handdator

Visa fullständig version : HjÄlp Med UpplÄgg


trådsmal
2005-04-29, 17:40
Hej, jag skulle vilja veta vilka kombinationer man ska köra då man, som mig, har intentionen att börja träna 5ggr/vecka. Dvs ska man köra rygg och axlar samma pass, armar och ben osv, eller fokusera på en muskelgrupp?....vad lämpar sig bäst? ge gärna exempel på olika övningar då jag som extremt novis inte har så många på lager. :) .

Jag har tänkt att börja träna nu på måndag 2/5.

Tack på förhand
MVH
FET, tidigare trådsmal.

nemd
2005-04-29, 17:47
Du får mitt schema som jag tycker funkar skönast. Jag tycker du ska testa dig fram med olika variantr och se vilken du gillar.

Jag tycker man ska tänka så att en lite större muskelgrupp i samma pass som en liten.

Bröst/triceps
ben
axlar/mage
rygg/biceps

lycka till.

z_bumbi
2005-04-29, 17:55
Hej, jag skulle vilja veta vilka kombinationer man ska köra då man, som mig, har intentionen att börja träna 5ggr/vecka.

-klipp-

vad lämpar sig bäst? ge gärna exempel på olika övningar då jag som extremt novis inte har så många på lager. :) .


Det som lämpar sig bäst är att träna ca två gånger per vecka med ett helkropps eller halvkroppsprogram (Med halvkroppsprogramet kan man köra tre gånger per vecka om man verkligen känner att man måste.).

Utan att veta mer om dig så funkar mitt nybörjarprogram bra som ett grundprogram, det är ganska svårt att fixa något mer detaljerat utan att kunna instruera på plats men vissa smärre ändringar går säkert att få till.
Det program jag tänker på hittar du i Best of delen av forumet och här är en .innehållsförteckning (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=30131) för Best of.