handdator

Visa fullständig version : Kingdom Of Heaven


Myten
2005-05-03, 23:27
Ska ni se Ridleys nya mästerverk idag?

Jense
2005-05-03, 23:50
Mjo.. kanske, är en biofilm så..

Hnke
2005-05-04, 00:09
Mjo.. kanske, verkar vara en bra film så.

MacLeod
2005-05-04, 00:33
Den verkar ju lika risig som alla andra jävla låtsas-mastodontrullar som släppts den senare tiden. Men visst, den suger kanske lite mindre på bio än på tv.
Se Breaking news annars, en film som fortfarande går på bio trots att den är så jävla dålig att jag gick när det var 10 min kvar av den.

Myten
2005-05-04, 06:06
Den verkar ju lika risig som alla andra jävla låtsas-mastodontrullar som släppts den senare tiden. Men visst, den suger kanske lite mindre på bio än på tv.
Se Breaking news annars, en film som fortfarande går på bio trots att den är så jävla dålig att jag gick när det var 10 min kvar av den.


Det ligger på hyffsat snitt på Imdb, ingen Alexander här inte!

Myten
2005-05-04, 06:13
Den verkar ju lika risig som alla andra jävla låtsas-mastodontrullar som släppts den senare tiden. Men visst, den suger kanske lite mindre på bio än på tv.
Se Breaking news annars, en film som fortfarande går på bio trots att den är så jävla dålig att jag gick när det var 10 min kvar av den.



Men det är klart, man ska inte alltid stirra sig blind på betyget.
Såg Oldboy och frågade mig mig själv varför ligger filmen på 8,4 på imdb?

Slartibartfast
2005-05-04, 09:38
Ska se den ikväll. :thumbup:

Tricklev
2005-05-04, 09:42
Den verkar ju helt sunken, verkar inte vara et dug skillnad på den och dom femton andr alikadana, Troja, LOTR, Kung Arthur etc etc etc.

*grr27*

Dumleman
2005-05-04, 09:48
Den verkar ju helt sunken, verkar inte vara et dug skillnad på den och dom femton andr alikadana, Troja, LOTR, Kung Arthur etc etc etc.

*grr27*
Håller med, jag vill ha betalt för att slösa bort några timmar på att se Kingdom of heaven.

palme
2005-05-04, 09:54
Sitter oxå och funderar på om det är värt att gå och se skiten...är nästan lite trött på såna här filmer nu. Är inte så stort fan av alven heller. Men har gratisbiljetter...

Officer
2005-05-04, 09:57
Skall ses på fredag kväll :hbang:

Pudzianovski
2005-05-04, 10:12
Bara att Ahola är med i filmen gör den värd att se.

:bow:

B-jay
2005-05-04, 10:47
Ska lätt se den nån dag snart!

Är svag för filmer med stora slag i!

Jay-Z
2005-05-04, 12:18
Den ska ses imorgon iförd ringbrynja.

zanzi
2005-05-04, 13:55
Men det är klart, man ska inte alltid stirra sig blind på betyget.
Såg Oldboy och frågade mig mig själv varför ligger filmen på 8,4 på imdb?

Precis! Oldboy förtjäna en klockren 9:a :booty:

Är lite väl för tidigt att kolla på imdb.se resultat då "bara" 570 pers har röstat. Hitchhikers guide hade t.ex. 8.4 för ett tag sen, om jag inte minns fel och har nu smugit sig ner till en 7:a.

Tolkia
2005-05-04, 14:29
Radions recensent tyckte imorse lite vitsigt att den skulle kunnat döpas om till "Mycket väsen för ingenting", så jag känner mig lite tveksam, trots att jag normalt sätt gillar både kostym- och äventyrsfilm. Men slagsmål i tjusiga kostymer är ju bara just - slagsmål i tjusiga kostymer. Finns ingen handling blir det tungt, hur tjusiga kostymerna än är (jämför Gladiator, som ju faktiskt HAR en handling, vilket gör att man står ut med våldsorgierna mellan varven).

n1tro
2005-05-04, 15:17
YEAH Saladin är med i filmen också :thumbup: , hoppas bara de inte har smutsat ner honom som person i filmen för att han tillhörde... *host* motståndarna

n1tro
2005-05-04, 15:22
värt att nämnas: Saladin var kurd irl :D

Shadow Warrior
2005-05-04, 15:49
Precis! Oldboy förtjäna en klockren 9:a :booty:


Precis... inte varje dag man ser än så bra film :thumbup:

Baan
2005-05-04, 16:02
som hjärndöd action funkar den säkert, som en historielektion.. ja går man dit för att lära sig något så gör man inte rätt :)

blir nog äh.. fixa och se hemma.. japp

Fatalist
2005-05-04, 18:08
värt att nämnas: Saladin var kurd irl :D

Ritkiga namn; salâhu d-din yussuf ;)

Tolkia
2005-05-04, 21:23
Riktiga namn; salâhu d-din yussuf
Ja, eller på amerikanska (disneyanska): "Calladin". Fast då är han vit också ... :)

n1tro
2005-05-04, 22:02
:hbang:

MilkmaN
2005-05-04, 23:24
Har tappat min tilltro till dylika filmer efter att ha sett Alexander, jävlar vilken smörja.

Myten
2005-05-04, 23:34
Då har man sett Kingdom of Heaven.....

Ridleys Scott har som vanligt skapat vackra miljöer och stämningsfulla scener........ men det fattas någonting i denna film!
Först och främst tycker jag en del skådisar är fel castade, Orlando Bloom saknar tyvärr karisman och trovärdigheten för denna typ av film, han passar inte in, filmen lider lite av det..
Tror att många skulle passa in bättre i den typen av roll, utan att nämna några speciella namn.
En del karaktärer i filmen borde helt bytts tex Sibylla, där man borde valt någon mer färgstark skådespelerska och squire känns alldeles för snäll, blir inte trovärdigt!
Jeremy Irons och Brendan Gleeson kanske skulle gjort en rockad med varandra.
Resterande delen av casten passar bra in, men det finns som sagt brister.
Och det verkar ha slösats friskt med vissa skådespelare som knappt visade sig eller ansiktet! :em:

Det är en riktig biofilm med sanslösa effekter och visst är det lätt att dra paralleller med Gladiator utan att utveckla sig för mycket så är Kingdom of Heaven sämre på de flesta punkter.
Vi slutar där...

Imdb betyg 7 av 10

Elajt
2005-05-04, 23:41
Jag tyckte den var bra, fast dom du skrev, en del roller fel castade,
och den saknade någonting som gladiator har.

orkar inte skriva mer :)

Garnax
2005-05-05, 02:13
Efter att ha gått igenom de 4:a arn böckerna för andra gången så är det givet att man ser denna ;)

Dock fattar jag inte vad Oralndo gör i filmen, han har inte ett maskulint drag i hela ansiktet och små 14 åriga pojkar passar inte som krigare i stora filmer...

Mandus
2005-05-05, 08:28
Jag blev faktiskt positivt överraskad av denna film. Till skillnad från många andra tycker jag Orlando Bloom gör ett bra jobb som Bailan, smeden som plötsligt blev riddare. Fotot är fantastiskt vackert och specialeffekterna är super.

4 skivstänger av 5 för min del :-D

High1ander
2005-05-05, 08:48
Bara fotot i filmen gör att jag måste se den på bio. Tyvärr så har den fått lite halvdan kritik, framförallt till vissa saker som har med Orlando Bloom att göra, dvs han är för mycket "pretty boy" för att göra en bra roll som riddare... vilket jag var rädd för...

Men vissa scener är ju direkta kopior från Gladiator, typ när en snubbe går på en fält med korn eller vete, eller nått... En när en snubbe öppnar en port. En annan är hur kameran åker in genom en port och tiltas upp mot skyn för att se en ståtlig stad när man kommer in genom stadsgrindarna. Jävligt snyggt och det är väl egentligen inget för av Ridley att använda sina gamla "tricks".

Slartibartfast
2005-05-05, 09:43
Helt ok film. Bra underhållning. Lite sämre än Troja.

Synd att inte Jouko var med längre. Han talade bra engelska :D

Pecca
2005-05-05, 15:51
Tycker filmen faktiskt var bättre än vad jag hade väntat mig... Mr Bloom är ju inte direkt någon riddar cooling så vad han gör i filmen är ju rätt konstigt, men på ngt sätt får han ändå VG för dom lugnare scenerna där han gör sig väldigt bra, när han håller ett tal blir det ju däremot löjligt....

Bra filmad o inga jätte tabbar, däremot så försvinner vissa huvudkaraktärer väldigt konstigt ur filmen, dom får ett så snabbt och kort slut, inte den betoningen på deras död/end of action, som det borde varit.

Filmen går här i stan på Sandrews o det är ju som det är... Det "bästa" var dock när filmen gjorde 2 st uppehåll o duken blev svart... Det ena varade i ca minuten o det andra i ca 20sek... LYSANDE :( *grr* .

En film som är värd att se på bio är mitt betyg iaf... Kan dock tänka mig att en dvd version som är förlängd är iaf miiinst 1-2snäpp bättre... :thumbup:

Kwon
2005-05-05, 16:45
Undrar hur filmen hade vart om de hade haft Brad Pitt i huvudrollen ist för Orlando...

:D

Recensenterna : Erm, havent we seen this before? LOLZ :laugh:

Myten
2005-05-05, 21:24
Undrar hur filmen hade vart om de hade haft Brad Pitt i huvudrollen ist för Orlando...

:D

Recensenterna : Erm, havent we seen this before? LOLZ :laugh:


Släng Pitten, fram ed Kråkan!

Tolkia
2005-05-05, 21:33
Men vissa scener är ju direkta kopior från Gladiator, typ när en snubbe går på en fält med korn eller vete, eller nått...
Det är itne bara Ridley Scott som kopierat Ridley Scott när det gäller just den scenen (jfr. t.ex. vår "egen" Kay Pollak"). Tyvärr, för även det bästa visuella trick förlorar ju sin lyskraft när det tjatas ut i snart sagt samma utsträckning som reklamsnuttarna ...

När det gäller misslyckad casting är det väl snarare regel än undantag när det gäller kvinnliga roller, åtminstone yngre sådana. Så länge det är viktigare att ha det typiska "söt-ung-kvinna-på-film-utseendet" än att ha skådespelartalang, eller ens utstrålning, kommer vi nog tyvärr att vara förbannade med klonade, färglösa Sandra Bullock-kopior som klen ersättning för skådespelerskor ... *spy*