handdator

Visa fullständig version : smekast innan deffen :)


niklasbeta
2005-04-29, 18:33
Ja nästa vecka börjar deffen o så här ser man ut innan! :)

OBS! Skojbilder efter dagens träningspass. Därför inga seriösa poser!
Status : 17 År tränat i 2 år helt ren! Längd 188 cm 85,5 kg tung skall ner till 78-80 *flex*

IfK
2005-04-29, 18:43
Var sitter de pannorna? De som skall bort, alltså.

Bra bygge, dock kanske ryggen behöver lite mer pisk?

niklasbeta
2005-04-29, 18:46
Var sitter de pannorna? De som skall bort, alltså.

Bra bygge, dock kanske ryggen behöver lite mer pisk?


Ja haha dem sitter där dem inte ska. Har ett par goa lovehandles som ska bort! Ja ryggen slackar lite men ja pumpar den för fullt just nu!
Tack för svaret!

Pdaddy
2005-04-29, 19:39
Skippa Deffen, du vill inte tappa onödigt me muskelmassa när du redan ser bra ut...

My 5 cents

M

Spannmål
2005-04-29, 19:50
Jäkligt snygg form! Dock tycker jag inte att du skall ner till några 78, det borde räcka fint om du plockar bort 3-4 kg. Rutorna ligger ju redan på plats ganska bra!

Spannmål
2005-04-29, 19:51
Förresten, har du några stats (kroppsmått, bänk/mark/böj etc) får du gärna posta dem!

niklasbeta
2005-04-29, 19:55
Skippa Deffen, du vill inte tappa onödigt me muskelmassa när du redan ser bra ut...

My 5 cents

M
Men ja vill få ner fettprocent till under 10 en gång... kolla hur ja ser ut. Äter dessutom rikligt med protein 315 g om dagen! så ja hoppas inte tappa muskelmassa. *rolleyes*

Pdaddy
2005-04-29, 19:56
Dra inte ner för mycke på Kolhydraterna bara å tänk på att äta FETT..

M

niklasbeta
2005-04-29, 20:03
Förresten, har du några stats (kroppsmått, bänk/mark/böj etc) får du gärna posta dem!

Ja mina resultat gällande mark/böj/bänk är inte imponerande. Då jag la in dem som basövningar för nån månad sen. Bänk: 110 Mark: 140+ (har aldrig maxat) Böj: 100+ (har aldrig maxat)

Kroppsmått kommer snarast!

Vad det gäller att gå ner till 78 så tror ja att jag överdrev lite. 80 borde räcka! :devil:

Tack för kritiken! :naughty:

niklasbeta
2005-04-29, 20:05
Dra inte ner för mycke på Kolhydraterna bara å tänk på att äta FETT..

M

Jag försöker att äta "rätt". Mycket protein sen kompleterar jag alltid frukost lunch o midda med omega 3 tabbar.

Tack för kritiken!

Allan
2005-04-29, 20:06
Du kommer enbart att tappa massa. Lägg ner de där defftankarna. Du kan inte ha några kärlekshandtag att tala om med det mellangärdet.


allan

johnnytex
2005-04-29, 20:12
Det såg ju grymt bra ut framifrån, tuttarna sitter där dem ska *flex*

Ryggen släpar kanske lite? Jag tycker inte heller du ska deffa ngt. Fortsätt bygg som du gjort nu istället, du är ju inte fet, tvärtom ser ju bra ut nu!

niklasbeta
2005-04-29, 20:18
Du kommer enbart att tappa massa. Lägg ner de där defftankarna. Du kan inte ha några kärlekshandtag att tala om med det mellangärdet.


allan

Okej! Tack! Men om ja bibehåller kosten (om inte ökar lite på proteinet) och börjar gå på morgonen ?! då borde ja ju inte tappa massa?

niklasbeta
2005-04-29, 20:19
Det såg ju grymt bra ut framifrån, tuttarna sitter där dem ska *flex*

Ryggen släpar kanske lite? Jag tycker inte heller du ska deffa ngt. Fortsätt bygg som du gjort nu istället, du är ju inte fet, tvärtom ser ju bra ut nu!

Ja ryggen slappar! Jobbar stenhårt på den nu!
Tack för de posetiva kommentarerna! Men även de kritiska kommentarerna! Jag är ju här för att lära ! :bow:

Allan
2005-04-29, 20:20
Ökaf förbränning är ju aldrig fel. Men du kommer inte att göra muskulära ökningar då (Ja, jag vet att det finns folk som säger att man visst kan öka i muskler samtidigt som man minskar i fett - och nån gång ska jag väl få se nån sån också).


allan

niklasbeta
2005-04-29, 20:21
Ökaf förbränning är ju aldrig fel. Men du kommer inte att göra muskulära ökningar då (Ja, jag vet att det finns folk som säger att man visst kan öka i muskler samtidigt som man minskar i fett - och nån gång ska jag väl få se nån sån också).


allan

Okej! Hmm... nu blir det svårare. Borde kanske överväga vad som är viktigast ! Tack!

HenrY
2005-04-29, 20:29
Ökaf förbränning är ju aldrig fel. Men du kommer inte att göra muskulära ökningar då (Ja, jag vet att det finns folk som säger att man visst kan öka i muskler samtidigt som man minskar i fett - och nån gång ska jag väl få se nån sån också).


allan

Får bli den första i denna tråd då!;)
Om han nu går en promenad osen tränar på eftermiddagen så kan han ju visst öka i muskler, samtidigt som han iaf håller fett % på en behaglig nivå. Detta förutsatt att han sköter kosten under dagen.
Det jag vill säga är att en morgon promenad knappast kommer förstöra muskelbygget under resten av dagen.

My 5 cents!:)

Mvh

Edit: Om man nu tänker att promenaden är katabol och jämför denna muskelförlust kontra musklerna som han går upp. Så skulle iaf jag hellre lägga till en del kcal runtomkring träningen än att inte köra någon cardio och behöva äta mindre. Tror jag man ökar bättre på!