handdator

Visa fullständig version : Nyrakad skalle


påven
2005-05-03, 02:28
Är det inte underbart att dra handen över sin nyrakade skalle och känna hur lent det är. ingen stubb utan bara babystjärtslen hud. Det är livet de. Men sen så går det några timmar o sen så börjar det komma ut lite hår på vissa ställen, väntar man en hel dag så har man sandpapper på skallen. Att ta på sig en mössa då är inte att rekomendare, iaf inte om man vill ha av den senare.

blekfet2
2005-05-03, 04:23
jaaassååååååååååå...det säger du

påven
2005-05-03, 05:29
jaaassååååååååååå...det säger du

japp, sitter o snackar för mig själv här på nätterna

m1cke
2005-05-03, 08:09
Rakade av mitt igår, dock till 3mm.. Första gången jag har rakat.. har haft långt, jättelångt, page, tuppkam, lite olika korta frisyrer men nu är det första gången som det är (nästan) helt borta..

Känns bra, tjejen blev lite förvånad när jag kom hem..

Officer
2005-05-03, 08:57
Haha, fler än bara jag som övergått till sommarfrilla ser jag :D

Jense
2005-05-03, 09:38
Är det inte underbart att dra handen över sin nyrakade skalle och känna hur lent det är. ingen stubb utan bara babystjärtslen hud. Det är livet de. Men sen så går det några timmar o sen så börjar det komma ut lite hår på vissa ställen, väntar man en hel dag så har man sandpapper på skallen. Att ta på sig en mössa då är inte att rekomendare, iaf inte om man vill ha av den senare.


jo det är underbart, skönt med nu på sommaren .. glöm inte krämen :D

hallar
2005-05-03, 09:57
mm, jag kommer att skaffa mig en trimmer snart så jag kan klippa mig själv nästa gång det behöver ansas. Någon som har tips på en bra modell?

Jense
2005-05-03, 10:00
mm, jag kommer att skaffa mig en trimmer snart så jag kan klippa mig själv nästa gång det behöver ansas. Någon som har tips på en bra modell?


mach3

hallar
2005-05-03, 10:01
mach3

;)

Tänkte mer på en sådan maskin som de har hos frisören. Tror inte jag är mogen för helt rakat ännu. Inte på sommaren i alla fall, bränner mig lätt :cryout:

z_bumbi
2005-05-03, 10:05
mm, jag kommer att skaffa mig en trimmer snart så jag kan klippa mig själv nästa gång det behöver ansas. Någon som har tips på en bra modell?

Babyliss Ti
Top 5 Titanium
Typ T-26

Nackdelen är att den bara går att justera i 5 mm´s steg men jämfört med mina två tidigare trimmrar så är den väldigt smidig i övrigt.

hallar
2005-05-03, 10:06
Babyliss Ti
Top 5 Titanium
Typ T-26

Nackdelen är att den bara går att justera i 5 mm´s steg men jämfört med mina två tidigare trimmrar så är den väldigt smidig i övrigt.

Vilket är det minsta steget man kan klippa på? 5 mm?

z_bumbi
2005-05-03, 10:16
Vilket är det minsta steget man kan klippa på? 5 mm?

Runt 1 mm är det minsta (Har inte kontrollmätt men det är kort i alla fall.) och sen höjs det i jämna 5 mm steg, ska man fixa riktigt bra frisyrer så gör några milimeters skillnad ganska mycket men jag skalar bara av allt med jämna mellanrum så för mig passar den bra.
Skulle jag satsa på frisyrskapande skulle jag försöka hitta något med 3 milimetersteg alt steglös reglering, båda mina tidigare apparater gick att reglera på något av de sätten och ansträngde man sig så gick det att få till något bra.

hallar
2005-05-03, 10:17
Bumbi: Nä men det verkar vara en bra maskin. Min tanke är bara att skala av det med jämna mellanrum. Det är ju sommar och sol. Det sista jag vill mackla med är en frisyr ;) Hur mycket kostar apparaten och var kan man få tag på den?

z_bumbi
2005-05-03, 10:22
Hur mycket kostar apparaten och var kan man få tag på den?

Kommer inte ihåg vad jag gav men jag tror jag köpte den på Elon, jag tror inte det är någon större skillnad på maskiner mellan 700-1000 kr så man får kika runt lite och se hur de verkar och vilka finesser de har.

ante
2005-05-03, 10:28
Philips har ju också halvhyffsade maskiner men med lite tätare steg. Kan vara något att kolla upp!

LexSinner
2005-05-03, 10:36
Hehe.. Jag vågar inte raka mig helt längre.. Gjorde det när jag var yngre.. Men mina öron står fan rätt ut.. Så jag måste dölja dom med hår på skallen och polisonger *cry*.. Men det är en nice känsla när skallen är nyrakad :)

hallar
2005-05-03, 11:05
Hehe.. Jag vågar inte raka mig helt längre.. Gjorde det när jag var yngre.. Men mina öron står fan rätt ut.. Så jag måste dölja dom med hår på skallen och polisonger *cry*.. Men det är en nice känsla när skallen är nyrakad :)

Välkommen till forumet! :D :thumbup:

LexSinner
2005-05-03, 11:18
Välkommen till forumet! :D :thumbup:


Hehe, tackar :) Finns en hel del intressant läsning här.. Kanske inte i allmäna forumet. Men i alla fall :cool:

Tomten
2005-05-03, 11:22
Kommer inte ihåg vad jag gav men jag tror jag köpte den på Elon, jag tror inte det är någon större skillnad på maskiner mellan 700-1000 kr så man får kika runt lite och se hur de verkar och vilka finesser de har.

eller så köper man bara en trimmer på claes ohlssons för 250 spänn :)

Fungerar utmärkt för mig. Har då under 1mm, 3mm, 4mm, 5mm, 6mm och sen några andra som jag inte bryr mig i :P

Bite
2005-05-03, 11:43
Skönt, slipper få kepsfrisyr om man tar av den, passa så ni inte bränner flinten bara i sommar. Det är inte kul att flagna och se ut som du är spetälsk :em:

blekfet2
2005-05-03, 13:34
själv så måste man typ köra rakat....håret vill hellre sitta på ryggen....=)

åhhhhh jag som skulle vilja ha en fet hockey-frilla .....iiihihi

Herkulez
2005-05-03, 14:45
Är det inte underbart att dra handen över sin nyrakade skalle och känna hur lent det är. ingen stubb utan bara babystjärtslen hud. Det är livet de. Men sen så går det några timmar o sen så börjar det komma ut lite hår på vissa ställen, väntar man en hel dag så har man sandpapper på skallen. Att ta på sig en mössa då är inte att rekomendare, iaf inte om man vill ha av den senare.
HELL YEAH, ska nog shava mig imorgon igen

påven
2005-05-03, 15:26
man behöver inte köpa sig en trimmer för 700spänn om man bara ska ha bort allt hår på huvet, då duger det med en rustatrimmer för 49spänn, men ska man göra frisyrer ska man nog satsa på något dyrare

ölobrännvin
2005-05-03, 16:19
Det beror lite på hur tjockt hår man har och hur många svordomar man kan också, jag köpte en Philips för 400 spänn och den duger bra till mej, men vet man att man har tjockt krulligt eller dylikt så kan det vara ide med en bättre..

BraTryck
2005-05-03, 17:45
Brukar trimma ner till 3mm med jämna mellanrum. Hade en del olika billiga trimmers innan jag köpte en som skulle kategoriseras som mellanpristrimmer, Philishave c281. Skillnaden är att den är batteridriven(uppladdningsbar via nätsladd) och klipper/trimmar mycket jämnare och mjukare(hittar inget passande ord, men den fastnar inte som de billiga ofta gör).

Flera polare med alla olika sorters hårtyper har lånat den, och ingen har klagat.

Tror inte den säljs längre, men det finns en på Siba som heter något i stil med Philips Philishave Easystyler, tror den kvalitetsmässigt är i paritet med den jag har. Kostar 400 kr.

z_bumbi
2005-05-03, 19:18
jag tror inte det är någon större skillnad på maskiner mellan 700-1000 kr så man får kika runt lite och se hur de verkar och vilka finesser de har.

Jag har nu kollat priser och de flesta ligger numera mellan 400-700 kr, jag köpte min dyrt med andra ord. *grr27*

Tomten
2005-05-03, 19:58
Jag har nu kollat priser och de flesta ligger numera mellan 400-700 kr, jag köpte min dyrt med andra ord. *grr27*

som jag sa tidigare, claes ohlssons, 250:- svenska riksdaler... bra kvalitet.

The Somberlain
2005-05-03, 19:59
Nu når det bröstvårtorna =)

Jense
2005-05-03, 20:01
köpte min trimmer på hobbex 1997 för 150 spänn.. håller fortfarande

no1fitness
2005-05-04, 01:16
Min sambo har också någon gammal, billig trimmer han använder.
Fungerar som den ska ! :thumbup: