handdator

Visa fullständig version : Färdigdeffat..!


Fredrik_
2005-05-03, 10:42
Måste bara följa Mentals exempel och lägga upp lite före och efterbilder. Nu har jag avslutat mitt projekt som har tagit ungefär 1.5 år och gjort mig 18+ kilo lättare, och äntligen insett att jag inte behöver tappa mer fett. Startvikten var 85+ kg på 176 cm, och nu väger jag 67 kg. Har tyvärr inga riktiga före-bilder, men ta den tidigaste bilden i länken nedan och lägg på ytterligare drygt 10 kg så kan ni bilda er en uppfattning:

Före/efter-bilder ( http://img.villagephotos.com/p/2005-3/982713/Final_compare.JPG)

Målet med 10% kroppsfett kvarstår, men det ska nås genom muskelbyggande istället.. ska bli enormt skoj att ge mig på det (har redan tjuvstartat) :)

Största skälet till att jag skriver det här är inte skryt, utan att jag vill tacka för alla goda råd och kloka inlägg som jag fått och läst (inte minst Grubs deffguide). Har lärt mig en jäkla massa på det här och helt lagt om min livsstil, och mår så mycket bättre minst sagt.

EDIT: Kontot ovan verkar inte funka så bra så jag lägger till ett annat ställe:
Före/efter-bilder alternativ ( http://www.myimagehosting.com/pic.php?u=162AO3DK&i=847)

Mental
2005-05-03, 10:57
Oj, inte illa! :thumbup:

Du väger alltså runt 77 på första bilden och 67 på sista?
Du har fått en annan midja, dina lovehandles har mer ller mindre försvunnit. Revbenen kikar fram ganska ordentligt på sista bilden.

Nu är det bara att mosa på massor av muskler på den stommen, upp till 85kg igen, men ta en 3-4 år på dig ;)

:hbang:

Fredrik_
2005-05-03, 11:31
Snarare 75 på första bilden.. japp.. nu ska det byggas *flex* .. sakta men säkert :)

slowpoke
2005-05-03, 11:44
Grattis och bra kämpat!

stocktown
2005-05-03, 12:29
Snarare 75 på första bilden.. japp.. nu ska det byggas *flex* .. sakta men säkert :)

grattis!! vad har du haft för tränings schema samt kostschema?

Fredrik_
2005-05-03, 15:00
Tack så mycket!

Stocktown: Grunderna på programmet i stort sett enligt Grubs deffguide skulle jag vilja säga. Kostschemat finns i en annan tråd nedan. Det jag har gjort (tänkt mig göra i alla fall) är väl att inte lägga mig på så stort energiunderskott med maten i sig, utan istället skapa energiunderskottet genom mycket träning. Har kört 3 konditionspass (två intervallöpning, ett längre pass) och 3 styrkepass i veckan (helkroppspass), och 25-30 km promenerande i veckan.

Sen ska vi inte prata om hur jag gjorde den första halvåret eller så.. det var inget bra exempel precis.. men det tog sig eftersom.

HenrY
2005-05-03, 15:21
bra jobbat!
nu ere bara att träna på som faen på gymmet så kommer musklerna med! :hbang:

Mental
2005-05-03, 15:35
du är 4 cm kortare än mig och väger runt 4kg mindre än vad jag kommer att väga när jag är som tunnast. Vad har du för klädstorlekar, typ Tshirt och jeans storlekar?
Måste handla nytt snart känner jag :)

Fredrik_
2005-05-03, 16:00
Tack Henry! Japp, imorgon blir mitt tredje "bulkpass".

Mental: Hehe.. ja, jag har varit tvungen att köpa en hel del nytt. Gav gällivarehänget ett nytt ansikte ett tag. Ligger på 30" eller 31" på jeans beroende på modell (ner från 34"), och t-shirtar köpar jag nog aldrig något med mer detaljerad storlek än medium.

Mental
2005-05-03, 16:20
Tack Henry! Japp, imorgon blir mitt tredje "bulkpass".

Mental: Hehe.. ja, jag har varit tvungen att köpa en hel del nytt. Gav gällivarehänget ett nytt ansikte ett tag. Ligger på 30" eller 31" på jeans beroende på modell (ner från 34"), och t-shirtar köpar jag nog aldrig något med mer detaljerad storlek än medium.

Tack, jo jag vet, jag är värre ute än dig, vill inte köpa nya kläder medans jag fortfarande jobbar mig nedåt, utan kör på Tshirts model XXL och jeans med midjemåttet 38" samt att jag har gjort nytt hål i mitt bälte 6 eller 7 gånger, jeansen sitter som skit på mig även med bälte, jag kan ta tag i sidohällorna och dra ihop dem framtill :) Ser ut som en säck potatis.
Ska bli skönt att köpa lite nytt fram mot sommaren.

Edit: hehe, käns som att halva forumet jobbar för att få muskler nog för att sluta ha medium, medans andra halvan kämpar mot övervikt för att komma i medium :D