handdator

Visa fullständig version : Max-OT


PyToN
2005-05-04, 13:05
Har just kört igång med att träna efter Max-OTs 12 veckors-program.
Vad har ni för erfarenheter av träningspassens längd?
Det står att man skall träna mellan 30 och 40 minuter för att optimera sin träning i så stor grad som möjligt.

Titta på det här
Bänkpress 3set 4 till 6reps
Sned hantelpress 3set 4 till 6reps
Dips (med vikt) 2set 4 till 6reps

Det passet måste väl gå snabbare än 30 minuter att genomföra?
Vore skoj att höra era erfarenheter kring det hela!

E.S
2005-05-04, 13:08
Jag har precis också börjat med Max-OT och något jag märkt är att passen ofta tar lite längre än vad man tror. Speciellt eftersom Max-OT understryker att återhämta sig ordentligt mellan setten. Men det schemat du har gjort ska du lätt klara under 30 min, eftersom du bara behöver värma upp i en övning. Det blir betydligt längre om man lägger in en till muskelgrupp.

yeyoya
2005-05-04, 13:12
Max -OT är verkligen bra om ja får säga de själv

förutan att skade risken är ganska hög så va noga me uppvärmning och streching !

PyToN
2005-05-04, 13:25
Vad är det som drar mest nytta av Max-Ot principen enligt era erfarenheter då, styrka eller massa?

Mpet
2005-05-04, 13:43
kan nån förklara lite mer innegåenda vad max ot är o hur schemat ser ut o allt runt om det??

Rocco13
2005-05-04, 14:31
Jag har också börjat köra Max-OT. Är inne på 2a veckan nu och därmed bara det schema som gäller för de första två veckorna.

Jag tycker iaf att det verkar bra. Nått pass tar över en timme men många av dom går att köra på 40 min. Uppvärmingen å så tar väl 10-15 min kanske totalt om man ska göra den riktigt men sedan går det rätt fort.

E.S
2005-05-04, 15:06
Trodde det bara var förbjudet i 'kost'-forumet att direktlänka? Länken leder ju till träningsschemat och inte webbshoppen?

Men vad vet jag *screwy*

sunkan
2005-05-04, 15:09
Trodde det bara var förbjudet i 'kost'-forumet att direktlänka? Länken leder ju till träningsschemat och inte webbshoppen?

Men vad vet jag *screwy*

jag har för mig att jag postat den där länken förut och den försvann rätt fort.

E.S
2005-05-04, 15:12
Ok, postade den för att hjälpa, men är det så att det är opassande får moderatorena gärna tabort den. Jag varnar ju trotts allt också för att de har en djävla massa reklam för sina kosttillskott. Inte direkt så att jag försöker göra reklam för deras svindyra mediokra överhypade skittillskott. *rolleyes* ;)

Depzon
2005-05-05, 16:16
Det är jävligt sällan ett pass kommer under 40 minuter känns det som. Så fort det är två muskelgrupper på samma tillfälle så brukar passet bli ungefär en timme för mig.

Hmm, har du testat deras tillskott, E.S? Eller var det ett skämt? :)