handdator

Visa fullständig version : Lila streck på stjärten!!


Ungtuppen
2005-05-02, 20:31
Tjena. Efter dagens pass så märkte jag när jag bytte om att jag hade fått rätt många lila små sträck på båda mina skinkor, någon som vet vad det kan vara? Jag fick tanken att det kanske skulle kunna vara blodbristningar, men vad jag vet så brukar man få det av att man får i sig för mycket av något speciellt ämne och det gör jag inte... tror jag iaf? Kan det vara blodbristningar eller tror ni att det är någonting annat? I sånna fall vad? Är lite orolig av mig :confused:

Karate_kid
2005-05-02, 20:33
Tjena. Efter dagens pass så märkte jag när jag bytte om att jag hade fått rätt många lila små sträck på båda mina skinkor, någon som vet vad det kan vara? Jag fick tanken att det kanske skulle kunna vara blodbristningar, men vad jag vet så brukar man få det av att man får i sig för mycket av något speciellt ämne och det gör jag inte... tror jag iaf? Kan det vara blodbristningar eller tror ni att det är någonting annat? I sånna fall vad? Är lite orolig av mig :confused:


haha flåt :em: kanske något blodkärl som spruckit ?

Ungtuppen
2005-05-02, 20:36
Något blodkärl? Det är MÅNGA!! :/

Karate_kid
2005-05-02, 20:37
Något blodkärl? Det är MÅNGA!! :/


Ähh ta det lugnt.. Inte farligt. Kör på så det ryker :hbang:

Slartibartfast
2005-05-02, 20:39
Såna får jag alltid på axlarna efter att jag kört vadpressar och haft kuddarna på axlarna.

Solle
2005-05-02, 20:40
Har du gått upp i vikt snabbt? Jag tror det är hudbristningar.

Karate_kid
2005-05-02, 20:41
Såna får jag alltid på axlarna efter att jag kört vadpressar och haft kuddarna på axlarna.


samma här.. Eller av hackliften..

Ungtuppen
2005-05-02, 20:41
Solle, mja det kan man väl säga. Vägde 53kg för ungefär 11 måndader sedan, nu väger jag 66kg.

... Men i sånna fall borde jag väll ha fått bristningar på andra ställen också? Nädå, det är bara på stjärten!

A.K.O.A
2005-05-02, 20:57
det är förmodligen bristningar om du gått upp i vikt så fort...

King Grub
2005-05-02, 21:15
Ett flertal fullstora hudbristningar får man inte hux flux. Det låter som brustna kapillärer.

Solle
2005-05-02, 21:19
Solle, mja det kan man väl säga. Vägde 53kg för ungefär 11 måndader sedan, nu väger jag 66kg.

... Men i sånna fall borde jag väll ha fått bristningar på andra ställen också? Nädå, det är bara på stjärten!
Kanske är röven som växt mest? :D

Nae men jag har likadant. Gick upp 20 kg på ett år ungefär.

Edit: Grub: Eftersom man inte ser sin egen stjärt så ofta (:D) så kanske han inte uppmärksammat märkena förens nu?

Ungtuppen
2005-05-02, 21:20
Brista kapillärer? och det innebär? Är det farligt? w00t!

MilkmaN
2005-05-02, 22:07
Om jag inte har fel är väl kapillärerna de allra tunnaste blodkärlen som ligger närmast huden? Och om de brister så händer vadå? Det blir fult. Kan dock inte svara på om det är farligt eller inte.

Min gissning är nej.

King Grub
2005-05-03, 05:12
Edit: Grub: Eftersom man inte ser sin egen stjärt så ofta

Tala för dig själv.

King Grub
2005-05-03, 05:12
Brista kapillärer? och det innebär? Är det farligt? w00t!

Inte det minsta, och dessutom försvinner märkena efter ett par dagar, till skillnad från striae.

Timme
2005-05-03, 07:00
Jag har också lila sträck på arslet. Det har jag haft under flera månader och det är hudrbristningar. Inte bara små kapillärere som sprukigt inte, jag antar att jag gick upp i vikt lite väl fort då.

Nils
2005-05-03, 12:23
Jag får instämma i kören av "bristningar". Jag fick likadana när jag gjorde min vikt ökning. Trist i så fall då det blir vita strimmor senare som aldrig går bort och som i alla fall jag inte alls tycker om. Men vanligt är det.
Ibland önskar man nästan att man varit en av de som varit lite feta från start och sedan inte fått så snabb viktökning i början.

jesse
2005-05-03, 12:32
jävla tjat om bristningar världen går ju inte under för att man har några streck på rumpan, man kan ju inte se ut som en bebis hela livet :cool:

Jense
2005-05-03, 13:07
jag märkte mina fullstora britningar på röv bara sådär faktiskt, men då hade jag redan fått runt hela låret.. så jag va väl lite förvarnad

Timme
2005-05-03, 15:49
Jo det är nog ganska normalt. Min polare som nyss börjat träna fick det direkt....alltså bristningar.

A.K.O.A
2005-05-03, 16:17
Jag har också lila sträck på arslet. Det har jag haft under flera månader och det är hudrbristningar. Inte bara små kapillärere som sprukigt inte, jag antar att jag gick upp i vikt lite väl fort då.


samma här, fick också på röven efter 20kg viktökning...

myggan
2005-05-04, 00:25
jag gick upp 20 kg på 6-8 månader

satte sina spår på röven :)

Fettecke
2005-05-04, 00:31
jag gick upp 20 kg på 6-8 månader

satte sina spår på röven :)

Du får säga till din "pojkvän" att ta de lite lugnare =D

Nej, men seriöst så e det nog vanligt att man får det, jag ansluter mig till den skaran jag med... baksida lår och röv =(
så grym viktökning har jag inte haft...

kroy
2005-05-04, 10:09
Jo det är nog ganska normalt. Min polare som nyss börjat träna fick det direkt....alltså bristningar.

det var likadant för mig när jag började köra djuuupa böj, jag kände t.o.m. när de uppkom, det kändes lite som en minipiskning eller nåt sånt :P
..efter de tre första invänjningsträningarna har det inte kommit mer, inte som jag känt iaf (fast nuförtiden tränar jag inte ens så..)

fjutten
2005-05-04, 22:35
Hudbristningar får man om man ökar i storlek så fort att huden inte hinner med t ex om man går upp i vikt, bygger muskler eller när man är gravid. Hudbristningar uppkommer mycket lättare när man är ung. När man passerat 30 sträcket uppkommer de inte så lätt. De kommer att bli vita med tiden och sakta blekna men de försvinner inte.

Skulle tro att de flesta (säkert inte alla) har några runt arslet. Själv har jag några på utsida lår. De fick jag när jag var yngre och tränade mycket ben och gick upp i vikt lite också. :cryout: :booty: *cry*

Dymion
2005-05-09, 06:29
URsäkta att jag kapar tråden liten, jag har en fråga angående hudbristningar, jag har en del bekanta som skryter vitt och brett om sina hudbristningar på biceps, bröst osv och säger att det enbart beror på att deras muskler växt för fort och inte p g a fläsket. Jag tror att det beror till stor del på det senare alternativet. Får man rejäla bristningar vid musklerna om de växer tillräckligt fort? Eller beror det lika mycket på fläskökning? *screwy*

Bjorne
2005-05-09, 06:36
Kan väl bero på de båda, men främst muskelökningar. Sedan handlar det nog till stor del om gener, ifall man får bristningar eller inte alltså.

Dock vill jag också kapa tråden lite. Jag tror att jag har brustna blodkärl på min triceps, massor av dem, men de försvinner aldrig. Körde en lite behandlingkur och drog på salva, sola dem, detta gjorde jag i sammanband med ett litet uppehåll, allt försvann, men samma sekund som jag körde igång tricepsträning var de där igen. Någon som har en susning om vad det är och ifall det går att bota? :)