handdator

Visa fullständig version : Överträning?


fffffffff
2005-05-03, 21:11
Jag tränar fotboll 7ggr/veckan och styrketräning 2-3 ggr i veckan om jag undrar om det skulle vara möjligt att utvecklas eller om inte kroppen får tillräckligt med vila?
3 av fotbollspassen är inte så konditionskrävande och styrketräningen kör jag hemma endast med hantlar.
Varje styrkepass tränar jag magen och jag undrar också om den kan bli övertränad och sluta utvecklas om man tränar såhär?

King Grub
2005-05-03, 21:13
Vad är den egentliga skillnaden på denna tråd och den här? (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=42697) :confused:

fffffffff
2005-05-03, 21:16
För att jag hade 2 vilopass och nu har jag noll....

trubaduren
2005-05-03, 23:28
Jag tränar fotboll 7ggr/veckan och styrketräning 2-3 ggr i veckan om jag undrar om det skulle vara möjligt att utvecklas eller om inte kroppen får tillräckligt med vila?
3 av fotbollspassen är inte så konditionskrävande och styrketräningen kör jag hemma endast med hantlar.
Varje styrkepass tränar jag magen och jag undrar också om den kan bli övertränad och sluta utvecklas om man tränar såhär?


spelar du fotboll 7 dagar i veckan eller 7 träningar i veckan?
om du gör fysen på egenhand så lägg magträning mer sällan, dra nån slags fys efter nåt fotbollspass kanske, lr träna lite fys på morronen å fussball senare. SÅ kan du väl få ner det till en lr möjligtvis två vilodagar.
Se till att sova 9h minimum om nätterna å ät som en bäver så ska det nog gå bra.

ursäka texten men pallar inte hyffsa till den

stahlberg
2005-05-05, 17:59
Äter du som en bäver får du ont i magen och blir dessutom snart tandlös.

trubaduren
2005-05-05, 20:05
Aaargh missar alltid någon aspekt, fan!