handdator

Visa fullständig version : Träna under penicillinkur?


wintzell
2005-05-02, 22:00
Jag har fått ont i halsen till och från nu i över 8 månader. När jag väl får ont i halsen blir det ofta inte mer än så. Ibland lite snuva också. Dessa halsont kan vara i två veckor som jag inte kunnat träna på. Nu har jag precis blivit bra och börjat träna. Läkaren har rekommenderat en penicillinkur som skulle kunna hjälpa mig att bli av med skiten. Så jag tänkte köra på en sådan kur. Frågan är om man kan träna under tiden jag kör denna kuren (såvida jag mår bra). Andra kommentarer på pencillinkur som lösning välkomnas väldans väldan också...

Lizard
2005-05-02, 22:04
Ja, du kan träna medans du äter penicillin.

Lizard

wintzell
2005-05-02, 22:05
Tackar!

Nån som vågar säga emot min läkare?

Lillgrabben
2005-05-02, 22:09
Träna kan man alltid göra OM man vill. Frågan med stort F är om man bör träna?!


Om du har haft problem med halsont i 8 månader (av & till) & ska gå på en penicillinkur nu, varför inte vila medan medicinkuren gör sitt jobb?? :confused:

10 eller 14 dagar till är inte så länge om du redan har haft problem under en så lång tid som du skriver.



Jag skulle iallafall ha vilat medans medicinen verkar!


MVH

Arne Persson
2005-05-02, 22:12
Träna kan man alltid göra OM man vill. Frågan med stort F är om man bör träna?!


Om du har haft problem med halsont i 8 månader (av & till) & ska gå på en penicillinkur nu, varför inte vila medan medicinkuren gör sitt jobb?? :confused:

10 eller 14 dagar till är inte så länge om du redan har haft problem under en så lång tid som du skriver.



Jag skulle iallafall ha vilat medans medicinen verkar!


MVH

du kan börja träna när du är feberfri.

Lillgrabben
2005-05-02, 22:19
du kan börja träna när du är feberfri.

Japp, jag vet!


Men eftersom att frågeställaren haft problem så länge som 8 månader så torde det inte vara av ngn större nackdel att ta det lugnt medans han medicinerar!

Metaddict
2005-05-02, 23:35
Har alltid hört att man inte skulle träna när man käka penicillin men jag tog det för några månader sen (visdomstandinfektion) och då fick jag höra att det inte handlade om penicillinet utan om man var sjuk eller ej.
Jag försökte men för min del gick det i alla fall inte alls, orkade nästan ingenting och fick sluta efter halva passet.

Om det sen beror på hur stor dos man tar eller vilken typ av piller man tar vet jag inte...kanske bara jag som är en klen jävel *rolleyes*

TommyBoy
2005-05-03, 03:01
Om du haft ont såpass länge tror jag att du skulle må bra av att lägga ner träningen under kuren för att ta hand om dig och låta kroppen läka ut. 10 dagars träningsvila gör dig bara gott!

King Grub
2005-05-03, 04:45
Penicillinet gör det inte farligt att träna på något sätt. Det är typen av infektion och dess varaktighet efter början av kuren som avgör.

wintzell
2005-05-03, 08:27
Jag har så svårt att inte träna, dels för att jag är gniden med gymkortet, dels för att jag mår dåligt om jag inte tränar.. Men skall försöka hålla mig borta från träningen, trots att jag för tillfället mår helt bra.

Tack för alla svar, nu är det bara att hoppas att kuren gör susen, så jag äntligen kan få träna seriöst igen...