handdator

Visa fullständig version : Träningsrelaterade skador


Chandler
2005-04-27, 15:03
Efter att ha sett hur snabbt den här delen av forumet växer måste jag bara göra en poll!

Kalleh
2005-04-27, 15:21
Aldrig haft något träningsrelaterat som varat längre än nån månad så jag röstade nej.

Mart|n
2005-04-27, 15:47
Vänster knä, höger armbåge och höger axel ;)

tinus
2005-04-27, 15:48
Ja..men inte styrketränings relaterad

Vesseldahl
2005-04-27, 15:54
Har fått en del skavanker tack vare handbollen, suttit på "akuten" några timmar och haft "nöjet" att åka ambulans. *cry*

Inte fått några skador när jag styrketränat...

Chandler
2005-04-27, 18:19
Ja, det lämnade ju lite öppet om det hör ihop med styrketräning eller i allmänhet, men men...

Själv har man hunnit med båda. :naughty:

När jag i min ungdom var fotbollsvakt tog jag emot ett så hårt skott så det bröt av armen. Och ja, det blev mål iaf.. :cryout:

Fatalist
2005-04-27, 18:19
Båda här också :)

Kaboffastar
2005-04-27, 18:23
inte än.. men jag har inte gymmat så länge jag :)

Fettecke
2005-04-27, 20:05
va nog inte så långt ifrån att ha skadat mig duktigt idag... sittande hantelpress... kom lite snett med häger arm, den vred sig som jaevlar på vägen ner, för långt utanför kroppen... knakade till i axeln och va inte långt ifrån att hoppa ur led riktigt...
de enda skavanker jag fått är väll överträning och benhinne-inflammation....

Johan
2005-04-27, 20:09
Mina axlar funkar inte så bra, antar att jag har fått det från gymmet, tränade väl fel när jag var yngre.
Hade benhinneinflammation i höstas som jag började känna av i måndags.
Har precis blivit av med värken i korsryggen efter några besök hos naprapaten och några veckors vila för ryggen. Fick de från marklyft.

Men jag är van, spelade hockey,fotboll och innebandy när jag var yngre, blev en del skador under den tiden också.

Spiffy
2005-04-27, 20:56
Ja, men inte från styrketräning.

Chandler
2005-04-29, 07:29
+70% är/har varit skadade; summa sumarum: det är inte nyttigt att träna. *innocent*

Jolene
2005-04-29, 08:33
Ont i knäna, höftproblem, benhinneinflammation, från gymnastiken, hopprepet och löpning.

Eva_E
2005-04-29, 08:38
Benhinneinflammation förstås, och ont i knäna av löpning i fel skor.

Och en gång lyckades jag sträcka ryggen ordentligt när jag stretchade - skulle stretch framsidan av låret med den övningen där man står på ett ben och håller upp det andra bakåt. Tappade balansen, vinglade till, och försökte parera - och så var det som om någon stuckit in en kniv i korsryggen. Detta hände i slutet av ett spinningpass - piiiinsamt! :em:

Sheogorath
2005-04-29, 08:43
Fick problem med korsryggen under lång tid efter att dumt nog kört raka mark med upphöjning och remmar, tillsammans med alltför djupa roddar. Detta tillsammans med att inte träna magen för att inte bygga för mycket midja. Men man lär sig så länge man tränar.

Problemen är borta nu sen jag slutade använda upphöjning och remmar, och kör rodden med 45-graders vinkel mot golvet, samt tränar magen. För tillfället är svaret alltså "nej".

Cess
2005-04-29, 11:20
Pja, som avdankad volleybollspelare har man ju lite skador i bagaget... Korsbandsskada (visserligen ej volleybollen), felbelastningsskada i höften, avslitna och uttänjda ledband i fotleden, lösa benbitar i fotleden, benhinneinflammation från löpträningen, överträningsskada i ett muskelfäste...

Hmmm... tror det var allt :D

Styrketräningen har i allafall varit helt skadefri! Skönt!

daja
2005-04-29, 13:45
Fotbollen har inneburit en hel del skador som: avslitet korsband, uttänjda ledband i fotleder, muskelbristningar, sträckningar, kotförskjutning, spräckt ögonbryn och läpp, benhinneinflammation.
Styrketräningen har nog endast lett till en och annan sträckning och nån överbelastningsskada.