handdator

Visa fullständig version : Jobbig person i skolan


Sidor : [1] 2

AlexanderYeah
2005-04-26, 16:21
möh det står att jag bara har 1 inlägg fast jag har skrivit förut men tråden togs bort.. bara så ni inte tror att jag är helt n00b här.

Iaf så började det i skolan då vi hade ett projektarbete om nåt skit och vi jobbade med niorna (Jag går i 8:an). Och vi var i grupper 3 pers i varje. Och det blev jag, mongokillen och en tjej som mongokillen känner. Och iaf så skulle jag och tjejen göra illustrationer och diagram om ett U-land och mongokillen skulle skriva fakta. Så jag och tjejen jobbade mer enskilt och det funka bra. Men så började mongokillen tjaffsa om att det var hans tjej och att jag ska sluta "smöra" för henne. (& de gör jag inte) Men jag har skrivit åt henne på internet men alltså det handlade enbart om skolarbetet.. men när han fick reda på ddet så flippade han ur totalt..

Nu verkar han iaf ha slutat gå på dom lektionerna och ägnar sin tid åt att hacka på mig. Han snackar skit om mig och hans fula kompisar har också börjat hålla på. FÖrra veckan ställde dom min cykel på skolans tak.. så jag var tvungen att be vaktmästarn och en lärare att ta ner den. Det tog fan en timme... Och han säger att om jag fortsätter gå på lektionerna med tjejen så ska han och hans gäng slå ner mig. & det tvivlar jag inte på. Så nu kan jag inte gå på dom lektionerna och då får jag väl IG i det ämnet.

Vad ska jag göra egentligen? Jag kan knappast försöka nita honom när han knuffar omkring mig för han är större än mig och jag skulle bara åka på däng.. det går inte att försöka låtsas som ingenting för då blir han äönnu värre..

och om jag säger åt en lärare så skulle han bara slå ner mig utanför skolan.

Och jag vågar inte samla ihop nåt gäng och slåss för han babblar om sina kusiner och hans släkt verkar bestå av 100 000 kriminella turkar av vad jag har sett.. (Inget ont om turkar)

Jag måste gå till skolan nu för annars letar dom upp min cykel och gömmer den någonstans... moget *rolleyes*

Yankeee
2005-04-26, 16:22
Gå till rektorn. Slår han ner dig så går du till rektorn. Slår han dig i igen så går du till rektorn.

capoje
2005-04-26, 16:25
HAHA

Haru kompisar skare vell fanimej inte va nå problem och skrämma mongogänget litte?

Eller har du inge kompisar?

De där ska du firra. no problems!

Nån här kanske som bor i närheten kanske kan skrämmas lite? Säga att det e din storebror :)

Grahn
2005-04-26, 16:27
Slår han dig går du till rektorn som Yankee säger, rektorn kommer troligen att säga till dig att polisanmäla alt göra det åt dig.

Gabriel_
2005-04-26, 16:28
ragga på bruden på riktigt och sen plocka henne!
och med det har du vunnit.. han har inget mer att säga

AlexanderYeah
2005-04-26, 16:29
heh ja kompisar har jag men dom är mesigare än mig.

jag sa faktiskt till rektorn att han alltid jävlades. jag menar, rektorn var ju med och plockade ner cykeln från taket.. han sa typ "ja niorna ska alltid verka tuffare" och sen berättade han nån pissig historia om när han var i min ålder.

och även om han skulle slå ner mig och bli reglerad från skolan så skulle det bara ge han ännu större anledning att ha ihjäl mig på fritiden.

lite taskigt, men jag hoppas att han hittar nån annan att jävlas med. Han borde tröttna på mig snart kan man tycka.

Grahn
2005-04-26, 16:31
Tror inte du riktigt klargjorde för rektorn hur allvarligt du upplevde det.

Prata med dina föräldrar om inte annat.

capoje
2005-04-26, 16:37
Kanske har helt fel men jag tycker du ska göra upp med dem..prata eller annat.
Om du e tvungen och fixa det med samtal och skit så får du kanske en tönt stämpel på skolan.

Har en polare i en annan stad med en lillebror, en liten tanig kille som lider av typ damp och måste ha hjälp för o klara av skolan. Han spöa nior som bråka. Så nu är han typ polare med dem :)


Du ser ju inte så värst liten ut på bilden ju :]

aja lyssna inte på mig...

AlexanderYeah
2005-04-26, 16:37
hmm en tant som typ samarbetar med rektorn (vet seriöst inte vad hennes yrke är) såg när han höll på med mig så hon och en lärare snackade med mig och sa att dom kunde ringa hans föräldrar och mina föräldrar och ha ett möte med honom, jag och våra föräldrar. Det låter väl som en bra idé kan tyckas, men haha faan va jobbigt att sitta där med hans föräldrar efter skolan och berätta hur jobbigt det är ;) + att hans föräldrar har suttit i fängelse och brukar sno motorcyklar (rykten men ändå) Hans farsa är fan psyk. Om han visste att jag har problem med hans son så skulle han säkert oxå börja jävlas med mig *rolleyes*

sen vill jag inte direkt ses som nåt mobboffer heller. skulle va svårt att hålla hemligt att jag och mina föräldrar har varit hos rektorn och lipat. och det är svårt att vara poppis med ett sånt rykte...

jag har inte varit på den lektionen heller på 2 veckor och tjejen börja undra var jag är.. fast jag vågar inte ses i närheten av henne *screwy*

Axon
2005-04-26, 16:38
Det bästa att göra är att ta ett långt snack med rektorn. Han kommer nog lösa det. Och om inte han gör det så gör polisen det.

palme
2005-04-26, 16:38
Hahaha :D

Stå på dig, sänk honom. Annars kommer de aldrig sluta. Skit i hans släkt eller gäng, säg en mot en runt hörnet. Sen hopapr du på hans huvud tills du inte orkar mer.

rolf
2005-04-26, 16:39
anmäl skiten ur honom om han rör dig. se till att ha någon/några vittnen runt dig på fritiden ifall han skulle få för sig att röra dig då.

Karate_kid
2005-04-26, 16:40
Tycker om inte något av följande råd hjälper. Så skall du visa han var skåpet ska stå. Du säger att han är större/tyngre än dig ? Tänk då på det här: Desto större dom är, desto tyngre fallar dom .

mvda
2005-04-26, 16:40
Snacka med rektorn, berätta ungefär det du berättade här och ta även ett snack med läraren i kursen så han/hon vet hur det ligger till.

Axon
2005-04-26, 16:40
Hahaha :D

Stå på dig, sänk honom. Annars kommer de aldrig sluta. Skit i hans släkt eller gäng, säg en mot en runt hörnet. Sen hopapr du på hans huvud tills du inte orkar mer.

oh well *screwy*

ölobrännvin
2005-04-26, 16:41
Ta lite stryk (om det går så långt) och sedan anmäler du honom. Förhoppningsvis så vill han bara skrämmas och inte verkligen spöa dej.

skeletron
2005-04-26, 16:42
Säg att du vill byta grupp?

möh det står att jag bara har 1 inlägg fast jag har skrivit förut men tråden togs bort.. bara så ni inte tror att jag är helt n00b här.

Iaf så började det i skolan då vi hade ett projektarbete om nåt skit och vi jobbade med niorna (Jag går i 8:an). Och vi var i grupper 3 pers i varje. Och det blev jag, mongokillen och en tjej som mongokillen känner. Och iaf så skulle jag och tjejen göra illustrationer och diagram om ett U-land och mongokillen skulle skriva fakta. Så jag och tjejen jobbade mer enskilt och det funka bra. Men så började mongokillen tjaffsa om att det var hans tjej och att jag ska sluta "smöra" för henne. (& de gör jag inte) Men jag har skrivit åt henne på internet men alltså det handlade enbart om skolarbetet.. men när han fick reda på ddet så flippade han ur totalt..

Nu verkar han iaf ha slutat gå på dom lektionerna och ägnar sin tid åt att hacka på mig. Han snackar skit om mig och hans fula kompisar har också börjat hålla på. FÖrra veckan ställde dom min cykel på skolans tak.. så jag var tvungen att be vaktmästarn och en lärare att ta ner den. Det tog fan en timme... Och han säger att om jag fortsätter gå på lektionerna med tjejen så ska han och hans gäng slå ner mig. & det tvivlar jag inte på. Så nu kan jag inte gå på dom lektionerna och då får jag väl IG i det ämnet.

Vad ska jag göra egentligen? Jag kan knappast försöka nita honom när han knuffar omkring mig för han är större än mig och jag skulle bara åka på däng.. det går inte att försöka låtsas som ingenting för då blir han äönnu värre..

och om jag säger åt en lärare så skulle han bara slå ner mig utanför skolan.

Och jag vågar inte samla ihop nåt gäng och slåss för han babblar om sina kusiner och hans släkt verkar bestå av 100 000 kriminella turkar av vad jag har sett.. (Inget ont om turkar)

Jag måste gå till skolan nu för annars letar dom upp min cykel och gömmer den någonstans... moget *rolleyes*

palme
2005-04-26, 16:43
oh well *screwy*

Det är man tar hand om mobbare. Men ni kan ju gå till rektorn och bli ännu mer mobbade *screwy*

vrålapa
2005-04-26, 16:44
Rektorn, hur mycke brukar dom göra då? Allvarligt?! Vi hade liknade fall på våran skolan. Dom snackade med dom som slogs och föräldrarna. Och? Dom fortsatte!

Ett annat fall av mobbing är det som har hänt i Sävar med tjejen. Vet inte om ni i Södra Sverige har hört något om det! Dock var det en tjej som fick åka ambulans och en massa grejer. Hon fick hoppa av skolan pga att hon var mobbad. Mycke kring det här i Umeå. Kom inte ihåg nåt mycke av det. För övrigt tror jag att den rektorn från Sävar blev rektor på min gamla skola.

Nä. Ibland undrar man om det enda sättet är att slåss. För ibland verkar inte Rektorer hjälpa.
Det är som AlexanderYeah säger att hur han än gör så kommer han förmodligen att få stryk.
Nä skräm upp dom ordentligt!

Loke
2005-04-26, 16:46
Om du inte riskerar att bli dödad föreslår jag att du går på lektionerna och tar eventuellt stryk. Kom ihåg, i ett slagsmål förlorar man inte för att man tar mest stryk, utan för att man fegar ur. Stå på dig. Mest skulle du krossa honom om du faktiskt lykades sno tjejen. Det fysiska våldet är bara ett verktyg i det psykiska våldet, men det finns andra sätt. Finn dem!

AlexanderYeah
2005-04-26, 16:46
men tänk då en lärare berättar för honom att jag har sagt att jag tycker han är svinjobbig.. jag tvivlar på att han låter mig vara då.. snarare tvärtom.

Jag har faktiskt tänkt på det där. för några dagar sen var jag sviin nära att flippa ur totalt och överrösa honom med slag opch sparkar. Kanske om jag bara vevar med slag och verkar totalt knäpp 1 gång så kanske han låter mig vara för att han tror att jag är ett psykfall.

Fast grejjen är att han brukar mucka med mig i korridoren (antagligen för att han ska spela tuff inför tjejerna) och om jag då flippar ur så kommer ju alla tro att jag är helt bäng i huvvet och ingen tjej skulle våga snacka med mig ;)

vet inte vad som är bäst.. att verka mobboffer eller att verka psykfall.. vilket rykte är bäst att ha *rolleyes*

Karate_kid
2005-04-26, 16:48
Nästa gång han putter till dig, *SMOCK* rakt över käften bara.

Baan
2005-04-26, 16:49
enklaste är att byta grupp och försöka komma ifrån den personen så är historien över..

alternativet är att slå ner för att inte bli nerslagen själv, jag skulle inte gärna vilja få stryk för att få rätten att anmäla någon själv. Av egen erfarnhet så i 9/10 fall snackas det mer än det levereras speciellt hos "jag hämtar mitt gäng jag svär"-folk. Det finns självklart inte rätta "svar" på frågan, allt beror på vad som är viktigt för en själv. Har blivit uppfostrad själv att aldrig ta skit från någon och aldrig låt någon slå mig så jag pallar själv inte det där med att ta skiten och sen anmäla

rolf
2005-04-26, 16:50
Nästa gång han putter till dig, *SMOCK* rakt över käften bara.

word! han lär bli så chockad så han låter dig vara ifred. iaf ett tag..

capoje
2005-04-26, 16:51
Lär dig keffffffffffffffffffta rejält med han...ÄG HAN!

är han invandrare?

AlexanderYeah
2005-04-26, 16:53
Nästa gång han putter till dig, *SMOCK* rakt över käften bara.

haha men tänk om jag inte får till värsta ninja slaget.. om det bara blir nån liten mysig midsommar smekning över hans läppar.. då ligger jag pyrt till.

Det absolut värsta skulle vara om jag försökte få ner honom med ett slag och han inte rubbades. Då skulle han ha en anledning att slå mig över käften. Och han skulle nog skicka in mig i en koma.

När vi hade idrottssturnering i skolan så tacklade han in mig i ribstolarna. Sen slog han av en innebandyklubba på benet på en annan kille *screwy* han är liksom van vid att göra illa folk. Det är inte jag. Jag tror fan jag aldrig har ens brottast i lågstadiet

s0s
2005-04-26, 16:57
låt rektorn/socialen ta hand om honom.
forsätter det så kör med "nödvärn", ändå han som kommer få pejja.

palme
2005-04-26, 16:58
Om han putar på dig, slå till direkt, säg inget och puta förgudsskull inte tillbaka och sen stå där och vänta på att bli slagen...slå och sluta inte slå förrens han är knockad eller folk bryter.

Men inse oxå att detta kan leda till mer bråk, men i min värld är det bättre att stå på sig och inte vara ett offer.

Lycka till.

-xR-
2005-04-26, 16:59
Tror du det skulle funka att gå fram till honom för att be honom snacka mellan fyra ögon och reda upp det? Lär vara skitsvårt men kanske fattar han när han inte har ngn att tuffa sig inför.

Lycka till hur som helst...

Baan
2005-04-26, 17:00
om du slår han rakt i käften, näsan (näsan funkar bra, många blir chockade av att se sitt eget blod) och inte ens särskillt hårt så kommer han inte stå still och säga "är det allt du har?", nej tänk itne film nu, om du inte är helt värdelös på att slåss så om du får in en halvhyffsad smäll så har killen rätt ont :) En hyffsad smäll kan göra för mycket skada t o m, jag antar att du inte vil skada killen ordentligt, något man kan göra om man slår käken ur led, inte något som kräver någon ofantlig styrka heller (förutom i film då.)

men det är ju klart, har du aldrig slagits mot någon i hela ditt liv så är det kanske itne något bra tillfälle börja öva mot honom, så du kan ju se efter en annan lösning

skaparn
2005-04-26, 17:06
Seriöst. Ett kok stryk gör inte så ont om du ställt in dig på det. Det mest smärtsamma är prestigeförlusten och det sitter i huvudet.

Alltså konfronterar du honom.
"Sluta hacka på mig! Verkställ hellre dina patetiska hot så får vi se hur mycket *** du har" (eller något mer diplomatiskt)

Antingen så har du synat hans bluff, eller så får du stryk och anmäler killen för misshandel. Det är väldigt osannolikt att han kommer slå ihjäl dig eller ge dig allvarliga men, även om han tar hjälp av kompisar vilket antagligen kan göra det hel alite fulare. Tror dock inte du ska bruka våld själv, han hämtar säkert bara hjälp. Utan ställ dig upp och ta en omgång, intala dig att han är en ***** så gör det inte så ont i själen. Har du dessutom innan deklarerat din avsikt, att stå rak men inte göra fysiskt motstånd lär du bli en hjälte.

/s - som gärna ger andra råd......

edit: ser nu att de två något starka orden jag använde blev censurerade, aja, ni fattar väl, de hade med könsorgan att göra

Karate_kid
2005-04-26, 17:14
Eller som Miyagi hade gjort, ett karate slag på halsen. det funkar nog fint.
Kan tänka på mig rubrikerna hos aftonbladet. GALEN KARATEMAN HÄRJAR PÅ SKOLORNA!!!!

Zed
2005-04-26, 17:16
Enda du kan göra är att ta en konflikt....du ska absolut inte skita i att gå på lektionerna, säg till tjejen hur läget är så kanske hon skäller ut honom rejält!

Träna på som fan kan du också göra så han inte vågar göra ett skit, vart bor du? Någon här kanske kan hjälpa dig på travet och kanske även skjutsa dig till skolan nån gång så folk ser att du inte är helt ensam!

/en som har fått sin beskärda del av mobbare

Päär
2005-04-26, 17:16
Jag tycker iaf att du måste försvara dig själv genom ngt vettigt sätt. Och det kan vara att slås. Som ngn tidigare skrev putats inte. Ifall ahn muckar med dig ngn gång, kanske puttar till dig. Så slå till honom i huvudet, med en bra knytnävesslag, sen där finsn ju olika bra saker att träffas. Näsan gör ju det ju alltid ont å få en smäll på, sen efter det kan du knäa honom. Ifall du fick bort honom för en stund, eller slå till med en combo av slag :)

Hitta på ngt, det känns oundvikligt, ifall du inte vill verka som en rädd liten hare förstås.

adde
2005-04-26, 17:17
Kan du inte snacka med tjejen då? Säg till henne att han verkar tro att du stöter på henne och att han verkar ha problem med det, men verka inte för mesig bara.

Eller så säger du till honom att "Jag aldrig skulle stöta på din brud, det fattar du väl? Jag har ingen dödslängtan. Nu avslutar vi det har projektet utan att få IG och sen skiter vi i dethär."

Sista alternativet är att sälja din syrra till honom, det fungerar alltid.

/adde

Weird
2005-04-26, 17:23
säg att du är homosexuel ;)
eller så tar du lite stryk sen anmäler han. har du tur behöver du inte jobba i sommar då heler

fothermucker
2005-04-26, 17:23
Hur ligger du till hos tjejen? Hade jag varit du hade jag satsat ordentligt på henne och försökt dokumentera det på något sätt :D . Allt handlar ju om henne egentligen för honom? Det måste ju bryta ner honom en del.
Påpeka att han inte är särskilt estetiskt tilltalande osv. Sedan om han vill ta till knytnävarna så försök att bli lite smågalen. Ju mindre koll han har på situationen ju bättre för dig. Försök att ta det one on one.
Efter bråket kommer antingen han eller du vara nedslagen men han kommer fortfarande att vara "ful".
Kanske inte det mest PK:a förslaget men de ska inte få vara i majoritet i en sån här tråd.

Plan your work and work your plan

Edit: Funkar det inte med tjejen så PM:a mig. :thumbup:

RobbeliRobban
2005-04-26, 17:24
Tar inte rektorn ditt problem på allvar? Be dina föräldrar ringa polisen. Eller så kör du hardcore-varianten, nästa gång han jävlas kastar du en rejäl klabbe hundskit i ansiktet på honom.

Karate_kid
2005-04-26, 17:24
vart bor du ?

Dumleman
2005-04-26, 17:32
Hmm så han går i nian och du går i någon klass under? I så "låga" åldrar är stryk/bråk inte så förskräckligt farligt enligt mig. Att slå en på benet med en innebandyklubba är en sak, att kallblodigt slå ner någon är en helt annan, han kanske bara är bra på att snacka. Ignorera honom.

AlexanderYeah
2005-04-26, 17:32
tack för alla svar

hmm ja att göra upp en mot en antingen med ord eller slag är väl det bästa. Fast det är lättare sagt än gjort. När jag väl står där så skakar jag nog sönder.

Ja, tjejen verkar lustigt nog gilla mig ganska mycket :)
Aa han är invandrare.

heh jag hittade hans lunar nu. Om jag gör en låtsas användare på lunar och lägger upp bilder på nån stor jävel och låtsas vara han.. sen skriver jag i hans gästbok att han ska låta alexander vara ifred annars ska "jag" slå ner honom.. hmm det kanske skulle funka.. fast varför skulle en stor jävel ha lunar *rolleyes*

Han har spännis bilder på sin lunar också.. jag tycker inte han är så mkt grövre än mig.. fast han kan ju slåss och där ligger väl skillnaden.

varför vill du veta var jag bor?

Weird
2005-04-26, 17:34
Aa han är invandrare.

skojar du *rolleyes*

bedlam
2005-04-26, 17:34
hmmm, kanske prata med tjejjen vore ett annat bra alternativ? iofs är det lite olika hur stor makt en flickvän har över sin pojkvän.. inte för att jag nånsin skulle mobba någon, men OM jag gjorde det och min flickvän bad mig låta bli, så skulle jag göra det.
Å andra sidan kan det slå bakut ifall tjejjen lägger fram det på fel sätt :)

Har du inga VETTIGA lärare eller kanske personliga assistenter i klassen?, vet då att många som jobbar som assistent i en klass har ganska mycket att säga till om, på ett närmare sätt än vad en lärare/rektor någonsin har.
De brukar veta hur tuffa grabbar ska tas...

fintelligens
2005-04-26, 17:40
Hihi, finns många såna som du pratar om här. Det är inte så farligt som du tror. Jag är säker på att hans föräldrar kommer skälla ut honom om de får reda på vad han gör. Om han någongång slår dig, slå inte tillbaka. Finns inget som är mer störande än att någon slår utan skada.

Karate_kid
2005-04-26, 17:45
Shit har den här tuffingen lunar ? Hur fan skall han tas nu ? Han här säkert en massa kontakter där oxå, helvete, sorry jag kan inte hjälpa dig.

rememberence
2005-04-26, 17:47
vad heter han på lunarstorm? :cool: :devil:

stahlberg
2005-04-26, 17:49
För det första är detta MYCKET ALLVARLIGT. För det andra kan problemet vara MYCKET SVÅRLÖST.

Allt hänger nämligen på de två inblandade (å ena sidan dig, å andra sidan den andra killen). Det gäller att tänka sig mycket noga för vad man gör i en sådan här situation.

Det viktiga är att du inte ger efter, utan står på dig. Ger du efter kommer du att leva hela ditt liv som "eftergivande" när det blir problem. Du måste stå på dig. Men hur?

Du kan vända dig till skolans rektor, och förklara saken noga. Risken är dock att han ändå inte förstår, eller VÅGAR göra något. Du kan prata med dina föräldrar eller någon annan vuxen du har förtroende för. Risken är dock att de inte kan eller vill ta tag i saken. Du kan försöka prata med honom (i så fall när ingen som han måste visa sig tuff för ser på). Då kan du förklara, att flickan inte betyder något för dig. Men risken är, att han tagit flickan bara som ett svepskäl för att få jävlas. Du kan vända dig till polisen. Risken finns att de inte kan göra så mycket, och att du blir VERKLIGT ILLA UTE efter detta.

Du kan slåss. Men du verkar inte vara den typen, och det verkar HAN. Det kan hända att du inte har en chans, och att han - och/eller hans kompisar - ger dig på käften så du hamnar på sjukhus.

Hur du än gör kan det bli problem. Men du måste fundera noga vad du ska göra ; hitta på något, eller fly och gå genom hela livet som en mes. Redan om du kunde visa dig orädd kunde du vinna respekt, men du ÄR rädd, och då kommer detta troligen att märkas.

Om du har föräldrar som är beslutsamma och kan ta tag i saker tycker jag det klokaste är att vända sig till dem, och åtminstone fundera tillsammans vad som är bäst att göra. Är dina föräldrar mesar, försök tala med någon annan vuxen.

stahlberg
2005-04-26, 17:54
Ska ännu tillägga : Vilken männsikotyp man än är kommer det en dag då man MÅSTE lära sig stå på sig, om man vill hålla kvar sin självrespekt. Det kan t.om vara värt att slåss och få på käften (men gärna då t.ex i skolan med publik som kan kontakta polisen innan du blir ihjälslagen) istället för att bara fly.

stahlberg
2005-04-26, 17:57
Det kanske inte är så farligt som det ser ut, eller också ÄR det farligt. Det är INET sagt hans föräldrar bryr sig det minsta. Troligen är han inte typen som bryr sig om vad hans flickvän tycker.

Antingen är han en uppblåst nolla, eller också är han tuff på allvar. Skillnaden kan vara märkbar!

Megatuttarna
2005-04-26, 17:57
Hugg honom i benet och skär av alla leder du känner till. Då jävlar ska vi se hur cool han är.

Karate_kid
2005-04-26, 17:57
Nå har du boxat han än ?

Grahn
2005-04-26, 18:00
finns väl tom lagar mot mobbing numera vilket detta nog kvalificerar in som.

rememberence
2005-04-26, 18:01
han kanske ligger på sjukhuset *screwy*

nemd
2005-04-26, 18:02
Va heter hans lunar.

Heimdahl
2005-04-26, 18:02
möh det står att jag bara har 1 inlägg fast jag har skrivit förut men tråden togs bort.. bara så ni inte tror att jag är helt n00b här.

Iaf så började det i skolan då vi hade ett projektarbete om nåt skit och vi jobbade med niorna (Jag går i 8:an). Och vi var i grupper 3 pers i varje. Och det blev jag, mongokillen och en tjej som mongokillen känner. Och iaf så skulle jag och tjejen göra illustrationer och diagram om ett U-land och mongokillen skulle skriva fakta. Så jag och tjejen jobbade mer enskilt och det funka bra. Men så började mongokillen tjaffsa om att det var hans tjej och att jag ska sluta "smöra" för henne. (& de gör jag inte) Men jag har skrivit åt henne på internet men alltså det handlade enbart om skolarbetet.. men när han fick reda på ddet så flippade han ur totalt..

Nu verkar han iaf ha slutat gå på dom lektionerna och ägnar sin tid åt att hacka på mig. Han snackar skit om mig och hans fula kompisar har också börjat hålla på. FÖrra veckan ställde dom min cykel på skolans tak.. så jag var tvungen att be vaktmästarn och en lärare att ta ner den. Det tog fan en timme... Och han säger att om jag fortsätter gå på lektionerna med tjejen så ska han och hans gäng slå ner mig. & det tvivlar jag inte på. Så nu kan jag inte gå på dom lektionerna och då får jag väl IG i det ämnet.

Vad ska jag göra egentligen? Jag kan knappast försöka nita honom när han knuffar omkring mig för han är större än mig och jag skulle bara åka på däng.. det går inte att försöka låtsas som ingenting för då blir han äönnu värre..

och om jag säger åt en lärare så skulle han bara slå ner mig utanför skolan.

Och jag vågar inte samla ihop nåt gäng och slåss för han babblar om sina kusiner och hans släkt verkar bestå av 100 000 kriminella turkar av vad jag har sett.. (Inget ont om turkar)

Jag måste gå till skolan nu för annars letar dom upp min cykel och gömmer den någonstans... moget *rolleyes*


Är du tvungen att kalla honom mongo? Elaking där...

Hur som helst kommer han inte att slå dig, och hon är inte intresserad av dig så be honom bara tagga ner. Slår han dig anmäl honom för misshandel och anmäl honom till rektorn.

mini_Arnold
2005-04-26, 18:02
Seriöst nu, jag tror mongokillen är gay.
Jag och min polare blev slagna av en tjej i sexan, hon ville ha oss så det stänkte om det.
Så jag vet av erfarenhet.

Prata med honom om det.

Grisen
2005-04-26, 18:02
Jag tycker som ett av stahlbergs förslag att du ska prata med honom och då självklart enskilt, utan att någon i närheten finns som han kan imponera på. Förklara att du inte är intresserad av tjejen, du har bara hamnat i samma grupp av en slump.

Men om du ska göra detta bör du fundera på om han jävlas med dig för att han tror att du ska ta hans tjej eller om han gör det bara för att jävlas. Om du verkligen tror att han jävlas med dig för att han tror att du ta hans tjej, då kan du prata med honom. I annat fall är detta en dålig idé.

Karate_kid
2005-04-26, 18:02
Va heter hans lunar.


vad heter hans brevlåda ah ?

rememberence
2005-04-26, 18:04
nån som varit med om liknande situationer..eller blivit mobbad sådär?

Grahn
2005-04-26, 18:05
nån som varit med om liknande situationer..eller blivit mobbad sådär?

har inte alla varit med om ngt liknande när de var unga?

rememberence
2005-04-26, 18:06
nej?...inte jag iaf..innebär det att jag är onormal? :confused:

Megatuttarna
2005-04-26, 18:08
nej?...inte jag iaf..innebär det att jag är onormal? :confused:

Näärå. De som bor i Trosa upplever inte sånt. Oftast går man i plugget med kusiner och syskon; man delar i vart fall till stor del på samma genpool.

rememberence
2005-04-26, 18:11
haha..så allvarligt är det inte kan jag berätta...vill ju höra hur det gick för grabben nu dårå

Karate_kid
2005-04-26, 18:12
Näärå. De som bor i Trosa upplever inte sånt. Oftast går man i plugget med kusiner och syskon; man delar i vart fall till stor del på samma genpool.


inavel ?

Bolio
2005-04-26, 18:13
Jag har varit med om liknande situationer flera gånger. Jag har hamnat i situationer där jag har stått inför att försvara mig själv eller fly. Vissa gånger har jag flytt, andra gånger har jag försvarat mig själv. Skillnaden är kanske att det aldrig riktigt varit som i det här fallet att jag har varit "mobbad", utan saker händer och man ställs inför valet att fly eller slåss. Jag kan säga såhär i efterhand att du ska försvara dig kompis. Skit i vad som händer, antingen möter du din rädsla och skiter i om han har fem hundra kusiner eller så mår du dåligt resten av ditt liv. Det här är en grej, ingen kommer att döda dig eller ens skada dig allvarligt. I värsta fall hamnar du på sjukhus, men om tio eller femton år när du sitter där med en personlighet som är rädd så kommer du att ångra dig att du inte tog smällen. Du är ung och du kommer säkert att råka ut för såna här saker flera gånger i ditt liv, se till att inte vara den som flyr, om inte för din egen skull så åtminstone för din matsmältnings...

Och jag är själv blatte, jag vet hur andra blattar funkar. Om den här killen var något på riktigt skulle han inte betett sig som han gör. Var inte rädd för hans hundra kusiner eller kompisar, skit i sånt. Ingen hämtar hundra kusiner på en ensam kille, det skulle vara hur pinsamt som helst för honom själv. Lita på mitt råd bara, gå inte till rektorn, gå inte till polisen. Gör som stahlberg säger, jag vet att du är rädd och att det är en jobbig grej, och att du inte vill visa för honom att du är rädd. Men skit i det. Låt honom se att du är rädd. Gå fram till honom när han är ensam, förklara för honom att du inte är ute efter hans brud och att om han vill dig någonting så kan han ta det med dig man mot man. Säg att det är upp till honom, och att du inte bangar på någonting, han bestämmer reglerna, men att du inte är ute efter att bråka.

Och i värsta fall, om han vill hämta folk för att slå dig, skicka mig ett PM så ska jag hjälpa dig.

rememberence
2005-04-26, 18:13
håller oss till ämnet nu...

Goddaniel
2005-04-26, 18:14
Det där med att gå till rektorn funkar inte i så många skolor tyvärr.
Lärarna/rektorn bryr sig knappt och i vissa fall skiter dom t.om fullständigt i dig å säger "vi har bättre saker för oss så skaka hand nu å var kompisar".

Hade en liknande situation när jag också gick i 8an och två killar i 9an skulle sätta mig på plats men den mycket vettiga anledningen...
Jag kastade en lussebulle på honom bara för han sa "din mamma" till mig
( *cry* ) efter vi hade råkat gå in i varann i korridoren.

Såklart ville han slå mig med sitt "gäng"...
Föreslog mest på skoj att vi skulle göra upp man mot man men där fegade han ur totalt.

Men mitt tips är att försöka ignorera honom, är nog mest tomma hot som han kommer med...

Spinkot
2005-04-26, 18:23
Spöa skiten ur honom och ta tjejen,han förtjänar endå inte henne.

alt. Kör över honom med moppen

rememberence
2005-04-26, 18:23
Spöa skiten ur honom och ta tjejen,han förtjänar endå inte henne.

alt. Kör över honom med moppen
jaa, det kommer ju funka JÄTTEBRA

Karate_kid
2005-04-26, 18:24
jaa, det kommer ju funka JÄTTEBRA


Jag anar lite ironi. Hur vet du att det inte gör det ? provat ?

rememberence
2005-04-26, 18:25
nej det har jag inte, men eftersom den andra personen kan slåss och han inte kan slåss verkar det inte som om det kommer göra det?, bara min lilla tanke...

nemd
2005-04-26, 18:25
Jag fröstår verkligen inte hur NÅN kan blir sur när nån annan säger "din mamma". Har funerat som tusan på det men jag fröstår verkligen inte. Tell me!!

Och om han hämtar fler kompisar kommer du ta dem endå. Se till att han nåt att slåss med. Ta en kätting, dem är bra. Du kommer kunna ta dem alla endå för dem kommmer vara för fega för att gå på dig alla på en gång om du står och snurrar med den där. Så det är bara försöka smacka han först och sen blir dem rädda när dem ser blodet och hur fint det låter. Hoppas fan du får bort denna killen. Fyfan vad jobbiga sånna är.

Karate_kid
2005-04-26, 18:26
nej det har jag inte, men eftersom den andra personen kan slåss och han inte kan slåss verkar det inte som om det kommer göra det?, bara min lilla tanke...


tanken var inte ens god. sorry

Spinkot
2005-04-26, 18:26
nej det har jag inte, men eftersom den andra personen kan slåss och han inte kan slåss verkar det inte som om det kommer göra det?, bara min lilla tanke...

därav alternativet med moppen

Karate_kid
2005-04-26, 18:26
därav alternativet med moppen

Ja faktiskt, du hade 2 alternativ, i fall man fick sluta på ideerna, :thumbup:

rememberence
2005-04-26, 18:27
eller bil!, det är inte lika stor riks att man själv skadar sig då ;)

Bolio
2005-04-26, 18:27
Inget av det här behövs. Du har inget att oroa dig för kompis, skit i vad alla säger. Prata med honom som jag sa till dig, säg till honom att antingen gör ni upp man mot man eller så blandar ni in folk och då får han ta med sig vem fan han vill, sen skickar du ett PM till mig. Sitt bara inte och oroa dig i onödan för ingenting, det här är inget. Det finns så fucked up grejer som händer nuförtiden att du ska vara glad att du har det så bra. Finns folk som blir jagade med yxa, folk vars föräldrar dör och en massa skit. Gör som jag säger bara och var glad att du kommer att lösa ett problem och bli en mognare och modigare person. Ok?

Davil
2005-04-26, 18:28
Jag är mycket nyfiken på att få höra hur det går/gick för grabben ! Skulle gärna vilja veta vad den andra nollan heter på lunar också.

Bolio
2005-04-26, 18:28
Kan alla ni idioter sluta skräpa ner tråden förresten? Det är en snubbe med problem, vi ska hjälpa honom, inte sitta och snacka skit.

nemd
2005-04-26, 18:30
Gör som bolio säger, det bästa. Men som sagt ta med dig en kätting, eller nåt du känner dig bekväm med. Men visa inte att du har den, ha den i en väska och så är väskan lite uppen. Kanon!

mmartin
2005-04-26, 18:40
synd att läsa verkligen.. anmäl han om du oroar dig, du har ju lagen på din sida.. :thumbup:

Kan du inte skriva hans användarnamn på lunar?? snälla vill seeee!!!! :D

mmartin
2005-04-26, 18:43
kan även påpeka att du sannerligen inte BEHÖVER sjunka till hans nivå med våld, lös det ändå..

skulle du nu åka på en misshandel som heter duga så har du ju alternativ iaf, antingen fete-anmäla han eller också finns det fina killar från grannlandet över sjön som man "hyra" till vissa ändamål man sjäv bestämmer.. från 500 till 2000 pix...

:D ;) :thumbup:

Fatalist
2005-04-26, 18:44
Var bor du Alexander?

skaparn
2005-04-26, 18:57
Jag kan säga såhär i efterhand att du ska försvara dig kompis. Skit i vad som händer, antingen möter du din rädsla och skiter i om han har fem hundra kusiner eller så mår du dåligt resten av ditt liv. Det här är en grej, ingen kommer att döda dig eller ens skada dig allvarligt. I värsta fall hamnar du på sjukhus, men om tio eller femton år när du sitter där med en personlighet som är rädd så kommer du att ångra dig att du inte tog smällen. Du är ung och du kommer säkert att råka ut för såna här saker flera gånger i ditt liv, se till att inte vara den som flyr, om inte för din egen skull så åtminstone för din matsmältnings...


Vi är skrämmande ense här. Man ångrar ofta en sänkt blick i efterhand. Skulle lätt ta en utdragen misshandel idag för att få endel mesigheter ogjorda i min tidiga ungdom. Samtidigt är smärtan från stryk är kortvarig jämfört med sötman av att veta hur man stod där och sa what's up istället för att be om ursäkt för sin existens.

Dock så verkar Alex här ha dålig backup, på min tid(tm) så såg vi då till att vara gäng och (oftast) ställa upp för varandra. Den (backupen) kan om inte annat se till att det inte blir någon regelrätt tortyr, utan bara en juste fight mellan dom det berör.

ölobrännvin
2005-04-26, 18:58
Han har tröttnat på våra dumma lösningar och gått ut för att göra upp med fetingen med en hammare...

Trance
2005-04-26, 18:59
Gå fram till honom lungt när han är ensam och säg att du tycker det är jobbigt och att du är nära att bryta ihop, och när du bryter ihop så kommer du inte ge dig på honom utan hans morsa med ett basebollträ när hon är ute och går. Sedan berättar du vilken adress han bor på. Nu ger du ett erbjudande om att ni båda ignonerar varandra så blir allt bra.

Stå gärna med lite halv galen blick under tiden.

Hrm, detta är bara en teorisk skapelse, inte en aning hur det skulle fungera i verkligheten.

Otto GROV
2005-04-26, 19:00
du ska bestämma dig tex i dag, nästa gång han säger nått dumt minsta lilla, så går du fram till honom med bestämda steg o ger honom ett slag över käften, du ska inte säga nått bara gå fram o boom ett slag över käften.
han kommer bli otroligt chockad, ligger han på marken då så är det bara gå därifrån utan att säga nånting.
står han fortfarande upp så är det bara att fotsätta veva tills han ligger ner, o sen gå där ifrån.

Bolio
2005-04-26, 19:03
Jag har stått helt ensam utan backup med en jävla massa människor emot mig i en stad där jag aldrig har varit förut och slagits. Jag har fått stryk, rejält med stryk, en jävla massa gånger. Jag har hamnat på Huddinge sjukhus klockan fyra på morgonen en nyårsafton för att jag vägrade be en kille om ursäkt för att han påstod att jag "tittade på hans brud" (vilket jag iofs gjorde). Jag har stått på mig en massa gånger, men också fegat ut. Jag ångrar som fan att jag fegade ur dom gångerna nu såhär i efterhand. Men det är skitsamma, jag har lärt mig nu att ALDRIG backa, oavsett vad, åtminstone inte mentalt. Jag är inte ens särskilt stor eller stark, och jag har inte hamnat i bråk på ungefär 1 år nu. Det handlar om att stå upp för sig själv, oavsett om man är stor eller liten, inget av det där spelar ens någon roll. Vem som helst kan skjuta dig med tre skott rakt i huvudet så att du dör. Det handlar inte om att vara tuffast eller skrämma folk. Det handlar om att inte vara rädd, om att möta sina rädslor och besegra dom och leva ett bra liv. Det enda som är värre än att få stryk är att vara rädd för att få stryk.

Bolio
2005-04-26, 19:04
Gå fram till honom lungt när han är ensam och säg att du tycker det är jobbigt och att du är nära att bryta ihop, och när du bryter ihop så kommer du inte ge dig på honom utan hans morsa med ett basebollträ när hon är ute och går. Sedan berättar du vilken adress han bor på. Nu ger du ett erbjudande om att ni båda ignonerar varandra så blir allt bra.

Stå gärna med lite halv galen blick under tiden.

Hrm, detta är bara en teorisk skapelse, inte en aning hur det skulle fungera i verkligheten.

Det funkar inte tyvärr. Det är få invandrare som skulle släppa det där. Hotas ens morsa berättar man det för hela släkten och då blir det inte kul. Man ska aldrig blanda in familjemedlemmar tycker jag.

Otto GROV
2005-04-26, 19:05
Jag har stått helt ensam utan backup med en jävla massa människor emot mig i en stad där jag aldrig har varit förut och slagits. Jag har fått stryk, rejält med stryk, en jävla massa gånger. Jag har hamnat på Huddinge sjukhus klockan fyra på morgonen en nyårsafton för att jag vägrade be en kille om ursäkt för att han påstod att jag "tittade på hans brud" (vilket jag iofs gjorde). Jag har stått på mig en massa gånger, men också fegat ut. Jag ångrar som fan att jag fegade ur dom gångerna nu såhär i efterhand. Men det är skitsamma, jag har lärt mig nu att ALDRIG backa, oavsett vad, åtminstone inte mentalt. Jag är inte ens särskilt stor eller stark, och jag har inte hamnat i bråk på ungefär 1 år nu. Det handlar om att stå upp för sig själv, oavsett om man är stor eller liten, inget av det där spelar ens någon roll. Vem som helst kan skjuta dig med tre skott rakt i huvudet så att du dör. Det handlar inte om att vara tuffast eller skrämma folk. Det handlar om att inte vara rädd, om att möta sina rädslor och besegra dom och leva ett bra liv. Det enda som är värre än att få stryk är att vara rädd för att få stryk.

måste säga att ja håller med till 100

Metal_boy_
2005-04-26, 19:06
Banka skiten ur honom. Om några år så kommer du att ångra att du inte gjorde det annars. Ta tag med båda händerna bakom nacken, dra ner han så han lutar sig framåt och så hoppar du upp o knäar sönder ansiktet på han. Då lär dessutom bruden vilja vara me dig istället efter du möblerat om ansiktet på han. Pungen är det känsligaste stället eller hur? den vill du skydda som fan om du slåss? Skaffa en suspensoar o sen slår du på honom av helvete. :thumbup:

Kwon
2005-04-26, 19:07
Hoppas nu Alex kommit fram till en lösning, efter att ha kollat igenom denna post verkar det som om det var ett tag sen han postade sist.

Hoppas nu någonting BRA har hänt honom.

Trance
2005-04-26, 19:07
Det funkar inte tyvärr. Det är få invandrare som skulle släppa det där. Hotas ens morsa berättar man det för hela släkten och då blir det inte kul. Man ska aldrig blanda in familjemedlemmar tycker jag.

Nej, jag vet. Jag var inte så allvarlig, framför allt skulle jag aldrig kunna ge mig på en som inte har med det att göra. Men om man spelar tillräckligt galen så kanske han håller käft och släpper det. :-)

Metal_boy_
2005-04-26, 19:08
Det är man tar hand om mobbare. Men ni kan ju gå till rektorn och bli ännu mer mobbade *screwy*

Precis. Ibland är det jävligt bra att slå tillbaka.

Bolio
2005-04-26, 19:08
Banka skiten ur honom. Om några år så kommer du att ångra att du inte gjorde det annars. Ta tag med båda händerna bakom nacken, dra ner han så han lutar sig framåt och så hoppar du upp o knäar sönder ansiktet på han. Då lär dessutom bruden vilja vara me dig istället efter du möblerat om ansiktet på han. Pungen är det känsligaste stället eller hur? den vill du skydda som fan om du slåss? Skaffa en suspensoar o sen slår du på honom av helvete. :thumbup:

Frågan är om man vill ha en brud som vill vara med en för att man slår en snubbe?

Bolio
2005-04-26, 19:09
Nej, jag vet. Jag var inte så allvarlig, framför allt skulle jag aldrig kunna ge mig på en som inte har med det att göra. Men om man spelar tillräckligt galen så kanske han håller käft och släpper det. :-)

Nä jag vet, ville bara inte att killen skulle få för sig något dumt. :)

Kwon
2005-04-26, 19:09
Frågan är om man vill ha en brud som vill vara med en för att man slår en snubbe?

Yeah sounds like a good catch :laugh:

Trekker
2005-04-26, 19:13
Dom flesta som hotar med att ge dig stryk kommer aldrig göra det. Bara man svarar något jävligt kaxigt så kommer dom till 90% tro att du är mycket farligare än dom är och backa ur.

Bolio
2005-04-26, 19:15
Dom flesta som hotar med att ge dig stryk kommer aldrig göra det. Bara man svarar något jävligt kaxigt så kommer dom till 90% tro att du är mycket farligare än dom är och backa ur.

Är det verkligen så? Var är du uppvuxen? Jag kan garantera dig att hade du gått i min skola när jag var i den åldern och varit kaxig mot någon hade du blivit misshandlad både en och två gånger. Det finns alltid någon som är trasigare än vad du kan förvänta dig.

Grahn
2005-04-26, 19:15
Tja tar du det till en rektor som ignorerar det så kan du alltid polisanmäla själv samt anmäla rektorn som är skyldig att polisanmäla. :D

Våldsammare lösningar på problemet tänker jag inte ta ansvar för att rekomendera.

zanzi
2005-04-26, 19:16
Håller med bolio.

Jag var i en liknande situation när jag var liten då jag hade en rasister efter mig. Läraren fick reda på det och det hela sluta med att jag, rasisten och våra föräldrar satte oss ner för att "lösa problemet".
Sen i efterhand önska jag att jag hade fått lösa problemet själv även om det hade inneburit ännu mer stryk och det tror jag att du också kommer göra för även om problemet fixar sig kommer man känna sig feg och rädd varje gång man möter mobbaren.

Kan tänkta mig att man även senare i livet inte kommer att kunna lösa liknande situationer... bara en tanke.

Metal_boy_
2005-04-26, 19:19
Frågan är om man vill ha en brud som vill vara med en för att man slår en snubbe?


ne men hon verkade ju gilla snubben redan innan ändå :)

Trekker
2005-04-26, 19:20
Är det verkligen så? Var är du uppvuxen? Jag kan garantera dig att hade du gått i min skola när jag var i den åldern och varit kaxig mot någon hade du blivit misshandlad både en och två gånger. Det finns alltid någon som är trasigare än vad du kan förvänta dig.


Uppväxt i en liten stad. Varit spanare i bosnien och i kosovo, dom killarna är lite elakare än någon du hittar på ett gymnasie i Sverige.

Men jag håller med dig, det gällar att faktiskt kunna backa upp det du säger till viss del.

Bolio
2005-04-26, 19:21
Yeah exakt som zanzi säger. Allt i livet handlar ju om flight or fight. Var inte den som flyr. Och lyssna inte på folk som säger att du ska gola till rektorn, vad ska du göra den dagen det inte finns någon rektor att skvallra till? Ta tag i skiten själv.

Jag är inte William Wallace eller Rambo, men jag kan garantera er att det känns jävligt skönt att gå runt och inte vara rädd för någon. Det värsta som kan hända är ingen fara för mig. Jag bryr mig helt enkelt inte. Jag är mer orolig att bli dissad av en brud jag gillar än att bli knivhuggen. Vem fan bryr sig lixom. Händer det så händer det.

JustinCredible
2005-04-26, 19:21
När jag gick på högstadiet var det en kille som alltid skulle hålla på en massa. Alltså inte i närheten av vad du skriver men ändå.. han var jävligt störande. så en gång fick jag bara nåt ryck och slog honom, sen matade in slag när han låg ner. Fast jag skakade honom inte, jag höll liksom tillbaka slagen, men han fick ändå ont.

Poängen var inte att skada honom egentligen utan bara visa att ilskan fanns där, förstår du? Så han blev chockad och senare blev vi typ kompisar :)

ska väl tilläggas att han inte var i närheten av lika jobbig som den personen du verkar ha efter dig och han hade nog inga sånna kusiner heller.

Och alexander har väl inte hunnit gå till skolan inom dom två timmar sen han postade sist.. det lär väl inte ha "hänt" så mycket..

Mitt råd är iaf att flippa ur :thumbup: och sen ligga lågt..

Bolio
2005-04-26, 19:22
Uppväxt i en liten stad. Varit spanare i bosnien och i kosovo, dom killarna är lite elakare än någon du hittar på ett gymnasie i Sverige.

Men jag håller med dig, det gällar att faktiskt kunna backa upp det du säger till viss del.

Jodå, jag förstår. Jag är uppvuxen i Kurdistan och en förort i Sverige, men det spelar ju ingen roll egentligen. Allt handlar om att kunna backa upp det där också precis som du säger, man ska inte vara naiv och tro att folk blir rädda bara sådär heller....

Kwon
2005-04-26, 19:24
Alla sätt är bra såvida de resulterar i önskat resultat (resultatet i detta fall är en kombination av antingen att slippa bli slagen, slippa känna sig rädd och/eller kunna ha självkänslan i behåll).

Vem vet? Någon gång i framtiden kanske DU Alex räddar ditt plågoris från trubbel/bråk och det hela resulterar i att ni blir vänner! :)

Hursomhelst, sådana här saker skall du ta itu med omedelbart innan de eskalerar!

Fortsätter detta plågoris är det en sak du skall tänka på , visa ej rädsla!

Stå upp för dig själv!

Metal_boy_
2005-04-26, 19:25
Håller med bolio.

Jag var i en liknande situation när jag var liten då jag hade en rasister efter mig. Läraren fick reda på det och det hela sluta med att jag, rasisten och våra föräldrar satte oss ner för att "lösa problemet".
Sen i efterhand önska jag att jag hade fått lösa problemet själv även om det hade inneburit ännu mer stryk och det tror jag att du också kommer göra för även om problemet fixar sig kommer man känna sig feg och rädd varje gång man möter mobbaren.

Kan tänkta mig att man även senare i livet inte kommer att kunna lösa liknande situationer... bara en tanke.

Känner också igen mig. Hade dock inte att göra me utläningar eller rassar, men det var samma situationer. Och jag vet att man bara blir mer mobbad ju mer vuxna man "skvallrar" för. Det kanske är bra i några veckor men sen börjar skiten igen. Jag va liten o klen o skulle åkt på spö om jag muckade emot. Idag önskar jag att då var nutid, när dom är små töntar. Tro mig, jag har haft otäcka fantasier angående hämnder ibland,men mitt förnuft säger att det inte tjänar till nått, så det är bättre att få ett slut på det när det händer.

Zafer
2005-04-26, 19:25
Jodå, jag förstår. Jag är uppvuxen i Kurdistan och en förort i Sverige, men det spelar ju ingen roll egentligen. Allt handlar om att kunna backa upp det där också precis som du säger, man ska inte vara naiv och tro att folk blir rädda bara sådär heller....

Kurdistan? har jag aldrig hört talas om? är det något slags sagoland? *screwy*

Officer
2005-04-26, 19:26
Jag är uppvuxen i Kurdistan.


Vart sa du?

Bolio
2005-04-26, 19:31
Allvarligt talat AnabolicProtein och Zafer, är ni ute efter att jiddra med mig här eller vill ni träffas och tjaffsa om kurd vs. turk-grejer? Jag träffar er när som helst, var som helst och hur som helst. Vad säger ni? Om ni inte vill träffas, sluta irritera mig då. Jag har inte tid med det här.

zanzi
2005-04-26, 19:32
Kurdistan? har jag aldrig hört talas om? är det något slags sagoland? *screwy*

Jag vet inte om det är området bolio syftar på men det finns väll en stad i Irak som kallas för Kurdistan?

Grahn
2005-04-26, 19:32
Inget tjaffs i denna tråden! :devil:

Officer
2005-04-26, 19:33
Allvarligt talat AnabolicProtein och Zafer, är ni ute efter att jiddra med mig här eller vill ni träffas och tjaffsa om kurd vs. turk-grejer? Jag träffar er när som helst, var som helst och hur som helst. Vad säger ni? Om ni inte vill träffas, sluta irritera mig då. Jag har inte tid med det här.

Jag vet inte om Zafer, men du skrämmer mig jättemycket med din hårda jag-ska-slå-dig-attityd. Jag tror inte jag kommer våga tjafsa mot dig nå mer.

MAXX
2005-04-26, 19:33
Hursomhelst, sådana här saker skall du ta itu med omedelbart innan de ejakulerar!
moget *rolleyes*

Zafer
2005-04-26, 19:33
Allvarligt talat AnabolicProtein och Zafer, är ni ute efter att jiddra med mig här eller vill ni träffas och tjaffsa om kurd vs. turk-grejer? Jag träffar er när som helst, var som helst och hur som helst. Vad säger ni? Om ni inte vill träffas, sluta irritera mig då. Jag har inte tid med det här.

Vill bara påvisa för dig att Kurdistan som land aldrig har existerat.

Kwon
2005-04-26, 19:34
Precis gubbar, nu försöker vi hjälpa Alex istället för att tjafsa om Kurdistan och Turkiet etc. Går att starta nya trådar.

Zafer
2005-04-26, 19:34
Jag vet inte om Zafer, men du skrämmer mig jättemycket med din hårda jag-ska-slå-dig-attityd. Jag tror inte jag kommer våga tjafsa mot dig nå mer.
jag kan hålla honom medans du slår- ok?! *kissass*

s_himself
2005-04-26, 19:34
Jag vet inte om det är området bolio syftar på men det finns väll en stad i Irak som kallas för Kurdistan?


http://www.elandnet.org/kurdphoto/fotos/kurdistan.gif

Kwon
2005-04-26, 19:34
moget *rolleyes*

LOL! Jag vill minnas att jag skrev eskalerar, men roligt inlägg MAXX! :laugh:

Zafer
2005-04-26, 19:35
Precis gubbar, nu försöker vi hjälpa Alex istället för att tjafsa om Kurdistan och Turkiet etc. Går att starta nya trådar.
Då kan du väl ta och ejakulera i en annan tråd också?

Bolio
2005-04-26, 19:35
Jag vet inte om det är området bolio syftar på men det finns väll en stad i Irak som kallas för Kurdistan?

Det är ett område som kallas för Kurdistan. Det är precis emellan Iran, Irak, Syrien och Turkiet. Kurdistan är inget eget land men ett område och de här rasistiska turkarna är jättesugna på att alltid hävda att "Kurdistan finns inte".

http://www.krysstal.com/images/democracy_turkey_kurdistan.jpg

Kwon
2005-04-26, 19:36
Då kan du väl ta och ejakulera i en annan tråd också?

hehe, eskalera heter det gubben :)

Bolio
2005-04-26, 19:37
Jag vet inte om Zafer, men du skrämmer mig jättemycket med din hårda jag-ska-slå-dig-attityd. Jag tror inte jag kommer våga tjafsa mot dig nå mer.

Jag skiter i om du blir rädd eller inte. Är du ute efter att tjaffsa med mig om Kurdistans existens kan vi göra det face to face. Jag försöker hjälpa en kille här som behöver hjälp och ni två idioter börjar tjaffsa om något helt annat. Som sagt, vill ni träffas är jag alltid öppen för det. Annars tycker jag att ni ska sluta snacka skit, för jag är en snäll person, jag är inte ens ute efter att bråka med någon.


Grahn: Jag ber om ursäkt, men jag var bara tvungen att säga det där. Ska inte förstöra tråden mer.

Dipshit
2005-04-26, 19:41
sån skitunge..
kan du inte säga var du bor, så rycker den lokala kolobiffen in! :D

det sagt med tanke på att du förmodligen inte vågar nåt annat..
men visst, tycker också du ska försöka stå på dig!!

vrålapa
2005-04-26, 19:43
Tycker i alla fall att alla ska sluta snacka om att han ska prata med mongot. Det funkar inte. Mongot är omoget och Alexander är mognare!

Alexander säg vart du bor och någon härifrån kan hjälpa dig att banka skiter ur han! Det tror jag fan är det enda rätta!

Mongot kommer ändå att fortsätta att hålla på att jävlas med dig om du säger till rektorn eller något annat. Försöker du snacka med han tror att du är dum i huvudet och kommer att håna dig!
Mongot är inte mer värd en skiten han har i röven!
Banka ut de sista han har i röven!

RobbeliRobban
2005-04-26, 19:44
sån skitunge..
kan du inte säga var du bor, så rycker den lokala kolobiffen in! :D

!!

Nu vet jag att det var ett skämt, men om det är någon som får för sig att hjälpa till på det sättet, tänk om-tänk rätt, ganska troligt är att ni kommer få påhälsning av polisen om ni får för er att spöa en 15-årig halvligist för att hjälpa en nätkompis.

Zafer
2005-04-26, 19:45
Jag skiter i om du blir rädd eller inte. Är du ute efter att tjaffsa med mig om Kurdistans existens kan vi göra det face to face. Jag försöker hjälpa en kille här som behöver hjälp och ni två idioter börjar tjaffsa om något helt annat. Som sagt, vill ni träffas är jag alltid öppen för det. Annars tycker jag att ni ska sluta snacka skit, för jag är en snäll person, jag är inte ens ute efter att bråka med någon.


Grahn: Jag ber om ursäkt, men jag var bara tvungen att säga det där. Ska inte förstöra tråden mer.

Nej vi är inte ute efter att tjaffsa med dig, vi vill att du ska erkänna att du kommer ifrån Irak, Iran, Syrien eller Turkiet och att det inte existerar något "Kurdistan".

*popcorn*

Molotov
2005-04-26, 19:47
Kurdistan? har jag aldrig hört talas om? är det något slags sagoland? *screwy*u

Turkiet har däremot jag hört talas om, jag har till och med varit där. Det var verkligen inget sagoland, mer som en sophög...

Zafer
2005-04-26, 19:49
u

Turkiet har däremot jag hört talas om, jag har till och med varit där. Det var verkligen inget sagoland, mer som en sophög...

Det är din åsikt.
Ingen som har tvingat dig att åka dit.

Kwon
2005-04-26, 19:51
Back to the Topic at hand = Jobbig person i skolan

Dipshit
2005-04-26, 19:51
Nu vet jag att det var ett skämt, men om det är någon som får för sig att hjälpa till på det sättet, tänk om-tänk rätt, ganska troligt är att ni kommer få påhälsning av polisen om ni får för er att spöa en 15-årig halvligist för att hjälpa en nätkompis.
mjaah, skämt o skämt..

jag menade att om det var så illa att han varken vågade stå på sig eller säga till nån lärare! DÅ hade i alla fall jag kunnat ta ett SNACK med "mongot"..

Bolio
2005-04-26, 19:51
Nej vi är inte ute efter att tjaffsa med dig, vi vill att du ska erkänna att du kommer ifrån Irak, Iran, Syrien eller Turkiet och att det inte existerar något "Kurdistan".

*popcorn*

Varför vill ni det? Är det för att trycka ner mitt folk och visa att kurder minsann inte har något land och att ni andra folk står över oss, eller är ni bara måna om geografi?

Karate_kid
2005-04-26, 19:53
Varför vill ni det? Är det för att trycka ner mitt folk och visa att kurder minsann inte har något land och att ni andra folk står över oss, eller är ni bara måna om geografi?


han vill bara provocera.

Zafer
2005-04-26, 19:53
Varför vill ni det? Är det för att trycka ner mitt folk och visa att kurder minsann inte har något land och att ni andra folk står över oss, eller är ni bara måna om geografi?
ja på båda frågorna
:hbang:

and were good at it.

Officer
2005-04-26, 19:53
ja på båda frågorna
:hbang:

and were good at it.


Håller med.

Grahn
2005-04-26, 19:53
Fortsatt debatt om turkar vs kurder tas ngn annan stans och nästa som fortsätter på det spåret blir varnad.

Bolio
2005-04-26, 19:54
han vill bara provocera.

Jag vet, och det är verkligen underligt vad han får ut av att provocera mig på nätet. Varför inte vara rakryggad och göra det face to face istället? Det är verkligen lustigt det där...

Trance
2005-04-26, 19:55
Hrm, vi fortsatte in på det spåret såg jag nyss.

RobbeliRobban
2005-04-26, 19:56
Nej vi är inte ute efter att tjaffsa med dig, vi vill att du ska erkänna att du kommer ifrån Irak, Iran, Syrien eller Turkiet och att det inte existerar något "Kurdistan".

*popcorn*

Varför skulle han det? Han är inte Irakier, Pers, Syrier, Syrian eller Turk, han är inte Arab han är Kurd. Jag gissar att Kurder känner sig mer som andra Kurder än det folket som råkar vara på samma sida av kartlinjen.

Zafer
2005-04-26, 19:56
Jag vet, och det är verkligen underligt vad han får ut av att provocera mig på nätet. Varför inte vara rakryggad och göra det face to face istället? Det är verkligen lustigt det där...
Sluta kapa tråden nu! back to topic! ondskefulla turk/syrian/iranie

Kwon
2005-04-26, 19:57
Jag vet, och det är verkligen underligt vad han får ut av att provocera mig på nätet. Varför inte vara rakryggad och göra det face to face istället? Det är verkligen lustigt det där...

Det är den enda platsen han vågar provocera dig antar jag, men nog om det, tillbaka till ämnet!

Lallle
2005-04-26, 19:59
1. Du skulle kunna byta skola. Det gjorde jag när jag blev trackad (skulle inte vilja använda ordet mobbad eftersom jag gav igen ganska bra).

2. Prata med hans föräldrar och de. Gjorde jag en gång med en snubbe och efter det bråkade vi inte lika mycket.

3. Ta med nåt redskap och slå honom så hårt att han hamnar på sjukhus.

Lallle
2005-04-26, 20:05
Fan när jag läser den här tråden blir jag sugen på att slåss, var fan i 7:an som jag senast slogs med nån. Hållt mig i ett helt år nu :(

hobbitar
2005-04-26, 20:06
1.Ta med en vass stor kniv till skolan, kör upp kniven i skrevet på han, sen drar du in han i en skrubb och sätter en våt trasa i munnen på han så ingen hör hans skrik. Till slut binder du fast han och dödar han genom att sätta kniven rakt ner i hans skalle.

2. Ta med en vass stor kniv till skolan. Klubba han medvetslös med en batong och dra in han i en skrubb. Väl inne i skrubben kör du upp kniven rakt upp genom hakan/munnen och rycker utåt mot din kropp så att ansiktet delas.

3. Prata med rektorn.

Jense
2005-04-26, 20:06
i vilken stad bor du?

zanzi
2005-04-26, 20:14
Hahaha, alla frågar killen vart han bor.
Ser det framför mig: 50 killar med en medelvikt på 110 kilo (hårda muskler såklart!) kommer förbi alexs skola för att sätta en 40 kilos, tanig fjortis på platts :D :D

s_himself
2005-04-26, 20:18
Hahaha, alla frågar killen vart han bor.
Ser det framför mig: 50 killar med en medelvikt på 110 kilo (hårda muskler såklart!) kommer förbi alexs skola för att sätta en 40 kilos, tanig fjortis på platts :D :D


Det är manligt! Fast jag väger bara 85 eller 86 kanske om jag har en bra vecka. ;)

Hoppas det löser sig AlexanderYeah. Det gör det så småningom

Dipshit
2005-04-26, 20:20
Hahaha, alla frågar killen vart han bor.
Ser det framför mig: 50 killar med en medelvikt på 110 kilo (hårda muskler såklart!) kommer förbi alexs skola för att sätta en 40 kilos, tanig fjortis på platts :D :D
sign me up! 86 kilo rent späck kan säkert göra nån nytta..

Wayfaerer
2005-04-26, 20:31
http://www.elandnet.org/kurdphoto/fotos/kurdistan.gif

LOL! En stad som heter Batman.

Zed
2005-04-26, 20:34
LOL! En stad som heter Batman.Och där kom den! *popcorn*

Prankie
2005-04-26, 20:36
Oh, fjortis. Var bor tjejen då? är hon het? :D

Angående ditt problem, ignorera han om det går, går det inte så slå tillbaka.

The_RobRoy
2005-04-26, 21:15
Stämmer det man säger om att många som börjar bygga på gym blivit mobbade tidigare i sitt liv och de va kanske en av anledningarna att man börja?

Stämmer på mig iallafall..

On-topic: slå till han, det är som bolio säger..

Baan
2005-04-26, 21:17
Stämmer det man säger om att många som börjar bygga på gym blivit mobbade tidigare i sitt liv och de va kanske en av anledningarna att man börja?

Stämmer på mig iallafall..

On-topic: slå till han, det är som bolio säger..

beror på hur man definerar mobbing, men vad jag märkt så har 99% av alla ungdommar blivit retade någon gång, men just extrem mobbing verkar inte alla uppleva. Det kan dock räcka med någon kommentar någon gång, när man är yngre så behövs det inte mycket för att man ska få komplex för sin kropp och så.

TCOG
2005-04-26, 21:42
bolio4life! :cool:

KURDISTAN EXISTERAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! *slap*

wepp
2005-04-26, 21:59
det enda som får han att sluta är ordentligt med däng, gör som palme sa, "Stå på dig, sänk honom. Annars kommer de aldrig sluta. Skit i hans släkt eller gäng, säg en mot en runt hörnet. Sen hopapr du på hans huvud tills du inte orkar mer."

och ifall du själv skulle åka på däng så är nog historian över, tvivlar att han skulle fortsätta "hålla på" i skolan nå mer efter det.

mmartin
2005-04-26, 22:27
hmm bolio har solklart poäng, stå på dig! skulle det innebära spö för dig tror jag ÄNDÅ det är värt det för ditt mentala välbefinnande (så hade jag tyckt)

Sen måste du lösa det på nått sätt, fundera noggrant själv hur du vill göra har ju fått förslag här! tex rektorn, polisanmälan, killens föräldrar, ge igen?? finns alternativ!

men nu vill jag du ska skicka upp hans ID på lunarstormen, måste fan kika- förbannat nyfiken!!!!!!! he he he :D :thumbup:


(personligen hade jag självklart gett han ordentlig omgång, men kanske lätt för mig att kaxigt hävda det med en hel del träning inom jiu-jitsu och kickboxning.. *innocent* )

Nismo
2005-04-26, 22:43
Hahaha, alla frågar killen vart han bor.
Ser det framför mig: 50 killar med en medelvikt på 110 kilo (hårda muskler såklart!) kommer förbi alexs skola för att sätta en 40 kilos, tanig fjortis på platts :D :D
:laugh:

Jet
2005-04-26, 22:53
Andra gången på några dagar..... Jag håller med Bolio :em:

Kevin
2005-04-26, 23:24
Köp ett par dojjer med stålhätta sen drar du en välriktad spark i skrevet på han. *spy*

scudmissile
2005-04-26, 23:37
Det brukar oftast vara löst efter ett bråk oavsätt hur det går. Vinner han så vet han iallafall att du inte chickar ut och känner dig hotad och det om något är väl ett skäl att lämna dig ifred, det är inte som att han vill gå och slåss mot dig varje dag och vinner du så får du stryk av hans familj ändå men samma princip gäller där.

AnimalGen
2005-04-27, 07:40
Köp ett par dojjer med stålhätta sen drar du en välriktad spark i skrevet på han. *spy*
Håller med, det kvittar hur stor och stark man är, ingen, ingen tåler en riktig nött krossare

mmartin
2005-04-27, 07:47
Håller med, det kvittar hur stor och stark man är, ingen, ingen tåler en riktig nött krossare

sant, men är det en bra idè? Nej, tycker inte jag, är ju det i särklass mest förnedrande man kan åka ut för och tro mig han lär bli hämngalen och lär vilja ge igen 10 ggr så hårt och det kan ju gå illa...

jag bara spekulerar nu men så hade jag iaf reagerat om nån sparkat mig om det heliga...

aidee
2005-04-27, 08:34
Jag hoppas att det har löst sig på nåt sätt, tycker det är skrämmande att så många uppmuntrar till överdrivet våld.

Jag är mer för att stå på sig genom att säga ifrån. Att höja nivån själv mot någon som redan är större, fler och starkare verkar väldigt dumt. Fast det är klart, om de går i nian är det väl snart så att de går ut.

Fast blir det som sagt fullt krig får du väl samla ihop ett kolozzeumgäng =D

Kwon
2005-04-27, 08:58
OM han bråkar med dig igen, tycker jag du skall göra en Staredown a'la Wanderlei Silva eller gamle Rampage, inte slåss (gör ingenting) utan bara titta han rakt in i ögonen på nära håll.

Då visar du att du står upp för dig själv och inte är rädd!

Sen är det upp till honom.

http://www.wanderleisilva.com.br/wand/noticias/wd_x_jackson3.jpg

Varför föreslår jag detta? Detta låter ju helkonstigt?

Jo, jag minns en liknade situation i mellan/högstadiet(kan vart 6:an,7:an eller 8:an) då det var vissa gynnare som tyckte om att bråka med folk och vara allmänt kaxiga. Självklart tyckte de att det var roligt att slå och bråka med de som ej vågade göra något. (eftersom det ej skulle bli någon retribution)

Efter att en av dom kom fram till mig, gjorde jag en liknande sak som jag nyss beskrivit.

Vad hände? Snubben stirrade ett tag, jag stirrade tebaks. Han försökte psyka, det gick ej. Trots att dom var fler, så la han ner!

Som sagt, vet ej om detta skulle fungera för dig, men om du ej har några andra alternativ, testa!

:thumbup:

OBS! Måste också tillägga att detta var ett antal år sedan, barn och ungdomar idag må reagera på annat sätt.

AngelLove
2005-04-27, 09:43
"Plan your work, work your plan" sa någon tidigare i tråden.... Ser du oxå The Contender *popcorn*

Tänk dock på att våld föder våld, skulle inte använt våld förrän absolut sista utvägen. Men samtidigt vet jag att prata med lärare/rektor inte kommer göra saken bättre utan snarare sämre.

Jag tror att du skall försöka snacka med killen när TJEJEN är där. Säg rakt ut då att du tycker det är jobbigt att han är på dig hela tiden för att han tror du vill ta hans tjej när du i själva verket blev indelad i grupp som du inte själv kunde påverka och det enda intresset du har är att göra ett så bra arbete som möjligt för betyget. Säg att om det är problem för honom att du arbetar med tjejen så kan ni byta så du jobbar själv och han med tjejen.

Hoppas det löser sig iaf.

elan
2005-04-27, 09:46
Jag har själv jobbat på en skola och vet att lärare och rektorer kan ignorera sådana här saker för att de är obekväma att ta tag i. Men alla är inte likadana, prata med skolpersonalen tills du hittar någon som verkar bry sig. Typ en kurator eller skolsköterska, de är vana vid sådana här saker och har väl så vitt jag vet anmälningsplikt vad det gäller otrevligeter.

Att prata med killen i enrum och förklara exakt hur det ligger till borde funka om han inte är helt körd och bara är ute efter att bråka.

Att bara hoppa på snubben och försöka ge honom stryk är ingen bra idé av flera olika anledningar. För det första har du aldrig varit i slagsmål förut och han verkar vara rätt van vid det. Risken är att du gör bort dig totalt. Dessutom kan det ju gå så illa att han polisanmäler dig och det känns ju inget bra. Om han nu mot all förmodan skulle göra allvar av sina hot att starta slagsmål så får du väl göra det bästa av situationen, försvara dig bäst du kan och sedan polisanmäler du honom.

Och till sist: Stå på dig och ta ingen skit!

PyToN
2005-04-27, 09:54
Och till sist: Stå på dig och ta ingen skit!
Precis! http://www.aftonbladet.se/noje/0302/18/NOJE-18s26-grynet-81.jpg

Mighty
2005-04-27, 10:37
Det behöver inte gå så långt som till att du tar till våld.
Jag lyckas ibland fälla kommentarer som en del uppfattar som spydiga och kaxiga, vilket gör att en del vill ge mig spö. Många gånger klarar man sig ur detta genom att snacka sig ur det utan att för den sakens skull försvinna med svansen mellan benen.

Ett exempel är när jag gick i högstadiet och en i klassen började mucka. Han ville att vi skulle slåss samtidigt som det står ett gäng runt oss och följer nyfiket vad som skall hända. Jag fäller en kommentar han inte gillar och han går fram och puttar till mig, varpå jag säger "Där hjärnan tar slut tar händerna vid". Alla runtomkring började skratta och killen kände sig som en stor looser och gick därifrån och bråkade inte med mig mer. Om det hade blivit bråk där hade jag inte bangat, men det behöver inte gå så långt.

palme
2005-04-27, 12:36
Jag har stått helt ensam utan backup med en jävla massa människor emot mig i en stad där jag aldrig har varit förut och slagits. Jag har fått stryk, rejält med stryk, en jävla massa gånger. Jag har hamnat på Huddinge sjukhus klockan fyra på morgonen en nyårsafton för att jag vägrade be en kille om ursäkt för att han påstod att jag "tittade på hans brud" (vilket jag iofs gjorde). Jag har stått på mig en massa gånger, men också fegat ut. Jag ångrar som fan att jag fegade ur dom gångerna nu såhär i efterhand. Men det är skitsamma, jag har lärt mig nu att ALDRIG backa, oavsett vad, åtminstone inte mentalt. Jag är inte ens särskilt stor eller stark, och jag har inte hamnat i bråk på ungefär 1 år nu. Det handlar om att stå upp för sig själv, oavsett om man är stor eller liten, inget av det där spelar ens någon roll. Vem som helst kan skjuta dig med tre skott rakt i huvudet så att du dör. Det handlar inte om att vara tuffast eller skrämma folk. Det handlar om att inte vara rädd, om att möta sina rädslor och besegra dom och leva ett bra liv. Det enda som är värre än att få stryk är att vara rädd för att få stryk.

Gift dig med mig?

:thumbup:

Bolio
2005-04-27, 12:55
Gärna, bara du är bruden. ;)

rememberence
2005-04-27, 15:13
nån mer som tänkt på att han inte har skrivit här på länge? :p

AlexanderYeah
2005-04-27, 15:22
helvete

Försökte det där med att snacka med honom, han ställde en massa frågor om tjejen och om vi hade snackat på internet. allt jag han säga på hans frågor var typ "ja,men" sen började han knuffas, då knuffade jag tillbaka och då slog han mig i huvudet. Jag kände att han måste haft nåt i handen. knogjärn eller nåt. annars har han extremt hårda knogar för han slog upp ett litet jack i pannan så jag började blöda... jag fick ett skrapsår under och ett jack och en fetjävla bula.. FAN.. sen drog han snabbt som fan. egentligen gjorde inte själva slaget ont, men jag slog i bakhuvudet i väggen och blev skit yr.

Nu skulle jag gå till sjuksystern men hon har gått hem för dagen. Jag sitter på skolan och skriver detta. Min dator hemma är sönder så jag kan bara skriva på skolan och den stänger 17:00 så jag kan inte skriva efter det om jag inte är hos en kompis.

Jag kan ta en bild på såret sen så ni inte tror att jag bara snackar skit.

jag vågar inte länka till hans lunar. Om ni vill se en bild på aset så pm:a mig i morron.

EDIT: tack som fan för alla svar föressten, jag ska läsa igenom allt nu!

JJ
2005-04-27, 15:27
Jag tycker du gjorde rätt Alexander. Se till att dokumentera såret. Några vittnen? Nu kan du välja att sätta dit honom för misshandel eller åtminstone hota med att göra det.

AlexanderYeah
2005-04-27, 15:37
Vet inte om det var nån som såg. Fast det stod några en bit ifrån. Vet inte om dom låtsades som ingenting, men dom gick när vi började knuffas..

Jag kände direkt efter att jag knuffat honom att det var heeeelt fel sak att göra :)

vet inte vad jag ska säga åt mina föräldrar om såret.. om jag säger att jag blivit slagen så kommer dom bar lägga sig i och då blir det säkert värre.

Timme
2005-04-27, 15:41
kan du visa oss såret? och du. jag skulle vilja se "aset" :)

fintelligens
2005-04-27, 15:42
kan du visa oss såret? och du. jag skulle vilja se "aset" :)

Jag också

Zafer
2005-04-27, 15:42
Vet inte om det var nån som såg. Fast det stod några en bit ifrån. Vet inte om dom låtsades som ingenting, men dom gick när vi började knuffas..

Jag kände direkt efter att jag knuffat honom att det var heeeelt fel sak att göra :)

vet inte vad jag ska säga åt mina föräldrar om såret.. om jag säger att jag blivit slagen så kommer dom bar lägga sig i och då blir det säkert värre.

Vart bor du? :MrT:

Mart|n
2005-04-27, 15:45
Är det inte dags att polisanmäla honom nu? :)


EDIT: Eller en massa våld. Var ifs så jag löste det när jag var yngre.

ölobrännvin
2005-04-27, 15:46
Vad du än gör så gola inte ner honom utan nästa gång ni träffas så stirrar du på han lite och låtsas som att du inte bryr dej, nu kanske han ger sej vem vet ?

AlexanderYeah
2005-04-27, 15:47
Jag kommer aldrig att skriva var jag bor om ni ska försöka göra nån vendetta ;)

Jag skrev ju att jag kan visa såret imorgon. Jag har ingen kamera på skolan. Först måste jag hem, ta en bild, uploada den hos en kompis, och lägga upp. jag har som sagt inget internet hemma. Jag tänker aldrig lägga upp en bild på honom här. Ni får pm:a mig i morron så kan ni få se en bild. Lustigt nog liknar han lite en av er här på kolozzeum haha

Och förvänta er inget megaärr i pannan. det ser ut som att jag har blivit riven av en katt nu när jag torkat bort blodet. Det gjorde ondare än det ser ut..

AlexanderYeah
2005-04-27, 15:48
nu stänger dom skolan hejdå

edit: woho jag kan va här 5 minuter till. fråga på.

Molotov
2005-04-27, 17:42
Ett tips jag kan ge dig är att rösta på SD när du blir tillräckligt gammal för att rösta. Då kanske dina barn har mindre av de här problemen en gång i framtiden.

mini
2005-04-27, 17:54
Ett tips jag kan ge dig är att rösta på SD när du blir tillräckligt gammal för att rösta. Då kanske dina barn har mindre av de här problemen en gång i framtiden.
Ja precis, för SD drar de allra mest skötsamma och lydigaste ungdomarna till sig, för den mest genomtänkta politiken och har lösningen på världsproblemen. Eller inte.

Achryl
2005-04-27, 18:01
Ett tips jag kan ge dig är att rösta på SD när du blir tillräckligt gammal för att rösta. Då kanske dina barn har mindre av de här problemen en gång i framtiden.
WTF? vad har socialdemokraterna med det här att göra?

fintelligens
2005-04-27, 18:01
WTF? vad har socialdemokraterna med det här att göra?

Sverige demokraterna?

Bounga
2005-04-27, 18:07
ja eller varför inte NSF, samma ursprung.

s_himself
2005-04-27, 18:10
Du skulle nog gjort som någon annan här skrev, gett honom första slaget efter han putta dig. Ok du visar väl lite balls iom att du faktiskt putta tillbaka.

Bra att du tog smällen iaf. Han verka blivit rädd eller nåt eftersom han drog så snabbt. Stirra sönder honom imorron!

stahlberg
2005-04-27, 18:10
Det var ju inte så farligt. Du pratade med honom. Han skuffade dig. Du skuffade tillbaka. Så slog han dig, kanske med något vasst föremål i handen. du fick ett litet sår i huvudet.

Klarar det sig med detta så är det ju ingenting. Då kan det hela vara glömt.

Fortsätter bråket måste du fortfarande stå på dig. Då ska du ännu inte ge upp och fly.

(För en gångs skull är jag nöjd för att ha en adept med killerinstinkt, inte bara vad beträffar idrott, utan också slagsmål. HUR HAR JAG INTE JOBBAT för att få min adept (den lilla, inte den f.d stora) för att få honom att sluta slåss.)

Tyvärr är du ingen hejare på slagsmål. Men du visade att du vågade, fastän du var rädd. Det kan hända att detta hjälper, han kanske är försiktigare i fortsättningen. Han har ju visat att han själv är en nolla som måste ha vapen för att rå på en sån som dig (ursäkta, inget illa menat). Nu får du ser vilken typ av förändring det kan bli efter detta, och sedan agera därefter.

Lucas
2005-04-27, 18:11
Fight or fold...

som bolio har sagt, om du kommer att fly så kommer du att ångra det



slog inte tillbaka utan gav upp för nått år sen. finns fortfarande i tankarna
"varför gjorde jag så?"
fysiska sår läker fortare än dom mentala.

av det jag läst så verkar det som om du inte kommer att fly
lycka till

stahlberg
2005-04-27, 18:13
Det är inte alltid att man vunnit ett slagsmål, utan det att man inte backat, som kan ge respekt. Behövde han dessutom ett vapen för att klippa till dig med kan det faktiskt hända att han "vädrar" hårt mot hårt om han inte låter dig vara ifred i fortsättningen. Om han är en sådan nolla så kanske han måste välja lättare offer.

Jense
2005-04-27, 18:15
du väljer själv vad du vill göra.














beskär honom.

izarul
2005-04-27, 18:16
Jag kommer aldrig att skriva var jag bor om ni ska försöka göra nån vendetta ;)

Jag skrev ju att jag kan visa såret imorgon. Jag har ingen kamera på skolan. Först måste jag hem, ta en bild, uploada den hos en kompis, och lägga upp. jag har som sagt inget internet hemma. Jag tänker aldrig lägga upp en bild på honom här. Ni får pm:a mig i morron så kan ni få se en bild. Lustigt nog liknar han lite en av er här på kolozzeum haha

Och förvänta er inget megaärr i pannan. det ser ut som att jag har blivit riven av en katt nu när jag torkat bort blodet. Det gjorde ondare än det ser ut..


Strongt gjort...

Fettecke
2005-04-27, 18:26
om det är du på bilden så borde du ju kunna lyfta honom i pungen och viska nått sött i hans öra eller nått sånt =D

Nej, men seriöst... bara för att de är "större" så innebär de att de inte är starkare, går du på gym så har det säkerligen lämnat nått spår... vilket du kna nyttja på något sätt...

Att känna självsäkerhet genom sitt gymande ser jag som Jaevligt positivt....
Se alltid dina fördelar, han är ju bara fet.

hobbitar
2005-04-27, 19:21
Det bästa hade faktiskt varit om du givit honom ett hårt slag i nedre delen av nacken så att han hade blivit förlamad från midjan och neråt.

Grahn
2005-04-27, 19:22
Kan alla sluta skriva sånna otroligt balla förslag på misshandel och komma på ngt konstruktivt istället?

mmartin
2005-04-27, 19:30
Kan alla sluta skriva sånna otroligt balla förslag på misshandel och komma på ngt konstruktivt istället?


japp håller med, dock inte sagt att ge igen är FEL på ngt sätt heller...

Dipshit
2005-04-27, 19:30
Det bästa hade faktiskt varit om du givit honom ett hårt slag i nedre delen av nacken så att han hade blivit förlamad från midjan och neråt.
:laugh:



nämen, nu vill jag se att du plockar honom imon, annars kommer jag personligen att söka upp dig, bitch-slappa dig.. och sen plocka det där mongot från yttre rymden! *grr27*

speciellt med tanke på vad han gjorde mot dig!

Spiffy
2005-04-27, 19:32
Hur många av er som tippsar och tycker det är jätte bra om han försöker slå ner denna killen har verkligen fått stryk? Tänderna utslagna, näsan bruten, läppen klyvd på mitten, ögonskada med mera?
Jag tycker väl också att man ska stå på sig och inte vika ner sig hur som helst. Men ni vet inte något om motståndet, hur kan ni då våga tippsa honom om något som kan få sådana kraftiga konsekvenser?

Grahn
2005-04-27, 19:34
japp håller med, dock inte sagt att ge igen är FEL på ngt sätt heller...

Inte alls, men som jag tidigare sagt tänker iaf inte jag personligen ta ansvar för några råd som kan leda till allvarliga skador.

henke_in_training
2005-04-27, 19:39
Hur många av er som tippsar och tycker det är jätte bra om han försöker slå ner denna killen har verkligen fått stryk? Tänderna utslagna, näsan bruten, läppen klyvd på mitten, ögonskada med mera?
Jag tycker väl också att man ska stå på sig och inte vika ner sig hur som helst. Men ni vet inte något om motståndet, hur kan ni då våga tippsa honom om något som kan få sådana kraftiga konsekvenser?

håller med, våld är ALLTID den sista utvägen....

Kwon
2005-04-27, 20:25
Nu efter ni knuffat varandra och han gav dig den där smällen, hur verkar situationen vara?

Han gick efter detta? Är det möjligt att allt lugnat ner sig nu?

Hur känns det?

Fatalist
2005-04-27, 20:27
Vet inte om det var nån som såg. Fast det stod några en bit ifrån. Vet inte om dom låtsades som ingenting, men dom gick när vi började knuffas..

Jag kände direkt efter att jag knuffat honom att det var heeeelt fel sak att göra :)

vet inte vad jag ska säga åt mina föräldrar om såret.. om jag säger att jag blivit slagen så kommer dom bar lägga sig i och då blir det säkert värre.

Säg för helvete till vad som hänt och sätt dit aset. Vart ligger problemet? Gå till polisen det första du gör imorgon om inte rektorn gör något åt saken!

Sen PM'ar du mig hans lunar också

lauria
2005-04-27, 20:44
Som sagt ta ett kort på såret, så att du har det som "bevis" (om det räcker)..Sen går cu och anmäler han hos rektorn och sen för misshandel, så kanske du tillochmed får lite skadestånd av fjanten. så slå inte tillbaka då får du bara massa skit av det hela.
Vad hette han på lunar? skicka ett pm...

PopEye2
2005-04-28, 01:02
säg till farsan din eller nån äldre som kan snacka me ungjäveln å sätta han på plats.

mmartin
2005-04-28, 09:02
Hur många av er som tippsar och tycker det är jätte bra om han försöker slå ner denna killen har verkligen fått stryk? Tänderna utslagna, näsan bruten, läppen klyvd på mitten, ögonskada med mera?
Jag tycker väl också att man ska stå på sig och inte vika ner sig hur som helst. Men ni vet inte något om motståndet, hur kan ni då våga tippsa honom om något som kan få sådana kraftiga konsekvenser?


de flesta har väl någon gång varit i slagsmål, och även fått stryk?? ja det du skriver är sannerligen inga "sköna, roliga" händelser och kan bara föreställa mig smärtan. Dock har jag lyckats med konst-stycket att bita av 90% av tungan, på mitten där tungan är som bredast/tjockast, och tror med säkerhet att det är ett än värre alternativ än dina förslag :cool:

stahlberg
2005-04-28, 09:45
Det bästa är att först vänta och se hur situationen verkar bli.

Han skuffade dig. Du skuffade tillbaka. Han slog dig (troligen med ett vapen i handen) och stack sedan snabbt därifrån. Detta kan få flera olika följder : 1) han slutar trakassera dig, antingen för att han är säker på att du inte "vill ha" hans tjej eller för att han INTE är säker på hur långt du är beredd att ge tillbaka ; 2) han forstätter bråka med dig (för att han a) inte tycker om dig eller b) utsett dig till lämpligt offer för att visa tuffhet) ; 3) han (och hans kompisar) bråkar MERA med dig, för att du vågat ge igen. Allt detta beror på hurdan han är.

Han kan vara en fegis som vill visa sig tuff. Eller också kan han vara en småkriminell, ganska tuff typ.

Problemet med dem som sa tidigare, att han knuffar och du knuffar tillbaka UTGICK ifrån att han inte skulle våga göra mera sedan. Men de hade fel. De som säger gå till rektor, polisen eller föräldrarna utgår ifrån att 1) dessa kan göra något, eller 2) att han bryr sig. Men om du t.ex polisanmäler honom kan det också gå såhär. Han hamnar på polisförhör (möjligen t.om rättegång. Men straffet han får - om han inte har ett digert straffregister från tidigare - kommer att vara minimalt). Om han är tillräckligt tuff för att inte bry sig om polisen har han VERKLIGEN fått något att hämnas, och då är du illa ute.

Hans sätt, att slå dig med ett vapen, och sedan springa bort kan väl bero främst på två saker. Antingen var han en aning osäker på resultatet (om han hade slått tillräckligt hårt, eller om du skulle "stiga upp" och slå tillbaka, precis som du skuffade honom tillbaka), och sprang iväg därför. Eller också var han rädd för att resultatet skulle bli värre än det blev och ville inte ha några vittnen.

Vi vet inte säkert vilken typ av människa vi har att göra med, och därför är alla råd en aning osäkra. DET ENDA SOM ÄR SÄKERT ÄR ATT DU MÅSTE STÅ PÅ DIG - PÅ NÅGOT SÄTT - OM DET FORTSÄTTER. Problemet är hur du ska göra det.

Du kunde försöka diskutera med honom på nytt. ditt problem är att du inte vet hur du ska diskutera med aggressiva människor så att de inte blir ännu agrressivare och går till handgripligheter. Du misslyckades första gången, risken är stor att du misslyckas igen.

Du kan slåss om du blir angripen. Problemet där är att du saknar s.k killerinstinkt : rädslan övervinner aggressiviteten, när du hamnar i bråk. Men till en viss gräns övervinner den inte : du vågade skuffa honom. Det som gjorde att du "förlorade" var att du automatiskt trodde han var en mes, som blev rädd av att du skuffade honom. Hamnar du i handgemäng flera gånger, så UTNYTTJA ditt överläge, om du får det. Ger du bort initiativet är det han som tar det. När du skuffade honom förra gången överraskade du honom säkert - först. Hade du då hoppat på honom och tagit omkull honom, eller gett honom en ordentlig smäll på käften - eller flera - så är det inte säkert han klarat av dig. Men problemet med att slåss är just det som någon skrev, att du kan få en ORDENTLIG OMGÅNG, med utslagna tänder, brutna ben, sjukhusresor eller skador för livet.

Han KANSKE inte backar för fysiskt våld. Känner t.ex en som blev halvt ihjälslagen med bollträ. När han någon månad senare kom ut från sjukhuset tog det inte länge förrän han var inblandad i nästa slagsmål.

På basen av att han måste ha ett vapen när han slog dig förra gången TROR jag dock denhär typen är rätt mesig. Han hade ju vapnet inte för att verkligen skada dig (då hade han ju inte gått därifrån), utan som säkerhet att klara dig. Med sina kompisar bakom ryggen (om han vet att de ingriper om han råkar illa ut) kan han dock bli betydligt kaxigare.

På basen just av att jag tror han är en mes tror jag att situationen kan lugna ner sig : han har ju konstaterat att du inte är intresserad av flickan, och kunnat visa sig tuff genom att slå dig. Kanske säkrast för honom att inte göra det igen, ifall HAN skulle få på käften nästa gång?

Men OM situationen inte reder upp sig MÅSTE du ta itu med saken PÅ NÅGOT SÄTT.

aidee
2005-04-28, 10:29
Som nämnt ovan gäller det att ha lite fingertoppskänsla, veta vad för typ av person det är. Jag kommer ihåg från min högstadietid att vissa personer skulle man inte stå upp mot även om man ville det. Det var t ex de som gick med kniv eller hade kompisar som inte tvekade att dra ut någon i skogen med baseballträ. Det är inte värt det, helt enkelt.

Det jag menar är att även om man vet att risken för att person X ska dra kniv är 5% och om han gör det så är risken att han tänker använda den 5% så är det ändå inte värt det för att om han använder den kan det händda nåt som alla får ångra i resten av sina liv.

Man behöver inte känna att man gav upp för att man backade, man kan tänka på det som en smart grej istället.

Jag tycker du ska börja med att be tjejen om hjälp, om tjejen nu är "hans"(vilket jag inte kan fatta) så kan du kanske be henne prata med honom.

Om det blir bråk igen så frösök att ha det inför vittnen, det troliga är ju inte att du spöar upp honom totalt som jag förstått det och då är det troligare att om det blir någon anmälan så är det du och inte han som gör den. Fast ska du anmäla honom så bör det vara väldigt grovt. Tänk också på att sånt tar tid, säkert ett år nästan innan allt är klart.

stahlberg
2005-04-28, 11:14
Jag tror inte på att prata med hans tjej. När har en kurd (ursäkta ett rasistiskt uttalande) brytt sig det minsta om vad en svensk tjej tycker?

Man kan stå på sig - och inte backa - utan att slåss. Om du flyr kan det hända att du får fly LÅNGT.

Cupofcoffee
2005-04-28, 12:04
Knuffa honom ner för en trappa.

X-Change
2005-04-28, 12:06
Lycka till, grabben! Du stod upp för digsjälv - Det är starkt jobbat! :thumbup:

AlexanderYeah
2005-04-28, 15:17
Tack för alla svar. speciellt Stahlberg :)

Jag skulle gå till grupplektionen för första gången på två veckor, men så stod han just utanför dörren och typ väntade på mig.. så jag vände och gick till datorrummet där jag sitter nu..

Här är mitt enorma battle scar *rolleyes* Jag tror att han hade en ring på sig som gjorde det lilla jacket som började blöda.. hans knogar gjorde nåt sort brännsår *screwy*

http://i4.photobucket.com/albums/y107/alexanderyes/DSC08630.jpg

Det är en fet jävla bula också, eller två. dom är störande. speciellt då vi har skolfoto snart..

Jag kan inte sitta här hur länge som helst, men pm:a mig nu om ni vill se en bild på mobbaren. Hinner kanske inte pm:a alla tillbaka dock.

Trance
2005-04-28, 15:29
Tack för alla svar. speciellt Stahlberg :)

Jag skulle gå till grupplektionen för första gången på två veckor, men så stod han just utanför dörren och typ väntade på mig.. så jag vände och gick till datorrummet där jag sitter nu..

Här är mitt enorma battle scar *rolleyes* Jag tror att han hade en ring på sig som gjorde det lilla jacket som började blöda.. hans knogar gjorde nåt sort brännsår *screwy*

http://i4.photobucket.com/albums/y107/alexanderyes/DSC08630.jpg

Det är en fet jävla bula också, eller två. dom är störande. speciellt då vi har skolfoto snart..

Jag kan inte sitta här hur länge som helst, men pm:a mig nu om ni vill se en bild på mobbaren. Hinner kanske inte pm:a alla tillbaka dock.

Om du kan så gå dit ändå, bara ignonera honom men vik inte undan något. Fast det är inte helt lätt alltid, men man brukar bli stolt efteråt att man inte viker sig.

palme
2005-04-28, 15:30
FÖRHELVETE ALEXANDER!

Sa jag inte att du INTE skulle puta tillbaka när han putade på dig? Du skulle slagit till han DIREKT! Fan vad trött jag blir!

Jaja live and learn some det heter. Nästa gång hoppas jag du agerar annorlunda. Sparka han i kuken, det är inte fegt det är smart.

Men du försökte iaf. Bra jobbat :hbang:

Bolio
2005-04-28, 15:43
Jag tror inte på att prata med hans tjej. När har en kurd (ursäkta ett rasistiskt uttalande) brytt sig det minsta om vad en svensk tjej tycker?

Man kan stå på sig - och inte backa - utan att slåss. Om du flyr kan det hända att du får fly LÅNGT.

Du är ursäktad, men vadå kurd?

stahlberg
2005-04-28, 16:01
Inget ont om kurder, jag känner faktiskt flera. Men jag tycker inte det ingår i deras "kultur"/vanor att fråga svenska (eller, i mitt fall finska) flickvänner om råd i sådana här frågor.

fothermucker
2005-04-28, 16:02
Duktigt av honom att slå dig i pannan av alla ställen *screwy*
Tyder på viss orutin. Du kan ju hoppas på att han fick ont.

stahlberg
2005-04-28, 16:04
Kanske jag minns fel, och han inte var kurd? Tror ändå inte att han är den typen av människa som bryr sig om vad hans flickvän tycker i slagsmålsfrågor.

Tigerkotten
2005-04-28, 16:11
Håller med Palme, om någon knuffar på dig slår du till direkt.
Helst på hakan för sitter nervgrejs dära som gör att man tuppar av lättare.

Annars kan du försöka få en kompis att "fixa" filmerna bas rutten gjort ;)
Så kanske du känner dig lite säkrare iaf.

Bas Rutten - Lethal Street fighting.
Bas Rutten - Street self defence.

Kan bli ett fint märke utan ring med.

Du skulle inte vänt om när du var på väg till grupp lektionen :/
Isåfall om han nu såg det, visar du att du är rädd för honom.

Bolio
2005-04-28, 16:13
Inget ont om kurder, jag känner faktiskt flera. Men jag tycker inte det ingår i deras "kultur"/vanor att fråga svenska (eller, i mitt fall finska) flickvänner om råd i sådana här frågor.

Nej, det var jag som var kurd. Du är en vuxen karl stahlberg, är det verkligen inte längre än såhär du tänker?

capoje
2005-04-28, 16:23
Asså är det nåt jag hatar i denna värld så är det högstadielever(89-90:er) som tror dom e tuffa. Så fort man ser dem så har man lust och slå dem.

Sen har jag själv aldrig vart i slagsmål men om han puttar dig ska du slå han först. Annars slutar det nog att han får övertaget. Slå snabbt och hårt på näsan eller hakan så kanske de händer nåt..VISA VAR SKÅPET SKA STÅ!

Pellefant
2005-04-28, 16:24
Gör en polisanmälan så kanske rektorn vaknar. *rolleyes*

Förstår inte varför barn och ungdomar ska förväntas tåla saker som i vuxenvärlden är helt oacceptabelt.

AlexanderYeah
2005-04-28, 16:51
tack för alla svar. Måste dra nu så ajg hinner inte svara på fler pm idag iaf. Vi får se hur det blir. jag ska försöka hålla mig på avstånd från honom så länge som möjligt. Skolan är ju rätt stor. Om jag bara är på ena sidan när han är på andra liksom ;) han borde väl glömma mig efter ett tag..



Förstår inte varför barn och ungdomar ska förväntas tåla saker som i vuxenvärlden är helt oacceptabelt.

det där var faktiskt rätt så smart sagt. Om nån vuxen hade blitt slagen i pannan så hade det varit annorlunda. Han blir inte reglerad från skolan om han slår mig, men den vuxna hade fått sparken direkt säkert.

wintzell
2005-04-28, 17:26
Verkar som ett jobbigt läge, men jag tror inte han kan med att slå till dig en gång till. Du får ju inte glömma att det inte är så långt kvar av skolan, lite mer än en månad (eller?) och om det inte blir nån mer slagutbyte än detta så behöver du inte bry dig när sommarlovet är här.

Men blir det en fight, så är drömscenariot att stå med knät på hans nacke och vrida på hans arm tills han ber om nåd. Då skall du vara untouchable. *flex*
Annars skall jag vidga mitt liv till å hitta människan och utöva tortyr.

elBjurro
2005-04-28, 18:01
Varför sprang du inte efter snubben när han slog dig, skrikandes å svärandes, förklarandes att han viftar som en gammal tant.

Å varför gick du inte på lektionen? När du vände då du såg han så hamnar du ju automatiskt i underläge, man ska inte försätta sig själv i underläge helt i onödan, vafan ska han göra? Spöa dig på lektionen?

Sluta vara feg i onödan, ska han få bestämma över din skolgång å ditt liv?

Jag blir inte förbannad på den snubben, jag blir bara förbannad när du låter han vara chef över dig.

Du chef! Var det något mer? 15min en kvart..

//Henke

TCOG
2005-04-28, 19:48
`kan du gå till stadium & köpa ett basebollträ? ;)

Niclaaas
2005-04-28, 20:34
Jag blir inte förbannad på den snubben, jag blir bara förbannad när du låter han vara chef över dig
//Henke

du måste ju vara helt jävla körd i huvudet. killen är 14år och en äldre elev som brukar slåss och dessutom slog honom i huvudet senast står och väntar på honom, konstigt att han blir rädd?

lovar att det är precis på kolozzeum som det är i verkligheten, alla gapar och är tuffa men 90% skulle aldrig våga göra något.

bra att du tog bild på skadan. det bästa vore att sätta dit aset egentligen men det är antagligen ännu jobbigare och kräver mer "balls" när man är i din ålder än att antingen bli körd med alt. slåss.

en gång när jag var yngre och var ute var det en kille som skulle bråka med mig och nån kompis, vi struntade i honom men då blev han sur och gav kompisen en höger. istället för att slåss ringde vi polisen (han gick iväg så vi höll koll på han annars hade vi hållt fast han) och det hela slutade med att socialen tog hand om honom(han hade bl.a spöat en kille tidigare på kvällen som nappade på tjaffset). bra mycket bättre än att vi hade spöat honom och fått se oss om efter axeln nästa gång vi var ute. när jag ser tillbaka på det tycker jag att det är bra mycket smartare, mognare och modigare än när man var ännu yngre och tog till nävarna när man hade problem med någon, det var ju liksom ingen respekt på att ta hjälp utifrån. tur att man kommit över det synssättet

som stahlberg skrivit så beror det ju på hur killen är och allt men jag tycker inte att man bara ska avfärda alternativet, varför ska man behöva tåla sånt där bara för att man går i skolan som någon skrev? jag har ringt polisen på folk i mitt hus (bor i studentkorridor) m.m. också och jag har bara bra erfarenheter av det, försöker alltid göra det de kan imo.

alla på brädan blir så upprörda när något händer, det länkas till hemskheter osv men de första direkta råden till andra är ofta: "aldrig hjälp utifrån" "slå!" konstigt att det blir så mycket bråk när unga tror att det är enda vägen?

ta ingen skit. våld är sista utvägen. det är modigare att anmäla eller liknande och ta konsekvenserna av det än att slå

det är mina trötta åsikter...

Metal_boy_
2005-04-28, 20:52
Kan alla sluta skriva sånna otroligt balla förslag på misshandel och komma på ngt konstruktivt istället?

Det finns oftast ingen lösning på riktig jävla mobbing. Sorgligt men det bästa är att föräldrarna ber barnen att dom måsste ge en dyngsmäll tillbaka, det har vi seriöst diskuterat på psyket idag angående min bakgrund att jag skulle ha gjort. När föräldrar,rektorer och alla dras in så blir det oftast bara värre. Man måsste tidigt lära sig att stå på sig.

Grahn
2005-04-28, 20:56
Det finns oftast ingen lösning på riktig jävla mobbing. Sorgligt men det bästa är att föräldrarna ber barnen att dom måsste ge en dyngsmäll tillbaka, det har vi seriöst diskuterat på psyket idag angående min bakgrund att jag skulle ha gjort. När föräldrar,rektorer och alla dras in så blir det oftast bara värre. Man måsste tidigt lära sig att stå på sig.

Rätt säker på att man kan stå¨på sig utan att använda en kniv på någons hjärnbark.

Metal_boy_
2005-04-28, 21:04
Rätt säker på att man kan stå¨på sig utan att använda en kniv på någons hjärnbark.

Ja såna drastiska metoder ska väl inte behöva vidtas och en massa hjältar som säger att han ska pm:a dom o saker. Jag gav han bara råd om att han måsste slå tillbaka. Jag tog emot mycket stryk utan att göra nått, jag stod på mig tills psyket pajade( BROKEN DOWN!!!!!!!) 10 år efter så önkskar man att man gav dom rejält med stryk tillbaka, istället för att inte göra nått när dom sparkar på mig när jag ligger ner på skolgården och ta emot o ta emot samtidigt som jag visste att det blev värre så fort lärare, rektorn och mina föräldrar blev inblandade. SPECIELT efter som läraren mobbade mig också samtidigt som rektorn var hennes väninna.

Ame
2005-04-28, 21:05
Man måsste tidigt lära sig att stå på sig.
Eller tidigt lära barn att inte mobbas, borde inte vara någon omöjlighet om samhället verkligen sattsade på det.

Pellefant
2005-04-28, 21:06
Eller tidigt lära barn att inte mobbas, borde inte vara någon omöjlighet om samhället verkligen sattsade på det.

Tror det är rätt så kört då det även förekommer mycket vuxenmobbning.

Mighty
2005-04-28, 21:07
Undra hur många av alla som säger åt honom att ge sin plågoande ordentligt med spö som själva har varit i slagsmål? *rolleyes*

Tror inte det är så många utan nog många tuffingar bakom tangentbordet.. *grr*

Undantaget Boolio som nog har varit med om en hel del...

Ame
2005-04-28, 21:08
Tror det är rätt så kört då det även förekommer mycket vuxenmobbning.
Tror inte jag, men det kommer givetvis att ta tid.

Metal_boy_
2005-04-28, 21:13
Eller tidigt lära barn att inte mobbas, borde inte vara någon omöjlighet om samhället verkligen sattsade på det.

ja det är väl för fan såklart en grund. Det sägs ju av sig själv. Men när lille Torulf 8år börjar i skolan och har lärt sig att inte vara dum och blir mobbad av nån annan som inte lärt sig av sin flottigadidaskläddrökandefdpundarmorsa så måsste man säga till ungen att han får slå tillbaka. Oftast i de fallen som mobbning har upphört faktiskt och då kommer faktan ifrån kompetenta personer som jag har haft kontakt med.

Loke
2005-04-28, 21:17
Undra hur många av alla som säger åt honom att ge sin plågoande ordentligt med spö som själva har varit i slagsmål? *rolleyes*

Tror inte det är så många utan nog många tuffingar bakom tangentbordet.. *grr*

Undantaget Boolio som nog har varit med om en hel del...

Det kanske är det som är grejen. Om man är helt säker på att man ska ge folk stryk om dom börjar jävlas med en så kommer ingen jävlas med en när man går på högstadiet.

Ame
2005-04-28, 21:21
ja det är väl för fan såklart en grund. Det sägs ju av sig själv. Men när lille Torulf 8år börjar i skolan och har lärt sig att inte vara dum och blir mobbad av nån annan som inte lärt sig av sin flottigadidaskläddrökandefdpundarmorsa så måsste man säga till ungen att han får slå tillbaka. Oftast i de fallen som mobbning har upphört faktiskt och då kommer faktan ifrån kompetenta personer som jag har haft kontakt med.
Tror du det är en omöjlighet att förebygga mobbing? Jag föredrar att tro att det inte är det.

Men när lille Torulf 8år börjar i skolan och har lärt sig att inte vara dum och blir mobbad av nån annan som inte lärt sig av sin flottigadidaskläddrökandefdpundarmorsa
Tanken var ju att lille Torulfs mobbare också lärt sig att inte mobbas.

EDIT: Att säga att de "lärt sig att inte mobbas" låter kanske lite naivt men jag menar givetvis att sociala faktorer kring mobbarna ska förändras också, det är förmodligen en förrutsättning.

mrt4
2005-04-28, 21:22
Fy fan vilken jobbig situation du hamnat i, jag tycker synd om dig.

Jag är ingen förespråkare av våld, men det finns något som heter självförsvar. Problemet är ju att jag inte känner dig eller killen i fråga. Hade du klappat till honom hade du kanske fått ännu mera stryk, isåfall var det smart att låta bli!

Jag tycker det är dags för dig att lösa det här! Snacka med dina flräldrar eller rektorn, och linda inte in det på något fånigt sätt, utan säg att killen är våldsam och du inte kan gå på lektionen och måste kolla bakom ryggen i korridoren. Pratar rektorn bort det så säg att om han inte fixar det så polisanmäler du grabben, det brukar ta skruv.

Förresten, en liten tanke. Tror ni den där våldsamma killen är en riktig hårding, eller är det bara en fasad? Antagligen är det en fasad.

\R

Pellefant
2005-04-28, 21:24
Bra skrivit mrt4, håller med dig helt. :thumbup:

henke1001
2005-04-28, 21:47
Det där måste du ju polisanmäla! då får du ju cash också ;)

Niclaaas
2005-04-28, 21:54
Fy fan vilken jobbig situation du hamnat i, jag tycker synd om dig.

Jag är ingen förespråkare av våld, men det finns något som heter självförsvar. Problemet är ju att jag inte känner dig eller killen i fråga. Hade du klappat till honom hade du kanske fått ännu mera stryk, isåfall var det smart att låta bli!

Jag tycker det är dags för dig att lösa det här! Snacka med dina flräldrar eller rektorn, och linda inte in det på något fånigt sätt, utan säg att killen är våldsam och du inte kan gå på lektionen och måste kolla bakom ryggen i korridoren. Pratar rektorn bort det så säg att om han inte fixar det så polisanmäler du grabben, det brukar ta skruv.

Förresten, en liten tanke. Tror ni den där våldsamma killen är en riktig hårding, eller är det bara en fasad? Antagligen är det en fasad.

\R

:thumbup:

Grahn
2005-04-28, 22:12
Metal_boy, men att använda någon form av våld är inte det enda sättet att stå på sig. Att stå på sig handlar om att inte passivt ta emot och bli eftergivsen och förlora.

Han står på sig om han bara pallrar sig in i klassrummet, inte backar undan när killen vill skrämmas etc etc. Det behöver inte betyda en käftsmäll även om det skulle kännas nog så bra i vissa lägen. Alla är olika, vill man inte slåss är man sällan spec bra på det heller.

mmartin
2005-04-28, 22:31
Undra hur många av alla som säger åt honom att ge sin plågoande ordentligt med spö som själva har varit i slagsmål? *rolleyes*

Tror inte det är så många utan nog många tuffingar bakom tangentbordet.. *grr*

Undantaget Boolio som nog har varit med om en hel del...


spelar det egentligen ngn roll hur många som varit i "massor" av bråk, kan man inte ge det rådet iaf??

definera sen slagsmål.. "vanligt" slagsmål on the street, ja visst, i senare år endast nån gång men tidigare, låg-mellan-hög stadiet var kantat med slagsmål i den årskullen jag gick i iaf, och det ganska saftigt, ofta många mot en... att vara ung är en enorm påfrestning och definitivt ingen enkel sak..

slagsmål... kan man inkludera sparrningar inom kampsport? egentligen samma sak, sparkar och slag, visst har man skydd liksom motståndaren men å andra sidan så blir det mångdubbelt mkt mer smällar och mkt hårdare (av faktan att kunniga kampsportare kan slå och sparka hårdare kombinationer än normal svensson). Isf är det 100-talet slagsmål ;) Bl.a mött en kille som idag är regerande världsmästare i kickboxning samt regerande sm-mästare i 3(!!) viktklasser, DÄR kan vi snacka om att få mycket stryk- och grym smärta! hade inte en chans :thumbup:


Men naturligtvis tycker inte jag man kan tipsa killen, alexander, att nita,slå och ha halvt ihjäl denna ligist- utan han MÅSTE ta till smartare metoder, tex polisanmälan!
Slå tillbaka och göra allt vad han kan ska vara sista utvägen dvs om nu killen hoppar på honom, inte annars- våld föder våld.

JJ
2005-04-29, 08:08
Metal_boy, men att använda någon form av våld är inte det enda sättet att stå på sig. Att stå på sig handlar om att inte passivt ta emot och bli eftergivsen och förlora.

Han står på sig om han bara pallrar sig in i klassrummet, inte backar undan när killen vill skrämmas etc etc. Det behöver inte betyda en käftsmäll även om det skulle kännas nog så bra i vissa lägen. Alla är olika, vill man inte slåss är man sällan spec bra på det heller.

Bra skrivet kamrat!

Vic_1981
2005-04-29, 09:54
Tror du det är en omöjlighet att förebygga mobbing? Jag föredrar att tro att det inte är det.




Du verkar rätt naiv. Klart det går att förebygga mobbing till en viss gräns men det kommer ju alltid finnas i samhället, framförallt bland dom yngre.

Klart man kan gå runt och föredra en massa saker men det är ju inte alltid så det ligger till på riktigt.

Ame
2005-04-29, 10:50
Du verkar rätt naiv. Klart det går att förebygga mobbing till en viss gräns men det kommer ju alltid finnas i samhället, framförallt bland dom yngre.

Klart man kan gå runt och föredra en massa saker men det är ju inte alltid så det ligger till på riktigt.
Varför skulle det vara en omöjlighet? Det är klart att det inte skulle bli lätt och krävas många förändringar i samhället, som kanske aldrig kommer att inträffa. Men omöjligt? Knappast.

Gr8 Muscles
2005-04-29, 11:07
Troligen är Alexander inte den här galningens enda offer. Genom att ta upp saken med skolans chef igen, dvs rektorn så finns det chans för chefen att lägga ihop 1 +1. Om ingen snackar med chefen så kommer galningen att kunna fortsätta göra livet surt för resten av skolan.

Mobbare brukar dessutom ha det struligt på hemmaplan så kanske kan ett snack med rektorn leda till en positiv förändring även för galningen.

Underskatta inte vad vuxna människor kan göra. Det är rektorns förbannade skyldighet att ge eleverna en trygg skoltid. Att polisanmäla den skada du fått är inte bara smart, det visar även rektorn att det är allvar bakom dina ord. Nu verkar ju rektorn vara en halv mespropp så just polisanmälan krävs nog för att få honom att börja lyfta på arslet. Du kan även gå till skolsköterskan och be denna dokumentera din skada.

Tveka inte, kör över den här dj-la galningen med alla till buds stående medel (lagliga dvs). Du verkar ju vara en smart kille som säker kan gå långt. Bli inte förvånad om du möter din nemesis i ett annat sammanhang om en massa år. Då kommer det kännas löjligt bra att du satt den här fjanten på plats.

*yourock*

Metal_boy_
2005-04-29, 13:45
Metal_boy, men att använda någon form av våld är inte det enda sättet att stå på sig. Att stå på sig handlar om att inte passivt ta emot och bli eftergivsen och förlora.

Han står på sig om han bara pallrar sig in i klassrummet, inte backar undan när killen vill skrämmas etc etc. Det behöver inte betyda en käftsmäll även om det skulle kännas nog så bra i vissa lägen. Alla är olika, vill man inte slåss är man sällan spec bra på det heller.


självklart har du rätt, men när den delen inte funkar. Är det inte bättre att slå tillbaka då och med stor risk bli lämnad ifred vart efter, än att få smällar tills man pajar psyket för kanske hela livet? Hur lätt är det att deala med skiten 10-20år senare?

Metal_boy_
2005-04-29, 13:49
Tror du det är en omöjlighet att förebygga mobbing? Jag föredrar att tro att det inte är det.


Tanken var ju att lille Torulfs mobbare också lärt sig att inte mobbas.

EDIT: Att säga att de "lärt sig att inte mobbas" låter kanske lite naivt men jag menar givetvis att sociala faktorer kring mobbarna ska förändras också, det är förmodligen en förrutsättning.


Självklart så är ju det det rätta att sträva efter, men nu är det ju inte så lyckligt och då hjälper inte dom teorierna när man redan sitter där. Det är som sagt en grund att sträva efter.

mmartin
2005-04-29, 13:52
Troligen är Alexander inte den här galningens enda offer. Genom att ta upp saken med skolans chef igen, dvs rektorn så finns det chans för chefen att lägga ihop 1 +1. Om ingen snackar med chefen så kommer galningen att kunna fortsätta göra livet surt för resten av skolan.

Mobbare brukar dessutom ha det struligt på hemmaplan så kanske kan ett snack med rektorn leda till en positiv förändring även för galningen.

Underskatta inte vad vuxna människor kan göra. Det är rektorns förbannade skyldighet att ge eleverna en trygg skoltid. Att polisanmäla den skada du fått är inte bara smart, det visar även rektorn att det är allvar bakom dina ord. Nu verkar ju rektorn vara en halv mespropp så just polisanmälan krävs nog för att få honom att börja lyfta på arslet. Du kan även gå till skolsköterskan och be denna dokumentera din skada.

Tveka inte, kör över den här dj-la galningen med alla till buds stående medel (lagliga dvs). Du verkar ju vara en smart kille som säker kan gå långt. Bli inte förvånad om du möter din nemesis i ett annat sammanhang om en massa år. Då kommer det kännas löjligt bra att du satt den här fjanten på plats.

*yourock*


W.O.R.D

läs och ta till dig, alexander! :bow: *yourock*