handdator

Visa fullständig version : muskelgrupper.


l19124
2005-04-26, 09:06
Har för mig attt jag fått höra att man inte ska kombinera vissa muskelgrupper på träningspasset..

mage - rygg
bröst - triceps
rygg - biceps

kommer inte ihåg om de där..
men stämmer det eller?!

hobbitar
2005-04-26, 09:19
Jag kör alltid bröst-triceps och Rygg biceps.

Mne om du har svårt för att bygga armar ska du nog inte kombinera dessa muskelgrupper.

Davil
2005-04-26, 10:11
Har för mig attt jag fått höra att man inte ska kombinera vissa muskelgrupper på träningspasset..

mage - rygg
bröst - triceps
rygg - biceps

kommer inte ihåg om de där..
men stämmer det eller?!

Finns nog inget som säger att man "inte" ska kombinera dessa muskelgrupper i samma pass men däremot tycker många att de inte orkar köra vissa muskelgrupper i samma pass.
Jag kan tex inte piska mina triceps hårt nog efter att ha kört bröst och samma sak med biceps efter rygg.

NerX
2005-04-26, 14:55
Jag klarar inte av att köra triceps efter bröst, är helt färdig efter alla pressövningar för bröstet, däremot funkar det bra att köra triceps efter axlarna, där jag bara har en pressövning. Vill heller inte lägga triceps på en egen dag, tycker det räcker med 2 pressdagar/vecka, fick problem med armbågen när jag hade 3 pressdagar/vecka.
Biceps har jag inte testat att köra efter rygg, kanske får göra det i framtiden.

Tycker iaf att du kan testa runt lite, bara för att en del har problem med att köra t.ex bröst och triceps på samma pass behöver det inte betyda att du har det.