handdator

Visa fullständig version : tatueringsfråga


Hewalo
2005-04-28, 10:33
har funderat seriöst på att tatuera mig ,men skulle vilja ha den bara ca 1-3 år , så detja vill ha hjälp med från er är att om det går att tatuera sig som håller bara ett par år. och ifall ni känner till nåt ställe i sthlm som gör det

Johan O
2005-04-28, 10:45
Permanent ska det va. Och detta är tatueringen du ska ha!

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload6/Feminister.jpg

Tolkia
2005-04-28, 11:22
Lånar tråden för en fråga på samma tema: Vad kostar det egentligen att låta göra en tatuering? Alla som tänker komma med det givna svaret "det beror på tatueringen" får gärna istälklet använda energin till att tala om vad det kostade att göra en tatuering av den typ/storlek DE har/känner till.

AngelLove
2005-04-28, 11:38
Tolkia:
Det beror på VAR du gör den.
Jag har två stycken och funderar på en tredje, men då "känner" jag tatueraren.

Ena är ett stålmannenmärke som är 6½-7 i topplinjen, den kostade 200Kr. Johnnys Tatoo skulle ha 600 för en som var hälften så stor.

Den andre är ett hjärta med änglavingar (därav mitt nickname...) som är lite större på bredden, ca 12cm och den kostade 750Kr.

Den tredje som jag tänker på är en tribal som går från axel till axel och en bit ner, den skulle han ha runt 2.000 för att göra då jag frågade honom..

alle
2005-04-28, 11:43
Att det finns tatueringar som skulle hålla ett par år är bara en myt.

Låt oss dock säga att man kan göra en som håller i 3 år, hur snygg tror du den är efetr 1,5 år?

Vill du ha något som inte är permanent föreslår jag en henna tatuering eller sådana man får tillsammans med tuggumin.

Tolkia
2005-04-28, 12:10
Låt oss dock säga att man kan göra en som håller i 3 år, hur snygg tror du den är efter 1,5 år?
Det här är ju en intressant fråga även när det gäller tatueringar som är tänkta att hålla livstiden ut. Hur mycket förändras de med tiden egentligen? Visst, jag förstår att det beror på hur lång tid, hur rynkig man blir när man åldras osv., men i alla fall. Hur påtaglig är t.ex. den här "utflytnings-effekten" sm man hör talas om? Och hur fort förändras de egentligen? Är det ett två-, fem-, tio- eller tjugoårsspann man talar om?

AngelLove
2005-04-28, 12:21
Mina två har inte förändrats ett dugg, och då har jag inte medvetet gjort något för att skydda tatueringarna.
Jag har dessutom under tiden pendlat från ~79kg->~133kg->78kg->dagsläget 91½kg och det har inte heller gjort något med tatueringarnas utseende (strech och dylikt)

Stålmannen ser likadan ut som när den gjordes och den är.. ... ~8år gammal.
Ängelhjärtat är ~2½år gammal och har inte heller förändrats.

alle
2005-04-28, 12:26
Det här är ju en intressant fråga även när det gäller tatueringar som är tänkta att hålla livstiden ut. Hur mycket förändras de med tiden egentligen? Visst, jag förstår att det beror på hur lång tid, hur rynkig man blir när man åldras osv., men i alla fall. Hur påtaglig är t.ex. den här "utflytnings-effekten" sm man hör talas om? Och hur fort förändras de egentligen? Är det ett två-, fem-, tio- eller tjugoårsspann man talar om?

Har sett tatueringar som är runt 20 år gammla som ändå ser helt ok ut, men som sagt det beror mycket på hur välgjorda de är samt vilken hudtyp man har. Placering spelar också otroligt stor roll.

Sedan om man ser att ens tatuering börjar blekna är det ju bara att fylla i den, förutsatt att man vill ha kvar den.

AngelLove
2005-04-28, 12:28
Fast det skall göra djävulskt ont att fylla i / tatuera på samma ställe..
Iaf om man skall tro de jag pratat med som har en del tatueringar

Någon som vet ?!

Nalfaren
2005-04-28, 12:34
Fast det skall göra djävulskt ont att fylla i / tatuera på samma ställe..
Iaf om man skall tro de jag pratat med som har en del tatueringar

Någon som vet ?!


Hej!
Jag har två tatueringar, hyfsat stora, 1 på varje arm.
Den ena är runt armbågen och baksidan av armen.
Varje tog ca 5 timmar i streck att göra. Iom detta så
blir det ju en del missar och jag har varit tvungen att
fylla i tatueringarna.
Fick återkomma inom 3 månader för att fylla, märkte
ingen direkt skillnad i känsla.. kändes som en ny tatuering ;)
Det var rätt mycket som fylldes i.

Har en polare som nyligen tatuerade över en gammal tatuering,
han nämnde inte något särskilt som påpekade att det skulle
vara mer smärtfyllt :)

J.Saarela
2005-04-28, 15:14
Fast det skall göra djävulskt ont att fylla i / tatuera på samma ställe..
Iaf om man skall tro de jag pratat med som har en del tatueringar

Någon som vet ?!

Ena tatueringen jag har är i fylld 4ggr,har även fått fylla igen efter 10dar p.g.a av missar tyckte inte det kändes nå speciellt.Gjorde en ny i fredags satt över 9t i sträck å blev tatuerad.ska fylla igen missarna på onsdag nästa vecka.

kal_erixon
2005-04-28, 16:08
det finns tydligen tatueringar som sitter mellan 4-7 år, pga att dom inte tatuerar lika djupt.
http://www.bodyandnails.com/5yrs%20tattoo.htm
jag vet inget mer om detta än det som står.

att en tatuering flyter ut beror väll mest på hur mycket sol den är utsatt för dom första månaderna, jag har en tribal som stack ut nån millimeter på de flesta t-shirts jag har, den är ganska suddig längs ut i spetsen. men jag använda inte sololja heller.

hur mycket en tatuering kostar är så olika att man intek an säga men oftast är lägsta priset 500 oavsett storlek har jag för mig. min relativt odetaljerade tatuering kostade 1500 och täcker 60 procent av överarmens längd ca. men det beror ju mycket på hur många detaljer man har osv. fråga en tatuerare om mönstret man tänker sig måste va lättast.

alle
2005-04-28, 16:32
det finns tydligen tatueringar som sitter mellan 4-7 år, pga att dom inte tatuerar lika djupt.
http://www.bodyandnails.com/5yrs%20tattoo.htm
jag vet inget mer om detta än det som står.

att en tatuering flyter ut beror väll mest på hur mycket sol den är utsatt för dom första månaderna, jag har en tribal som stack ut nån millimeter på de flesta t-shirts jag har, den är ganska suddig längs ut i spetsen. men jag använda inte sololja heller.

hur mycket en tatuering kostar är så olika att man intek an säga men oftast är lägsta priset 500 oavsett storlek har jag för mig. min relativt odetaljerade tatuering kostade 1500 och täcker 60 procent av överarmens längd ca. men det beror ju mycket på hur många detaljer man har osv. fråga en tatuerare om mönstret man tänker sig måste va lättast.

www.bmezine.com De har tagit upp det här med tatuering som inte går lika djupt ner och det är tydligen bara BS.

Jag skulle dessutom aldrig gå till ett ställe som tatuerar 16 åringar.

Edit: Här står det om temporära tatueringar föär de som är intresserade: http://www.cs.uu.nl/wais/html/na-dir/bodyart/tattoo-faq/part2.html
Someone asked to confirm a rumour about the possibility of temporary
tattoos obtainable by using a tattooing machine very shallowly on the
skin, to have the tattoo last only six months or so.

Several professional tattoo artists replied with a very strong *NO*.
There is no way to be able to prevent the needles from entering the
second layer of skin (the dermis), where tattoo inks normally go.
Further, even if the tattoo machine only enters the top layer of skin
(the epidermis), you will end up with too much scarring that the tattoo
will never really go away.

Considering the time, cost and pain factors, this is not an option--and
no professional tattoo artist will want to experiment on you.

nemd
2005-04-28, 16:39
Ena tatueringen jag har är i fylld 4ggr,har även fått fylla igen efter 10dar p.g.a av missar tyckte inte det kändes nå speciellt.Gjorde en ny i fredags satt över 9t i sträck å blev tatuerad.ska fylla igen missarna på onsdag nästa vecka.


Vad gör man dem 9 timmarna? Jag kan knappt sitta och glo på tv, spela dator, aa softa helt enekelt i 9 timmar.

J.Saarela
2005-04-28, 17:45
Vad gör man dem 9 timmarna? Jag kan knappt sitta och glo på tv, spela dator, aa softa helt enekelt i 9 timmar.


Dricka öl snacka skit med alla polare som hängde där

Nalfaren
2005-04-28, 17:56
Dricka öl snacka skit med alla polare som hängde där


9 timmar är tufft.. *yourock*

jag märkte efter 3 timmar att min kropp sa ifrån, och
det blev mycket blod och vätska (fett?) riktigt nasty.
jobbigaste är om man tvingas sitta knepigt.. som när
jag va tvungen att sitta med armen vänd bakåt när
jag tatuerade min armbåge.. handen somnade av
vibrationerna och att blodet rann ned varje 15 min..
väldigt obehagligt att sitta så i 5 timmar :|

Sedan är nog inte att dricka öl att rekommendera,
då säger kroppen ifrån ännu mer ;) Får ju jobba dubbelt..
Däremot.. tatuerartidningar brukar ju gå åt ett par 100a :)

Jense
2005-04-28, 18:00
Dricka öl snacka skit med alla polare som hängde där


jupp, tiden går snabbt när man dricker sig full till den ljuva musiken av "BZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ"

RandomC
2005-04-28, 18:26
Dricka öl snacka skit med alla polare som hängde där

Måste vara en jävligt oseriös tatuerare om han låter sina kunder dricka alkohol samtidigt som han arbetar...

J.Saarela
2005-04-28, 18:31
Måste vara en jävligt oseriös tatuerare om han låter sina kunder dricka alkohol samtidigt som han arbetar...


Hahah säg det till han mes...är väll upp till mig å han vad vi gör efter stället har stängt. *whatever*

J.Saarela
2005-04-28, 18:33
9 timmar är tufft.. *yourock*

jag märkte efter 3 timmar att min kropp sa ifrån, och
det blev mycket blod och vätska (fett?) riktigt nasty.
jobbigaste är om man tvingas sitta knepigt.. som när
jag va tvungen att sitta med armen vänd bakåt när
jag tatuerade min armbåge.. handen somnade av
vibrationerna och att blodet rann ned varje 15 min..
väldigt obehagligt att sitta så i 5 timmar :|

Sedan är nog inte att dricka öl att rekommendera,
då säger kroppen ifrån ännu mer ;) Får ju jobba dubbelt..
Däremot.. tatuerartidningar brukar ju gå åt ett par 100a :)


var säker över 9t oxå,men väldigt skönt å gjort bort allt

RandomC
2005-04-28, 18:37
Hahah säg det till han mes...är väll upp till mig å han vad vi gör efter stället har stängt. *whatever*

Tycker det är en jävla skillnad på att vara mesig och dum i huvet, men visst, klart det är upp till dig.

J.Saarela
2005-04-28, 18:53
Tycker det är en jävla skillnad på att vara mesig och dum i huvet, men visst, klart det är upp till dig.


Tur att vi har dig här på kollo *whatever*

Herkulez
2005-04-28, 18:58
Tycker det är en jävla skillnad på att vara mesig och dum i huvet, men visst, klart det är upp till dig.
kanske är en kompis till han ;)

sen är det stor skillnad på att dricka 2-3öl och 12-13 eller hur =)

Tolkia
2005-04-28, 21:15
Nio timmar, mamma mia ... har man armen fastspänd i något slags "ställ" då eller? För man lär ju knappast kunna sitta så vidare värst stilla särskilt länge (särskilt inte om det gör ont).

Chandler
2005-04-29, 07:09
Lite OT, men hur länge kan man räkna med att en bra gjord henna håller? Förutsatt att man duschar varje dag?

Kimpaa
2005-04-29, 21:57
Lånar tråden för en fråga på samma tema: Vad kostar det egentligen att låta göra en tatuering? Alla som tänker komma med det givna svaret "det beror på tatueringen" får gärna istälklet använda energin till att tala om vad det kostade att göra en tatuering av den typ/storlek DE har/känner till.

Priset är helt obestämmt, det är tatueraren som bestämmer priser, han kan säga 7000 för en tatuering som igentligen skulle gå normalt på 1000 bara för att du hade ful näsa, så enkelt är det bara

s0s
2005-04-29, 22:12
kommer ihåg när jag tatuerade mig(befann mig i England)

MCsnubben:keep your head to the side
jag:alright...shit, im kinda nervous
MCsnubben: fuck yea, your gettin a tatto on your throat...BZZZ
jag:tårar samlas medans en brud kollar på mig(hon tatuerade sin ass)