handdator

Visa fullständig version : Hur komma igång igen?


MustangJenny
2005-04-27, 12:02
Hejhopp!

Jag behöver tips att få igång träningen igen efter ett halvårs uppehåll.

(har fastnat i förhållande fällan = lagt på mig sk "glädje fett" på hmm 6kg...efter för många mys-äta gott-svulla i soffan-hemma kvällar)

Innan så tränade jag 5ggr i veckan kondition och styrka.
Nu blir jag trött bara av att gå uppför en trappa... *ångest*

Saken är den att jag inte känner mig motiverad till att träna, fasten jag saknar det.

"På måndag ska jag börja igen" ...har jag sagt i 5 månader nu!

Hur ska jag göra för att få arslet ur vagnen?

Och hur ska jag lägga upp träningen för att inte känna att det är för jobbigt?

Jag är rädd att jag bara kommer bli besviken när jag får svart på vitt hur mkt jag förlorat de här månaderna och bara ge upp.

Mvh Jenny

hallar
2005-04-27, 12:17
Det är bara du själv som kan ta tag i din tillvaro. Jag tycker att du bara skall ta och gå till gymmet. Strunta i att det går sämre. Du har muskelminne och konditionen kommer du att bygga upp snabbt igen. Det är början som är hårdast, sedan kommer det bli en vana och allt kommer att flyta på.

Du har ingen som du kan träna med så ni kan pusha varandra när det går trögt? Att avsätta bestämdadagar för vissa aktiviteter tycker jag också gör att det är lättare att hålla fast vid dem.

Lycka till

MVH

Ludvig

Tulork
2005-04-27, 12:28
Hejhopp!

Jag behöver tips att få igång träningen igen efter ett halvårs uppehåll.

(har fastnat i förhållande fällan = lagt på mig sk "glädje fett" på hmm 6kg...efter för många mys-äta gott-svulla i soffan-hemma kvällar)

Innan så tränade jag 5ggr i veckan kondition och styrka.
Nu blir jag trött bara av att gå uppför en trappa... *ångest*

Saken är den att jag inte känner mig motiverad till att träna, fasten jag saknar det.

"På måndag ska jag börja igen" ...har jag sagt i 5 månader nu!

Hur ska jag göra för att få arslet ur vagnen?

Och hur ska jag lägga upp träningen för att inte känna att det är för jobbigt?

Jag är rädd att jag bara kommer bli besviken när jag får svart på vitt hur mkt jag förlorat de här månaderna och bara ge upp.

Mvh Jenny
Första steget är alltid det svåraste steget. Det e bara du själv som kan få dig själv till att köra igång igen. Efter ett tag så blir allt mkt lättare då man tycker att man kommit så pass långt att det e idioti att lägga av... Hoppas det går bra och lycka till!!!!!!!! :whipped:

stocktown
2005-04-27, 12:49
Hejhopp!


Saken är den att jag inte känner mig motiverad till att träna, fasten jag saknar det.

"På måndag ska jag börja igen" ...har jag sagt i 5 månader nu!

Hur ska jag göra för att få arslet ur vagnen?

Mvh Jenny

enkelt: du tycker det är tråkigt och gymma, byt träningsform till något du gillar tex promenader cykling mm... försök att röra på dig varannan dag.