handdator

Visa fullständig version : Vem vann overallen på NOGP???


Eatalot
2005-04-30, 21:12
Källström?

Allan
2005-04-30, 21:19
Yep. Snäppet före Sune Larsen. Fast jag tyckte det skulle ha varit tvärtom.


allan

Eatalot
2005-04-30, 21:19
Grymt! kul att en svensk krossar utlänningarna då de kommer och tror de ska bli proffs=) speciellt tysken!

Allan
2005-04-30, 21:21
Tyskarna dök aldrig upp. Och det var fan inte fråga om nån kross. Det kunde likagärna ha gått åt andra hållet.

allan

Eatalot
2005-04-30, 21:22
Ah, så Kleine var inte med?

AnimalGen
2005-04-30, 21:41
Yep. Snäppet före Sune Larsen. Fast jag tyckte det skulle ha varit tvärtom.

Är inte han avstängd?

Allan
2005-04-30, 21:43
Inte Sune.


allan

AnimalGen
2005-04-30, 22:02
Okej, hade bara för mig att han hade åkt ditt på ett prov.

Herkulez
2005-04-30, 22:13
Okej, hade bara för mig att han hade åkt ditt på ett prov.
jo men han har avtjänat sitt straff nu.

abjorn
2005-04-30, 23:01
bilder :whipped:

Allan
2005-04-30, 23:10
Kommer kanske några när fotografen vaknat....Överhuvudtaget var det dåligt med kameror där...


allan

palme
2005-05-01, 05:58
Yep. Snäppet före Sune Larsen. Fast jag tyckte det skulle ha varit tvärtom.


allan


Motivera gärna. Jag anser att domarna gjorde rätt att placera martin före sune. Han vann imo på sina ben och hårdheten.

Bucyrus
2005-05-01, 11:26
Kommer kanske några när fotografen vaknat....Överhuvudtaget var det dåligt med kameror där...


allan "fotografen" är vaken, men bilderna är mörkare än Sune Larsens brunkräm, alltså inget att lägga upp här......däremot har jag lite rörliga bilder på Martin Och Sune :) .......

Bucyrus
2005-05-01, 12:21
"fotografen" är vaken, men bilderna är mörkare än Sune Larsens brunkräm, alltså inget att lägga upp här......däremot har jag lite rörliga bilder på Martin Och Sune :) .......
Det blev en bild i alla fall trots mörkret......Martin och Sune:

Arne Persson
2005-05-01, 12:44
Boris Kleine var helt överlägsen i Köpenhamn. Han hade nog blivit en svår bit för Martin och Sune.

Bucyrus
2005-05-01, 12:54
Ang. dom "rörliga bilderna" på Martin och Sune....dom kommer....måste kolla i manualen hur man gör :) .........

Mac
2005-05-01, 13:01
Har tävlingen någon hemsida med bilder?

Allan
2005-05-01, 14:20
Man måste bara imponeras av Sune Larsens armar. På den nivån brukar det inte vara nämnvärd skillnad mellan gubbarna, men här är det en märkbar skillnad. Måste handla om flera centimetrar. Och trots Källströms (Kjellström? Kjällström?) ribbor på gluteus så var Sune hårdare i korsryggen, och hade bättre rygg. Det var riktigt tight - hade tävlingen gått i Danmark hade Sune Larsen vunnit.


allan

Allan
2005-05-01, 14:20
Har tävlingen någon hemsida med bilder?

Nej.


allan

jakke
2005-05-01, 15:46
Finns det resultat ute än då?

no1fitness
2005-05-01, 16:40
Motivera gärna. Jag anser att domarna gjorde rätt att placera martin före sune. Han vann imo på sina ben och hårdheten.

Håller helt med ! :thumbup:
Sune ser lite osymmetrisk ut med sin enorma rygg, då inte benen helt hänger med tyvärr. Men såå grym rygg hade han, dansken !! :bow:

Action
2005-05-01, 18:30
Man måste bara imponeras av Sune Larsens armar. På den nivån brukar det inte vara nämnvärd skillnad mellan gubbarna, men här är det en märkbar skillnad. Måste handla om flera centimetrar. Och trots Källströms (Kjellström? Kjällström?) ribbor på gluteus så var Sune hårdare i korsryggen, och hade bättre rygg. Det var riktigt tight - hade tävlingen gått i Danmark hade Sune Larsen vunnit.


allan

Man vinner inte tävlingar på att ha stora armar och en bra dubbel-biceps bakifrån.

Det som faktiskt syns mest är Line-Up posering framifrån och i den och flera andra poser var Martin totalt överlägsen Sune. Tror Martin hade vunnit även i Danmark!!

Om Sunes ben hade matchat överkroppen och om han hade poserat bättre så hade han kunnat ta segern.

Off-Topc:Sune är annars riktigt trevlig, tror jag iaf om jag fattade det han sa rätt.. :D

Allan
2005-05-01, 19:37
Nu får ni det att låta som Martin Kjellström var helt överlägsen. Det var han inte. Det fanns tillräckligt många kunniga i publiken som tyckte att Sune skulle vinna för att man faktiskt ska få säga det. Jag satt med ytterligt rutinerat manskap som var glada över att de slapp döma.
Ingen skam åt Martin Källström, han är jättebra. Men Sune är mer min kopp té.


allan

Eatalot
2005-05-01, 19:55
Nu får ni det att låta som Martin Kjellström var helt överlägsen. Det var han inte. Det fanns tillräckligt många kunniga i publiken som tyckte att Sune skulle vinna för att man faktiskt ska få säga det. Jag satt med ytterligt rutinerat manskap som var glada över att de slapp döma.
Ingen skam åt Martin Källström, han är jättebra. Men Sune är mer min kopp té.


allan

dina ögon är helt enkelt inte tillräckligt färgade av patriotism
:D

Eatalot
2005-05-01, 20:01
Fick han proffskort eller vad händer? ifall han inte fick det tycker jag de kan lägga ned svensk byggning helt, så skandalöst uruselt.

Allan
2005-05-01, 20:04
Envisa rykten gör gällande att det inte delades ut något proffskort vare sig på dam- eller herrsidan. Jag skulle gärna veta säkert vad som gällde.

allan

Joachim B
2005-05-01, 20:28
Det delades inte ut några proffskort då det enligt IFBB måste gå, via ansökan, genom förbundet (så vitt jag har hört). Dock är det fixat enligt SKKF och Martin får därmed sitt proffskort.

Joachim B
2005-05-01, 20:32
Nu får ni det att låta som Martin Kjellström var helt överlägsen. Det var han inte. Det fanns tillräckligt många kunniga i publiken som tyckte att Sune skulle vinna för att man faktiskt ska få säga det. Jag satt med ytterligt rutinerat manskap som var glada över att de slapp döma.
Ingen skam åt Martin Källström, han är jättebra. Men Sune är mer min kopp té.


allan

Jag tror du drack för många fulöl utanför hallen, Allan. Martin var både hårdare och mer komplett. Raka domarettor och en rättvis seger. 'nuff said!

Eatalot
2005-05-01, 20:36
Det delades inte ut några proffskort då det enligt IFBB måste gå, via ansökan, genom förbundet (så vitt jag har hört). Dock är det fixat enligt SKKF och Martin får därmed sitt proffskort.

gott att höra.

vilken grym form han var i Kjellström, den hårdheten hade räckt långt på olympian! både julgran å räfflad röv :hbang:

zam
2005-05-01, 20:38
Visst,Källström hade lårbiccarna o gluttarna(vad jag hatar det ordet *spy* ..),framsidan tyckte jag var rätt jämna men Larsen VAR mer packad på hela överkroppen.Dock låg Sune inne med en lite bredare midja så visst var det hårt.

Martin var bra,till och med jävligt bra,men nog var Sune snäppet vassare.
I alla fall i mitt och mitt sällskaps tycke.

Jorgen
2005-05-01, 21:46
Får jag ge en domarjävels synpunkt på det hela?

Ja, det kommer jag att göra i vilket fall som helst.

I mina ögon var Martin en klar vinnare. Visst har Sune en imponerande överkropp, ffa armarna och en köttig rygg, men det räcker inte när man möter någon som är mer komplett och riktigt hård. Sune saknade hårdhet på benen, ffa baksidan och gluttarna och såg väldigt bred (i en negativ bemärkelse) ut i sidechesten. Han hade dessutom en väldigt dålig linepose.

//Jörgen

Herkulez
2005-05-02, 19:14
Får jag ge en domarjävels synpunkt på det hela?

Ja, det kommer jag att göra i vilket fall som helst.

I mina ögon var Martin en klar vinnare. Visst har Sune en imponerande överkropp, ffa armarna och en köttig rygg, men det räcker inte när man möter någon som är mer komplett och riktigt hård. Sune saknade hårdhet på benen, ffa baksidan och gluttarna och såg väldigt bred (i en negativ bemärkelse) ut i sidechesten. Han hade dessutom en väldigt dålig linepose.

//Jörgen
:thumbup:

av att dömma alla bilder (ja tom dom obligatoriska) så var Martin en klar vinnare, visst sune är freakig, men martin är komplett.....och Freakig, hård överallt och inte bara på överkroppen som dom tenderar att vara i dom viktklasserna oftast.

Allan
2005-05-02, 19:48
Vill bara påpeka att en del av oss som tyckte att Sune skulle ha vunnit har sett rätt många tävlingar och dömt litegrann också. Visst, Kellström vann men att påstå att det var solklart är väl att ta i...


allan

Joachim B
2005-05-02, 20:28
Vill bara påpeka att en del av oss som tyckte att Sune skulle ha vunnit har sett rätt många tävlingar och dömt litegrann också. Visst, Kellström vann men att påstå att det var solklart är väl att ta i...


allan

Jag vill inte vara dryg, Allan. Dock var det i detta fall tämligen solklart. Dessvärre var inte ljuset speciellt bra vilket gjorde att de som satt längre bak i lokalen inte uppfattade de tävlandes hårdhet på samma sätt. Detta var lite till Sunes fördel som hade mörkare färg och mer olja. Dock hade Martin mer färg till finalen.
En annan grej som inte var bra var reklamskyltarna som satt i höjd med de tävlande, varav en av dessa var vit. När de tävlande stod framför denna såg man inte mycket av fysiken om man inte satt på de främsta raderna.

Och om dessa experter varit på många tävlingar och även dömt så borde de veta att det är stor skillnad på att se de tävlande från domarplats och första rad, mot vad det är att se dem några rader bak, från mitten eller längst bak i arenan. Dessutom bör de även veta vilka bedömningskriterier som gäller. Sune hade bättre armar och något tjockare rygg än Martin, vilket knappast räcker till en seger. Jörgen sammanfattade det hela väldigt bra ovan.

pellepedal
2005-05-02, 20:48
Martin vann med raka domarettor.
Gilla läget!

Alexfit
2005-05-04, 10:19
Dom flesta dommarna sa att det såg ganska close ut framifrån, men när dom vände på sig så var alt avgjort. Martin var mycket jämnare och hårdare enn vad Sune var.

All kredit til Roger på Gymgros*isten i Göteborg som har gjort Martins diet. Han har lyckats med det som många andra inte har fått til. Han vet vad han pratar om. Han är Sveriges svar på Chad Nicolls.

mvh
Alexfit

Lasse Kongo
2005-05-06, 18:47
Dom flesta dommarna sa att det såg ganska close ut framifrån, men när dom vände på sig så var alt avgjort. Martin var mycket jämnare och hårdare enn vad Sune var.

All kredit til Roger på Gymgros*isten i Göteborg som har gjort Martins diet. Han har lyckats med det som många andra inte har fått til. Han vet vad han pratar om. Han är Sveriges svar på Chad Nicolls.

mvh
Alexfit

Hur såg dieten ut i korta drag då, om du nu vet det.

Alexfit
2005-05-06, 20:11
Hur såg dieten ut i korta drag då, om du nu vet det.
Jag vet hur den var men det är upp til Roger själv att avslöja om han har lust. Alt är individuelt annpassat och det kräver mycket av personen som ska följa det, mer enn dom flesta orkar. Men så blir resultaten därefter också *flex*

Lasse Kongo
2005-05-06, 23:20
Jag vet hur den var men det är upp til Roger själv att avslöja om han har lust. Alt är individuelt annpassat och det kräver mycket av personen som ska följa det, mer enn dom flesta orkar. Men så blir resultaten därefter också *flex*

Well, misstänkte att du skulle skriva att den var typ hemlig..

Dock är det ju ingen hemlighet hur man tappar fett, men vi hoppas väl Roger avslöjar denna hemliga diet, kan vara rolig läsning.

Alexfit
2005-05-07, 06:23
Well, misstänkte att du skulle skriva att den var typ hemlig..

Dock är det ju ingen hemlighet hur man tappar fett, men vi hoppas väl Roger avslöjar denna hemliga diet, kan vara rolig läsning.
Jag vill inte berätta något sedan Roger tar sig betalt för att vara coach så det hade ju inte varit rättvist mot honom.

Myten
2005-05-07, 14:21
Ja han va ju skapligt hård själv när det bagav sig, så det verkar finnas nått där!