handdator

Visa fullständig version : Mätta sig på sallad?


Suhain
2005-05-02, 20:11
Att mätta sig på sallad efter en bra måltid efter träningen under deffen, är de bra eller dåligt?
Salladen består en blanding av gurkor, tomater, salladsblad.

GymTT
2005-05-02, 20:23
Att mätta sig på sallad efter en bra måltid efter träningen under deffen, är de bra eller dåligt?
Salladen består en blanding av gurkor, tomater, salladsblad.


Jag kan inte se att det är dåligt på något vis? Då sallad knappast innehåller fett (iallafall inte fel fett?!) Samt det är bra att komplettera dina mål med sallader.
Lycka till.

MVH TT

King Grub
2005-05-02, 20:25
Om salladen tar plats i magen så du inte orkar äta dom kolhydrater och det protein du behöver för att stimulera proteinsyntes, glykogeninlagring och återhämtning är det riktigt dåligt. Tillfredsställ i sådana fall dom behoven först, och fyll på med sallad efteråt, inte tvärtom.

Det är inte speciellt nyttigt med dom grönsaker du nämner heller. Skivat vatten, i princip.

Karate_kid
2005-05-02, 20:29
Om salladen tar plats i magen så du inte orkar äta dom kolhydrater och det protein du behöver för att stimulera proteinsyntes, glykogeninlagring och återhämtning är det riktigt dåligt. Tillfredsställ i sådana fall dom behoven först, och fyll på med sallad efteråt, inte tvärtom.

Det är inte speciellt nyttigt med dom grönsaker du nämner heller. Skivat vatten, i princip.


men i allafall inte fel fett :D

Suhain
2005-05-02, 20:29
Om salladen tar plats i magen så du inte orkar äta dom kolhydrater och det protein du behöver för att stimulera proteinsyntes, glykogeninlagring och återhämtning är det riktigt dåligt. Tillfredsställ i sådana fall dom behoven först, och fyll på med sallad efteråt, inte tvärtom.

Det är inte speciellt nyttigt med dom grönsaker du nämner heller. Skivat vatten, i princip.

Jaha, men ja gjorde precis som du sa, ja käkade de jag behövde o sen så fyllde ja på tallriken me lite extra sallad så ja fick en liten mättande känsla =)

Mental
2005-05-02, 21:11
Sallad gurka och tomat är smaksatt vatten med ett ganska högt kilopris, hur skulle det kunna vara dåligt att mätta aptiten med? Förutom att det är ganska kortvarigt.

Wayfaerer
2005-05-02, 21:52
Tillfredsställ i sådana fall dom behoven först, och fyll på med sallad efteråt, inte tvärtom.

Jag har hört att det ska finnas näringsmässiga fördelar med att äta salladen före huvudrätten, kommer dock inte ihåg vilka. Men det är väl inte för inte man gör så på de flesta resturanger. Eller?

Nismo
2005-05-02, 22:37
Var inte rädd för fett under deff!

Solle
2005-05-02, 22:42
Jag kan inte se att det är dåligt på något vis? Då sallad knappast innehåller fett (iallafall inte fel fett?!) Samt det är bra att komplettera dina mål med sallader.
Lycka till.

MVH TT
Alltså..!! Nae jag orkar inte....


:D

King Grub
2005-05-03, 04:43
Jag har hört att det ska finnas näringsmässiga fördelar med att äta salladen före huvudrätten, kommer dock inte ihåg vilka. Men det är väl inte för inte man gör så på de flesta resturanger. Eller?

Just därför att man inte skall kunna äta för mycket av den näringsrika (och på restaurang - dyra ;) ) maten. Här är det efter träning och man vill inte äta sig mätt på sallad först så man inte får i sig det man behöver.

emmzan
2005-05-03, 18:06
Själv föredrar jag isåfall en sallad på rivna morötter och riven vitkål som smaksatts med vinäger, kryddor ev en skvätt olja.