handdator

Visa fullständig version : Nu kommer det att skita sig med träningen


Prowler
2005-05-02, 13:10
Nu börjar "säsongen" igen för mig som är husägare. Jag ska bygga, fixa trädgården och allt annat som innebär lååånga dagar av grävande, skottkärrekörande, lyftande, kånkande och måltider som utesluts bara för att jag ger mig fan på att hinna så mycket som möjligt. Den tyngsta delen av denna period kommer att hålla i sig kanske i två veckor då jag ska försöka hinna med så mycket som möjligt så att jag får ett drägligt liv med lediga kvällar och helger senare i sommar. Att ens tänka träning under den kommande tiden är uteslutet då jag är så slutkörd ändå av allt jobb på gården.
Min fråga efter denna "tyck synd om mig inledning" är hur jag gör med min lilla deff som jag kört i en och en halv månad nu. Själv tycker jag att det vore bäst att avbryta den och bara försöka hålla mig på normalt intag och bevara det som bevaras kan av det som jag byggt sen förra sommaren. Verkar bara dumt att fortsätta ligga på lågt intag när jag inte har tid att träna för att bevara musklerna. Sen när jag är klar kan jag börja bygga lite smått igen, att påbörja deffen igen känns inte bra dels för att jag befinner mig i juni och dels för att det blir som en liten nystart och då känns det bättre att börja bygga igen. Men vad tycker ni? TACKSAM för svar!

JJ
2005-05-02, 13:17
Att du ska göra som du själv tycker är bäst.

Prowler
2005-05-02, 13:47
Ok! Då kör jag på det, tackar.

tegel
2005-05-02, 16:46
"grävande, skottkärrekörande, lyftande, kånkande" är väl träning i sig eller?
Jag tycker det låter som om du kan fortsätta deffen och se trädgårdsarbetet som din träning just nu, för att sen komma tillbaka till gymmet efter dessa veckor med motivationen på topp och ett grymt sug efter gymmet igen.
Om du nu ser trädgårdsarbetet som din träning kan det ju leda till att det blir roligare kanske? Men vad vet jag, som sitter i en etta med kokvrå... ;)