handdator

Visa fullständig version : Snabb fråga.


fffffffff
2005-04-28, 12:51
Den här veckan har jag tränat:

Lördag: vila
Söndag:kondition
Måndag:kondition
Tisdag: styrka+kondition
Onsdag:kondition
Torsdag: styrka+kondition
Fredag:vila
Lördag:kondition
Söndag:vila

Dom dagar jag kör styrka+kondition så kör jag först styrka sedan äter jag och sedan 2 timmar senare kör jag konditon.
Får jag ut något av den här träningen tror ni?

jwzrd
2005-04-28, 13:06
Den här veckan har jag tränat:

Lördag: vila
Söndag:kondition
Måndag:kondition
Tisdag: styrka+kondition
Onsdag:kondition
Torsdag: styrka+kondition
Fredag:vila
Lördag:kondition
Söndag:vila

Dom dagar jag kör styrka+kondition så kör jag först styrka sedan äter jag och sedan 2 timmar senare kör jag konditon.
Får jag ut något av den här träningen tror ni?

Varför inte notera dina resultat och se efter själv? Bara en tanke.

fffffffff
2005-04-28, 13:11
Nämen jag undrar bara om det skulle vara möjligt att få resultat av att träna så?

King Grub
2005-04-28, 13:12
Vad menar du med "resultat"?

jwzrd
2005-04-28, 13:13
Nämen jag undrar bara om det skulle vara möjligt att få resultat av att träna så?

Och jag menar att eftersom du inte skrivit någon om vilken typ av resultat du är ute efter; att man tappar styrka är också ett resultat tex, vanligt om man samtidigt tappar fett. Vill du öka din kondition, då i meningen att springa långt tex, så fungerar det förutsatt att du tränar konditionen bra. Det är för lite information i det du skriver för att kunna göra annat än att dryga sig som jag gjorde.

Berätta lite mer om vad du är ute efter så kanske jag har något mer att säga.

Bingo
2005-04-28, 13:14
Får jag ut något av den här träningen tror ni?Ja, det är väl klart att du får. Om det sedan är bästa sättet för att uppnå ditt mål vete katten. Dock, om du med kondition menar precis samma sak alla dagarna så är du lite snett på det. Det är variation som gör'ett. Kort-långt, lätt-hårt, slätmark-backar, snabbt-långsamt osv.

Edit: fem dagar kondition på raken är rätt mycket...

johnnytex
2005-04-28, 13:16
Den här veckan har jag tränat:

Lördag: vila
Söndag:kondition
Måndag:kondition
Tisdag: styrka+kondition
Onsdag:kondition
Torsdag: styrka+kondition
Fredag:vila
Lördag:kondition
Söndag:vila

Dom dagar jag kör styrka+kondition så kör jag först styrka sedan äter jag och sedan 2 timmar senare kör jag konditon.
Får jag ut något av den här träningen tror ni?

Vet visserligen inte hur hårt du kör, längd på pass och hur intenstiva dina kondtionspass osv osv osv är. Men är du lika vikt- och prestationskåt som jag så är det för lite vila. TROR jag. Men varför inte köra som jwzrd sa ;)