handdator

Visa fullständig version : Tonfisk...märke?


Janolov
2005-04-27, 08:43
För något år sedan tyckte jag om tonfisk i vatten oerhört mycket, men så åt jag en variant där man troligen krossat ner hela jävla tonfisken...riktigt vidrigt...

Finns det någon billig variant som inte innehåller en massa andra delar än fiskkött?

ICA:s, Euroshopper, Eldorado???? Kommer inte ihåg, men antagligen var det någon av dessa som pajjade min aptit på tonfisk...jag vill ha tonfisk inte fenor och annan skit....

loztdignity
2005-04-27, 09:10
På Netto brukar det finnas bra och billig tonfisk. Heter Ocean nånting. Kostar 6,95 kr/burk. Helt okej.

vrålapa
2005-04-27, 10:10
För något år sedan tyckte jag om tonfisk i vatten oerhört mycket, men så åt jag en variant där man troligen krossat ner hela jävla tonfisken...riktigt vidrigt...

Finns det någon billig variant som inte innehåller en massa andra delar än fiskkött?

ICA:s, Euroshopper, Eldorado???? Kommer inte ihåg, men antagligen var det någon av dessa som pajjade min aptit på tonfisk...jag vill ha tonfisk inte fenor och annan skit....


ICA's innehåller inte fenor och kraffs!
Jag käkar inte Eruoshopper för jag har hittat två gånger ben eller vad det var för skit!

Baha
2005-04-27, 10:29
Icas tycker jag är den bästa helt klart, 9.90 kostar den här, lika prisvärd som vilken dyrare som helst

- M -
2005-04-27, 11:53
ICA och ABBA är de enda ätbara.

Janolov
2005-04-27, 12:18
då får det bli ICAs...hur mycket avrunnen tonfisk är det i dem?

Janolov
2005-04-27, 12:19
ICA's innehåller inte fenor och kraffs!
Jag käkar inte Eruoshopper för jag har hittat två gånger ben eller vad det var för skit!

då var det Euroshopper jag också köpte...fyfan...jag bestämde mig för att aldrig mer öppna en tonfiskburk, men nu börjar jag bli sugen igen...

Spannmål
2005-04-27, 12:25
Eldorado kan jag rekommendera annars! Min favorit utan tvekan. Minst lika god som ICAs, men priset ligger på 5,50 burken!

Janolov
2005-04-27, 12:29
Eldorado kan jag rekommendera annars! Min favorit utan tvekan. Minst lika god som ICAs, men priset ligger på 5,50 burken!

slaggprodukter då?

mmmCay
2005-04-27, 13:02
ICA's innehåller inte fenor och kraffs!
Jag käkar inte Eruoshopper för jag har hittat två gånger ben eller vad det var för skit!

När fisken delas upp manuellt ibland kan det ske att ben kan finnas med i burken. Det händer med alla tonfisk-i-burk tillverkare, även lyxmärke, fast inte lika ofta. Det enda man kan göra är att reklamera för burken.

Chandler
2005-04-27, 15:09
I Euroshopper finns mycket annat än tonfisk. :naughty: Synd bara att man "fyndade" och köpte 50 burkar..

xplizit
2005-04-28, 15:18
ääääh euroshopper funkar ju bra! :eating:
:naughty:

Tolkia
2005-04-28, 20:58
Abbas är god, delad i bitar och inte körd i dokumentförstöraren, och där har åtminstone aldrig jag hittat något annat än tonfiskkött (med reservation för att jagi nte äter tonfisk så ofta som många andra här ...). Och SÅ dyr är den inte.

GymTT
2005-04-28, 21:37
Körde på abbas tidigare, så provade jag ICA då priset skiljer sig ganska markant, märker ingen skillnad! Kör på ICAs eller Eldorado, de gillar jag iaf!

MVH TT

Zakath
2005-04-28, 21:45
ICA's innehåller inte fenor och kraffs!
Jag käkar inte Eruoshopper för jag har hittat två gånger ben eller vad det var för skit!



2 gånger?

Jag tror jag räknade till 13 tonfisktänder, 3 ben och ca 10 fjäll i en burk *spy*
Har blivit andra märken sedan dess, ICAs :thumbup:

isato
2005-04-28, 21:56
Gå till någon pizzeria och be dem ta hem ........... för 7 kr burken får man fin tonfisk :)

Clyde
2005-04-28, 21:58
2 gånger?

Jag tror jag räknade till 13 tonfisktänder, 3 ben och ca 10 fjäll i en burk *spy*
Har blivit andra märken sedan dess, ICAs :thumbup:


Haha samma här! Man blev något less när man fick sitta och räkna ben..
Så Euroshopers Tonfisk spolade man ju.

Igår köpte morsan hem tonfisk av märket B&K (B&K !!!) Hehe, klämde just i mig en sån + lite annat smått och gått ;) .