handdator

Visa fullständig version : Var du på NOGP allan?


palme
2005-04-30, 22:17
Tror vi mötes i trappan när showen var slut...?

Pdaddy
2005-04-30, 22:30
Å Varför Hälsa du inte på mig :furious:

M

palme
2005-04-30, 22:38
Vet ärligt inte hur du ser ut (stog du i fairings monter? Jag va en av de som köpte de sista 2 barsen...), såg jörgen tror jag...han dömde va? Tinus såg jag oxå men missa henne på expot under kisspausen.

Baan
2005-04-30, 22:40
Vet ärligt inte hur du ser ut (stog du i fairings monter? Jag va en av de som köpte de sista 2 barsen...), såg jörgen tror jag...han dömde va? Tinus såg jag oxå men missa henne på expot under kisspausen.

finns en del bilder i hans bildtråd så bara kolla upp :)

Pdaddy
2005-04-30, 22:43
Vet ärligt inte hur du ser ut (stog du i fairings monter? Jag va en av de som köpte de sista 2 barsen...), såg jörgen tror jag...han dömde va? Tinus såg jag oxå men missa henne på expot under kisspausen.

Vafaaan !! Sanning broder.

Hur faan kan du inte veta hur ja ser ut :D, har du aldrig kollat i min bildtråd ? *slap*

Erkänn du är en blyg jävel

M

Allan
2005-04-30, 22:48
Tror vi mötes i trappan när showen var slut...?

Om han bar på en papperskasse med matlådor och kaffetermos och skit så var det jag. Och jag tror att jag satt bakom Tinus och några av hennes kompisar på förbedömningen....


allan

palme
2005-04-30, 22:50
Fan jag skulle ha kramat dig!

Jag satt neranför er till vänster, precis där stellander vände ner mot scenen igen.

Pdaddy
2005-04-30, 22:51
Om han bar på en papperskasse med matlådor och kaffetermos och skit så var det jag. Och jag tror att jag satt bakom Tinus och några av hennes kompisar på förbedömningen....


allan

Öven kallad "The Campers"

Nästa ggn tar ni väll me er en husvagn å baxar in neranför scenen :D

M

Allan
2005-04-30, 22:53
Öven kallad "The Campers"

Nästa ggn tar ni väll me er en husvagn å baxar in neranför scenen :D

M

Nja, men ett kylskåp skulle inte vara så dumt.....


Det är jäkligt märkligt att alla byggartävlingar hålls på ställen där det nyttigaste man kan köpa är en bratwurst med potatismos och räksallad....



allan

Lillgrabben
2005-04-30, 23:03
Det är jäkligt märkligt att alla byggartävlingar hålls på ställen där det nyttigaste man kan köpa är en bratwurst med potatismos och räksallad....



allan


Det lät ju faktiskt ganska okej med korv & räksallad! Hehe :thumbup:


Nej, men en pastarätt skulle väl dom kunna ordna samt ngn form av sallad tycker man!

MVH

Allan
2005-04-30, 23:08
Dessutom - hur svårt är det att få fram ett papper med namnen på de som ska tävla. Som man som betalande åskådare kanske t o m kunde fått läsa....

Dessutom...måste det vara fyrtioelva klasser? Måste man se Lasse Andersson posera tre gånger i olika klasser?

Dessutom...hur smart var det att ha kampsportarnas mattor i gången där man skulle gå mellan expot och scenen?

Dessutom... måste man ha en overall mellan ALLA medaljörer från alla klasser? När alla VISSTE att det bara skulle handla om tungviktarna?

Dessutom...ska man inte ha läkare på plats. Såg skitläskigt ut när Lena Hedblad och två andra damer dråsade i backen av värmeslag/uttorkning? Och det enda som fanns till hjälp var folk som viftade med handdukar....

Dessutom...kan ingen bara SKJUTA Janne Malmqvist? Han är så pinsam som speaker att man vill springa därifrån.


allan

Baan
2005-04-30, 23:17
Dessutom Allan, var det något som var positivt :D

palme
2005-04-30, 23:43
Helt sanslöst att ingen knockad janne, fan vad dryg karln kan vara!

Jet
2005-05-01, 02:20
Då ska vi se... "Listan för de som ska arkebuseras för att håna Janne M..

1. Allan
2.Palme

:furious:

Leon
2005-05-01, 07:46
Dessutom - hur svårt är det att få fram ett papper med namnen på de som ska tävla. Som man som betalande åskådare kanske t o m kunde fått läsa....

Dessutom...måste det vara fyrtioelva klasser? Måste man se Lasse Andersson posera tre gånger i olika klasser?

Dessutom...hur smart var det att ha kampsportarnas mattor i gången där man skulle gå mellan expot och scenen?

Dessutom... måste man ha en overall mellan ALLA medaljörer från alla klasser? När alla VISSTE att det bara skulle handla om tungviktarna?

Dessutom...ska man inte ha läkare på plats. Såg skitläskigt ut när Lena Hedblad och två andra damer dråsade i backen av värmeslag/uttorkning? Och det enda som fanns till hjälp var folk som viftade med handdukar....

Dessutom...kan ingen bara SKJUTA Janne Malmqvist? Han är så pinsam som speaker att man vill springa därifrån.


allanOj, råkade dom ut för Janne,en tävlandes mardröm.Har man tränat på Jannes gym i flera år och hört hans kommentarer klarar man höra vad som helst! :D

Arne Persson
2005-05-01, 08:47
Då ska vi se... "Listan för de som ska arkebuseras för att håna Janne M..

1. Allan
2.Palme

:furious:


Det kommer att beställas hit en exekutionspatrull från Nord Korea eller Kina!

gasoliner
2005-05-01, 09:29
För oss som hade ögonen med oss så fanns pastasallad med smör och bröd för 50kr att köpa..

sanningen var väl den att Allan redan bestämt sig för sin Bratwurst och därmed förblindades av tanken.. *innocent*

Alla de andra punkterna håller jag med om, luktade riktigt sur svett och skit bland mattorna där bakom scenen.. :booty:
läkare brukar tom. finnas tilhanda på tex. mopedracing!, men inte på BB-tävlingar?..riktigt dåligt tycker jag.

TCOG
2005-05-01, 11:32
får la säga mitt som allan sa...

1. tyckte jag såg dig gå förbi vid slutet allan men jag hann ej se riktigt....
2. träffade jörgen, mycket trevlig kille och pdaddy som alltid är trevlig...
3. arenen var ett skämt eftersom de skulle först särbedömma höger sen vänster också SÅ STÖRANDE! sen var det också jävligt störande att man hörde speakern från kampsporten samtidigt vafan! den enda BRA spekaern jag sett är Ove Rytter :thumbup:
4. fattar inte heller varför dom plockar tre bästa i klasserna för overall när det verkligen handlade bara om tungvikten.
5. martin kjällströms quad/hamstring/röv separation var någon av det sjukaste jag sett....äntligen ett proffs i GBG, såg ut som han trivdes också på scenen mycket!
6. Träffade Flex och snackade lite med honom, också trevlig och frågade angående om han skulle göra comeback så sa han hela tiden "possibly" så man fattade inte riktigt...
7. får tacka Gosh för turen upp&ner TACK(han har tagit typ 2000 bilder så han kommer lägga upp lite senare väl kanske...
8. hoppas dom inte lägger SM i västerås!!!!!!!!!

Jet
2005-05-01, 11:47
"5. martin kjällströms quad/hamstring/röv separation var någon av det sjukaste jag sett....äntligen ett proffs i GBG, såg ut som han trivdes också på scenen mycket!"

Efter vad jag hört hade proffslicensen dragits in. det var enligt uppgift därför tyskarna inte dök upp.....

TCOG
2005-05-01, 11:50
Efter vad jag hört hade proffslicensen dragits in. det var enligt uppgift därför tyskarna inte dök upp.....

mycket synd om det är så...

läste på Exhale att Boris inte kom eftersom han skulle coacha en kille i en tävling i Tyskland....Wolf har jag inte hört nåt om...

zam
2005-05-01, 15:36
Dessutom - hur svårt är det att få fram ett papper med namnen på de som ska tävla. Som man som betalande åskådare kanske t o m kunde fått läsa....

Dessutom...måste det vara fyrtioelva klasser? Måste man se Lasse Andersson posera tre gånger i olika klasser?

Dessutom...hur smart var det att ha kampsportarnas mattor i gången där man skulle gå mellan expot och scenen?

Dessutom... måste man ha en overall mellan ALLA medaljörer från alla klasser? När alla VISSTE att det bara skulle handla om tungviktarna?

Dessutom...ska man inte ha läkare på plats. Såg skitläskigt ut när Lena Hedblad och två andra damer dråsade i backen av värmeslag/uttorkning? Och det enda som fanns till hjälp var folk som viftade med handdukar....

Dessutom...kan ingen bara SKJUTA Janne Malmqvist? Han är så pinsam som speaker att man vill springa därifrån.


allan



Håller med om det mesta.
Evenemang har byggarbranschen alltid varit odugliga på.

Ett enkelt program med ungefärliga tider,nummer o tävlande osv kan väl inte vara särskilt svårt att få fram?

Har sagt det tusen ggr förr;den dag någon får för sig/får tillstånd att servera en enkel thairätt el. dyl.,då har vi en ny miljonär.Fan t o m pasta med tonfisk skulle ju funka.Nu får man leva på korv eller bars...







Men dissa inte Lasse Andersson.. *grr27* :D

z_bumbi
2005-05-01, 16:18
Evenemang har byggarbranschen alltid varit odugliga på.

Detta är inte riktat enbart till zam men citatet passade ganska bra in.

Är det någon som har tänkt på att byggningen faktiskt har bättre evenemang än sporten har råd med?
Ser man till antalet deltagare, licensavgfter, antalet arrangemang varje år osv så är inte sporten så stor och det finns inte så mycket pengar. Finns det inte pengar kanske det är bättre att det blir en tävling än att man ska kräva mer av arrangemangen.

Tidigare tävlingar i Västerås har hållit högre standard på lokalerna för publiken än något SM jag varit på i Styrkelyft eller tyngdlyftning, jag kan mycket väl tänka mig att förhållandena för de tävlande också har varit bättre i jämförelse. Det är ingen inom byggningen som inser hur bra de haft det under ett antal år och nu när verkligenheten kommer ifatt så blir det en chock..

zam
2005-05-01, 16:44
Detta är inte riktat enbart till zam men citatet passade ganska bra in.

Är det någon som har tänkt på att byggningen faktiskt har bättre evenemang än sporten har råd med?
Ser man till antalet deltagare, licensavgfter, antalet arrangemang varje år osv så är inte sporten så stor och det finns inte så mycket pengar. Finns det inte pengar kanske det är bättre att det blir en tävling än att man ska kräva mer av arrangemangen.

Tidigare tävlingar i Västerås har hållit högre standard på lokalerna för publiken än något SM jag varit på i Styrkelyft eller tyngdlyftning, jag kan mycket väl tänka mig att förhållandena för de tävlande också har varit bättre i jämförelse. Det är ingen inom byggningen som inser hur bra de haft det under ett antal år och nu när verkligenheten kommer ifatt så blir det en chock..


Du har rätt i det du säger men det förändrar ju inte det faktum att evenemanget som sådant inte håller någon toppklass.

Det är ju små skitsaker som stör lite;de två jag nämde t ex.En speaker av klass måste ju också gå att hitta?

Kongresscentrat funkade ju bättre för själva tävlingen(för publik iaf) men expohallen med tillhörande scen var ju mkt bra i Västeråshallen.

Dessutom tycker jag att det var kul med lite andra tävlingar än enbart byggning också,så allt var inte enbart skit om det nu låter så,långt ifrån.

z_bumbi
2005-05-01, 17:36
zam: Alla deltagarlistor bör ju finnas på en dator någonstans så att printa ut dessa och sen kopiera i 100-200 ex är ju ingen stor uppgift och det bör självklart finnas vid en tävling av den här typen.

Det finns däremot alltid ett gäng som säger att man ska ha bättre lokaler, bättre det, bättre det osv utan att berätta var pengarna ska komma ifrån eller vem som ska orka göra det.

z_bumbi
2005-05-01, 17:45
Och så vill jag höra mera skvaller.

Hände det inget roligt?

Fanns det något nytt underredskap för träning?

Osv.

pellepedal
2005-05-01, 17:55
Håller med om att speakarna borde sparkas... De hade ju inte koll på nåt. Och se kom aldrig ihåg att säga vilken klass det var som skulle upp åp scenen. Lite störande när man inte har nåt sorts program att kolla i.

Det var rätt störande med kamparna och byggningen i samma sal. Både när man skulle till läktarn och när man hörde deras speaker i bakgrunden hela tiden.

Det var kul att de fått dit så många bra "gamla" byggare och proffs...

Mässan kändes lite liten och tråkig tycker jag...

Kul att se en del ansikten från Kollozeum oxå... Såg Pdaddy, Jörgen, tror jag såg TCOG med...

Tungvikten var grym att se... FREAKY!!!

Det var kul att se Sverker oxå. Där är en kille som hade roligt på scenen. :thumbup:








Det sista hade inget med NOGP2005 att göra. Det tog jag bort.
Sverker.

Allan
2005-05-01, 18:02
... det förändrar ju inte det faktum att evenemanget som sådant inte håller någon toppklass.

Det är ju små skitsaker som stör lite;de två jag nämde t ex.En speaker av klass måste ju också gå att hitta?

Kongresscentrat funkade ju bättre för själva tävlingen(för publik iaf) men expohallen med tillhörande scen var ju mkt bra i Västeråshallen.

Dessutom tycker jag att det var kul med lite andra tävlingar än enbart byggning också,så allt var inte enbart skit om det nu låter så,långt ifrån.

Instämmer till fullo. Det var efter omständigheterna ett bra arrangemang, bra nivå på de tävlande, bra ljus och ljud - men fortfarande finns de här små irritationsmomenten kvar som fanns för tjugo år sen också. Det vore ju så ohyggligt lätt att eliminera i varje fall deltagarfrågan genom att kopiera upp en startlista.
Det skulle ha varit jättekul att kunna slänga upp samtliga resultat men det är svårt när man inte ens vet hur folk stavar sina namn.

Och sluta upp med det där "vem ska betala". Det här kostar inga pengar.


allan

pellepedal
2005-05-01, 18:19
Dessutom blav jag lite besviken på Csaba... Han var väldigt off eller? Såg inte alla ut att vara i form. Såg inte riktigt ut att vilja vara där i finalen.

TCOG
2005-05-01, 18:22
Dessutom blav jag lite besviken på Csaba... Han var väldigt off eller? Såg inte alla ut att vara i form. Såg inte riktigt ut att vilja vara där i finalen.

nej han var inte off, han var i bättre form också sen veckan tidigare bara att om jag ska få säga mitt så kan inte Csaba konkurrera med kjällstörm, larsen och freaks som dom.

det är därför lite missvisande också när folk säger att han är Sveriges nästa proffs, det håller jag inte med om.

z_bumbi
2005-05-01, 18:32
Och sluta upp med det där "vem ska betala". Det här kostar inga pengar.


allan

Nej deltagarlistor kostar inga pengar.

pellepedal
2005-05-01, 18:35
nej han var inte off, han var i bättre form också sen veckan tidigare bara att om jag ska få säga mitt så kan inte Csaba konkurrera med kjällstörm, larsen och freaks som dom.

det är därför lite missvisande också när folk säger att han är Sveriges nästa proffs, det håller jag inte med om.

Ok.. har inte sett honom tidigare irl. Hade lite högre förväntningar på honom bara.

tinus
2005-05-01, 18:51
Jag håller med om allt det där ät det är lite föööör långt,samt Janne som speaker.. *rolleyes* Måste bara tillägga att speaker nr två var fan ännu sämre!!Herregud karln kunde inte uttala ett namn rätt,inte ens de svenska.Det enda han gjorde var att stå och skrika i mikrofonen..grymt jobbigt!

Allan: Gjorde du? Varför knackade du mig inte på axeln och hälsade för då? :cryout:

Måste även meddela att jag klarade mig genom hela tävlingen utan ett endaste rumpnyp!! :D Det du Palme..
Missade tyvärr även Jörgen *grr27* *cry* men jag såg honom!!

Allan
2005-05-01, 19:39
Allan: Gjorde du? Varför knackade du mig inte på axeln och hälsade för då? :cryout:



Jag är blyyyg.....Tror det var vi som passade era jackor, eller har jag blandat ihop er nu. De som satt framför oss var definitivt från Sundsvall - det var ett rackarns skrikande på Mattias......



allan

Cilia
2005-05-01, 20:40
Måste även meddela att jag klarade mig genom hela tävlingen utan ett endaste rumpnyp!! :D Det du Palme..
det var tur det eftersom jag har paxat Palmes rumpa *g'

palme
2005-05-01, 20:42
Var jag som skulle klämma på hennes.

Du var fin i din röda topp eller vad det kallas tinus. Något jobbiga kompisar dock som ropa med en av de fulaste dialekterna på jorden...

Cilia
2005-05-01, 20:47
Var jag som skulle klämma på hennes.

Du var fin i din röda topp eller vad det kallas tinus. Något jobbiga kompisar dock som ropa med en av de fulaste dialekterna på jorden...
som om det skulle vara en bättre situation? *eg*
du får vara snäll mot norrlänningarna dom har fin dialekt och den som inger mest förtroende enligt undersökningar

zam
2005-05-01, 21:18
Ok.. har inte sett honom tidigare irl. Hade lite högre förväntningar på honom bara.


Man fick intrycket att Csaba var lite slät för att de andra var så ruskigt rippade.

Csaba har fina linjer men det saknas nåt.Svårt att säga vad,lite mer massa,lite mer hårdhet och mycket mer självförtroende i poseringen kanske.Han ser ut att ha förlorat direkt han kliver ut på scenen. :confused:

Lasse Kongo
2005-05-01, 21:21
Csaba är ju inte direkt gammal, han har tiden framför sig.

Tcogogo kanske har rätt i att han inte är sveriges NÄSTA proffs, men ja tror def han kommer nå dit han vill, utan tvekan, han blir proffs en vacker dag.

Allan
2005-05-01, 21:22
http://www.exhalemag.com/forum/uploads/post-6-1113682770.jpg

Csaba och Sune för ett par veckor sen


allan

HenrY
2005-05-01, 21:26
http://www.exhalemag.com/forum/uploads/post-6-1113682770.jpg

Csaba och Sune för ett par veckor sen


allan

Fan den där Sune dwarfar ju Csaba på den bilden!
Satan vikka armar han ligger inne med! :hbang:

Krampus
2005-05-02, 02:35
nej han var inte off, han var i bättre form också sen veckan tidigare bara att om jag ska få säga mitt så kan inte Csaba konkurrera med kjällstörm, larsen och freaks som dom.

det är därför lite missvisande också när folk säger att han är Sveriges nästa proffs, det håller jag inte med om.


Word. Sen blev han väll tom slagen av den lättare Pierre Chaumon i GP:n?

tinus
2005-05-02, 07:03
Jag är blyyyg.....Tror det var vi som passade era jackor, eller har jag blandat ihop er nu. De som satt framför oss var definitivt från Sundsvall - det var ett rackarns skrikande på Mattias......

allan

Hm..mycket möjligt.Jag hade en röd tröja på mig :D
Japp ett väldigt massa skrikande på Mattis..och Jesper och Christel :hbang: Är lite hes idag,men det var det värt!!

tinus
2005-05-02, 07:04
Var jag som skulle klämma på hennes.

Du var fin i din röda topp eller vad det kallas tinus. Något jobbiga kompisar dock som ropa med en av de fulaste dialekterna på jorden...


Tack Palme *flex* vart satt du någonstans då??
Hur vet du att det inte var jag som ropade? :em: *slap* Så hemsk dialekt har vi väl ändå inte...

Jorgen
2005-05-02, 08:29
Dessutom - hur svårt är det att få fram ett papper med namnen på de som ska tävla. Som man som betalande åskådare kanske t o m kunde fått läsa....

Dessutom...måste det vara fyrtioelva klasser? Måste man se Lasse Andersson posera tre gånger i olika klasser?

Dessutom...hur smart var det att ha kampsportarnas mattor i gången där man skulle gå mellan expot och scenen?

Dessutom... måste man ha en overall mellan ALLA medaljörer från alla klasser? När alla VISSTE att det bara skulle handla om tungviktarna?

Dessutom...ska man inte ha läkare på plats. Såg skitläskigt ut när Lena Hedblad och två andra damer dråsade i backen av värmeslag/uttorkning? Och det enda som fanns till hjälp var folk som viftade med handdukar....

Dessutom...kan ingen bara SKJUTA Janne Malmqvist? Han är så pinsam som speaker att man vill springa därifrån.


allan

Att det inte fanns deltagarlistor beror som vanligt på att dom skrivs under invägningen. Hotellet tog tre spänn per kopia, hallen eller Roger hade ingen kopieringsapparat och ingen i förbundet hade släpat med sig en.

Jag tyckte att det var få klasser jag. Två nybörjarklasser, en junior, en dam, en vet och fyra "riktiga" klasser plus overall och två BF plus overall.
Om det kommer som regel eller inte vet jag inte, men vi snackade om det iallafall. Att man endast skall få tävla i en klass. Det är tråkigt både för domare och publik att se samma byggare flera gånger.

Att man fick gå vid kampsportarna (som jag också hatade) var säkert för att man skulle bli tvungen att gå genom expot för att komma till scenen.

Det var Roger som bestämde vilka som skulle gå vidare till overall.

Två av domarna utbildar sig till läkare och rusade bak scen, men visst sören skall det finnas utbildad personal på plats. Ffa när Lena tävlar, det var samma sak (inte lika allvarligt) förra året.

Janne är (i mitt tycke) en av dom vettigare speakers vi har här. Jonas var något virrig, men det kan man förstå om det var hans första gång. Janne håller ju tempot uppe och har koll på läget iallafall. Men det är så med Malmkvist, antingen så gillar man honom eller så gör man det inte alls.

//Jörgen

no1fitness
2005-05-03, 01:20
Jag tycker Janne var rolig...
Sedan gillar jag Tinus dialekt !! *kissass*
Tyckte Roger gjorde ett misstag genom att ta med alla top 3 till overallen. Blev segt...Men arrangören bestämmer.

z_bumbi
2005-05-03, 06:27
Att det inte fanns deltagarlistor beror som vanligt på att dom skrivs under invägningen. Hotellet tog tre spänn per kopia, hallen eller Roger hade ingen kopieringsapparat och ingen i förbundet hade släpat med sig en.

Det ett antal kopieringsmaskiner i Västerås så problemet kan inte ha varit oöverkompligt med några minuters planering?

Jorgen
2005-05-03, 16:04
Det ett antal kopieringsmaskiner i Västerås så problemet kan inte ha varit oöverkompligt med några minuters planering?
Säkerligen inte. Men vi hade inte tid att fixa med det. Invägingen var klar kl 21:00 och då återstod det en massa jobb, själv satt jag uppe till ca kl 00:30 och skrev domar-remsor.

Men visst, jag håller med dig om att det skall finnas deltagarlistor ute, det blir mycket roligare för publiken och lättare att hänga med. Men det är isåfall arrangören som får stå för dom.

//Jörgen

z_bumbi
2005-05-03, 16:12
Men det är isåfall arrangören som får stå för dom.

//Jörgen

Japp.