handdator

Visa fullständig version : Hur äta?


rQx
2005-04-27, 21:28
Hej.
Nu när jag försöker lägga på mig muskler så tänker jag inte på vad jag äter, eller jo det gör jag men inte mycket. Jag tar det som finns och äter mycket av det. Är detta rätt sätt? :eating:

Undrar och om 3 % fil, k special, euroshopper müsli och russin är ett bra mellanmål? =) Bruark äta det mitt på dagen eller innan läggdags. :sleep:

MvH Tim

WHITEFOLKS
2005-04-27, 21:29
Det är ETT sätt, om det är rätt sätt är en helt annan femma. Risken är ju att du lägger på dig onödigt mycket fett men om inte det stör dig så är det nog inga större problem att köra på.

Pingen
2005-04-27, 21:46
Själv har jag lagt ner allt vad flingor heter. Det är oekonomiskt; ett paket räcker inte länge då portionsantalet på förpackning verkar gälla en "sätt in valfritt ord på undernärd person).

Nej. Havregryn/fiberhavregryn för hela slanten.

Slutsats. Byt ut flingorna mot havregryn eller hela måltiden mot gröt. Käka gärna lite proteinrik föda till, såsom 2-3 ägg. Välj själv.

rQx
2005-04-27, 21:52
Ingen fara, mor betalar ;)

Gröt äter jag på morgonen. Tycker inte det är jätte gott men det går ner, så en gång om dagen får räcka =)..

Hm, hur länge håller ett ägg i kylen?? Man kanske kan koka upp ett antal ägg i veckan och förvara dem i kylen?

2-3 ägg per dag?? 14-21 ägg i veckan? :)

WHITEFOLKS
2005-04-27, 21:54
Ett par dagar ska inte vara någon större fara. Du märker när de blir dåliga, luktar konstigt då. (Lukttest funkar på nästan all mat)

rQx
2005-04-27, 21:55
Okej =)

Max
2005-04-28, 18:00
Müslin är det inget fel på, billig och god är den också.