bröstrygg är för svag, uppstod - precis som du säger - under ett marklyft. Har blivit visad flera gånger hur amn ska göra, även sjukgymnasten visade mig och konstaterade att jag inte gör något fel, det är bara min bröstrygg som inte hänger med.
Nåväl, jag följer hennes råd och avvaktar från marklyften i en månad, sen kan man ju börja köra på dom igen.

Lumpen ligger väl ett år eller mer (?) framåt, så lite styrka är väl alltid bra att ha. När det börjar närma sig kommer jag, självklart, att börja nöta kondition.
Angående nedskärningarna tycker jag att det är tragiskt.
1979 kunde Sverige mobilisera 900.000 man, idag -hörde jag- att vi kan mobilisera 40.000 man. Det är ju förjävligt när vi snart har mindre armé än Europas minsta land Lichtenstein....skrämmande! Vi kan ju inte försvara oss.

raQblad
2005-05-08, 21:11
Söndag, Rygg och Magpass
Kändes riktigt bra med tankte på att det avr det första ryggpasset sen skadan, men jag saknar fortfarande mina gamla vikter. Provade även på sk Goodmornings som funkade ganska hyfsat faktiskt. Får slipa lite på tekniken, men det är ju ändå bara en ersättningsövning till marlyften.

Uppvärmning:10min löpband, lätta skivstångsroddar.

Goodmornings
40x8x1
50x8x3

Hantelrodd
22,5x8x3

Latsdrag
35x8x3

Sittande rodd
45x8x3

Benlyft
20x4

Sidovridningar (Maskin)
25x8x3

Crunches
12x1

Baan
2005-05-08, 21:15
när det gäller marklyft menade jag främst egentligen att du tar tag i någon styrkelyftare eller någon som verkligen är grym på marklyft, och inte någon som aldrig kört tunga marklyft, jag antar att sjukgymnaset inte var sådär jättestark :) ? om jag har fel så tar jag tillbaka det där.

men om ryggen är nu svag så finns det ju inget annat sätt att bli starkare där än att träna den. sen självklart om du har sämre förutsättningar än någon annan (vilket jag tror du ändå inte har...) så är det bara köra lugnare tills du blir starkare.

Aja det är upp till dig, synd om du lägger ner marklyft, det är en toppenövning.

raQblad
2005-05-08, 21:24
när det gäller marklyft menade jag främst egentligen att du tar tag i någon styrkelyftare eller någon som verkligen är grym på marklyft, och inte någon som aldrig kört tunga marklyft, jag antar att sjukgymnaset inte var sådär jättestark :) ? om jag har fel så tar jag tillbaka det där.

men om ryggen är nu svag så finns det ju inget annat sätt att bli starkare där än att träna den. sen självklart om du har sämre förutsättningar än någon annan (vilket jag tror du ändå inte har...) så är det bara köra lugnare tills du blir starkare.

Aja det är upp till dig, synd om du lägger ner marklyft, det är en toppenövning.Ja, så stark var hon nog inte. Jag får se om jag hottar någon SL:are som ser pratsam ut, de flesta ser så brutalt "mördar-robot-super-soldat" ut så man vågar ju knappt titta på dom.

Somsagt så ska jag bara hålal mig ifrån marklyft i en månad, efter det så återupptar jag det gammla programmet igen, så jag har inte helt uteslutit det.

raQblad
2005-05-09, 21:37
Blev ett lätt cardiopass idag, Måndag. Kände mig rastlös och ville tänka igenom en del saker så det var bara ut o gå.
Blev runt 40 minuter halv-snabb gång med andra ord, kändes helt ok! Imorn blir det ett svettigt, svimfärdigt benpass - kan inte annat än längta!
Over'n'out..

raQblad
2005-05-10, 16:55
Tisdag, Benpass
Kändes riktigt bra, motivationen på topp o vikterna ändå hyfsade...på några av övningarna iaf. Vågade ändå inte lasta på för fullt, ska nog vänta tills nästa vecka.
Kunde inte heller köra baksida lår pga träningsverk från söndags...hujja!

Uppvärmning: Promenad till gymet, 5min löpband, 8x knäböj 20kg.

Knäböj
40x8x1
50x8x1
60x8x2
70x5x2

Benpress
100x8x2
120x6x1

Benspark
55x8x3

Stående Vadpress
60kg+8plattor x10x3

Tog en låååång tid, så det blev inte mer än såhär. Förfärligt vad saker o ting ska ta tid egentligen.

titanic
2005-05-10, 19:29
Bra pass!
Speciellt knäböjen! :)

raQblad
2005-05-11, 13:37
Bra pass!
Speciellt knäböjen! :)Tack! Jag ska höjja dom till nästa vecka, snart tillbaka vid ursprungsvikterna. Hoppas inte ryggen märker av nåt bara.

Hur känns armarna idag efter dina scottcurls? :devil:

titanic
2005-05-11, 13:44
Tack! Jag ska höjja dom till nästa vecka, snart tillbaka vid ursprungsvikterna. Hoppas inte ryggen märker av nåt bara.

Hur känns armarna idag efter dina scottcurls? :devil:

Inget alls! för jag tränade inte igår :( Hade riktigt mycket att göra i skolan men jag drar iväg på ett pass om nån timme!
Vi får se! :devil:

raQblad
2005-05-11, 16:59
Onsdag, Bröst o Tricepspass
Gick ganska bra igen, men det är nog en vecka till innan man är tillbaka, mentalt. Har blivit chock-träning de senaste veckan så man är rätt slut. Fysiskt borde jag vara tillbaka på några till veckor, elelr en månad - känns det som.

Uppvärmning: 8x Bänkpress 20kg, 8x bänkpress 30kg.

Bänkpress
40x8x1
50x8x1
50x6x1 (Lite halvdana)
45x6x1

Hantelflyes
12,5x8x2
12,5x6x1

Snedbänk m Hantlar
17,7x8x2
17,7x6x1

Liggande tricepsextension mot pannan
25x5x3 (Här har man ju fasen tagit över 30...hujja)

Pushdowns
Nåt knas är det. På ena kabeldraget tar jag 40-45 lekande lätt, och på den jag körde nu var 30 för tungt. Eh?

25x8x3
25x6x1

Stående triceps extension - Rep, övre trissan
45x6x2
40x8x1

Snart snart snart! :furious:

titanic
2005-05-11, 17:13
Skönt att vara på tillbakavägen :thumbup:
Snart så leker du med dina gamla vikter ;)
Fint pass!

raQblad
2005-05-13, 08:18
Fredag, Axlar o Biceps
Gick rätt uselt om jag får säga det själv. Hade ingen ork, ingen lust och..ja...det gick åt pipan. Slutet på en jobbig vecka fylld av träningsvärk och kantad av tunga läxor är min ursäkt. Jag tror den håller.

Uppvärmning:3min löpband (TRÄNINGSVÄRK! AJ!), 8x10kg axelpress - 8x12kg.

Axelpress
15x8x1
17,7x6x2
15x6x1

Drag till hakan
20+EZx8x2
20+EZx6x1

Hantellyft åt sidan
9x6x1 (ostrikt!)
7x8x2

Hantelcurls
15x8x3 //Känner att dom inte tar som dom ska, någon som har nåt tips?

Stående Scottcurls m Hantel
10x8x3

Concentration Curls
12,5x6x3

titanic
2005-05-14, 07:44
Hantelcurlsen, testa sänk vikten och träna lite striktare så ska det nog gå bra :)

raQblad
2005-05-14, 09:11
Hantelcurlsen, testa sänk vikten och träna lite striktare så ska det nog gå bra :)Jag kan ju prova, men jag tror ändå att det är risk för att det blir FÖR lätt...men jag ska prova nästa vecka så får vi se :D

raQblad
2005-05-18, 09:16
Gått o blivit förkyld, så det är uppehåll på minst en vecka...fasen, när man jsut har kommit igång så drabbas man av nåt nytt, det är typiskt alltså!
Blir sängliggande framför teven med varmt thé resten av veckan....måste bli frisk!

titanic
2005-05-22, 20:16
Hur är det med förkylningen?
Jag vill se hardcoreträning! :naughty:

Taurus
2005-05-22, 20:59
Ja roligt att se att du kommit igång! Jag får ett ryck då och då och vill börja om, men nästa dag är jag något förbannat över nånting som får mig att ge fan i det.

Snart börjar jag ju i Luleå, så då får du ju visa vart skåpet ska stå :D

raQblad
2005-05-31, 17:39
Tisdag, Benpass
Äntligen, äntligen! Förkylningen är borta, så gott som iaf, och träningen kan återigen börja. Sprang t.om stadsmaran på en mil i lördags och utfärde diverse akrobatiska övningar i söndags...så nu känner jag att det börjar rulla på.
Hoppas krafterna kommer tillbaka lagom till den rejäla sommarvärmen...det är ju då man behöver dom :D

Men jag måste erkänna; vikterna är nu på skämmigaste nivån hitills...

Uppvärming: Löpbandet 5min, Knäböj 20kg, 50kg.

Knäböj:
50x8x1
60x6x1
60x7x1
60x6x1
70x6x1

Benpress
100x7x2
100x6x1

Lårcurl
50(?)x8x2

Stående Vadpress
15plattorx8x3

Tror jag kommer vara tillbaka rätt fort nu, det känns i varje fall så. Hoppas inte muskelminnet sviker...då jävlar.

Taurus: Ja jävlar det var längesen! Ajaj, skärpning där. När du komemr hit så ska du träna tills blodådrorna spricker. Du ska ha så jävla ont efteråt att du aldrig mer ska vilja röra en vikt igen, men jag ska tvinga dig...! No pain, no gain. Kom igen nu!

titanic
2005-05-31, 21:44
Fint pass! speciellt böjen.
Det var ett tag sen man såg dig här, roligt att du är tillbaks :)

raQblad
2005-06-01, 17:27
Onsdag, Bröst o Tricepspass
Kändes också rätt bra, med tanke på att jag inte har tränat seriöst på drygt en månad....det är ju tragiskt. Nåväl. No pain, no gain!

Uppvärmning: Löpbandet 5min, Bänkpress 20kg.

Bänkpress
40x8x2
50x8x2
60 igen då! Snart tillbaka...Yes.

Hantelflyes
12x7x3

Snedbänk m Hantlar
17,5x8x1
17,5x5x2
Här gick det rätt illa på slutet...skyller på uppehållet :P

Liggande tricepsextension
10+EZx8x3
Kändes grymt bra!

Repdrag i Kabel/Stående Tricepsext.
40(?)x8x3

Pushdowns
35(?)x8x2

Var rejält slut i triceps efter detta pass...satan så ont jag kommer ha imorn.

Titanic: Tack, ja det känns riktigt bra att vara tillbaka igen. Nu verkar det gå bra dessutom. Har du gjrot några framsteg då?

raQblad
2005-06-01, 19:59
Mål 1 är nått....jag väger numera 70,4kg. Nu återstår nästa mål, Beach2006.
Ska lägga på mig lite massa nu och få lite stil till nästa år...!

titanic
2005-06-01, 20:00
nja, jag har också haft en sjuka som har ledit till utebliven träning eller avbrutna pass i över två veckor, men det går frammåt! :thumbup:


Edit: Vars tränar du?

raQblad
2005-06-01, 20:46
nja, jag har också haft en sjuka som har ledit till utebliven träning eller avbrutna pass i över två veckor, men det går frammåt! :thumbup:


Edit: Vars tränar du?Ja, det är ett helvete med sjukdomar. Dom kommer jämt så olägligt :P
Jag tränar på InPuls Luleå...hurså?

titanic
2005-06-01, 21:22
Ja, det är ett helvete med sjukdomar. Dom kommer jämt så olägligt :P
Jag tränar på InPuls Luleå...hurså?

Undrar bara, kan vara kul att veta :)

raQblad
2005-06-05, 10:53
Skippade fredagens träning pga grymk träningsvärk. Och idag blire nog inge träning heller...är helt slut efter nattens brännbol/grillning/fotboll...hujja.

raQblad
2005-06-06, 19:18
Måndag, Biceps&Axlar
Körde fredagens pass idag istället, kroppen ser ju ingen skillnad på måndag och fredag så det spelar inte så stor roll. Känndes hyffsat, började dåligt men slutade lite bättre, kom in i ett bra tempo. Det tar sig..

Uppvärming: Löpband 5min, Axelpressar 10kg, 12,5kg.

Axelpressar
15x8
15x6
15x6
Här har jag sjunkit som tusan...

Hantellyft - Sidan
8x10
9x8
9x8

Drag till hakan
10+EZx8
10+EZx8
15+EZx6
10+EZx6

Hantelcurls
15x8
15x8
15x8

Stående Scottcurls /m Hantel
10x6
10x4
10x5

Concentrationcurls
12,5x5
12,5x4

titanic
2005-06-06, 21:53
fint pass! Hur utför ut axelpressen?
hantlar,skivstång, sittande eller stående?

raQblad
2005-06-07, 09:54
fint pass! Hur utför ut axelpressen?
hantlar,skivstång, sittande eller stående?Njao, hyfsat som sagt.
Dom utförs sittande med hantlar, och har sjunkit med 5kg sen uppehållet =/

raQblad
2005-06-08, 20:16
Onsdag, RYgg och Magpass
Gick ändå rätt bra, känndes bra i ryggen med marklyften o så. Körde ju de första sedan ryggskadan! Ser framemot nästa pass.

Uppvärmning: Löpband 5 min, Marklyft 20kg, 40kg.

Marklyft
60x8x1
60x8x1
60x8x1
Ska ta lite lugna vikter med tanke på skadan..

Hantelrodd

Hö: 25x10
25x9
25x9

Vä: 25x8
25x8
25x6

Sittande kabelrodd
50x8
50x8
55x6

Latsdrag
35x8
30x10
35x7

Benlyft (Supersettat)
25x3

Bålrotation
25x8
25x8
25x8

Crunch-maskin
35x6
35x6
45x4

titanic
2005-06-08, 20:59
Fan va skönt att inte skadan känns av!
Jag har själv börjat med marklyft nu, riktig skön övning! :)

raQblad
2005-06-08, 21:50
Fan va skönt att inte skadan känns av!
Jag har själv börjat med marklyft nu, riktig skön övning! :)
Enormt!
Det låter ju super, marklyft äe en riktigt bra övning...så länge man gör den rätt. Se till att få in tekniken i början, haka inte upp dig på vikterna :)

raQblad
2005-06-10, 19:02
Fredag, Ben och vader
Gick ändå rätt bra, acceptabla vikter msåte jag säga. Känns mört i benen!
Nu är jag verkligen på tillbakavägen, härligt som tusan. Blev lite stressigt på gymet dock...var där strax innan stängningsdax.
Har brutal träningsvärk i baksida lår efter maklyften igår :S

Uppvärmning: Löpband 5min, Knäböj 20kg, 40kg

Knäböj
50x8
60x8
60x8
70x7
70x6

Benpress
100x8
100x8
110x8
110x8

Benspark
40x8
50x8
60x8

Stående Vadpress ("maskin")
16 plattor x8
16x8
16x6

raQblad
2005-06-16, 18:51
Onsdag, Bröst o Tricepspass
Kändes helt ok, lite mör efter de nya tiderna med jobbet osv.

Uppvärmning: Löpband 5min, bänk 20kg.

Bänkpress
40x8
40x8
50x6
50x6

Hantelflyes
12,5x8
12,5x6
12,5x6

Hantelpress
20x8
20x6
20x5

Liggande tricepsextension
10+EZx8
13+EZx8
13+EZx8

Stående tricepsextention i cable
45x8
45x6
45x6

Push-downs
25x8
20x6
20x6
Med mysko kabelmaskinen... :S

raQblad
2005-06-18, 10:42
Fredag, Axlar o Biceps
Kändes riktigt bra, men aningen slitet efter den första arbetsveckan. Men jag antar att man vänjer sig ;P

Uppvärmning: Löpband 5min, Axelpress m hantlar 10kg, 12,5kg.

Axelpress m Hantlar (Sittande)
15x8
17,5x6
17,5x5
15x6

Hantellyft åt sidan
9x10
9x8
9x10
Bränner som fan i axlarna!

Drag till hakan
20+EZx8
20+EZx8
20+EZx6

Hantelcurls
15x8
15x8
15x6

Sittande scottcurls med hantel
Hö: 10x8
12,5x4
10x7

Vä: 10x8
12,5x6
10x8
Stågrejjen är trasig :( förhoppnigsvis tar detta lika mkt..

Hammercurls - SS
12,5x8
12,5x6
12,5x6
Slut i biceps så enormt!

titanic
2005-06-18, 11:55
riktigt fina axlepressar och sidolyft!