handdator

Visa fullständig version : Deff - Hur många gram fett / dag?


gargantua
2005-04-28, 20:46
Ni som deffar eller haft en lyckad deff:
Hur många gram fett har ni ungefär legat på per dag?

Jag har fått intrycket att många kör med ett lägre intag än 1 g / kg, det skulle vara intressant att höra lite olika varianter.

King Grub
2005-04-28, 20:49
Min kropp svarar bäst på runt 20 E% fett.

Action
2005-04-28, 21:01
Jag har legat på allt mellan 20gram fett till max 100gram fett under diet. Som bäst har det gått när jag legat på ca 40-50gram per dag. Energiprocenten varierar alltså under dietens gång.

Fredrik_
2005-04-29, 06:49
Ytterligare lite erfarenheter utifrån mina små experiment: 20 energi-% fett kör jag på, och det har funkat alldeles utmärkt. Går jag under den fettmängden blir det av någon anledning mycket trögare att bli av med fläsket.. har testat vara nere på 10 energi-% men det var verkligen ingen hit.

aliquis
2005-04-29, 21:06
Ytterligare lite erfarenheter utifrån mina små experiment: 20 energi-% fett kör jag på, och det har funkat alldeles utmärkt. Går jag under den fettmängden blir det av någon anledning mycket trögare att bli av med fläsket.. har testat vara nere på 10 energi-% men det var verkligen ingen hit.
Du väger 67kg men skall deffa 45dagar till? Du får naturligtvis göra som du vill men flertalet personer här tycker nog du skall försöka växa till dig istället. Längd? Vet du nuvarande bf%?

Fredrik_
2005-04-29, 21:27
Är hela 176 cm lång, har ett BMI på 21.4, fettprocent enligt BIA-våg på ca. 13% men enligt kaliper och omkretsmätningar snarare 16-17% något. Finns bilder på mig här (från 20/2 till 7/4, varning för dålig kvalité):

Bild (http://img.villagephotos.com/p/2005-3/982713/compare2.jpg)

Jag är rätt nöjd egentligen. Det kanske låter lite fånigt, men har man varit "lönnfet" och mycket mer än så i närmare 15 år känns det psykiskt viktigt att bli av även med det sista fläsket, och känna sig i riktigt bra form.

Att bygga på mig muskler blir ju nästa steg.. det behövs.. och det ska bli enormt roligt att göra det och samtidigt försöka hålla en hyfsad kroppsfettnivå :) Är inte så långt kvar tills dess.