handdator

Visa fullständig version : super nintendo


rolf
2005-05-01, 12:07
någon annan som älskar detta mästerverk?

hade ett som liten men det verkar ha försvunnit för x antal år sedan, och nu undrar jag var man kan tänkas hitta sådana?

de säljs väl knappast i affärer mer, så man måste väl köpa dem privat eller på någon loppmarknad. men känner ni till någon sajt som säljer dem?

s_himself
2005-05-01, 12:08
någon annan som älskar detta mästerverk?

hade ett som liten men det verkar ha försvunnit för x antal år sedan, och nu undrar jag var man kan tänkas hitta sådana?

de säljs väl knappast i affärer mer, så man måste väl köpa dem privat eller på någon loppmarknad. men känner ni till någon sajt som säljer dem?



blocket.se?? tradera.se ?? ebay.com?

King Grub
2005-05-01, 12:08
Givetvis har man ett fullt fungerande SNES (och NES också för den delen). SNES är nog min favoritkonsoll genom tiderna; vem minns inte första gången Super Mario World imponerande så kolossalt? :bow:

Baan
2005-05-01, 12:12
hmmm det var rpg:ena man var ute efter :)

vet inte om någon säljer nya längre, finns alltid den udda affären som har lite sånt men det kan vara svårt att hitta. Om du inte vill köpa begagnat så går det emulera på datorn, sen är det bara skaffa bra styrning och lira :)

s_himself
2005-05-01, 12:15
jag rådigga Turtles spelet.. när man kom till andra världen eller vad man ska säga och fick åka omkring i bilen :hbang:

Nismo
2005-05-01, 12:16
Top Gear! :cool:

Arne Persson
2005-05-01, 12:16
Sega Gamegear! :thumbup:

Myten
2005-05-01, 12:18
Går på Arnes linje....
Gillade Sega mer!
Sega Megadrive!

n1tro
2005-05-01, 12:19
EA Hockey :thumbup:

Myten
2005-05-01, 12:21
EA Hockey :thumbup:


Inga direkt skott därinte!

s_himself
2005-05-01, 12:28
åhhh det fanns något spel där man va en riddare så sprang man och hoppa på träd och så kunde man va uppe på molnen och hoppa och springa.. kommer inte ihåg vad det gick ut på redigt, men rätt skoj va det :)

Myten
2005-05-01, 12:29
åhhh det fanns något spel där man va en riddare så sprang man och hoppa på träd och så kunde man va uppe på molnen och hoppa och springa.. kommer inte ihåg vad det gick ut på redigt, men rätt skoj va det :)


Låter som nått Wonder Boy spel!

s_himself
2005-05-01, 12:31
Låter som nått Wonder Boy spel!


nä det va inget sånt "anime" spel.. det va typ hmm.. ska fan se om jag hittar det..


föresten, när man va uppe på molnen och sprang så när man kom till bossen så va det typ ett moln som blåste en jäkla massa eller nåt sånt.. fan vå mååånga år sedan jag spela det spelet :)




EDIT:
Wizards n Warriors hette spelet! :hbang:
http://w-create.com/~bisqwit/nesvideos/wizwar.png

andra coola spel!
Probotector <- COOOLT spel !
http://www.bigmother.no/aw/games/nes/pics/Probotector.jpg
Snake Rattle n Roll <- grymt det också! http://www.nes-site.com/gallery/pics/snake_rattle_n_roll_07.gif

Nalfaren
2005-05-01, 12:39
SNES är helt klart den bästa konsoll jag spelat på.
Gameboy - Nintendo 8bit - SNES - N64 - Gamecube aww.. rules!


Favortispel på SNES:
Super Metroid :hbang:
Legend of Zelda :hbang:
Super Mario Kart
Super Mario World
Donkey Kong...
Sim City


Favoritspel på NES:
Super Mario Bros 1, 2 och 3
Zelda
Link
Metroid
Wizzard and Warriors
Rygar
Metal gear
Mega Man ...
Paperboy
många fler...


Favoritspel på GB:
Metroid 2
Zelda
..



Nintendo äger! *yourock*

DTH
2005-05-01, 12:41
Givetvis har man ett fullt fungerande SNES (och NES också för den delen). SNES är nog min favoritkonsoll genom tiderna; vem minns inte första gången Super Mario World imponerande så kolossalt? :bow:

Tss... Mega Drive ägde!! 2D Sonic äger 2D mario.. Super Monaco GP är ett av de bäste spelen någonsin LÄTT enligt mig.

Men den bästa konsolen är N64 ändå! lätt..

Nalfaren
2005-05-01, 12:41
[QUOTE=s_himself]
Probotector <- COOOLT spel !
Snake Rattle n Roll <- grymt det också! [QUOTE]





Ahhh, Probotector 2 players.. det va kullt.
Snake Rattle n Roll är skitskoj också..


Btw. ladda hem Time Trials (filmer där folk klarar
spelen fort) Brings back the good old times.

mangemani
2005-05-01, 12:42
klart man älskar nes.
älskar allt som har med tv-spel och "datorer" att göra från den tiden.
amiga,nes,megadrive,snes,c64 osv.

det var när playstation,gamecube osv osv,kom som den där speciella känslan försvan..visst var en hel del spel roliga till dom nyara spel maskinerna,men enligt mej så var det vid den tiden som allt började gå nerför när det gäller spelen.

Nalfaren
2005-05-01, 12:45
klart man älskar nes.
älskar allt som har med tv-spel och "datorer" att göra från den tiden.
amiga,nes,megadrive,snes,c64 osv.

det var när playstation,gamecube osv osv,kom som den där speciella känslan försvan..visst var en hel del spel roliga till dom nyara spel maskinerna,men enligt mej så var det vid den tiden som allt började gå nerför när det gäller spelen.



kan hålla med.. N64 gillade jag inte alls, men jag köpte mig
en gamecube för att få spela Metroid å Zelda ;)
Gillar inte att allt skall behöva vara så 3d.

Mer 2D plattformsspel åt folket!

Shadow Warrior
2005-05-01, 12:57
Nes n Snes is the SHIT!!

Älskar båda maskiner, men speciellt Snes för dess många bra rollspel som:

FF 4,5,6
Chrono Trigger
Lufia 1 & 2
Lagoon (ja han svärd är aldeles för kort jag vet)
Soul Blazer (underskattat)
Illusion of Time (också underskattat)

Sen nedanstånde spel jag nyss kollat in med Emulator, d verkar lovande:

Star Ocean
Tales of Phantasia
Dual Orb 2
Treasure of Rudr (det här spelet har jag aldrig hört talats om? Det är squaresoft som gjort det och det ser vissuellt bättre ut än FF6)

Dipshit
2005-05-01, 13:02
All time high:

NES:
Bionic :bow:

SNES:
Turtles-spelen! :hbang:

Fatalist
2005-05-01, 13:46
SNES-titlar man inte får missa:

Turtles
Terranigma
FFIV-VI
Chrono Trigger
Secret of Mana

Prankie
2005-05-01, 15:25
Jag har en nästan helt ny SNES, bara spelat genom två spel med den. :)

Yip_man
2005-05-01, 16:25
åhhh det fanns något spel där man va en riddare så sprang man och hoppa på träd och så kunde man va uppe på molnen och hoppa och springa.. kommer inte ihåg vad det gick ut på redigt, men rätt skoj va det :)


Låter som wizards & warriors men det var ju till NES (kanske kom till snesen också)

trubaduren
2005-05-01, 16:42
1. UN Scaudron, ett flygspel i 2D med massa action och perfekt tv-spels musik. SJUKT roligt, måste hamna etta.

2. Secret of mana, kanske det mest underhållande rpg-spelet någonsin. Suttit ett otal timmar och spelat tre spelare samtidigt. Killen med svärdet rockade.

3. Turtles in time, en klassiker helt enkelt.

F ö har jag ett fullt fungerande NES, SNES och 64an inge nyare grejer.

Shadow Warrior
2005-05-03, 16:37
1. UN Scaudron, ett flygspel i 2D med massa action och perfekt tv-spels musik. SJUKT roligt, måste hamna etta.

2. Secret of mana, kanske det mest underhållande rpg-spelet någonsin. Suttit ett otal timmar och spelat tre spelare samtidigt. Killen med svärdet rockade.

3. Turtles in time, en klassiker helt enkelt.

F ö har jag ett fullt fungerande NES, SNES och 64an inge nyare grejer.

Un Squadron (Area 88) är riktigt bra helt klart, på tal om bra snes musik så vill jag passa på att nämna följande: X-Caliber 2097, Rise Of The Robots, Darius Twin, Super Adventure Island och Pocky n Rocky, det är musik som faktiskt är värt att söka upp, och som alla vet är Zophar.net the shit när man behöver tvspelsmusik eller Emulatorer.

För övrigt så vill jag ha tag i Radiant Silvergun och Do Don Pachi roms till Sega Saturn emulator, inte för att jag tror någon vet nått men ifall att hehe.

Shadow Warrior
2005-05-03, 16:38
Låter som wizards & warriors men det var ju till NES (kanske kom till snesen också)

Japp låter som det... beskrivningen påminner dock lite om Actraiser till Snes, bra spel för övrigt.

Shadow Warrior
2005-05-03, 16:40
kan hålla med.. N64 gillade jag inte alls, men jag köpte mig
en gamecube för att få spela Metroid å Zelda ;)
Gillar inte att allt skall behöva vara så 3d.

Mer 2D plattformsspel åt folket!

Gillar 2d jag med men blev mycket positivt överaskad över Billy Hatcher and the Giant Egg till GC, det går att göra bra plattform i 3d helt klart, gymt svängig musik med ;)

s_himself
2005-05-03, 17:08
Låter som wizards & warriors men det var ju till NES (kanske kom till snesen också)


Kolla min EDIT :) Jag hittade och kom på vad det va och det va wiz & war. Och jaa det är till NES, men det struntar jag i ! det va kul ändå! ;)

Lasse Kongo
2005-05-03, 17:52
Final Fantasy XI världens bästa spel ngnsin alla kategorier, tror aldrig det kommer produceras ett bättre spel än detta mästerverk!

Shadow Warrior
2005-05-03, 18:55
Final Fantasy XI världens bästa spel ngnsin alla kategorier, tror aldrig det kommer produceras ett bättre spel än detta mästerverk!

ok... men jag kan fortfarande inte förlåta Square för att dom gav d namnet XI *grr27*

Lasse Kongo
2005-05-04, 06:16
ok... men jag kan fortfarande inte förlåta Square för att dom gav d namnet XI *grr27*

Sant, men det är ju den europeiska och amerikanska versionen, den japanska heter ju 3, 2an är för övrigt grym med, och för att inte tala om mystic quest till gb, det är ett av de bästa bärbara spelen, Square rockar flott!

wepp
2005-05-04, 09:41
har både ett SNES och ett NES, fick sån nostalgi då jag såg tråden så jag tankade ner en emulator med 791 spel! så nu sitter man klistrad framför donkey kong :)

Shadow Warrior
2005-05-04, 15:47
har både ett SNES och ett NES, fick sån nostalgi då jag såg tråden så jag tankade ner en emulator med 791 spel! så nu sitter man klistrad framför donkey kong :)

Själv har jag alla snes roms som finns... sug på den du... haha :laugh:

Tyvärr så var det bättre förr... alltså att det var bättre förr inte att förr är bättre nu... men andra ord så suger det flesta gammla spel i nuläget fast dom vär jävligt bra på sin tid.

Nån som har nått bra tips på vilken handkontroll man ska köpa för att få bäst feeling o kontroll med 8 och 16 bits emulator spel? Köpte nyligen en Logitech Dual Action... den suger för det syftet.

Prankie
2005-05-04, 16:11
Själv har jag alla snes roms som finns... sug på den du... haha :laugh:

Tyvärr så var det bättre förr... alltså att det var bättre förr inte att förr är bättre nu... men andra ord så suger det flesta gammla spel i nuläget fast dom vär jävligt bra på sin tid.

Nån som har nått bra tips på vilken handkontroll man ska köpa för att få bäst feeling o kontroll med 8 och 16 bits emulator spel? Köpte nyligen en Logitech Dual Action... den suger för det syftet.

En psx till usb adapter.

Nemesis
2005-05-04, 17:37
Jag är också ett Nintendo-fan. Favoritspel: Zelda. Har klarat alla förutom de senaste till GB flera gånger om. Mario och Mario Kart är också basic spel jag måste ha om de släpps.

Visst skedde en stor förändring, iom den nya grafikmotorn, gentemot de tidigare Zeldaspelen när OOT släpptes, men jag kan ändå inte favorisera något särskilt Zeldaspel. Alla är högklassig njutning/underhållning. Majoras Mask är väl det hittills sämsta iaf.

Dock väntar jag otåligt efter nästkommande Zeldaspel. Bilderna och klippen jag sett talar för att det kommer bli positiva kommentarer från min sida. Grafiken är om inte annat strålande!

Shadow Warrior
2005-05-04, 18:45
En psx till usb adapter.

Ok.. får kolla efter en sån :)

För övrigt har jag spelat några timmar på Treasure of the Rudr, det är inte så mäktigt som tex FF5 eller CT men helt klart värt att kolla in.

LunaSpice
2005-05-04, 22:15
Secret of Mana till SNES slår alla spel genom tiderna. Musiken är fantastisk.

Prankie
2005-05-04, 22:16
Ok.. får kolla efter en sån :)

För övrigt har jag spelat några timmar på Treasure of the Rudr, det är inte så mäktigt som tex FF5 eller CT men helt klart värt att kolla in.

Hmm... jag har letat som fan men hitta bara den Japanska version. :/

Garnax
2005-05-05, 02:17
minns inte vad spelet hette men man vaknade i ett bårhus och mindes inget, sen skulle man springa omkring i en stad och prata med folk o se vad dom visste och leta prylar som kunde hjälpa en att minnas

Man kunde hyra folk i hjälpa en som stog i skumma nattbarer och man letade vapen och skydd, efter ett tag bytte man stad osv...

När man sköt folk kom siffror över deras huvuden och någon "boss" kanske tom huvudbossen hette "Drake".

Allt visades snätt ovanifrån.

Sjuk kul spel.

påven
2005-05-05, 02:58
minns inte vad spelet hette men man vaknade i ett bårhus och mindes inget, sen skulle man springa omkring i en stad och prata med folk o se vad dom visste och leta prylar som kunde hjälpa en att minnas

Man kunde hyra folk i hjälpa en som stog i skumma nattbarer och man letade vapen och skydd, efter ett tag bytte man stad osv...

När man sköt folk kom siffror över deras huvuden och någon "boss" kanske tom huvudbossen hette "Drake".

Allt visades snätt ovanifrån.

Sjuk kul spel.
shadowrun tror jag det hette. Det var grymt. Syndicate var väl nästan likadant också om jag inte minns fel.

Och om vi ska vi skryta SNESroms... Jag hade diskettstationen och köpte hem alla spel på diskett från USA och hade spelat ut på dom innan man ens kunde köpa dom i sverige hehe. Måste ju ha haft en 4-500 spel. :cool: Tyvärr så var man ju dum o sålde allt det där när och köpte en dator istället *grr27*

Shadow Warrior
2005-05-05, 08:27
Hmm... jag har letat som fan men hitta bara den Japanska version. :/

"Allt" finns i torrenten med 6700 snes roms på PB :thumbup:

Shadow Warrior
2005-05-05, 08:46
shadowrun tror jag det hette. Det var grymt. Syndicate var väl nästan likadant också om jag inte minns fel.


Riktigt bra spel... det finns en inofficiell uppföljare med till PC som släptes 98 tror jag det var.. kommer fan inte på nament, vill gärna ha tag i spelet, nån som vet?

Prankie
2005-05-05, 08:52
Riktigt bra spel... det finns en inofficiell uppföljare med till PC som släptes 98 tror jag det var.. kommer fan inte på nament, vill gärna ha tag i spelet, nån som vet?

Är det syndicate wars du tänker på?

Shadow Warrior
2005-05-05, 09:07
Är det syndicate wars du tänker på?

Nej... det är en inoficiell uppföljare med utomgjordingar... den fanns på Underdogs förut dock ej för nedladdning, försökte nyss söka upp spelet men kommer inte på nament...

Prankie
2005-05-05, 09:20
Vet inte om det är uppföljare till Syndicate men det du beskrev låter som Xcom - Enemy Unknown eller Xcom serier.

Shadow Warrior
2005-05-05, 09:35
Vet inte om det är uppföljare till Syndicate men det du beskrev låter som Xcom - Enemy Unknown eller Xcom serier.

Alltså det är en inofficiell uppföljare till Shadowrun som jag talar om hehe.