handdator

Visa fullständig version : Vill ha åskiter om schemat!


mister_power
2005-04-27, 12:23
Hej!

jag undrar om ni tycker det här är ett bra schema som jag tänkte börja köra med, det här är första gången jag kör tre dagar o vila en o sen köra på igen. Förut körde jag fem dagar i sträck o vila två.

Dag 1: Bröst plus triceps

Dag 2: Rygg plus armar

Dag 3: Axlar plus marklyft

låter det rimligt

Tack på förhand!

Spannmål
2005-04-27, 12:31
Jag tycker att det låter konstigt.

Jag vill minnas att triceps är en armmuskel, samt att marklyft är en ryggövning - och bör således inte tränas mer än någon annan kroppsdel resp. övning!

abjorn
2005-04-27, 12:35
du tränar ju bara halva kroppen.

mvda
2005-04-27, 12:45
Hej!

jag undrar om ni tycker det här är ett bra schema som jag tänkte börja köra med, det här är första gången jag kör tre dagar o vila en o sen köra på igen. Förut körde jag fem dagar i sträck o vila två.

Dag 1: Bröst plus triceps

Dag 2: Rygg plus armar

Dag 3: Axlar plus marklyft

låter det rimligt

Tack på förhand!

Tycker du ska kolla igenom andras träningsupplägg här på forumet. Som någon sa tränar du bara delar av kroppen och blandar ihop övningar med muskelgrupper. Tycker inte heller att du behöver träna så många ggr/veckan eftersom det verkar som du inte tränat seröst någon längre tid. Skulle istället rekommendera något i denna stil:

Dag 1: Bröst, triceps
Dag 2: Rygg, biceps
Dag 3: vila
Dag 4: Ben, mage
Dag 5: Axlar
Dag 6: vila
Dag 7: vila

Fatalist
2005-04-27, 12:47
eller,

1 Ben / Vader / Mage
2 Vila
3 Bröst / Triceps / Axlar
3 Vila
5 Rygg / Biceps / Ben
6 Vila
7 Vila

:)

mvda
2005-04-27, 12:53
eller,

1 Ben / Vader / Mage
2 Vila
3 Bröst / Triceps / Axlar
3 Vila
5 Rygg / Biceps / Ben
6 Vila
7 Vila

:)

Tycker mina bröst,triceps och rygg,biceps pass redan tar lång tid som dom gör, själv skulle jag aldrig kunna klämma in en muskelgrupp till på dessa dagar, men det är väl en planeringssak och beroende på hur många övningar/reps man vill köra per muskelgrupp. Kan också bero att jag inte tränar själv.

jwzrd
2005-04-27, 12:55
Var är schemat? Vilka övningar? Hur ofta? Hur långa pass? Hur tänkte du öka vikterna? Hur lång tid tänkte du köra sådär? Finns det några speciella mål?

mister_power
2005-04-27, 21:34
hej igen!

Såg här att nån ville se vilka övningar jag kör.
På bröst kör jag bänkpress, snedbänkpress samt armhävningar

Triceps: Pushdowns, dips

Rygg: Latsdrag bakom huvud, hantelrodd, latsdrag smalt grepp

Biceps: Skivstångscurl, hammarcurl

Axlar: Skivstångspress, hantellyft åt sidan, hantellyft framåt

Anledningen varför jag inte har marklyft samma dag som rygg är att jag tycker det är skönare att vila två dagar mellan bänken som jag tycker är en tyngre övning. Det är anledningen. Mage tänkte jag slänga två dagar veckan, benen ja man har ju fotbollen men no defence man är väl lite disco :em: Jag tänkte köra såhär i två månader nu, o se resultaten.

Svar till mvda, jag har tränat i några år nu bara att det att jag aldrig har testat på denna sorts schema o därför ville jag ha lite råd!

mvda
2005-04-27, 21:44
Ok, skulle fortfarande rekommendera dig att ta lite tid och kolla på vad andra har för upplägg på schema samt övningar för det upplägget du nämner ovan skulle jag inte vilja köra och jag tror du kan få mycket bättre resultat om du gör vissa justeringar.

Vet inte om du menar biceps när du skriver armar men om du inte gör det tycker jag att du endast ska köra biceps på dag 2 och inte triceps. Sen skulle jag slänga in en övning till på triceps samt en till på biceps. Skulle även slänga in chins på ryggpasset. Ben skulle jag också se till att träna från början, om du fortsätter köra på seriöst kommer du troligtvis annars ångra detta senare.