handdator

Visa fullständig version : AB bör passa sig för nötkött


Kaboffastar
2005-04-26, 13:27
http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,636555,00.html

Oddsen på att detta stämmer ?

"AB bör passa sig för nötkött och kyckling.
Orsaken är, enligt D’Adamos teori, att blodkropparna hos de olika blodgrupperna har olika sockerstrukturer på cellytan. Dessa i sin tur stämmer mer eller mindre överens med de varierande slagen av proteiner med sockergrupper som finns i olika sorters mat."

Prankie
2005-04-26, 13:30
Blodgrupp B – Kan äta allt
Den mest välbalanserade blodgruppen med ett tolerant matsmältningssystem som klarar mat från både djur- och växtriket.

YOOOOOOOSSSSSSHHAAAAA!!!! :D

WHITEFOLKS
2005-04-26, 13:30
AB bör passa sig för nötkött och även kolla upp energiströmmarna i sitt sovrum med slagruta :)

King Grub
2005-04-26, 13:32
"Vi anser att riskerna med blodgruppsdieten
är så stora och kostplanerna så dåligt
sammansatta och besvärliga att följa att
det vore cyniskt att ha en så undfallande
attityd. Det är viktigt att varna för riskerna
med blodgruppsdieten, och dess otaliga
ogrundade påståenden, och i stället
hänvisa till vederhäftiga kostplaner som
exempelvis Svenska näringsrekommendationer.
Den som har medicinska
skäl att ändra sin kost bör naturligtvis
konsultera sakkunniga kostrådgivare
och inte förlita sig på den riskabla blodgruppsdieten.
Boken om blodgruppsdieten är hos
vissa bokhandlare placerad bland faktaböcker
om kost och nutrition. Den borde
stå på en hylla för pseudovetenskap
och kvacksalveri."

Blodgruppsdieten: fantasier och kvacksalveri, Läkartidningen 2004 Oct 7;101(41):3168, 3171-2, Nylun KD, Sjolin K, van der Ster G, Larhammar D.

Så var det med det.

Kaboffastar
2005-04-26, 13:38
Precajs. det värsta är ju att det är nog rätt många kärringar som går på det.

perarvid
2005-04-26, 14:25
Jag känner till en tjej som käkar enligt den där dieten och hon gick tydligen ner 23 kg bara genom att sluta käka kyckling. Låter helt löjligt, men jag har inte kunskapen för att ifrågasätta det hela, och ingen större insyn i hennes liv heller, så jag har ingen aning om hon överdrev/ljög eller inte.

jwzrd
2005-04-26, 14:29
Jag känner till en tjej som käkar enligt den där dieten och hon gick tydligen ner 23 kg bara genom att sluta käka kyckling. Låter helt löjligt, men jag har inte kunskapen för att ifrågasätta det hela, och ingen större insyn i hennes liv heller, så jag har ingen aning om hon överdrev/ljög eller inte.

Ja om man går från att äta 1500kcal per dag i mat + 5000kcal per dag i kyckling så visst. Folk snackar så jävla mycket skit om bantning, viktnedgång och vad man kan äta.

Kaboffastar
2005-04-26, 14:30
Jag känner till en tjej som käkar enligt den där dieten och hon gick tydligen ner 23 kg bara genom att sluta käka kyckling. Låter helt löjligt, men jag har inte kunskapen för att ifrågasätta det hela, och ingen större insyn i hennes liv heller, så jag har ingen aning om hon överdrev/ljög eller inte.

hehehe de där lät en aning skrattretande...

muddler
2005-04-26, 14:32
Blodgrupp B – Kan äta allt
Den mest välbalanserade blodgruppen med ett tolerant matsmältningssystem som klarar mat från både djur- och växtriket.

YOOOOOOOSSSSSSHHAAAAA!!!! :D

ahh perfekt då ligger man i fas!

PyToN
2005-04-26, 14:36
Kul att man vet vilken blodgrupp man har då...

Fatalist
2005-04-26, 15:58
Vilka JÄVLA idioter det finns. Varför i HELVETE ska man kolla blodgrupp och skit när det är så lätt som att ÄT rätt och TRÄNA rätt!? GNASEPJIGAPJIGAN

:furious: :insane: :notme:

jwzrd
2005-04-26, 15:59
Vilka JÄVLA idioter det finns. Varför i HELVETE ska man kolla blodgrupp och skit när det är så lätt som att ÄT rätt och TRÄNA rätt!? GNASEPJIGAPJIGAN

:furious: :insane: :notme:

Passa dig så att du inte passerar mig i purknast-skalan :D

Fatalist
2005-04-26, 16:00
Passa dig så att du inte passerar mig i purknast-skalan :D

Haha, lugnt. Jag fanns inte ens med på listan