handdator

Visa fullständig version : Handleder


Kikki
2005-04-28, 21:00
Jag har karpateltunnelsyndrom i bägge händerna vilket gör att i rodd och latsdrag domnar händerna bort,otroligt irriterande att känna hur händerna ballar ur och det bara är att släppa taget och skaka liv i dom. :furious:

Finns det nåt man kan hjälpa till att "knyta fast" händerna med så man inte behöver hålla i så himla hårt att nerven i handleden blir ihoppressad med domningarna som följd?

obesogen
2005-04-28, 21:22
Jag har karpateltunnelsyndrom i bägge händerna vilket gör att i rodd och latsdrag domnar händerna bort,otroligt irriterande att känna hur händerna ballar ur och det bara är att släppa taget och skaka liv i dom. :furious:

Finns det nåt man kan hjälpa till att "knyta fast" händerna med så man inte behöver hålla i så himla hårt att nerven i handleden blir ihoppressad med domningarna som följd?

Tyvärr skulle jag nog säga att du får skippa dragövningar om du vill att det ska gå över. Att överbelasta är bara dumt, och ett allt för kraftigt tryck på nerven kan orsaka bestående men.
Har du diagnostiserat carpaltunnelsyndrom? Kollat så du inte har diabetes eller RA?
Är det medianus som är klämd?
Annars är det ett väldigt vanligt problem och operation kan ibland vara nödvändigt. Det är dock en ganska enkel operation.

Yip_man
2005-05-03, 18:38
Du skulle ju kunna köra med dragremmar.

Åse Columbus
2005-05-03, 18:41
Du skulle ju kunna köra med dragremmar.

nej .....

gör inte det!!