handdator

Visa fullständig version : Vältränad rumpa!


cinema
2005-04-30, 01:08
Har suttit och letat lite på olika forum om detta ämne. Men har inte hittat något bra svar!

Undrar bara? Om man vill ha en fast och mindre rumpa så gäller det att gå/springa och äta rätt?

Stämer detta? :booty:

Mvh Zach :confused:

mmmCay
2005-04-30, 01:30
Om du vill av med fettet på din rumpa är det en kaloriunderskott som gäller. Du kan inte påverka om fettet som tas från kroppsfettdepåer kommer av rumpen eller någon annan plats. Dvs, punktförbränning fungerar ej.

Sen, om du vill bygga "tuffa" rumpmuskler är det knäböj, raka marklyft bland annat som gäller. Fast denna fråga tillhör till Träning avdelning av forumet.

För övrigt ser det konstigt ut när man har bara en vältränad kroppsdel.

cinema
2005-04-30, 01:38
OK! Jag är inte ute efter bara en vältränad rumpa. Jag har styrke tränat 2 år seriöst och börjar få en riktigt nice kropp. Men så har jag ej en fast rumpa (ank-röv) som jag skulle vilja få bort nu innan sommaren.
Eller få en fastare. Men sedan om jag skall träna den så är jag rädd att den blir större (knä böjd) m.m.

King Grub
2005-04-30, 05:12
En fast rumpa innebär oftast en större muskel. En platt rumpa är sällan fast.

Snake
2005-04-30, 09:04
OK! Jag är inte ute efter bara en vältränad rumpa. Jag har styrke tränat 2 år seriöst och börjar få en riktigt nice kropp. Men så har jag ej en fast rumpa (ank-röv) som jag skulle vilja få bort nu innan sommaren.
Eller få en fastare. Men sedan om jag skall träna den så är jag rädd att den blir större (knä böjd) m.m.

Det är inget du kan komma ifrån, stark benmuskulatur = stark rumpa.

aliquis
2005-04-30, 12:28
Och framförallt, vad är vitsen med en platt rumpa? :D

Snake
2005-04-30, 13:03
Och framförallt, vad är vitsen med en platt rumpa? :D

Precis! Jag har ett jävla putarsle, pga många år av hockey och på senare år knäböj. The girls loove it *rolleyes*

Tolkia
2005-04-30, 13:24
En fast rumpa innebär oftast en större muskel. En platt rumpa är sällan fast.
Och en platt rumpa är ju inte nödvändigtvis detsamma som en LITEN rumpa - den har en tendens att kunna växa på bredden också, de gånger tillväxten inte beror på MUSKEL-tillväxt. ;) En slapp rumpa hänger dessutom, nästan hur liten den än är.

Metal_boy_
2005-04-30, 13:30
styrketräning, ordentligt med kardio och minska på matintaget. Den enda kombinationen du behöver. Sen får du reglera och prova dig fram.

Piranha
2005-04-30, 13:36
Liten rumpa suger ...

Stor tajjt put röv som genereras av 100 tals tunga djupa böj , det är grejjer det , och som partytrick kan du alltid knäcka valnötter mellan skinkorna..

slowpoke
2005-04-30, 14:05
och som partytrick kan du alltid knäcka valnötter mellan skinkorna..

:D

zanzi
2005-04-30, 14:50
Liten rumpa suger ...

Stor tajjt put röv som genereras av 100 tals tunga djupa böj , det är grejjer det , och som partytrick kan du alltid knäcka valnötter mellan skinkorna..

Som den här tjejen då :D
Nutcracker (http://video.craveonline.com/video/index.php?showVideo=392&statsid=26&pid=52)

Piranha
2005-04-30, 14:59
Wooooooho !!!

Cilia
2005-05-01, 09:28
fasta rumpor är snyggt, vem vill ha en platt rumpa?

HenrY
2005-05-01, 10:09
hahahahaha, kör ben böj! Fy helvete vikken röv man får!:D
jag har dock för stor röv om man jämför med t.ex. hamstrings, vikken e jobbigt! *rolleyes*