handdator

Visa fullständig version : V12


bear.flowertwig
2005-05-01, 15:50
Nån som har erfarenhet av det?

Har hört en del bra om det men blir inte riktigt klok på vad det är. En variant på kreatin med booster?

"V-12 Turbo ökar dramatiskt: muskelstyrkan, uthålligheten, blod genomströmningen, näringstillförseln till musklerna och glycogen (kolhydrat) inlagringen i muskulaturen.

Verksamt innehåll: TricreatineMalat, Betaine Glycocyamine, NAG N-Acetyl-L-Glutamine, Nitro Arginine.

Nutrition Facts
Serving Size: 12.5g
Servings Per Container: 50


Amount
Per Serving % Daily
Value*


Calories 0 *%

Calories from Fat 0 *%

Sugars 0 g *%


CVT™ (Cell Volumizing Technology)

Proprietary Matrix of:


TriCreatine MalateTM 4.0 g **%
(proprietary blend of mono and dicreatine salts, 3:1 Molar)

Betaine-GlycocyamineTM 2.0 g **%
(proprietary blend of betaine anhydrous and glycocyamine)

Micronized Taurine 2.0 g **%


Arginine Alpha-Ketoglutarate 1.5 g **%

NAG (N-Acetyl-L-Glutamine) 1.0 g **%



*Percent Daily Values are based on a 2,000 calorie diet.

**Daily Value Not Established

Other Ingredients: Citric Acid, Calcium Silicate, Natural and Artificial Flavors (Maltodextrin, Mixed Tocopherols), Aspartame1, Acesulfame-K, F.D. & C. Colors (Red No. 40)

Recommended Use: Take one level scoop twice daily, preferably 8 hours apart. V-12 can be combined with Infusion, BCAA-Pro, Methoxybol-7 and/or T-100 for increased athletic performance."

TTT
2005-05-01, 16:08
V12 skall vara bra på Non-responders (De som inte får resultat av kreatin).

Om jag inte är ute och cyklar så handlar det om att V12 görs om till kreatin först när det nått kroppen, till skillnad från annars då man intar redan färdigt kreatin.

AnimalGen
2005-05-02, 19:53
V-12 är en kreatin transport, värt att pröva, om du inte får efekt av vanligt kreatin.

bear.flowertwig
2005-05-02, 22:47
V-12 är en kreatin transport, värt att pröva, om du inte får efekt av vanligt kreatin.

Anade att det var nåt åt det hållet. Vet inte om varierande effekt av kreatin har berott på kvalitet, dosering eller annat men ojämnt har det känts, ibland inte alls... Svårt att veta hur mycket det SKA ge också.

Sen är mitt huvudproblem egentligen av en annan sort, jag får finnar av det. Elaka jävlar dessutom.

påven
2005-05-02, 23:42
testa nitrocell från Self. samma innehåll till halva priset. SAN har sånt äckligt överpris på sina produkter

bear.flowertwig
2005-05-03, 12:40
testa nitrocell från Self. samma innehåll till halva priset. SAN har sånt äckligt överpris på sina produkter

Tack för tipset.

FUn-tex SSwinger
2005-05-03, 14:40
Nylingen bytt ut v12turbo mot eiselts nya kp3~ spelar i helt annan division, v12 är bra, men inget gemfört mot kp3 :hbang: :hbang:

bear.flowertwig
2005-05-03, 17:11
Nylingen bytt ut v12turbo mot eiselts nya kp3~ spelar i helt annan division, v12 är bra, men inget gemfört mot kp3 :hbang: :hbang:

Antar att det är en variation på samma tema - dvs en effektivare variant av kreatin?

Olof Herlin
2005-05-03, 21:35
Precis beställt 300g KP3 och undrade över en grej, tydligen krävs det rätt stora mängder vatten vid dosering (½ liter enligt Eiselt själva). Kan det innebära att jag inte kan blanda KP3t i min vanliga shaker tillsammans med 30g prottepulver och 75g maltodextrin?

Jag brukar ha en 5dl vatten i min gamla shaker men om KP3't skall ha ytterligare 5 blir det rätt knepigt *grr27*

Frazze
2005-05-03, 21:38
Precis beställt 300g KP3 och undrade över en grej, tydligen krävs det rätt stora mängder vatten vid dosering (½ liter enligt Eiselt själva). Kan det innebära att jag inte kan blanda KP3t i min vanliga shaker tillsammans med 30g prottepulver och 75g maltodextrin?

Jag brukar ha en 5dl vatten i min gamla shaker men om KP3't skall ha ytterligare 5 blir det rätt knepigt *grr27*
Blanda "som vanligt" med lite extra vatten och KP#, och drick lite extra vatten före/efter. Om nu inte KP# är extremt svårlösligt eller liknande?

EiseltUK
2005-05-04, 12:39
Precis beställt 300g KP3 och undrade över en grej, tydligen krävs det rätt stora mängder vatten vid dosering (½ liter enligt Eiselt själva). Kan det innebära att jag inte kan blanda KP3t i min vanliga shaker tillsammans med 30g prottepulver och 75g maltodextrin?

Jag brukar ha en 5dl vatten i min gamla shaker men om KP3't skall ha ytterligare 5 blir det rätt knepigt *grr27*


Det funkar med 2 dl också. Mest en smaksak.

KP3 är ett bruspulver så det är enklast att ta det i enbart vatten.

/ Henrik

keann
2005-05-04, 13:40
Själv tar jag v12 och måste säga att det är ett av dom bästa produkterna jag testat, otrolig pump. Körde ett riktit hårt pass, har inte kört så hårt nångång. så jag rekomenderar den varmt.. men den är dyr.
En fråga hur tar ni eran V12 jag tar den på morgonen före frukost(BLÄÄÄÄÄ) och den andra 30 min innan träning. hur gör ni?

solo
2005-05-04, 14:59
Själv tar jag v12 och måste säga att det är ett av dom bästa produkterna jag testat, otrolig pump. Körde ett riktit hårt pass, har inte kört så hårt nångång. så jag rekomenderar den varmt.. men den är dyr.
En fråga hur tar ni eran V12 jag tar den på morgonen före frukost(BLÄÄÄÄÄ) och den andra 30 min innan träning. hur gör ni?

När jag körde v12 såg jag till o sprida portionerna så att det va minst 6 timmar mellan dom tror det är rekommenderat kan bli mycke för magen annars kände jag,fick bra resultat av v12 också men nu har jag kört 3 veckor på optiumums adnergy stack o måste sälla mig till skaran som hyllar den produkten .... funkar bättre än v12 på mig o v12 gjorde mig nöjd :D

EiseltUK
2005-05-04, 15:48
Har någon som har använt NO-stimulerar under längre tid och upplevt om effekten avtar??

/ Henrik

AnimalGen
2005-05-04, 18:21
Själv tar jag v12 och måste säga att det är ett av dom bästa produkterna jag testat, otrolig pump. Körde ett riktit hårt pass, har inte kört så hårt nångång. så jag rekomenderar den varmt.. men den är dyr.
En fråga hur tar ni eran V12 jag tar den på morgonen före frukost(BLÄÄÄÄÄ) och den andra 30 min innan träning. hur gör ni?
Tog den med fruosten och 30min före träning.

Langster
2005-05-04, 19:54
Har någon som har använt NO-stimulerar under längre tid och upplevt om effekten avtar??

/ Henrik
Ja, effekten är bäst om man gjort ett uppehåll har jag märkt faktiskt.

bear.flowertwig
2005-05-04, 23:35
Nylingen bytt ut v12turbo mot eiselts nya kp3~ spelar i helt annan division, v12 är bra, men inget gemfört mot kp3 :hbang: :hbang:


KP3 införskaffat. Återstår att se om det blir några stickningar och styrkeökningar :cool:

FUn-tex SSwinger
2005-05-05, 11:10
Hoppas du blir lika nöjd som jag :thumbup: