handdator

Visa fullständig version : NHL film


Pingu
2005-04-27, 13:43
Fick tips på en liten NHL film av min bror. Metallicas "Seek and destroy" i bakgrunden känns passande :thumbup:

http://www.compfused.com/directlink/713/

Karl_alfred
2005-04-27, 13:48
NHL :thumbup: :hbang:

Officer
2005-04-27, 13:52
Fan DET är NHL för mig! Sen de börja införa en massa jävla hårda straff för att kasta handskarna har jag slutat att kolla på skiten!

Pingu
2005-04-27, 13:57
Förhoppningsvis så börjar dom lyssna på stjärnorna. Bla Paul Kariya kräver att dom ändrar tillbaka reglerna som dom var tidigare för slagskämparna. På så sätt så får man "kontroll" på spelare som Kasparatis, Marchment, Uffe Samuelsson etc. Spelare som spelar riktigt riktigt fult....

Som Don Cherry sa " en hockeymatch utan slagsmål är som en dag utan solsken" :bow:

Mighty
2005-04-27, 14:03
Förhoppningsvis så börjar dom lyssna på stjärnorna. Bla Paul Kariya kräver att dom ändrar tillbaka reglerna som dom var tidigare för slagskämparna. På så sätt så får man "kontroll" på spelare som Kasparatis, Marchment, Uffe Samuelsson etc. Spelare som spelar riktigt riktigt fult....

Som Don Cherry sa " en hockeymatch utan slagsmål är som en dag utan solsken" :bow:
Fast Uffe Samuelsson var ingen riktig slagskämpe.
Hans specialitet var ju att reta upp motståndarna så dom kastade handskarna, sedan åkte Uffe därifrån med ett snett leende på läpparna och motståndaren som kastade handskarna fick utvisningen.

Pingu
2005-04-27, 14:11
Det var det jag menade. Uffe var en fegis som tacklade sönder både en och annan spelare pga fega påhopp bakifrån och knätacklingar *grr27*

Mighty
2005-04-27, 14:15
Det var det jag menade. Uffe var en fegis som tacklade sönder både en och annan spelare pga fega påhopp bakifrån och knätacklingar *grr27*
Knätackling? Du tänker på den mot Cam Neely eller?
Annars är Uffe en spelare som alla vill ha i sitt eget lag men hatar som motståndare.
Mark Messier sa följande om Uffe:
"Många ser bara Ulfie som en ful och brutal back, men då glömmer man bort hans skridskoåkning och hans snabba uppspel direkt på klubbladet."

Själv gillade jag hans uppoffrande spel och att han alltid ställde upp för laget!

aidee
2005-04-27, 14:19
Rangers forever!

hmm jag kan inte säga att jag är så insatt i hurvida man behöver ha slagsmålen, det är tempot jag gillar med NHL.

Pingu
2005-04-27, 14:19
Visst var han riktigt bra defensiv back och det var inte bara Cam Neeleys karriär han förstörde, tyvärr....

Dumleman
2005-04-27, 14:37
Ser ni på, eller spelar ni, hockey på grund av tacklingarna och våldet? Jag tycker de borde bli mycket hårdare straff för bråk osv. Ta bara slutspelet i elitserien, så jävla löjligt, så fort domaren blåste i visselpipan var det några som börja knuffa i varandra. Det är inte hockey. Har en inspelning av Kanadacupfinalen 1987 mellan Kanada och USSR och oj oj oj vilken underbar hockey med varken fula tacklingar eller slagsmål, det var hockey. Men de rika höjdarna som bestämmer ser väl att det finns många som inte vet vad hockey är och som endast går på en hockeymatch för våldet så då lär det väl inte bli hårdare regler.

rQx
2005-04-27, 14:49
Dom vevar ju inte lite... Går man på hockey så ska man se på hockey och inte boxning.. Det är min åsikt.

Pingu
2005-04-27, 14:57
Hockey i Canada (och USA) har alltid spelats tufft, hört talas om "old time hockey" ???
Det har funnits slagskämpar i NHL längre än det funnits organiserat hockey i Sverige.
På 70 talet var slagskämparna som"värst" i NHL. Varje lag hade flera stycken men så var spelet rent också. Provade någon att sätta en armbåge i ansiktet eller knätackla någon så blev dom helt enkelt sönderslagna. Stjärnorna fick det utrymme dom behövde för att briljera.

Hur många gånger har du sett Gretzky åka på fula smällar eller Steve Yzerman ??? Det hände i prinsip aldrig för det fanns killar som Dave Semenko, Marty McSorley, Bob Probert och Joey Kocur där.

1998/99 så åkte faktiskt Gretzky på en ful tackling bakifrån av Vancouvers Bill Muckalt. Efter det så åkte Adam Graves dit och petade lite på han. Ingen stod upp och försvarade han pga instigator regeln. Startade du ett slagsmål så fick du automatiskt en 2 min extra och motståndarna ett powerplay.
Hade det varit 10 år tidigare så hade Bill aldrig tänkt tanken ens att åka på han bakifrån för då hade han haft Semenko eller Marty flåsandes i nacken.

Hockey ska spelas med fart, finess och kraft

Sen så håller jag med dig, Canada cup 1987 var något extra. Tidernas bästa turnering helt klart. Ryssarna var fortfarande ruggiga men Gretzky och Lemieux gick inte att stoppa. Lemieux gjorde väl hattrick i dom båda avslutande matcherna bla båda övertidsmålen :bow:

TPS
2005-04-27, 14:59
Ser ni på, eller spelar ni, hockey på grund av tacklingarna och våldet? Jag tycker de borde bli mycket hårdare straff för bråk osv. Ta bara slutspelet i elitserien, så jävla löjligt, så fort domaren blåste i visselpipan var det några som börja knuffa i varandra. Det är inte hockey. Har en inspelning av Kanadacupfinalen 1987 mellan Kanada och USSR och oj oj oj vilken underbar hockey med varken fula tacklingar eller slagsmål, det var hockey. Men de rika höjdarna som bestämmer ser väl att det finns många som inte vet vad hockey är och som endast går på en hockeymatch för våldet så då lär det väl inte bli hårdare regler.
Jag har spelat hockey i hela mitt liv...

Tacklingar tillhör hockeyn, sen om det är fula eller inte spelar ingen roll. Man tacklas för att erövra pucken, sen om det blir fult "shit the same".
Sedan detta med slagsmålen, klart det ska vara lite hetta ute på matcherna, annars kan man ju lika gärna titta på innebandy. Hårdare straff än vad Sverige redan har? Skojjar du?
Slåss du nu, slänger handskarna och ger en smäll har du MINST 10+2min utvisning. Om det sedan blir grövre har du 5min utvisning vilket automatiskt blir game(20min) eller matchstraff(25min+avstäning). Dra ner på straffen för gudsskull! Det är HOCKEY!!!

Mighty
2005-04-27, 14:59
Hockey i Canada (och USA) har alltid spelats tufft, hört talas om "old time hockey" ???
Det har funnits slagskämpar i NHL längre än det funnits organiserat hockey i Sverige.
På 70 talet var slagskämparna som"värst" i NHL. Varje lag hade flera stycken men så var spelet rent också. Provade någon att sätta en armbåge i ansiktet eller knätackla någon så blev dom helt enkelt sönderslagna. Stjärnorna fick det utrymme dom behövde för att briljera.

Hur många gånger har du sett Gretzky åka på fula smällar eller Steve Yzerman ??? Det hände i prinsip aldrig för det fanns killar som Dave Semenko, Marty McSorley, Bob Probert och Joey Kocur där.

1998/99 så åkte faktiskt Gretzky på en ful tackling bakifrån av Vancouvers Bill Muckalt. Efter det så åkte Adam Graves dit och petade lite på han. Ingen stod upp och försvarade han pga instigator regeln. Startade du ett slagsmål så fick du automatiskt en 2 min extra och motståndarna ett powerplay.
Hade det varit 10 år tidigare så hade Bill aldrig tänkt tanken ens att åka på han bakifrån för då hade han haft Semenko eller Marty flåsandes i nacken.

Hockey ska spelas med fart, finess och kraft

Sen så håller jag med dig, Canada cup 1987 var något extra. Tidernas bästa turnering helt klart. Ryssarna var fortfarande ruggiga men Gretzky och Lemieux gick inte att stoppa. Lemieux gjorde väl hattrick i dom båda avslutande matcherna bla båda övertidsmålen :bow:
:thumbup:

daja
2005-04-27, 15:18
Uffe Samuelsson var ju grym! Knappast en "fegis" som ni kallar honom, han gjorde ju bara det han var bra på.

daja
2005-04-27, 15:20
Jag har spelat hockey i hela mitt liv...

Tacklingar tillhör hockeyn, sen om det är fula eller inte spelar ingen roll. Man tacklas för att erövra pucken, sen om det blir fult "shit the same".
Sedan detta med slagsmålen, klart det ska vara lite hetta ute på matcherna, annars kan man ju lika gärna titta på innebandy. Hårdare straff än vad Sverige redan har? Skojjar du?
Slåss du nu, slänger handskarna och ger en smäll har du MINST 10+2min utvisning. Om det sedan blir grövre har du 5min utvisning vilket automatiskt blir game(20min) eller matchstraff(25min+avstäning). Dra ner på straffen för gudsskull! Det är HOCKEY!!!

instämmer helt!

Dumleman
2005-04-27, 15:36
Tacklingar tillhör hockeyn, sen om det är fula eller inte spelar ingen roll. Man tacklas för att erövra pucken, sen om det blir fult "shit the same".Väldigt konstigt resonemang måste jag säga. Resonerar man sådär så behövs det inga domare, möjligtvis en måldomare.

Sedan detta med slagsmålen, klart det ska vara lite hetta ute på matcherna, annars kan man ju lika gärna titta på innebandy.

Vill jag ha "hetta" i form av rent våld tittar jag på UFC, K1 eller annan direkt kampsport.

Hårdare straff än vad Sverige redan har? Skojjar du?
Slåss du nu, slänger handskarna och ger en smäll har du MINST 10+2min utvisning. Om det sedan blir grövre har du 5min utvisning vilket automatiskt blir game(20min) eller matchstraff(25min+avstäning). Dra ner på straffen för gudsskull! Det är HOCKEY!!!
Vad händer om man slåss i fotboll? Där räcker det typ med en liten knuff och de blir avstängda. Jag vet de har inga skydd i fotboll men de kastar ju handskarna i hockey och slår mot ansiktet som inte har skydd så det borde ju även vara tillåtet med slagsmål i fotboll isåfall.

John M
2005-04-27, 15:41
Haha va guliga dom är *kissass*

skaparn
2005-04-27, 16:03
Uffe Samuelsson var ju grym! Knappast en "fegis" som ni kallar honom, han gjorde ju bara det han var bra på.

Ja, nämligen tjyvnypas. Är inte det fegt så säg?

Tigerkotten
2005-04-27, 16:21
Närkampshockey är inget fel alls, dock alla fula knep som man gör för skada den andra spelaren borde vara hårt straff på.
Likaså filmningar med, och crosschecking bakifrån speciellt nära sargen borde bli matchstraff auto och avstängning och böter.

Hårt spel och tufft med fina rena tacklingar är fint, men alla fula saker skadar hockeyn och spelarna. Se bara på vilka fula saker foppa har åkt ut för.

Nismo
2005-04-27, 16:24
Aaaaaaahh!! Jag älskar NHL! Ös upp med fler länkar! Det fanns ett långt klipp på nhl.com om "Top 10 goalscorers of 90s", hittar givetvis inte länken nu.
Har finkammat hela Dc men knappt hittat några NHLklipp/filmer alls.

Pingu
2005-04-27, 16:34
Gå in på hockeysfuture och forumdelen. Välj "National hockeyleauge talk" och sök efter dråden "Downloadable Hockey Video Links". Där hittar du mängder med filmklipp

http://www.hfboards.com/

Nismo
2005-04-27, 16:40
Gå in på hockeysfuture och forumdelen. Välj "National hockeyleauge talk" och sök efter dråden "Downloadable Hockey Video Links". Där hittar du mängder med filmklipp

http://www.hfboards.com/

Jag älskar dig *yourock*
Har en del att göra nu :thumbup:

Dumleman
2005-04-27, 17:14
Närkampshockey är inget fel alls, dock alla fula knep som man gör för skada den andra spelaren borde vara hårt straff på.
Likaså filmningar med, och crosschecking bakifrån speciellt nära sargen borde bli matchstraff auto och avstängning och böter.

Hårt spel och tufft med fina rena tacklingar är fint, men alla fula saker skadar hockeyn och spelarna. Se bara på vilka fula saker foppa har åkt ut för.
Exakt. Dagens våldsamma hockey hämmar och förstör talangfulla spelare, vem som helst kan va våldsam men få kan spela bra hockey så att säga :).

hulken
2005-04-27, 17:24
Väldigt konstigt resonemang måste jag säga. Resonerar man sådär så behövs det inga domare, möjligtvis en måldomare.

Vill jag ha "hetta" i form av rent våld tittar jag på UFC, K1 eller annan direkt kampsport.

Vad händer om man slåss i fotboll? Där räcker det typ med en liten knuff och de blir avstängda. Jag vet de har inga skydd i fotboll men de kastar ju handskarna i hockey och slår mot ansiktet som inte har skydd så det borde ju även vara tillåtet med slagsmål i fotboll isåfall.


Nu är det ju så att hockey är hockey, slagsmål och tacklingar har funnits med från början, gillar du inte det, välj då innebandy eller bandy istället :thumbup:

Däremot borde dom tex i NHL ha hårdare straff för ex farliga påhopp och bentacklingar.

Har sett ganska många NHL matcher på plats i Canada, och kan bara konstatera att slagsmål är en del av sporten.

Att ta bort slagsmålen vore som att avsluta ett samlag 10 sek före touchdown.

Dumleman
2005-04-27, 18:27
Nu är det ju så att hockey är hockey, slagsmål och tacklingar har funnits med från början, gillar du inte det, välj då innebandy eller bandy istället :thumbup:

Däremot borde dom tex i NHL ha hårdare straff för ex farliga påhopp och bentacklingar.

Har sett ganska många NHL matcher på plats i Canada, och kan bara konstatera att slagsmål är en del av sporten.

Att ta bort slagsmålen vore som att avsluta ett samlag 10 sek före touchdown.
Nej påhoppen, eller slagsmålen(vanliga tacklingar säger jag ingenting om) har aldrig varit lika allvarliga och frekventa som de är idag.

daja
2005-04-27, 18:58
Nej påhoppen, eller slagsmålen(vanliga tacklingar säger jag ingenting om) har aldrig varit lika allvarliga och frekventa som de är idag.

du skojar va? antalet slagsmål i NHL har minskat drastiskt. antalet "påhopp" kan jag inte uttala mig om men dom beror ofta på antalet slagsmål. Många poliser i ligan mindre påhopp. Man tänker nog över ett fegt påhopp när man vet att man i nästa byte eller match kommer bli nerklubbad av en kille på 110 kg.
Bra anser jag, det är ju de smutsiga sakerna man vill ha bort, inte slagsmålen eller tacklingarna.

daja
2005-04-27, 19:07
Ja, nämligen tjyvnypas. Är inte det fegt så säg?

alltså ok, jag kan hålla med om att han spelade smutsigt men inte att han var feg. Att han inte tog en fight med "poliserna" e kanske inte så konstigt om man inte har en chans. Hans starka sida var ju inte att slåss direkt, även om han släppte handskarna och tog hand om några iaf.
jag vet inte, men jag har säkert målat upp honom till något enormt, men det var han och Börje som spräckte myten och "Chicken Swedes" där borta, det ska dom ha rejäl cred för.

Dumleman
2005-04-27, 19:10
du skojar va? antalet slagsmål i NHL har minskat drastiskt. antalet "påhopp" kan jag inte uttala mig om men dom beror ofta på antalet slagsmål. Många poliser i ligan mindre påhopp. Man tänker nog över ett fegt påhopp när man vet att man i nästa byte eller match kommer bli nerklubbad av en kille på 110 kg.
Bra anser jag, det är ju de smutsiga sakerna man vill ha bort, inte slagsmålen eller tacklingarna.
Måste erkänna att jag ser ganska sällan på nhl matcher och ligan har ju varit nere ett tag :). Men i elitserien har det aldrig varit lika mycket "slagsmål" som iår. Tror det var näst näst sista matchen mellan färjestad och frölunda som var så patetisk, nästan i varje avblåsning var de på varandra och knuffades/brottades/slogs.

daja
2005-04-27, 19:19
Måste erkänna att jag ser ganska sällan på nhl matcher och ligan har ju varit nere ett tag :). Men i elitserien har det aldrig varit lika mycket "slagsmål" som iår. Tror det var näst näst sista matchen mellan färjestad och frölunda som var så patetisk, nästan i varje avblåsning var de på varandra och knuffades/brottades/slogs.

jo i Elitserien ökade ju antalet slagsmål i år, beroende på alla NHL-spelare i ligan. Men jag tycker det är töntigt att man får matchstraff om man vill göra upp med nävarna. Det blir sällan några skador och båda är ju mer eller mindre med på det. Man borde bedömma efter skaderisken och plocka mer på slag med klubbor och farliga tacklingar och min känsla är att sånt avtar om man tillåter viss mängd slagsmål.

Mighty
2005-04-27, 22:32
Tror det var näst näst sista matchen mellan färjestad och frölunda som var så patetisk, nästan i varje avblåsning var de på varandra och knuffades/brottades/slogs.
Det kallas slutspelshockey ;)

Mago
2005-04-28, 00:53
Jag börjar alltid skratta lite åt sånt där.. Det ser ju så löjligt ut.

Ok om man i stundens hetta lägger in nåt slag och så kommer dommarn och bryter. Men slänga handskar och dansa runt varandra med ett par dommare runt sig och sen slåss i en halv minut.. Nej då kan de väl börja med boxning ist. om det är vad de vill hålla på med.

AngelLove
2005-04-28, 09:37
Todd Bertuzzi -> Steven Moore...
I rest my case gällande att acceptera att "poliserna" eller "rätten att få ge igen i bytet efteråt" skall få finnas i NHL...

daja
2005-04-28, 09:46
Todd Bertuzzi -> Steven Moore...
I rest my case gällande att acceptera att "poliserna" eller "rätten att få ge igen i bytet efteråt" skall få finnas i NHL...

Dels är inte Bertuzzi en av ligans "poliser", dels var det väldigt olyckligt det som hände och skulle knappast inträffa igen.
Kommer alltid finnas sådana som går över gränsen, men om man har vetskapen att man inte bara får matchstraff för ett påhopp, utan också måste stå upp för sig själv i en fight tänker man nog till en extra gång. Jag tror det blir renare och ärligare spel om en viss mängd fighter tillåts.