handdator

Visa fullständig version : knäböj i smith?


invictus
2005-05-04, 12:11
ja körde knäböj i smithen ett bra tag innan å d gick bra,
men så läste ja någonstans att d inte va bra för ryggen när d började bli lite tyngre vikter...å tyngre vikter för min del är över 100!

anledningen till att ja inte gjorde fristående knäböj är att balansen inte är så bra när ja e nere,alltså att hälarna lyfter sig :em:

så min fråga är alltså om d är ok att köra knäböj i smithen? :confused:

PyToN
2005-05-04, 12:15
Har själv inga problem med hälar som lyfter sig, men jag har hört folk säga till dem som har det att det går bra att köra med en tunnare viktskiva under var häl.

invictus
2005-05-04, 12:16
okej d kan ja ju testa på att göra...
tack för svaret *flex*

JoelR
2005-05-04, 12:48
Det är okej att köra i smithen, Men fritt är alltid bättre.

The Ultimate Beef
2005-05-04, 14:49
Samma som ovan, det är bättre att köra i smith än att inte köra den överhuvud taget.

invictus
2005-05-04, 15:41
okej,får testa d mä tunna vikter under hälarna å går d inte bra så får ja fortsätta köra i smithen....

Popeye
2005-05-04, 16:32
Men vá fasen.
Klart böjen skall köras fritt.
Jag har hittills inte hittat något berättigande för smithens existens. Skitmaskin...

Baan
2005-05-04, 16:33
man ska inte behöva lägga grejer under fötterna, se till att du har bra skor istället som ger hälarna stödet som behövs, så borde det gå bättre. Fri böj är alltid att föredra framför smithböj

aliquis
2005-05-04, 16:39
Allan har ju skrivit en hel del om böj i best of, börja med att kika där.

I övrigt tycker jag det väl vore bättre att du kör fria på en lättare vikt och går ner så långt du kan utan att gå upp på tå, och så gör det igen, och igen, osv, tillslut kommer du väl kunna gå ner djupt utan att gå upp på tå?

Varför kan en del inte det? För stela vader eller något?

Mccartney
2005-05-04, 16:40
Kör både smit och fria....lättare vikt på fristång och tänk extra noga där på tekniken. Inte heller så värst förtjust i att lägga någonting under hälarna. Lägger man något under hälarna så lär hälsenorna bli ännu kortare än vad dem redan är.