handdator

Visa fullständig version : EN tricepsövning?


Popeye
2005-05-03, 16:11
Nu vill jag ha ett mirakelrecept som gör att mina triceps växer som ogräs. ;)
Om jag kör Bänk och sned hantelpress för bröst och skall välja EN övning för triceps (samma dag), blir det då liggande tricepspress som är den bästa övningen? Eller vilken? Tänker nu på vilken övning som arbetar igenom muskeln bäst som helhet. Är inte ute efter ngn övning som prickskjuter ett speciellt huvud på något exotiskt vis.

Jodå, jag har provat både det ena och det tredje men man är aldrig för gammal för att lära sig ngt nytt. och just nu så experimenterar jag lite med övningar för att hitta en vinnande kombination.

Arne Persson
2005-05-03, 16:19
Nu vill jag ha ett mirakelrecept som gör att mina triceps växer som ogräs. ;)
Om jag kör Bänk och sned hantelpress för bröst och skall välja EN övning för triceps (samma dag), blir det då liggande tricepspress som är den bästa övningen? Eller vilken? Tänker nu på vilken övning som arbetar igenom muskeln bäst som helhet. Är inte ute efter ngn övning som prickskjuter ett speciellt huvud på något exotiskt vis.

Jodå, jag har provat både det ena och det tredje men man är aldrig för gammal för att lära sig ngt nytt. och just nu så experimenterar jag lite med övningar för att hitta en vinnande kombination.

Tveklöst Liggande triceps runt huvudet! :bow::bow: Tätt föjd av Sittade french press med stång! :bow:

Popeye
2005-05-03, 16:22
F*n Arne :)
Det är ju precis det jag kört hittills :hbang:

Lallle
2005-05-03, 16:30
Då är det DIPS som är lösningen på ditt problem :)

// Svantee från lallles dator

Mart|n
2005-05-03, 16:34
Annars är väl smalbänk ganska hyfsad med?

Arne Persson
2005-05-03, 16:37
Annars är väl smalbänk ganska hyfsad med?


Ha ha! Oväntat från dig! ;)

Karl_alfred
2005-05-03, 16:39
2 hands hantel bakom huvet.

Mart|n
2005-05-03, 16:42
Ha ha! Oväntat från dig! ;)

Jaså? Jag tränar faktiskt inte smalbänk speciellt ofta :D

HenrY
2005-05-03, 16:43
Tveklöst Liggande triceps runt huvudet! :bow::bow: Tätt föjd av Sittade french press med stång! :bow:

Kan någon lägga ut länkar till dessa 2 övningar?
jag veeeet, jag är slö nu... :sleep:

Mart|n
2005-05-03, 16:46
Kan någon lägga ut länkar till dessa 2 övningar?
jag veeeet, jag är slö nu... :sleep:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=10208

Kolla i Best of FFS :D

HenrY
2005-05-03, 16:53
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=10208

Kolla i Best of FFS :D

Cheeers!:D:D

bear.flowertwig
2005-05-03, 17:08
Vill du bara köra en övning så varför inte alternera mellan 2 olika övningar vartannat pass så får du variation? Jag hade valt dips och nån annan valfri, tex smalbänk.

Popeye
2005-05-03, 18:24
Mmmm, nu blev det många bud.
- Dips
- Smal bänk
- 2-H hantel sittandes

Kan ni som föreslagit dessa motivera varför just den övningen är den enda övningen man behöver?
Jag har redan två pressövningar den dagen, behövs det verkligen en till? (Dips & Smal bänk)
Det handlade som sagt inte om att bli kreativ och hitta många övningar, utan om att hitta basövningarnas basövning för triceps.

bubbe
2005-05-03, 18:36
lång rörelse, och att klara tung vikt.

det är ivarjefall mina kriterier när det gäller att välja tricepsövningar.

smalbänk kan man ju lassa på, men det tar en hel del bröst och det krävs teknik för att hålla in armbågarna, jäkligt bra om du vill öka dina pressar i bänken.

liggande triceps ext, kanon övning, brukar köra den mycket, framförallt därför den isolerar bra samt en bra lång rörelse och man kan köra mycket vikt. (tyvärr har jag svårt med tekniken här och får ofta problem med armarna)

dips, ungefär som smalbänk, lassar ju mycket vikt men blir lätt en bröstövning om man inte har koll på tekniken.

tycker dock inte du skall begränsa dig till enbart en övning, du får väl köra cykler var tredje pass (om du nu måste köra enbart en tricepsövning per pass).

Popeye
2005-05-03, 19:50
Angående det här med en övning...
Jag kommer att utgå från ett basprogram med övningar som "måste" göras oavset vad.
Sedan kommer jag förmodligen att stoppa in lite fler övningar beroende på känsla och dagsform. Det ser ut att bli en 3-split över en vecka (7 dagar)