handdator

Visa fullständig version : Whey 80 luktar konstigt?


Fettecke
2005-05-04, 01:01
Har nyligen börjat fundera på ifall min Star Whey 80 luktar "fel"
min näsa tycker att det luktar jäsning när jag blandat ut det och skakat om...
smaken är som vanligt, men lukten, det påminner om hemmagjord mäskjäsning.

det är inte överdrivet mkt lukt, men det påminner väl om saken iaf...
Är det felr som vet av detta +

blekfet2
2005-05-04, 04:18
du ska dricka skiten, inte lukta på den :devil:

Mac
2005-05-04, 08:40
hur kommer det sig att Whey80 inte dammar någonting Exell dammar juh som bara den?

Alexfit
2005-05-04, 09:06
Det är sällan det luktar godt. Men jag instämmer med förra skrivaren. Du ska dricka det inte lukta på det! *flex*

mvh
Alexfit

Jay-Z
2005-05-04, 09:16
Sluta olla vasslet?

Fettecke
2005-05-04, 09:35
Sluta olla vasslet?
Vill inte, kan inte, bör inte, ska inte.... =D

Men... seriöst det luktar helvete, blir inte direkt upphetsad när jag dricker dedär, snarare totalt tvärtom...

lill biffen
2005-05-04, 10:26
Vill inte, kan inte, bör inte, ska inte.... =D

Men... seriöst det luktar helvete, blir inte direkt upphetsad när jag dricker dedär, snarare totalt tvärtom...


Håll för näsan och drick det. Själv så har jag bara gjort ett misstag när det gäller whey-80. Det var att köpa det.

Fettecke
2005-05-04, 10:38
Håll för näsan och drick det. Själv så har jag bara gjort ett misstag när det gäller whey-80. Det var att köpa det.

Dådå?
det va perfekt för min plånbok just nu =D, 4kg för 499:- e nästan gratis =D
köper Eiselt sedan när jag får nästa löning...

Det kan ju inte bli sämre än att inte käka protte.

mini_Arnold
2005-05-04, 10:47
du måste diska shakern efter varje gång!!

Fettecke
2005-05-04, 11:02
du måste diska shakern efter varje gång!!

Kan ju va därför, jag sköljer ur den 4-5ggr i varmt vatten bara =D
Ska ta med en ny shaker idag och prova...

Alexfit
2005-05-04, 11:04
Vill inte, kan inte, bör inte, ska inte.... =D

Men... seriöst det luktar helvete, blir inte direkt upphetsad när jag dricker dedär, snarare totalt tvärtom...
Ring med GG och fråga om dom vet vad det är. Kan ju hända dom har ett svar

amino
2005-05-04, 11:20
På vilket sätt skulle whey-80 vara av sämre kvalite än andra koncentrat?
Skulle vara intressant att se en redogörelse för detta, då menar jag inte en massa omogna tyckanden utan ren hård fakta (skulle vara intressant om det fanns någon typ av vetenskaplig undersökning i detta ämne)
Använder själv whey-80 sen flera år tillbaka och har fruktansvärt svårt att förstå varför det skrivs en sån massa strunt om produkten.

Jag skulle önska att Kolozzeum var som LIZARD skrev igår.
vi har ett modererat forum i världsklass att vända oss till
Vissa moderatorer ser ju rött när gg och dess produksortiment kommer på tapeten (varför?)

Fartman
2005-05-04, 11:47
Kan ju va därför, jag sköljer ur den 4-5ggr i varmt vatten bara =D
Ska ta med en ny shaker idag och prova...

rengör gärna shakern i kallt vatten, den luktar inte lika mycket då som med varmt vatten

Frazze
2005-05-04, 12:06
På vilket sätt skulle whey-80 vara av sämre kvalite än andra koncentrat?
Skulle vara intressant att se en redogörelse för detta, då menar jag inte en massa omogna tyckanden utan ren hård fakta (skulle vara intressant om det fanns någon typ av vetenskaplig undersökning i detta ämne)
Använder själv whey-80 sen flera år tillbaka och har fruktansvärt svårt att förstå varför det skrivs en sån massa strunt om produkten.

Jag skulle önska att Kolozzeum var som LIZARD skrev igår.
vi har ett modererat forum i världsklass att vända oss till
Vissa moderatorer ser ju rött när gg och dess produksortiment kommer på tapeten (varför?)
Jag tror inte whey-80 är det minsta sämre än andra protein i den klassen. men jag vägrar stödja företaget som står bakom produkten. Och det är ju upp till var och en, lite som att handla ägg på lidl/hemköp enligt mig.
Och att sedan gå in på ett forum som tillhör en webshop och tro att folk ska prisa ett konkurrerande företag är ju bara puckat, även om moderatorerna inte har någon del av vinsten osv. osv. Om GG hade ett forum, tror du det hade blivit många hyllningstrådar för exell då? Nej just det.

blekfet2
2005-05-04, 12:08
fan jag tycker whey 80 choklad smakar nice....tycker ärligt om å få en klump i munnen....nån mer som är lika efterbl*ven som mig?
=)

amino
2005-05-04, 12:58
Jag tror inte whey-80 är det minsta sämre än andra protein i den klassen. men jag vägrar stödja företaget som står bakom produkten. Och det är ju upp till var och en, lite som att handla ägg på lidl/hemköp enligt mig.
Och att sedan gå in på ett forum som tillhör en webshop och tro att folk ska prisa ett konkurrerande företag är ju bara puckat, även om moderatorerna inte har någon del av vinsten osv. osv. Om GG hade ett forum, tror du det hade blivit många hyllningstrådar för exell då? Nej just det.

Det är en skillnad att hylla ett märke och skriva skit om ett företag.

Jag trodde till min enfald att Kolozzeum var en mötesplats för tränande som kan utbyta erfarenheter angående kost ,tillskott, träning osv.
Inte en klubb jasäjare för den egna webshopens produkter som rycker ut för att smutsa ner andra företag och produkter så fort något positivt sägs. Känns oseriöst. *screwy*

Pez
2005-05-04, 13:52
På vilket sätt skulle whey-80 vara av sämre kvalite än andra koncentrat?
Skulle vara intressant att se en redogörelse för detta, då menar jag inte en massa omogna tyckanden utan ren hård fakta (skulle vara intressant om det fanns någon typ av vetenskaplig undersökning i detta ämne)
Använder själv whey-80 sen flera år tillbaka och har fruktansvärt svårt att förstå varför det skrivs en sån massa strunt om produkten.

Jag skulle önska att Kolozzeum var som LIZARD skrev igår.
vi har ett modererat forum i världsklass att vända oss till
Vissa moderatorer ser ju rött när gg och dess produksortiment kommer på tapeten (varför?)
Det är en skillnad att hylla ett märke och skriva skit om ett företag.

Jag trodde till min enfald att Kolozzeum var en mötesplats för tränande som kan utbyta erfarenheter angående kost ,tillskott, träning osv.
Inte en klubb jasäjare för den egna webshopens produkter som rycker ut för att smutsa ner andra företag och produkter så fort något positivt sägs. Känns oseriöst. *screwy*

Vem diskuterar du med? Vem pratar du om? Vad pratar du om?
Du raljerar ju över nåt som inte hänt/sagts, speciellt inte i den här tråden.. vem är det som är känslig egentligen..
*screwy*

Frazze
2005-05-04, 13:57
Jag trodde till min enfald att Kolozzeum var en mötesplats för tränande som kan utbyta erfarenheter angående kost ,tillskott, träning osv.


Ja?

Pez
2005-05-04, 14:00
När vi ändå håller på..

Amino - vad är din relation till GG?
Jag frågar eftersom du under både denna användare samt din förra dras/drogs till trådar som berör/berörde GG?
Öppna kort tack.

aliquis
2005-05-04, 14:01
Har nyligen börjat fundera på ifall min Star Whey 80 luktar "fel"
min näsa tycker att det luktar jäsning när jag blandat ut det och skakat om...
smaken är som vanligt, men lukten, det påminner om hemmagjord mäskjäsning.

det är inte överdrivet mkt lukt, men det påminner väl om saken iaf...
Är det felr som vet av detta +
Heh, såg du inte gg-tråden? Där Allan snackade om att snart kanske de avslöjar varför det smakar så illa? :D (vill jag minnas)

Mitt nuvarande sojaprotein smakar också sunk jämfört med mitt gamla, så jag är också intresserad över vad det kan bero på.
hur kommer det sig att Whey80 inte dammar någonting Exell dammar juh som bara den?
Större "klumpar"?
Men... seriöst det luktar helvete, blir inte direkt upphetsad när jag dricker dedär, snarare totalt tvärtom...[/QUOTE]
Mitt sojaprotein smakar också skit, blandat med vatten fick jag typ spykänslor bara av att känna lukten, så jag döljer den med massa fun light, nu har jag väl dock vant mig delvis... och jag som köpte 20kg i pappsäck :cryout:
Jag skulle önska att Kolozzeum var som LIZARD skrev igår.
vi har ett modererat forum i världsklass att vända oss till
Vissa moderatorer ser ju rött när gg och dess produksortiment kommer på tapeten (varför?)
För att forumet drivs av ett annat kosttillskottsföretag? Du får ju faktiskt iaf diskutera andra märken och butiker, men man behöver ju inte säga att de är mycket bättre...
Är nog inte så omtyckt om du jobbar på coca-cola men men passar på att köpa en pepsi när du lämnar flaskorna i butiken...
Jag trodde till min enfald att Kolozzeum var en mötesplats för tränande som kan utbyta erfarenheter angående kost ,tillskott, träning osv.
Inte en klubb jasäjare för den egna webshopens produkter som rycker ut för att smutsa ner andra företag och produkter så fort något positivt sägs. Känns oseriöst. *screwy*
Det är det ju...
De snackar väl inte skit om andras produkter? Det är ju GG som är fulingen i det här sammanhanget. Däremot kanske det inte är uppskattat att DERAS forum används för att göra reklam för ANDRAS produkter.. som om dell gick in och lade in sin logotype som desktopbakgrund där det säljs applemaskiner ;)

Och slutligen, vare sig användarna eller moderatorerna jobbar väl i webshoppen (möjligtvis med något enstaka undantag?), och när kosttillskottstillverkarna skriver något gör de ju det under respektive namn.

Kebab-Arne
2005-05-04, 20:00
Instämmer i det Frazze skriver. Fattar aldrig vissa människor att Kolozzeum.com är en webshop vars ägares intresse är att tjäna pengar på kosttillskottsförsäljning, precis som alla andra företag. Vill folk hylla nåt företag (eller ägarna hylla sig själva) så finns det andra forum, som tex Exhale. Sedan att kolozzeum råkar vara det största(?) träningsforum är säkert kul för ägarna av kolozzeum. Dock verkar vissa snubbar på andra webshopar göra det mesta dem kan för att hylla sin egna produkter på detta forum, då det finns många potentiella köpare här, vore väl bättre om de startade egna forum. Nu har ifs ett antal andra webshopar startat egna forum men det krävs ett antal år för att forumet ska bli välbesökt (om det ens blir det någongång). Nu har dock inte webshopen som denna tråd kommit att handla om ett eget forum.

Om du skriver en insändare till Aftonbladet där du skriver hur bra Expressens musikrecensioner är, tror du den kommer med i Aftonbladet?

Pez
2005-05-04, 21:38
Bara för att klargöra vad som gäller - vi accepterar varken smygreklam, uppenbar haussing av produkter/märken eller att folk med ekonomiska intressen inom ett märke/tillverkare/butik skriver inlägg under "falsk flagg", vi vill att försäljare/ägare mfl är öppna med om/vad dom representerar för att vi vill att ni medlemmar ska ha all information (som är möjligt). Vi accepterar heller inte det motsatta - alltså att ett märke/tillverkare/butik sågas med överdriven och ickekonstruktiv kritik. Dom kritiska trådarna som går för långt ryker dom med, men då är det sällan nån som höjer rösten... då är det ingen representant/säljartroll som skriker om censur osv.. *rolleyes*

Summa summarum - vi försöker hålla en balans, en gyllene medelväg när det kommer till de produkter som säljs här samt de konkurrenter som finns.

Grahn
2005-05-04, 22:38
Det är en skillnad att hylla ett märke och skriva skit om ett företag.

Jag trodde till min enfald att Kolozzeum var en mötesplats för tränande som kan utbyta erfarenheter angående kost ,tillskott, träning osv.
Inte en klubb jasäjare för den egna webshopens produkter som rycker ut för att smutsa ner andra företag och produkter så fort något positivt sägs. Känns oseriöst. *screwy*

Det som känns mest oseriöst är väl att du hittar på detta....

Lizard
2005-05-04, 22:48
Ett förtydligande kanske skulle vara på plats eftersom jag blir citerad:

Med det ovan nämda inlägget ville jag ha sagt att den som bara letar låga priser inte heller kan vänta sig att andra kringtjänster som service, evenemang och ett utomordentligt välskött forum som Kolozzeum ska finnas tillhanda.

Lizard

Doktor V
2005-05-04, 22:53
På vilket sätt skulle whey-80 vara av sämre kvalite än andra koncentrat?
Skulle vara intressant att se en redogörelse för detta, då menar jag inte en massa omogna tyckanden utan ren hård fakta (skulle vara intressant om det fanns någon typ av vetenskaplig undersökning i detta ämne)
Använder själv whey-80 sen flera år tillbaka och har fruktansvärt svårt att förstå varför det skrivs en sån massa strunt om produkten.

Jag skulle önska att Kolozzeum var som LIZARD skrev igår.
vi har ett modererat forum i världsklass att vända oss till
Vissa moderatorer ser ju rött när gg och dess produksortiment kommer på tapeten (varför?)

Varför jag anser whey 80 vara ett dåligt köp:
Anger 80% protein på burken, trots att det är proteinhalten på RÅVARAN, inte på det färdiga produkten.

Kvalitetskravet på råvaran, vissa företag accepterar inte stora avvikelser på olika batcher, det misstänker jag att GG gör för att hålla priset nere, men eftersom det är en misstanke så räknas det inte som fakta.

Ojämn kvalite(kan bero på ovanstående), smakar olika, blandar sig olika och innehåller ibalnd främmande objekt, bland annat ett gem :D

Säljs av samma företag som säljer testomin :whipped:

Är inte så billigt som GG vill få sina kunder att tro, finns bättre protein för samma pris

Nostradamus
2005-05-04, 23:13
Det ryktas om att Kollo är på väg att säljas.
Om det stämmer skulle nog Pez behöva ett gott råd:
DE TÅR DU TRAMPAR PÅ I DAG KAN HA DIREKTFÖRBINDELSE
MED DEN RÖV DU MÅSTE SLICKA I MORGON *kissass*

Bite
2005-05-04, 23:23
Det ryktas om att Kollo är på väg att säljas.
Om det stämmer skulle nog Pez behöva ett gott råd:
DE TÅR DU TRAMPAR PÅ I DAG KAN HA DIREKTFÖRBINDELSE
MED DEN RÖV DU MÅSTE SLICKA I MORGON *kissass*
pff..modsen jobbar ideellt som vi alla(?) vet.

KP_
2005-05-04, 23:26
Lite off, men någon som har tesat deras nya smak mintchoklad?

Hej

Jay-Z
2005-05-04, 23:36
Det ryktas om att Kollo är på väg att säljas.
Om det stämmer skulle nog Pez behöva ett gott råd:
DE TÅR DU TRAMPAR PÅ I DAG KAN HA DIREKTFÖRBINDELSE
MED DEN RÖV DU MÅSTE SLICKA I MORGON *kissass*

Vakna, Pez. Tydligen vill någon ge dig mer fritid. *popcorn*

aliquis
2005-05-04, 23:37
Det ryktas om att Kollo är på väg att säljas.
Om det stämmer skulle nog Pez behöva ett gott råd:
DE TÅR DU TRAMPAR PÅ I DAG KAN HA DIREKTFÖRBINDELSE
MED DEN RÖV DU MÅSTE SLICKA I MORGON *kissass*
*rolleyes*
mm... bäst han låter bli att säga vad han tycker...

Grahn
2005-05-05, 01:20
Det ryktas om att Kollo är på väg att säljas.
Om det stämmer skulle nog Pez behöva ett gott råd:
DE TÅR DU TRAMPAR PÅ I DAG KAN HA DIREKTFÖRBINDELSE
MED DEN RÖV DU MÅSTE SLICKA I MORGON *kissass*

Det ryktas att du är en fjant som reggade en ny användare bara för att posta trams.

WHITEFOLKS
2005-05-05, 01:54
Skulle va kul med en ipkoll på nostradamus :)

Pez
2005-05-05, 11:35
Det ryktas om att Kollo är på väg att säljas.
Om det stämmer skulle nog Pez behöva ett gott råd:
DE TÅR DU TRAMPAR PÅ I DAG KAN HA DIREKTFÖRBINDELSE
MED DEN RÖV DU MÅSTE SLICKA I MORGON *kissass*
he..hehe..hehehe..HAAHABWAHAHAHAHAHAHHAA!